rozwińzwiń

Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole

Okładka książki Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole Adele Faber, Elaine Mazlish
Okładka książki Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole
Adele FaberElaine Mazlish Wydawnictwo: Media Rodzina Seria: Jak mówić... nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
256 str. 4 godz. 16 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Seria:
Jak mówić...
Tytuł oryginału:
How to talk so kids can learn at home and in school
Wydawnictwo:
Media Rodzina
Data wydania:
2022-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2022-01-01
Liczba stron:
256
Czas czytania
4 godz. 16 min.
Język:
polski
ISBN:
9788382652871
Tłumacz:
Beata Horosiewicz
Średnia ocen

8,0 8,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być Adele Faber, Elaine Mazlish
Ocena 6,8
Jak być rodzic... Adele Faber, Elaine...
Okładka książki Jak mówić żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły Adele Faber, Elaine Mazlish
Ocena 7,7
Jak mówić żeby... Adele Faber, Elaine...
Okładka książki Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole Adele Faber, Elaine Mazlish
Ocena 7,1
Jak mówić, żeb... Adele Faber, Elaine...
Okładka książki Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały Adele Faber, Elaine Mazlish
Ocena 7,1
Jak mówić do n... Adele Faber, Elaine...

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Toksyczni rodzice Craig Buck, Susan Forward
Ocena 7,4
Toksyczni rodzice Craig Buck, Susan F...
Okładka książki Język dwulatka Melinda Blau, Tracy Hogg
Ocena 6,5
Język dwulatka Melinda Blau, Tracy...
Okładka książki Żyć w rodzinie i przetrwać John Cleese, Robin Skynner
Ocena 7,0
Żyć w rodzinie... John Cleese, Robin ...

Oceny

Średnia ocen
8,0 / 10
2 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
249
70

Na półkach:

Bardzo lubię podejście do dzieci pani Adele Faber oraz jej współautorki Elaine Mazlish - nie jest to pierwsza pozycja autorstwa obu pań i na pewno nie ostatnia.

Wskazówki autorek są "testowane na dzieciach" i sprawdzają się w realnym świecie równie dobrze, co w książkach. Wiem, o czym piszę - mam dwie córki.

Jak dla mnie to książka, którą każdy rodzic dziecka w wieku szkolnym powinien przeczytać iii... wziąć sobie ją głęboko do serca.

Bardzo lubię podejście do dzieci pani Adele Faber oraz jej współautorki Elaine Mazlish - nie jest to pierwsza pozycja autorstwa obu pań i na pewno nie ostatnia.

Wskazówki autorek są "testowane na dzieciach" i sprawdzają się w realnym świecie równie dobrze, co w książkach. Wiem, o czym piszę - mam dwie córki.

Jak dla mnie to książka, którą każdy rodzic dziecka w wieku...

więcej Pokaż mimo to

avatar
251
110

Na półkach:

Przydatna i uzupełniająca wiedzę z poprzednich pozycji autorki.

Przydatna i uzupełniająca wiedzę z poprzednich pozycji autorki.

Pokaż mimo to

avatar
250
51

Na półkach: , , , ,

Autorki sprzedają w każdej swej książce dokładnie te same pomysły. Skupianie się na emocjach dzieci, akceptowanie ich etc. Zastanawiam się nad długofalową skutecznością ich metod, ponieważ widać, że pokolenie dzisiejszych 20latków i nastolatków jest neurotyczne, skupione na swych emocjach do granic. Młodzi ludzie w kółko podkreślają (a media i internet temu przyklaskują) jak coś zraniło ich emocje, uczucia. UWAGA, nie głoszę tezy, że to panie Faber i Mazlish do tego doprowadziły, zastanawiam się tylko czy ciągłe akceptowanie uczuć dziecka, skupianie się na nich jest w perspektywie czasu dla człowieka dobra. I nie wiem niestety, tak sobie tylko głośno myślę :)

Autorki sprzedają w każdej swej książce dokładnie te same pomysły. Skupianie się na emocjach dzieci, akceptowanie ich etc. Zastanawiam się nad długofalową skutecznością ich metod, ponieważ widać, że pokolenie dzisiejszych 20latków i nastolatków jest neurotyczne, skupione na swych emocjach do granic. Młodzi ludzie w kółko podkreślają (a media i internet temu przyklaskują)...

więcej Pokaż mimo to

avatar
196
140

Na półkach:

Książka podpowiada jak "wkraść się" do uczniów, by chcieli przyjąć wiedzę, niemniej oparte to jest również na tym samym podejściu do dzieciaków co wcześniejsze książki "Jak mówić..."

