Opinie użytkownika
W maju zeszłego roku przeczytałxm "A miało być jak w bajce", które było fantastyczną (dosłownie) rozrywką. Pochłonęło mnie i rozkochało w sobie, dlatego od razu wiedziałxm, że jeśli (albo raczej kiedy) pojawi się w Polsce kolejna książka F. T. Lukens, to przeczytam ją w ciemno.
I tak, prawie rok później, wreszcie jest "Na głębokich wodach"! Kolejna ulokowana w fantastycznym...
Jak tylko zobaczyłxm, zapowiedź tej książki, wiedziałxm, że będę musiałx ją przeczytać. Po pierwsze dlatego, że została napisana przez duet Anna-Marie McLemore (jedna z moich ulubionych osób autorskich) i Elliott McLemore (osoba partnerska A-M), a po drugie – bo fabuła brzmiała fantastycznie.
Co powiecie na to? Transpłciowy książę i dama dworu/zamachowiec bigender, 2...
Miałxm ogromne oczekiwania. Pomijając piękne wydanie, po tyle pozytywnych recenzjach i zachwytach myślałxm, że to będzie kolejny ulubieniec. Jak możecie się domyślić – nie wyszło. Po tytule spodziewałxm się historii opowiedzianej z perspektywy osoby na uboczu, która tylko obserwuje, ale Charlie tak naprawdę jest w środku wydarzeń. Ma grupę przyjaciół, przeżywa swoje...
więcej Pokaż mimo to
Założę się, że większość z nas, osób czytających, ma książkę, którą może nazwać dla siebie komfortową. Dla mnie z pewnością będzie to BP. Książka Maksa jest jak on sam – ciepła, przyprawiająca o uśmiech i dająca nadzieję. Ale przejdźmy do konkretów.
Chłopak Daikiego zginął w centrum Paryża rok wcześniej. Teraz bohater próbuje wyjść na prostą, pomagając w rodzinnej ramenowni...
Po opisie, zapowiedziach i opiniach innych wiedziałxm, czego mogę się spodziewać. Domyślałxm się, że dużo miejsca będzie poświęcone koreańskiej kulturze i sposobie bycia, który jest od niej uzależniony i tak też jest, szczególnie, jak mi się wydaje, w zachowaniu mamy sióstr, która jest bardzo ciekawie napisaną osobą. Główną osią fabuły jest jednak relacja między siostrami –...
więcej Pokaż mimo to
Droga Meduzo, która nigdy nie była potworem. Meduzo, która została wykluczona, odrzucona, opuszczona, znienawidzona i zabita, mimo że była ofiarą. Nie byłaś winna. Nie byłaś potworem. Byłaś głodna zemsty. Płonęłaś zemstą. Ogień cię trawił.
I trawi też Alicię. Czerwone włosy. Zła reputacja. Wyzwiska. Brak kontroli. Wilki. Gniew. Ciało. Mur.
Odrzuciła ją przyjaciółka, Alicia...
Po raz pierwszy spotkałxm się z tą książką jeszcze pod innym tytułem ("Teatr odtrąconych poetów") około 5/6 lat temu. Wtedy oceniłxm ją na 5 gwiazdek i uważałxm za jednego z moich ulubieńców. Wiele się od tamtej pory zmieniło – przeczytałxm mnóstwo innych książek i stałxm się tak naprawdę innym człowiekiem. Dlatego kiedy dowiedziałxm się, że wyjdzie wznowienie tego tytułu,...
więcej Pokaż mimo toTo jest powód, dlaczego nie ufam ludziom. Chwytliwy tytuł powinien nakierować Was na poziom ciężkości tej historii. życie Stelli bardzo szybko zmieniło się w piekło - jej mama nie żyje, ojciec się odsunął, a najlepsza przyjaciółka zapoczątkowała falę hejtu, która niczym śniegowa kula robi się coraz większa z każdym dniem. Przytłoczona dziewczyna zaczyna szukać. I znajduje....
więcej Pokaż mimo toZawsze się uśmiecham, kiedy widzę w zapowiedziach polskie queerowe książki. Wiadomo, nie mamy na naszym rynku tyle możliwości, co za granicą, ale sytuacja jest znacznie lepsza niż chociażby 5 lat temu. Dlatego, gdy zobaczyłxm okładkę „Zanim wybuchnie słońce” (która nawiasem mówiąc jest obłędnie przepiękna!) i przeczytałxm opis, wiedziałxm, że musze to przeczytać. Poza tym,...
więcej Pokaż mimo toPo przeczytaniu "Tak jest okej" byłxm bardzo ciekawx innych książek autorki i nie musiałxm długo czekać, żeby zapoznać się z jej debiutem. "Trzymaj się" to historia przepełniona żalem, bólem po stracie najlepszej przyjaciółki, która popełniła samobójstwo, mimo że zapewniała Caitlin (główną bohaterkę) "gdzie ty, tam i ja", mimo że była młoda i miała plany na przyszłość....
