rozwińzwiń

Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google

Okładka książki Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google Scott Galloway
Okładka książki Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google
Scott Galloway Wydawnictwo: Rebis biznes, finanse
368 str. 6 godz. 8 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Tytuł oryginału:
THE FOUR. The Hidden DNA of Amazon, Apple, Facebook, and Google
Wydawnictwo:
Rebis
Data wydania:
2018-10-02
Data 1. wyd. pol.:
2018-10-02
Liczba stron:
368
Czas czytania
6 godz. 8 min.
Język:
polski
ISBN:
9788380623255
Tłumacz:
Jolanta Kubiak
Średnia ocen

6,7 6,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,7 / 10
415 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
16
7

Na półkach:

Długo męczyłem tą książkę. Nie jestem zachwycony zawartością. Najlepsza jej część to końcowe rozdziały czyli wnioski, podsumowania, porady.

Długo męczyłem tą książkę. Nie jestem zachwycony zawartością. Najlepsza jej część to końcowe rozdziały czyli wnioski, podsumowania, porady.

Pokaż mimo to

avatar
4
3

Na półkach:

Gdyby nie audiobook słuchany przy gotowaniu i sprzątaniu nie przebrnąłbym nawet przez połowę książki. Dla osoby która siedzi w temacie technologii jest to absolutnie zbędna pozycja, w której brak jakichkolwiek konkretów. Dla osoby która nie jest obeznana w technologii, może coś z tego wyciągnie ale myślę że znajdzie znacznie lepsze źródła. Jest tu dużo pustosłowia, lania wody i nadmiernego filozofowania.

Gdyby nie audiobook słuchany przy gotowaniu i sprzątaniu nie przebrnąłbym nawet przez połowę książki. Dla osoby która siedzi w temacie technologii jest to absolutnie zbędna pozycja, w której brak jakichkolwiek konkretów. Dla osoby która nie jest obeznana w technologii, może coś z tego wyciągnie ale myślę że znajdzie znacznie lepsze źródła. Jest tu dużo pustosłowia, lania...

więcej Pokaż mimo to

avatar
59
49

Na półkach: ,

W moim odczuciu, książka mocno nierówna i w ujęciu całościowym przeciętna.

Rozdział o Amazonie uważam za bardzo dobry - widać że autor przyłożył się do researchu i włożył dużo wysiłku żeby pokazać "big picture". Dużo ciekawych przemyśleń na temat zmian na rynku handlu detalicznego.

Rozdziały poświęcone Google i Facebookowi przeciętne. Trochę przemyśleń, ale nic ponad to co już wie w miarę obeznany z tematem czytelnik.

Rozdział poświęcony Apple zwyczajnie słaby. Dużo "jojczenia" i narzekania na "luksusowe" produkty Apple, mało konkretów, merytorycznie słaby.

W ostatnia część wypełniona banałami typu "idź na studia, buduj network, pracuj ciężko", niewiele odkrywczych rzeczy.

Mam poczucie że autor nie ma zbyt wiele ciekawych rzeczy do powiedzenia i to co można byłoby zawrzeć w jednym-dwóch dobrych artykułach postanowił rozwlec do długiej, przeciętnej książki.

Książka ma już kilka lat, spora część informacji i tez zdążyła stracić dużo na aktualności. Książka nie jest lindy, jej wartość merytoryczna będzie malała z czasem.

Czyta się lekko, ale niektórym może przeszkadzać styl autora - czasem sprawia wrażenie na siłę wyluzowanego.

W moim odczuciu, książka mocno nierówna i w ujęciu całościowym przeciętna.

Rozdział o Amazonie uważam za bardzo dobry - widać że autor przyłożył się do researchu i włożył dużo wysiłku żeby pokazać "big picture". Dużo ciekawych przemyśleń na temat zmian na rynku handlu detalicznego.

