Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- THE FOUR. The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
- Wydawnictwo:
- Rebis
- Data wydania:
- 2018-10-02
- Data 1. wyd. pol.:
- 2018-10-02
- Liczba stron:
- 368
- Czas czytania
- 6 godz. 8 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380623255
- Tłumacz:
- Jolanta Kubiak
Amazon, Apple, Facebook i Google to najbardziej wpływowe firmy na świecie.
Prawie każdy uważa, że wie, jak osiągnęły taką pozycję.
Prawie każdy się myli.
Scott Galloway zadaje fundamentalne pytania: jak wielka czwórka infiltruje nasze życie, że nie sposób jej pominąć ani zbojkotować? Dlaczego rynek i ludzie wybaczają jej grzechy, które pogrążyłyby inne firmy? I czy ktokolwiek jest w stanie się jej przeciwstawić? Ujawnia skrzętnie skrywane strategie wielkiej czwórki i to, jak sprawnie manipuluje ona naszymi podstawowymi potrzebami emocjonalnymi. Pokazuje też, jak wykorzystać wiedzę o niej we własnej drodze na szczyt, bo bez względu na to, czy chce się być dla wielkiej czwórki konkurencją, partnerem w biznesie czy tylko żyć w zdominowanym przez nią świecie, trzeba ją zrozumieć.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 711
- 547
- 114
- 41
- 13
- 13
- 11
- 11
- 8
- 7
Opinia
Apple, Amazon, Facebook, Google - firmy giganty, ale żeby od razu o nich pisać książki? I ja żebym o nich czytała? Zwłaszcza, że stosunek pozytywny mam tylko do jednej z nich, umiarkowany do kolejnych dwóch, a czwartej szczerze nie znoszę. Niemniej po przesłuchaniu wstępu wiedziałam, że warto zapoznać się z tą analizą współczesnych gigantów, firm naprawdę mających władzę nad zwykłymi użytkownikami, gospodarką i społeczeństwami.
Autor na początku przedstawia publiczny wizerunek Wielkiej Czwórki, przywołuje mity założycielskie i historie oszałamiającego sukcesu biznesowego. Zaraz jednak odsłania ciemną stronę mocy - uchylanie się od płacenia podatków (na niespotykaną skalę i z ogromną bezczelnością), inwigilacja użytkowników, manipulacja nastrojami społecznymi, doprowadzenie do likwidacji setek tysięcy miejsc pracy itp. itd. Poszczególne elementy nie były dla mnie nowością, uderzyła mnie skala zjawiska.
Scott Galloway tłumaczy fenomen Wielkiej Czwórki miedzy innymi analizując model marketingowy. Otóż firmy mogą sprzedawać swoje produkty celując w serce, mózg lub strefy erogenne konsumenta (autor używa słowa 'genitalia' ale jak to brzmi?). Ci od serca kupują produkt bo "pokaż jej, jak ją kochasz" (tu uderza Facebook z budowaniem więzi), ci od mózgu bo "dwa w cenie pięciu, niepowtarzalna okazja" (Amazon wymiata w tej działce), wreszcie pozostali kupują, żeby pokazać "I'm sexy and I know it" (wiadomo kto;)). A wujek Gugiel widzi wszystko, słyszy wszystko i się uczy.
Co jeszcze znajdziemy w "Wielkiej czwórce"? Analizę potencjalnych konkurentów i/lub następnych wielkich graczy oraz garść porad jak kierować własną karierą w sytuacji dominacji A-A-F-G. Wbrew moim obawom porady nie są oderwane od rzeczywistości, przynajmniej dają do myślenia.
Czytałam w innych opiniach, że książka może być niezrozumiała dla Europejczyków bo mocno odwołuje się do realiów amerykańskich. Są to moim zdaniem detale, nieistotne dla zrozumienia przesłania. Zawsze można sobie wyguglować (!) co to jest Alexa czy inna nowinka technologiczna.
Osobiście polecam z przekonaniem - dobrze jest wiedzieć więcej samemu, bez pomocy wyszukiwarki.
Apple, Amazon, Facebook, Google - firmy giganty, ale żeby od razu o nich pisać książki? I ja żebym o nich czytała? Zwłaszcza, że stosunek pozytywny mam tylko do jednej z nich, umiarkowany do kolejnych dwóch, a czwartej szczerze nie znoszę. Niemniej po przesłuchaniu wstępu wiedziałam, że warto zapoznać się z tą analizą współczesnych gigantów, firm naprawdę mających władzę...
więcej Pokaż mimo to