więcej Pokaż mimo toPierwszy tom ("Golden Boys") przeczytałxm w marcu 2023 i bardzo, bardzo czekałxm na zwieńczenie tej serii, bo, jeśli może ktoś z Was pamięta, GB rozkochało mnie w sobie w jedną dobę. Polubiłxm tych bohaterów, zżyłxm się z nimi, emocjonowałxm się okropnie i wreszcie, po prawie roku, doczekałxm się. Jest – "Afterglow". Dalsze losy czwórki przyjaciół, którzy są już o krok od...
więcej Pokaż mimo toO, losie 😳 To, że Tiffany D. Jackson potrafi pisać świetne, trzymające w napięciu książki, wiedziałxm po przeczytaniu "Dorosłej" i "Monday nie przyjdzie". Jednak wtedy jeszcze nie miałxm pojęcia, że umie napisać horror. Teraz już wiem. Zacznę od klimatu bo to, jak autorka to zrobiła, zasługuje na brawa. Każdy, najcichszy dźwięk w mieszkaniu (a mieszkam samx) doprowadzał...
więcej Pokaż mimo to
Mimo że "Cud, miód, Malina" stoi u mnie na półce od 2 lat (straszne), to jeszcze nie było okazji, żebym po nią się sięgnęłx. Ale jakiś miesiąc temu przypomniałxm sobie o tej książce, wypożyczyłxm z biblioteki i przesłuchałxm w audio. Polecam tę formę, bo dzięki temu te postacie, i tak już barwne, dostają więcej kolorów i życia.
Opowiadania są idealne na teraz - okres...
Jakie to było świetne!
9 opowiadań przedstawiające dosłownie wycinki z życia - bez wstępu, urwane w momencie, gdzie w innych przypadkach zaczynałaby się właściwa opowieść. Niepokojące z moralnego (?) punktu widzenia. Osobami narratorskimi są tu w większości ludzie, którym normalnie byśmy nie "kibicowali", nie chcielibyśmy ich znać. Nie zgadzamy się z ich wyborami, myślami,...
Przesłuchana w audiobooku.
Świetne źródło wiedzy na temat profilowania kryminalnego i wszystkiego, co z nim związane. Dużo przykładów różnych spraw i tego, jak to działa. Dla zainteresowanych true crime - must read!
Czytałxm ją po raz pierwszy w 2017 roku, ale niewiele z niej pamiętałxm. Znalazłxm audiobooka na Legimi i zaczęłxm słuchać.
Niestety, z biegiem fabuły przypomniałxm sobie, jakie jest rozwiązanie głównej tajemnicy, wiec nie miałxm z niej takiej przyjemności, jak za pierwszym razem. Także elementu zaskoczenia nie było.
Natomiast ta książka ma dużo ciekawego do zaoferowania -...
Okey, zakończenie było nawet trochę wzruszające. Ale poza tym to tak średnio się bawiłxm. W ogóle mnie nie interesowało, co się dzieje z Florą czy innymi pszczołami. W dokończeniu pomógł syntezator mowy, bo bez niego nie dałxbym rady, i to, że czytałxm to na zajęcia, bo inaczej dawno bym porzuciłx.
Pokaż mimo to
Wciągnęłxm się w literaturę faktu i będę czytać (słuchać) reportażu za reportażem.
Temat Omanu, szczerze mówiąc, nigdy wcześniej mnie nie intetesował, ale tę książkę przesłuchałxm w 2 dni. Autorka oprócz tła prawnego, religijnego, historycznego, społecznego i kulturowego w tym państwie przedstawia historie jednostek, kobiet, które w różnych okolicznościach się tam znalazły,...
Po przeczytaniu tej książki Anna-Marie McLemore trafia do grona osób autorskich, których książki będę czytać w ciemno.
Takie książki chcę czytać – magiczne, przyciągająco i chwytająco za serce napisane, mieszające rzeczywistość z innym światem (w tym przypadku mamy do czynienia ze światem pod jeziorem, który łączy nasze osoby bohaterskie), z pięknymi opisami (gratulacje dla...
Drogie osoby czytelnicze, jeśli jeszcze nie czytaliści/łyście żadnej książki Rebecci, proszę natychmiast to zmienić. Mój główny wniosek odnośnie jej twórczości brzmi - ta kobieta potrafi napisać wszystko tak, że nie da się nie zachwycać.
Choć zarówno Babel, jak i trylogia Wojen Makowych będą w moim sercu zajmowały więcej miejsca, to Yellowface też się w nim znajdzie. W...