Rozdziały poświęcone Google i Facebookowi przeciętne. Trochę przemyśleń, ale nic ponad to...

więcej Pokaż mimo to

avatar
345
143

Na półkach: ,

Interesujące spojrzenie na rynek wielkich korporacji, ich główne atuty i sposoby, dzięki którym wysforowały się do pozycji wielkiej czwórki. Także ciekawie poprowadzone rozważania dotyczące kandydatów do dołączenia do czołówki. I bardzo dla mnie interesujące spojrzenie z punktu widzenia "zasobu" na rynku pracy.
Pozycja warta przeczytania dla wszystkich ludzi biznesu - tak strategów, marketingowców jak i pracowników, zwłaszcza wchodzących na rynek pracy.
Jednakże....
ten język... pełen niewybrednych porównań krążących wokół genitaliów... ten sarkazm... ten amerykański sznyt... bardzo mi to wszystko przeszkadzało!
Jednakże, że względu na interesującą treść oraz trafność spostrzeżeń Autora dotyczących szerokiego spektrum zagadnień zawiązanych z biznesem i współczesnym światem korporacji postanowiłam przebrnąć, a potem wziąć prysznic i spłukać z siebie to, to trąciło szambem.
Przebrnęłam i lekturę polecam - mimo w/w zastrzeżeń.

Interesujące spojrzenie na rynek wielkich korporacji, ich główne atuty i sposoby, dzięki którym wysforowały się do pozycji wielkiej czwórki. Także ciekawie poprowadzone rozważania dotyczące kandydatów do dołączenia do czołówki. I bardzo dla mnie interesujące spojrzenie z punktu widzenia "zasobu" na rynku pracy.
Pozycja warta przeczytania dla wszystkich ludzi biznesu -...

więcej Pokaż mimo to

avatar
481
431

Na półkach:

W tej książce najbardziej podobało mi się "życzliwe dla klienta podejście do tematu". Autor bowiem, opisując czterech gigantów - Amazon, Apple, Facebook i Google - zwraca uwagę na strategię danych firm. Nie jest to politycznie zakamuflowana książka, mająca na celu cukierkowe przedstawienie tematu ale pozycja, która według mnie, działa z korzyścią dla odbiorcy usług.

Scott Galloway pokazuje jakie czynniki wpłynęły na sukces danych marek, co wyróżnia je na tle innych i jakie kooperacje panują pomiędzy czterema tytułowymi firmami. Nie znajdziecie tu wątków biograficznych założycieli firm, ale za to dostaniecie sporą dawkę marketingowej analizy. Książka jest napisana bardzo przystępnym językiem, a dodatkowo zawiera sporo grafik pozwalających lepiej zrozumieć fenomen "wielkiej czwórki" i nawet dla biznesowych laików będzie przyjemną i wartościową lekturą.

Analiza autora i jego sugestie oraz subiektywne, ale podparte wieloletnim doświadczeniem opinie, pozwalają czytelnikowi odpowiedzieć sobie na pytania, czy dalej chcę mieć konto na Facebooku, czy dalej spośród setek platform sprzedażowych wybiorę Amazona, a w sklepie elektronicznym włożę do koszyka telefon z Apple'a? Zatem jeśli jesteście ciekawi "z czym to się je", to zapraszam do lektury. A ja tymczasem pędzę do Google'a sprawdzić jacy obecnie giganci zagarniają największą część światowego rynku!


Mój bookstagram: my.books.shelf

W tej książce najbardziej podobało mi się "życzliwe dla klienta podejście do tematu". Autor bowiem, opisując czterech gigantów - Amazon, Apple, Facebook i Google - zwraca uwagę na strategię danych firm. Nie jest to politycznie zakamuflowana książka, mająca na celu cukierkowe przedstawienie tematu ale pozycja, która według mnie, działa z korzyścią dla odbiorcy usług.

Scott...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
386
90

Na półkach:

Przeczytałem za Was, rada: znajdźcie coś lepszego.

Przeczytałem za Was, rada: znajdźcie coś lepszego.

Pokaż mimo to

avatar
3
3

Na półkach:

Bardzo toporny język, zbyt wiele sarkazmu i amerykańskich inside jokes. Autor zgrywa luzaka opisującego czterech gigantów niby od niechcenia, siedząc przy czwartej butelce piwa. Uwaga będzie cytat: "To musiało zaboleć jak ugoda rozwodowa za pół miliarda dla męża, który zaraz potem wyprowadza się do sąsiedniego domu i zaczyna pieprzyć z koleżankami żony." Trudno mi traktować autora poważnie. Chyba nie przebrnę przez tę błyskotliwą lekturę.