Książka podpowiada jak "wkraść się" do uczniów, by chcieli przyjąć wiedzę, niemniej oparte to jest również na tym samym podejściu do dzieciaków co wcześniejsze książki "Jak mówić..."

Pokaż mimo to

avatar
120
71

Na półkach: ,

Kolejna książka Autorek z serii "Jak mówić.." są to niezwykłe poradniki, które pomagają ułożyć relacje z dziećmi. Tym razem książka dotyczy nauki. Zawiera odpowiedzi na pytania jak pomóc dzieciom zdobywać wiedzę? Jak zachęcać je do odrabiania prac domowych?
Gorąco polecam książkę, jak i całą serię. Jest niezwykle pomocna, jeśli chcemy wychowywać dziecko we wzajemnym szacunku.

Kolejna książka Autorek z serii "Jak mówić.." są to niezwykłe poradniki, które pomagają ułożyć relacje z dziećmi. Tym razem książka dotyczy nauki. Zawiera odpowiedzi na pytania jak pomóc dzieciom zdobywać wiedzę? Jak zachęcać je do odrabiania prac domowych?
Gorąco polecam książkę, jak i całą serię. Jest niezwykle pomocna, jeśli chcemy wychowywać dziecko we wzajemnym...

więcej Pokaż mimo to

avatar
246
227

Na półkach:

http://swiatwidzianyksiazkami.blogspot.com/

Adele Faber i Elaine Mazlish to autorki bardzo popularnej książki pt.: "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły". Jest to bardzo przydatna lektura zarówno dla rodziców, dzieci, nauczycieli, ale także dla tych, którzy poszukują ścieżek komunikacji z dziećmi i dorosłymi. Wracając do współautorek, to obie Panie pracowały na wydziale Nowej Szkoły Badań Społecznych i Instytutu Życia Rodzinnego CW Post. Tam też dzięki wspólnym projektom mogły lepiej zrozumieć swoją pracę, ale też pracować nad wspólnymi dziełami. Bo poza wyżej wymienioną bestsellerową książką, obie Panie napisały też między innymi poradnik "Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole".

Jest to poradnik skierowany zarówno dla rodziców i nauczycieli, którzy pragną swoim zaangażowaniem i lepszemu zrozumieniu dzieci i uczniów, motywować ich do efektywniejszej nauki. Ale nie takiej, dzięki której będą otrzymywać tylko piątki i szóstki. Ale taką naukę, dzięki której lepiej opanują i zrozumieją materiał, jak również do zdobywania wiedzy, którą mogą uzyskać samodzielnie, a czasami prosić o pomoc gdy sami sobie z czymś nie radzą. Bo bardzo ważna jest współpraca, ale też coś innego. Ważny jest dialog pomiędzy rodzicem - nauczycielem - uczniem, którzy będą czuć się, że są słuchani oraz sami dobrze słuchają, by móc lepiej opanować dany materiał edukacyjny. Nie jest to łatwy proces, szczególnie wtedy, gdy relacje pomiędzy dziecko/uczeń a rodzic/nauczyciel przez długi czas były trudne. I właśnie ta książka proponuje rozwiązania, które mogą pomóc w przezwyciężeniu problemów w relacjach nauczyciel - uczeń - rodzic. Oczywiście każdy zainteresowany może modyfikować pewne gotowe rozwiązania podane w książce, które nie są po to, aby stosować je na zasadzie kopiuj-wklej. Ale są po to, aby były inspiracją, bo nie zawsze gotowe rozwiązania zadziałają na wszystkich i wszystko.

Co szczególnego podobało mi się w tej książce? Omówienie wielu problemów i ich dokładny opis oraz jak dany problem można rozwiązać. Nie są podane tu tylko suche fakty, ale wiele sytuacji zostało omówionych za pomocą fabularyzacji, dzięki czemu czytelnik lepiej potrafi wyobrazić sobie daną sytuację. Czytelnik nie jest tylko "obserwatorem", ale tak jakby sam zostaje wciągnięty w te wszystkie sytuacje. Co powoduje, że samemu poszukuje się porozumienia i dialogu, zarówno między dziećmi jak i dorosłymi. Bardzo fajnym pomysłem są również scenki obrazujące negatywny sposób rozwiązywania problemów, by następnie pokazać jak można w sposób racjonalny i spokojny porozmawiać z drugą osobą. Ale nie tylko fabularyzacja czy scenki są plusem tego poradnika, ponieważ autorki w bardzo przystępny sposób opisują sytuacje, które z jednej strony bardzo dobrze się czyta, zaś z drugiej strony dokładnie obrazują problemy, z którymi mierzą się rodzice, nauczyciele i sami uczniowie. Dlatego też warto sięgnąć po tą pozycję, by móc lepiej zrozumieć siebie i drugiego człowieka. Ale też dlatego, aby zobaczyć jak powinien wyglądać kontakt z uczniem, by ten się uczył nie dla ocen, ale aby zrozumiał, że zdobyta wiedza przyda mu się w przyszłości, za którą nie zawsze zostanie oceniony. Polecam.

http://swiatwidzianyksiazkami.blogspot.com/

Adele Faber i Elaine Mazlish to autorki bardzo popularnej książki pt.: "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły". Jest to bardzo przydatna lektura zarówno dla rodziców, dzieci, nauczycieli, ale także dla tych, którzy poszukują ścieżek komunikacji z dziećmi i dorosłymi. Wracając do współautorek,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
192
149

Na półkach:

Czy można się wzruszyć czytając książkę o wychowaniu dzieci ? Owszem, bo dotykają najardziej delikatnych dla nas spraw, sięgają głębi naszej psychiki. My też przecież byliśmy kiedyś dziećmi... Mam w domu dwoje szkolnych dzieci i wprowadziłam wiele technik z tej książki. To nie jest rewolucja, to raczej powolna, mozolna praca nad sobą i swoimi emocjami, która przynosi niesamowite efekty. Polecam !

Czy można się wzruszyć czytając książkę o wychowaniu dzieci ? Owszem, bo dotykają najardziej delikatnych dla nas spraw, sięgają głębi naszej psychiki. My też przecież byliśmy kiedyś dziećmi... Mam w domu dwoje szkolnych dzieci i wprowadziłam wiele technik z tej książki. To nie jest rewolucja, to raczej powolna, mozolna praca nad sobą i swoimi emocjami, która przynosi...

więcej Pokaż mimo to

avatar
2929
2837

Na półkach:

Absolutnie lektura obowiązkowa dla rodziców. Mnóstwo dobrych rad oraz cennego spojrzenia na świat oczami dziecka. Gorąco polecam.

Absolutnie lektura obowiązkowa dla rodziców. Mnóstwo dobrych rad oraz cennego spojrzenia na świat oczami dziecka. Gorąco polecam.

Pokaż mimo to

avatar
430
211

Na półkach:

Świetna książka! Robię aktualnie uprawnienia pedagogiczne na studiach oraz planuję kiedyś posiadać własne dzieci, więc potrzebuję właśnie takich lektur. Książka przystępna, łatwo się czyta i przekazuje informacje potrzebne każdej osobie mającej kontakt z dziećmi. Uczy jak z nimi rozmawiać, żeby były rozumiane, szczęśliwe i gotowe do nauki.

Świetna książka! Robię aktualnie uprawnienia pedagogiczne na studiach oraz planuję kiedyś posiadać własne dzieci, więc potrzebuję właśnie takich lektur. Książka przystępna, łatwo się czyta i przekazuje informacje potrzebne każdej osobie mającej kontakt z dziećmi. Uczy jak z nimi rozmawiać, żeby były rozumiane, szczęśliwe i gotowe do nauki.

