Psychologiczne mechanizmy reklamy
Wydawnictwo: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP) popularnonaukowa
256 str. 4 godz. 16 min.
- Kategoria:
- popularnonaukowa
- Wydawnictwo:
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2005-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2005-01-01
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 83-89120-66-6
- Tagi:
- reklama psychologia
Książka jest bardzo dobrze napisana, językiem prostym,jasnym, (...) barwnym, pełnym przykładów i anegdot przemawiających do wyobraźni czytelnika i zapadająca w pamięć. Czyta się ją "jednym tchem". Nie jest to książka banalna. Ma ona zdecydowaną wartość naukową, odwołuje się do wyników najnowszych badań z zakresu psychologii reklamy, marketingu, zachowań konsumencjkich i samej psychologii. Ważne jest również to, że mimo psychologicznej perspektywy autor koncentruje się na aspektach przydatnych dla praktyków.
z recencji wydawniczej dr Dominiki Maison
Dodaj do biblioteczki
Porównaj ceny
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Szukamy ofert...
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 172
- 113
- 26
- 12
- 4
- 4
- 3
- 2
- 2
- 2
OPINIE i DYSKUSJE
Może kiedyś była to wiedza odkrywcza, teraz jednak jest to pozycja niezbyt wiele wnosząca. Zawiera opisy różnych przeprowadzonych badań oraz tabelki z danymi, które dla ludzi z branży mogą być niezłą ciekawostką. Jeśli ktoś szuka jednak większej wartości merytorycznej, to polecam sięgnąć po inną książkę.
Może kiedyś była to wiedza odkrywcza, teraz jednak jest to pozycja niezbyt wiele wnosząca. Zawiera opisy różnych przeprowadzonych badań oraz tabelki z danymi, które dla ludzi z branży mogą być niezłą ciekawostką. Jeśli ktoś szuka jednak większej wartości merytorycznej, to polecam sięgnąć po inną książkę.
Pokaż mimo toPo wysokich ocenach i pozytywnych komentarzach zachwalających tą pozycję, po tym jak pojawiła się w 90% artykułów i innych książkach w bibliografii spodziewałam się znacznie więcej. Pisana językiem wręcz "gazetowym", jakbym miała w ręku tanią sensację z pudelka. Informacje są baardzo ogólne, mało przydatne. Przykłady do analizy podawane w następujący sposób: "Podobnie jak z polskim aktorem, którego nazwiska w żaden sposób nie potrafię zapamiętać". Czas przeznaczony na napisanie tego zdania wystarczyło poświęcić, by sprawdzić nazwisko tego aktora.
"są to na ogół kobiety o dość miłej, ale zarazem niezbyt wyróżniającej się powierzchowności, albo też (rzadziej) mężczyźni o wyglądzie nieco gamoniowatym." -> skąd przekonanie, że kobiety i to ładne na ogół, a mężczyźni rzadziej? jakieś badania? wykresy? cokolwiek? każdy może sobie napisać takie "wnioski" po weekendowym patrzeniu w tv. co i tak byłoby sfałszowanym wynikiem, bo w zależności od dnia tygodnia, godziny, okresu świątecznego itd. puszczane są inne reklamy. przez jaki okres czasu to sprawdzał?
książka to zbitka tego typu "wniosków", "poparta" trzema zdjęciami na krzyż. dobra pozycja dla kogoś kto nie miał pojęcia, że reklama to coś więcej niż przypadkowy krótki filmik, tylko celowy zabieg i setki teorii psychologicznych oraz badań społeczno-socjologicznych oraz kulturowych. jeśli szukasz sensownych informacji, tym bardziej potrzebnych do czegoś więcej niż poszerzenie wiedzy na ten temat dotychczas wynoszącej 0 -> niestety ta książka się nei nadaje i jest stratą czasu.
Po wysokich ocenach i pozytywnych komentarzach zachwalających tą pozycję, po tym jak pojawiła się w 90% artykułów i innych książkach w bibliografii spodziewałam się znacznie więcej. Pisana językiem wręcz "gazetowym", jakbym miała w ręku tanią sensację z pudelka. Informacje są baardzo ogólne, mało przydatne. Przykłady do analizy podawane w następujący sposób: "Podobnie...
więcej Pokaż mimo toTroszkę już przestarzała pozycja, ale część danych na pewno się potwierdza także współcześnie. Warto przeczytać dla poszerzenia wiedzy, chociaż forma książki nie jest zachęcająca. Brakuje wypunktowań, wytłuszczeń, grafik, wykresów, dane są podawane w formie jednolitego tekstu. Zupełnie przeciwnie do tego, jak teraz układa się strukturę takich książek.