Bardzo toporny język, zbyt wiele sarkazmu i amerykańskich inside jokes. Autor zgrywa luzaka opisującego czterech gigantów niby od niechcenia, siedząc przy czwartej butelce piwa. Uwaga będzie cytat: "To musiało zaboleć jak ugoda rozwodowa za pół miliarda dla męża, który zaraz potem wyprowadza się do sąsiedniego domu i zaczyna pieprzyć z koleżankami żony." Trudno mi traktować...

więcej Pokaż mimo to

avatar
466
361

Na półkach:

Książka w ciekawy sposób pokazuje możliwości i zagrożenia wielkiej czwórki.
Zupełnie inny punkt widzenia wielkiej czwórki.

Książka w ciekawy sposób pokazuje możliwości i zagrożenia wielkiej czwórki.
Zupełnie inny punkt widzenia wielkiej czwórki.

Pokaż mimo to

avatar
325
317

Na półkach: , , ,

Autor jest naukowcem zajmującym się marketingiem, a wcześniej przedsiębiorcom pracującym w branżach związanych z nim. Opisuje dlaczego te cztery firmy są szczególne, wskazuje na zagrożenia związane z ich dalszą ekspansją, ukazuje jak nieszczególnie chwalebne są początki tych firm, oraz jaką mają przewagę konkurencyjną nad ewentualnymi konkurentami w związku z czym ich pozycja jest dość silna. Brakuje tutaj jednoznacznych rozwiązań politycznych, ale autor wyraźnie informuje, że nie jest to jego dziedzina, on po prostu pokazuje co już miało miejsce, jakie są plany tych firm i jakie będą konsekwencje ich wygranej.

Autor jest naukowcem zajmującym się marketingiem, a wcześniej przedsiębiorcom pracującym w branżach związanych z nim. Opisuje dlaczego te cztery firmy są szczególne, wskazuje na zagrożenia związane z ich dalszą ekspansją, ukazuje jak nieszczególnie chwalebne są początki tych firm, oraz jaką mają przewagę konkurencyjną nad ewentualnymi konkurentami w związku z czym ich...

więcej Pokaż mimo to

avatar
190
184

Na półkach:

Gdy małe i średnie firmy popełniają błąd, często kończy się to ich upadkiem lub odczuwalnym spadkiem sprzedaży. Gdy błąd popełnia jeden z największych Big-techów to szybko przechodzi się nad tym do porządku dziennego. Amazon, Apple, Facebook i Google są niewątpliwie firmami mającymi ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie - nawet, jeśli osobiście nie korzystamy z ich usług. Jak doszły do takich pozycji i skali? O tym opowiada nam Scott Galloway w książce o „wielkiej czwórce”.

Książka Scotta jest jednak nierówna. O ile rozdziały charakteryzujące poszczególne z czterech firm są całkiem ciekawe, choć nie odkrywcze, jeśli ktoś czytał jakąś inną książkę na ich temat, o tyle kolejne części książki są strasznie przegadane. Spodziewałam się nieco więcej ciekawostek, więcej kąsków o technologicznych gigantach, mniej osobistych rozważań i porad autora. Pod tym względem jestem zawiedziona. Myślę, że można było wycisnąć z tej tematyki zdecydowanie więcej, bo jest ona ciekawa i szeroka.

Autor jest ironiczny, momentami zabawny. Czasem zaśmiałam się na jego porównania czy określenia niektórych zachowań, ale chwilami tej ironii i sarkazmu było trochę za dużo. Bez wątpienia czytelnik może już na samym początku zauważyć, że Scott za opisywanymi firmami delikatnie mówiąc - nie przepada.

Czy żałuję czasu poświęconego na książkę? Nie, ale myślę, że lepiej sięgnąć po książki mówiące o każdym z gigantów osobno, a takie powstały o każdym z nich.

Gdy małe i średnie firmy popełniają błąd, często kończy się to ich upadkiem lub odczuwalnym spadkiem sprzedaży. Gdy błąd popełnia jeden z największych Big-techów to szybko przechodzi się nad tym do porządku dziennego. Amazon, Apple, Facebook i Google są niewątpliwie firmami mającymi ogromny wpływ na nasze funkcjonowanie - nawet, jeśli osobiście nie korzystamy z ich usług....

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    683
  • Przeczytane
    529
  • Posiadam
    111
  • Teraz czytam
    41
  • 2019
    13
  • Audiobooki
    13
  • Audiobook
    12
  • 2021
    11
  • Biznes
    7
  • 2020
    6

Cytaty

Więcej
Scott Galloway Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google Zobacz więcej
Scott Galloway Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google Zobacz więcej
Scott Galloway Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także