Pokaż mimo to

avatar
8
5

Na półkach: ,

Nowy pomysł na wychowanie?
Książka Adele Faber i Elaine Mazlish „Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole” została wydana po raz pierwszy
w 1995 roku. Natomiast w 2017 roku przez wydawnictwo Media Rodzina i dzięki tłumaczeniu Beaty Horosiewicz trafiła do polskich księgarni.
Przy współpracy Lisy Nyberg i Rosalyn Anstine Templeton powstał poradnik, który uświadamia rodziców i nauczycieli jak pomagać dzieciom w byciu samodzielnym
i zdyscyplinowanym. Metody wychowawcze, jakie są tutaj przedstawione, mają na celu pokazać nam jak ważne są emocje, które towarzyszą w życiu naszych podopiecznych.
Twórczynie tego poradnika są również autorkami znanych książek pt.: „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”, „Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być”, „Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały”, „Rodzeństwo bez rywalizacji. Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie, by samemu żyć z godnością” oraz „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci. Twoja droga do szczęśliwszej rodziny”. Wszystkie te pozycje są skierowanie do rodziców, nauczycieli, pedagogów, terapeutów oraz tych, którzy chcieliby poznać metody skutecznego dialogu.
To co, czyni te poradniki wiarygodnymi są autorki, które same zajmowały się dziećmi zawodowo. Jedna z nich była nauczycielką w nowojorskich szkołach, a druga w domach sąsiadów na Manhattanie. Teraz wygłaszają one prelekcje we wszystkich stanach USA
i prowincjach Kanady.
Już na samym początku przygody z książką „Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole” widzimy cytat amerykańskiego psychologa i pedagoga Haim’a Ginott’a: „Sposób, w jaki rodzice i nauczyciele mówią do dziecka, informuje dziecko, co do niego czują. Ich stwierdzenia mają wpływ na jego szacunek do samego siebie i poczucie własnej wartości. W dużym stopniu język rodziców determinuje przeznaczenie dziecka”. Jest to myśl przewodnia tego poradnika, która przekazuje nam czytelnikom, czego możemy spodziewać się w trakcie lektury.
Następnie poznajemy krótkie historie osób, które zainspirowały autorki do napisania tego poradnika. Przedstawili oni problemy, z jakimi zmagają się na co dzień, czy to w szkole, czy w domu. Po przeanalizowaniu wszystkich sugestii stworzyły książkę, która pomaga zrozumieć nam jak możemy pomóc dzieciom radzić sobie z uczuciami, które przeszkadzają
w nauce, jak zachęcić ich do współpracy oraz jak stworzyć partnerską relacje między rodzicami, a nauczycielami.
Dużym plusem książki są zilustrowane w prosty, ale skuteczny sposób krótkie historie między uczniem, a nauczycielem lub dzieckiem, a rodzicem. Przedstawiają one dwa sposoby reakcji. Pierwszą nieprawidłową, a drugą prawidłową. Odnoszą się do wielu sytuacji, które mogłyby spowodować u nas złość czy gniew, którą przypadkiem moglibyśmy przenieść na drugą osobę. Ważne jest, aby zamiast krytykować - wysłuchać, pytać się i starać się zrozumieć dlaczego doszło do danej sytuacji, co sprawiło, że nasz podopieczny zachował się tak, a nie inaczej. Właśnie to podkreślają autorki tego poradnika, aby zaakceptować uczucia dziecka, nawet jeśli nie możemy zaakceptować niewłaściwego zachowania.
Na końcu każdego rozdziału znajdziemy przypomnienie tego, co było w nim najważniejsze. Takie krótkie podsumowanie kilku zasad z przykładami jest bardzo pomocne, aby nie zapomnieć tego, co zdążyliśmy już się nauczyć. Następnie przed kolejnym rozdziałem jest jeszcze kilka stron pytań i relacji rodziców i nauczycieli. Tutaj dowiemy się z perspektywy różnych osób jak w konkretnej sytuacji moglibyśmy się zachować, co powinniśmy powiedzieć, a co przemilczeć. Uważam, że jest to zabieg, który uświadamia nam jak wiele osób ma do czynienia z podobnymi problemami, a przede wszystkim jak wielkie znaczenie ma nasza postawa na to jak zachowuje się nasz podopieczny.
Uważam, że poradnik Adele Faber i Elaine Mazlish „Co powinni wiedzieć rodzice
i nauczyciele. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole” jest zbiorem wielu cennych uwag dotyczących, tego jak powinno zmienić się nasze podejście do tego jak wychowujemy i kształtujemy młodych ludzi. Książka ta jest pełna prawdziwych historii
i wskazówek od wykształconych osób, które tak jak i my zastanawiały kiedyś się nad tym jak pomóc i teraz po prostu pomagają. Dzięki lekturze naprawdę mogę powiedzieć, że otworzyłam oczy na to jak ważne jest słuchanie tego, co przekazują nam dzieci.

Nowy pomysł na wychowanie?
Książka Adele Faber i Elaine Mazlish „Co powinni wiedzieć rodzice i nauczyciele. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole” została wydana po raz pierwszy
w 1995 roku. Natomiast w 2017 roku przez wydawnictwo Media Rodzina i dzięki tłumaczeniu Beaty Horosiewicz trafiła do polskich księgarni.
Przy współpracy Lisy Nyberg i Rosalyn Anstine...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    379
  • Przeczytane
    292
  • Posiadam
    106
  • Teraz czytam
    21
  • Poradniki
    11
  • Psychologia
    11
  • Chcę w prezencie
    7
  • Ulubione
    6
  • Legimi
    5
  • Pedagogika
    4

Cytaty

Więcej
Adele Faber Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole Zobacz więcej
Adele Faber Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także