Troszkę już przestarzała pozycja, ale część danych na pewno się potwierdza także współcześnie. Warto przeczytać dla poszerzenia wiedzy, chociaż forma książki nie jest zachęcająca. Brakuje wypunktowań, wytłuszczeń, grafik, wykresów, dane są podawane w formie jednolitego tekstu. Zupełnie przeciwnie do tego, jak teraz układa się strukturę takich książek.
Pokaż mimo toJak dla mnie to prawdziwa perełka.
Autor przedziera się przez setki badań na temat wpływu reklamy i przedstawia najważniejsze z nich w przystępnej formie.
Jest tam wszystko co pracownik działu reklamy widzieć musi - samo mięso!
Oczywiście każdy z poszczególny wątków można drążyć jeszcze bardziej, ale już ta pozycja daje bardzo dobry przegląd psychologicznych aspektów reklamy.
Poza tym sam autor wydaje się bardzo sympatyczną osobą.
Jego poczucie humoru i skromność sprawiają, że czyta się z przyjemnością.
Zdecydowanie polecam!
Jak dla mnie to prawdziwa perełka.
więcej Pokaż mimo toAutor przedziera się przez setki badań na temat wpływu reklamy i przedstawia najważniejsze z nich w przystępnej formie.
Jest tam wszystko co pracownik działu reklamy widzieć musi - samo mięso!
Oczywiście każdy z poszczególny wątków można drążyć jeszcze bardziej, ale już ta pozycja daje bardzo dobry przegląd psychologicznych aspektów...
Po prostu rewelacja. Goraco polecam.
Po prostu rewelacja. Goraco polecam.
Pokaż mimo toMuszę przyznać, że ta książka była dla mnie mało odkrywcza. Z pewnymi rzeczami nawet się nie zgadzam i mam ku temu podstawy. Ale do innych mnie zainspirowała, natchnęła; pozwoliła pewne kwestie uporządkować. Mało było jednak treści, z którymi nie spotkałam się wcześniej, przy okazji lektury innych książek. Napisanych, szczerze mówiąc, o wiele ciekawiej.
Psychologiczne mechanizmy reklamy nie są typowym podręcznikiem. Jednak sposób złożenia tej książki może przerażać. Jest iście encyklopedyczny. Choć z drugiej strony może i czasem wygodniej się ją dzięki temu czyta (na każdej stronie są dwie kolumny tekstu - jak w encyklopedii).
To co mi się bardzo podobało, to między innymi wielość badań, na które powołuje się autor, potwierdzających poszczególne mechanizmy. Było to dla mnie wartościowe, gdyż nawet jeśli mowa była o czymś, z czym zetknęłam się już wielokrotnie w innych książkach, to nie posiadałam dokładnej wiedzy na temat danego badania. Dla mnie to było istotne potwierdzenie.
Generalnie to dobre kompendium. Na początek przygody z reklamą to dość istotna lektura.
Muszę przyznać, że ta książka była dla mnie mało odkrywcza. Z pewnymi rzeczami nawet się nie zgadzam i mam ku temu podstawy. Ale do innych mnie zainspirowała, natchnęła; pozwoliła pewne kwestie uporządkować. Mało było jednak treści, z którymi nie spotkałam się wcześniej, przy okazji lektury innych książek. Napisanych, szczerze mówiąc, o wiele ciekawiej.
więcej Pokaż mimo toPsychologiczne...
Rewelacyjna książka! W zabawny sposób przedstawia tony faktów i zagadnień z których nawet wielu profesjonalistów nie zdaje sobie sprawy. Bardzo przyjemnie się ją pochłania, jest napisana po ludzku przedstawia rzeczowe fakty z empirycznych doświadczeń. Niejeden sucho napisany podręcznik do reklamy jej nie dorównuje.
Rewelacyjna książka! W zabawny sposób przedstawia tony faktów i zagadnień z których nawet wielu profesjonalistów nie zdaje sobie sprawy. Bardzo przyjemnie się ją pochłania, jest napisana po ludzku przedstawia rzeczowe fakty z empirycznych doświadczeń. Niejeden sucho napisany podręcznik do reklamy jej nie dorównuje.
Pokaż mimo to