rozwińzwiń

Campo Santo

Okładka książki Campo Santo W.G. Sebald
Okładka książki Campo Santo
W.G. Sebald Wydawnictwo: Ossolineum Seria: Sebald literatura piękna
280 str. 4 godz. 40 min.
Kategoria:
literatura piękna
Seria:
Sebald
Wydawnictwo:
Ossolineum
Data wydania:
2023-05-24
Data 1. wyd. pol.:
2014-09-10
Liczba stron:
280
Czas czytania
4 godz. 40 min.
Język:
polski
ISBN:
9788366267954
Tłumacz:
Małgorzata Łukasiewicz
Średnia ocen

6,9 6,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
53 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
52
14

Na półkach:

Znakomite, przenikliwość, jak zwykle u Sebalda porywa i zmusza do pauzy. Nie sposób czytać jednym tchem, autor zmusza do namysłu.

Znakomite, przenikliwość, jak zwykle u Sebalda porywa i zmusza do pauzy. Nie sposób czytać jednym tchem, autor zmusza do namysłu.

Pokaż mimo to

avatar
120
92

Na półkach:

Wybitne teksty, jednak trochę przypadkowo zebrane. Można czytać wybiórczo, wracać i ponawiać lekturę, jednak jako całość, czytana od deski do deski może okazać się trochę męcząca.

Wybitne teksty, jednak trochę przypadkowo zebrane. Można czytać wybiórczo, wracać i ponawiać lekturę, jednak jako całość, czytana od deski do deski może okazać się trochę męcząca.

Pokaż mimo to

avatar
425
225

Na półkach: ,

Wydany po śmierci Sebalda zbiór esejów. Trochę przypadkowo sklejony. Znając i ceniąc 'Pierścienie Saturna' i wybierając się na Korsykę nie mogłem nie sięgnąć po 'niedokończony projekt korsykański Sebalda'. I te pierwsze kilkadziesiąt stron 'Campo Santo' robi robotę. Jego obserwacje korsykańskie, to prawdziwa uczta. Ale reszta... reszta to eseje około literacko-teatralne, głównie dotykające przetrawiania wojennej traumy Niemców w powojennej, niemieckiej literaturze i sztuce. Plus trochę o Kafce, Nobokovie, Grassie i - w sumie najciekawiej - o Chatwinie. Za część korsykańską 8/10, za resztę 5/10.

Wydany po śmierci Sebalda zbiór esejów. Trochę przypadkowo sklejony. Znając i ceniąc 'Pierścienie Saturna' i wybierając się na Korsykę nie mogłem nie sięgnąć po 'niedokończony projekt korsykański Sebalda'. I te pierwsze kilkadziesiąt stron 'Campo Santo' robi robotę. Jego obserwacje korsykańskie, to prawdziwa uczta. Ale reszta... reszta to eseje około literacko-teatralne,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1178
1154

Na półkach: ,

A jednak proza artystyczna Sebalda przewyższa wszystko inne co napisał. Tu są tylko jej fragmenty - nt. Korsyki, uwodzące frazą znaną z Austerlitza, Pierścieni Saturna, Wyjechali i Czuję. Zawrót głowy.

A jednak proza artystyczna Sebalda przewyższa wszystko inne co napisał. Tu są tylko jej fragmenty - nt. Korsyki, uwodzące frazą znaną z Austerlitza, Pierścieni Saturna, Wyjechali i Czuję. Zawrót głowy.

Pokaż mimo to

avatar
328
50

Na półkach:

Cztery pierwsze teksty pochodzą z planowanej przez Sebalda książki o Korsyce i dowodzą jego kunsztu oraz wyczucia - napisane przejrzystym językiem, zawierają celne obserwacje, a przede wszystkim elegancko ujawniają sekretne połączenia między ludźmi, rzeczami i zdarzeniami.
Dalsze eseje dotyczą bądź najgorętszych nazwisk w światowej kulturze, bądź zmagania się z niemieckim poczuciem winy po II wojnie światowej i jego psychologicznymi oraz kulturowymi konsekwencjami. Przeładowane cytatami i dowodami erudycji autora, z tęsknotą spoglądają ku lekkości właściwej projektowi korsykańskiemu.

Cztery pierwsze teksty pochodzą z planowanej przez Sebalda książki o Korsyce i dowodzą jego kunsztu oraz wyczucia - napisane przejrzystym językiem, zawierają celne obserwacje, a przede wszystkim elegancko ujawniają sekretne połączenia między ludźmi, rzeczami i zdarzeniami.
Dalsze eseje dotyczą bądź najgorętszych nazwisk w światowej kulturze, bądź zmagania się z niemieckim...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1128
749

Na półkach: , ,

subiektywne poczucie osobistego uwikłania w fakty ludobójstwa, przy którym nerwica winy przybiera nieogarnione proporcje, można było zrównoważyć tyko przez umieszczenie w centrum dyskursu obiektywnych społecznych warunków i przyczyn katastrofy -- ponadto do obrazu endemicznej w historii ludzkości perwersji okrucieństwa należy z pewnością też nadzieja, że oto rozdział grozy pisany jest po raz ostatni --rozterka między ekspresją najgłębiej odczuwanego, dławiącego bólu duszy a dbałym o estetykę modulacji, przemyślnym, jeśli nie wręcz sprytnym manipulowaniem publicznością, której demonstrujemy nasze cierpienie, to przecież, na wszystkich szczeblach cywilizacyjnego rozwoju, najbardziej charakterystyczna cecha naszego popapranego gatunku, nieufającego już samemu sobie -- Jean Amery doszedł do operowania językiem z precyzją bodaj niespotykaną we współczesnej literaturze, czym zapewne zdobył sobie sferę wolności, która inaczej pozostałaby mu niedostępna -- dla Nabokova kolejka linowa, zwłaszcza wyciąg krzesełkowy był ulubionym środkiem transportu: czymś oszałamiającym, czymś jak sen o szybowaniu ponad górami -- Sebald w dzieciństwie stał się ofiarą manii krajoznawczej, owego w dalszym jego życiu coraz bardziej kompulsywnego topografizmu, któremu pochylony nad atlasami poświęcał cały czas

subiektywne poczucie osobistego uwikłania w fakty ludobójstwa, przy którym nerwica winy przybiera nieogarnione proporcje, można było zrównoważyć tyko przez umieszczenie w centrum dyskursu obiektywnych społecznych warunków i przyczyn katastrofy -- ponadto do obrazu endemicznej w historii ludzkości perwersji okrucieństwa należy z pewnością też nadzieja, że oto rozdział grozy...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    188
  • Przeczytane
    75
  • Posiadam
    39
  • Teraz czytam
    7
  • Literatura niemiecka/austriacka
    2
  • Literatura niemiecka
    2
  • Chcę w prezencie
    2
  • Eseje
    2
  • WAB
    2
  • W mojej biblioteczce
    1

Cytaty

Więcej
W.G. Sebald Campo santo Zobacz więcej
W.G. Sebald Campo Santo Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także