Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

FILM POSTERS OF 40'S

Wydawnictwo: Taschen
0 (0 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
0
6
0
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
ISBN
1854108670
kategoria
Literatura piękna
język
polski

Bogato ilustrowana historia plakatu filmowego lat 40. Miękka okładka ,wymiary 24,5x30cm, 128 stron. Considering that the world was at warduring the first half of the decade and much of it still in ruins duringthe second half, the 1940s were an extraordinary fertile period for thecinema. This was the heyday of directors such as Orson Wells (CitizenKane, The Lady from Shanghai and The Third...

Bogato ilustrowana historia plakatu filmowego lat 40. Miękka okładka ,wymiary 24,5x30cm, 128 stron. Considering that the world was at warduring the first half of the decade and much of it still in ruins duringthe second half, the 1940s were an extraordinary fertile period for thecinema. This was the heyday of directors such as Orson Wells (CitizenKane, The Lady from Shanghai and The Third Man), Alfred Hitchcock(Notorious, Rope, Spellbound and Suspicion), Powell and Pressberger (BlackNarcissus, The Red Shoes) and Jean Cocteau (La Belle et la Bete, Orphee),and of stars like Rita Hayworth, Ingrid Bergman, Betty Grable, LaurenceOlivier, Clark Gable, Robert Mitchum and, of course, the incomparableBogart and Bacall. Most lists of all-time favourites will include a hostof 40s movies such as Casablanca and Brief Encounter. Surprisingly,perhaps, the decade produced relatively few memorable war films, thoughTwelve O Clock High and the March of Time documentary series are notableexceptions. Indeed the setting that most characteristic of the cinema ofthe 1940s is not the battlefield, but the dark alleys and mean streets ofthe noir genre, represented here by titles such as The Blue Dahlia, TheBig Sleep, Double Indemnity, The Maltese Falcon, The Postman Always RingsTwice and Gilda. Not only are these movies enduring classics, they alsoinspired some of the greatest poster art in the cinema s history and, asalways in this series of books, it is fascinating to see how the subjectswere treated by European and other poster artists as well as the Americanoriginals. In Europe, the age of postwar austerity saw the beginnings ofEaling s classic comedies with Kind Hearts and Coronets, two of Olivier sinterpretations of Shakespearean tragedy, Hamlet and Macbeth, and therevival of the French and Italian film industries with movies like LesEnfants du Paradis and Rome Open City. Add to this list a pot pourri ofmiscellaneous titles ranging from Abbott and Costello in Hollywood toziegfield Follies, and you have ten years worth of movie posters quite asmemorable and evocative as anything from previous volumes in thisbestselling series.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd