Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole

Tłumaczenie: Beata Horosiewicz
Wydawnictwo: Media Rodzina
6,99 (111 ocen i 20 opinii) Zobacz oceny
10
3
9
12
8
25
7
39
6
14
5
12
4
3
3
3
2
0
1
0
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
How to talk so kids can learn at home and in school
data wydania
ISBN
8385594280
liczba stron
224
kategoria
poradniki
język
polski

Poradnik pokazuje niezwykłą technikę dialogu z dziećmi (radzi, co mówić i kiedy to mówić) w domu i w szkole. Buduje most nad przepaścią miedzy rodzicami i nauczycielami a dziećmi, które dzięki dobremu wzajemnemu porozumieniu się mają szansę stać się kochającymi i twórczymi osobami w dorosłym życiu.

 

źródło opisu: Media Rodzina, 2006

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (322)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 613
violabu Toczytam | 2014-05-13
Na półkach: Przeczytane, 2014
Przeczytana: 13 maja 2014

Jeśli znając swoje dziecko wiesz doskonale, że stać go na więcej niż pokazują to jego szkolne oceny, a Twoje motywowanie nie przynosi oczekiwanych efektów, książka „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły …” jest właśnie dla Ciebie.

Poradnik napisany jest z myślą o rodzicach i nauczycielach. Mówi, jak skutecznie pomóc naszej latorośli w nauce. Nie porusza jednak jedynie tylko tej kwestii, ale przede wszystkim mówi o sposobie komunikowania się z dzieckiem lub nastolatkiem, który nie potrzebuje „kazań”, a zrozumienia i akceptacji jego uczuć, których często sam nie rozumie. Na konkretnych przykładach książka podpowiada jak reagować na naburmuszonego młodego człowieka, a także jak nie dopuszczać do kłótni i niegrzecznych zachowań.

Poradnik autorstwa Adele Faber i Elaine Mazlish jest napisany w sposób, dzięki któremu każdy może wyłuskać rady przydatne właśnie dla niego. Co ciekawe, przedstawione style komunikowania się wyrażające szacunek, ale i stanowczość, można z powodzeniem wykorzystać...

książek: 654
kiniaa_zak | 2015-04-14
Przeczytana: 14 kwietnia 2015

Uważam tę książkę za absolutnie niekwestionowany niezbędnik każdego nauczyciela! Gdyż choćbyśmy byli nie wiadomo jak świetnie przygotowalni do lekcji i stawali na głowie, aby każdemu dobrać odpowiednią dla niego metodę nauczania... NIC nie osiągniemy, jeżeli nie będziemy potrafili dzieci ZROZUMIEĆ i z nimi ROZMAWIAĆ. I o tym właśnie jest ta książka. Najbardziej cenię w niej to, że dokładnie k a ż d e słowo w zakresie teoretycznych reguł i podpowiedzi jest podparte praktyką i uwzględnia trudną rzeczywistość. Na dodatek każdy rozdział zwieńczony jest pytaniami, a następnie relacjami rodziców i nauczycieli. Znajdziemy w niej rady, pomysły na to: jak zachęcać uczniów do współpracy, co można zrobić zamiast wymierzać karę, jak rozwiązywać trudne problemy, jak chwalić i krytykować, jak uwalniać naszych uczniów od narzuconych im kiedyś ról oraz jak powinny przebiegać spotkania nauczyciela z rodzicami. Po każdym rozdziale oprócz tego, że robiłam sobie dodatkowe notatki, zaglądałam niepewnie...

książek: 540
BeataP | 2016-03-05
Na półkach: Posiadam, Ulubione, Przeczytane

Podstawowa lektura dla każdego nauczyciela, pedagoga i rodzica. Każdy, kto zamierza mieć potomka, powinien przeczytać zestaw książek obydwu autorek, a później systematycznie z nich korzystać. Rady z życia wzięte. Wszystko napisane prostym, zrozumiałym językiem, bez mędrkowania pedagogicznego i psychologicznego.
A na koniec - gratuluję Tym rodzicom, którzy po przeczytaniu książek Faber i Mazlish, potrafią w 100 % stosować ich rady w codziennym życiu. To naprawdę niezły wyczyn.

książek: 0
| 2013-06-16
Przeczytana: 16 czerwca 2013

Książka, którą każdy powinien mieć na swojej półce przeczytaną. Myślę że pomoże w kontaktach nie tylko uczeń- nauczyciel, dziecko- rodzic, ale również w kontaktach przyjaciel- przyjaciel, znajomy-znajomy. Świetnie napisana, łatwo się czyta a wiele wnosi do życia. Serdecznie polecam

książek: 634
Patrycja Perzyna | 2014-03-02
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, 2014
Przeczytana: 26 lutego 2014

Wiem że ta seria książek jest obowiazkową lekturą na wydziałach pedagogiki, wiec nie rozumiem dlaczego nie widzę by nauczyciele choc w połowie stosowali te praktyki wobec uczniów-naszych dzieci. BARDZO SZKODA!

książek: 265
Nora | 2011-04-30
Przeczytana: 30 kwietnia 2011

Rewelacyjna książka dla młodych nauczycieli,którzy poszukują wskazówek jak skutecznie rozmawiać i współpracować z uczniami oraz ich rodzicami. Książka również dla doświadczonych nauczycieli, którzy chcą zmienić coś w swoim nauczaniu.

książek: 5
Marcin | 2015-11-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 30 sierpnia 2015

Arogancja umożliwia szybkie zwycięstwo nad oponentem, lecz pozostawia negatywne emocje u obojga rozmówców. Łagodność pozwala na utrzymywanie dobrych relacji, jednak daje podopiecznym zachętę do walki o dominację. Nauczyciele przekonują się niejednokrotnie, że te dwie postawy nie dają pewnych rezultatów w relacjach z uczniami. W takich chwilach zwątpienia warto poszukać podpowiedzi w tej książce.

Przede wszystkim należy uświadomić sobie, że dziecko odbiera krytykę tak samo źle jak dorosły, i że krzykiem i pouczaniem nie zmienimy trwale negatywnych postaw dziecka. Z drugiej strony, nie zawsze można uzyskać poprawę jedynie grzeczną prośbą, gdyż dzieci, podobnie jak dorośli, unikają wysiłku jeśli uchodzi im to bezkarnie.

Proponowana w tej książce metoda rozwiązywania sytuacji konfliktowych opiera się na spokojnym wysłuchaniu uczuć dziecka oraz na wspólnej próbie ustalenia rozwiązań z zastosowaniem technik negocjacji. Dodatkowymi walorami ułatwiającymi odbiór książki są: sposób...

książek: 327
Monika Wyszogrodzka | 2011-06-04
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 04 czerwca 2011

Dla nauczycieli, rodziców, dużych i małych - pozycja obowiązkowa.

książek: 138
NowaCzytelniczka | 2015-02-14
Na półkach: Przeczytane

Można tę pozycję traktować jako uzupełnienie wiedzy zawartej w książce "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały..." tyle że w odniesieniu do uczenia się dzieci. Czytałam i zamierzam czytać znów, ponieważ warto wrócić co jakiś czas do rad i sprawdzić, czy dobrze się je stosuje, szczególnie jeśli się stosuje na opornym egzemplarzu ;)

książek: 100
Anna | 2012-07-30
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2009 rok

Dobra książka,choć bardziej podobała mi się "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły". Ale uważam że warto ją przeczytać a nauczyciele obowiązkowo!

zobacz kolejne z 312 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd