Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Bajty Polskie

Wydawnictwo: Orka
7,11 (44 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
5
8
13
7
11
6
12
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
978-83-927229-1-5
liczba stron
216
kategoria
rozrywka
język
polski
dodał
Piotr

"Bajty polskie" to efekt dwuletniej pracy Bartłomieja Kluski (autora książki "Dawno temu w grach" i artykułów w miesięczniku "CD-Action") oraz Mariusza Rozawdowskiego (lidera demoscenowej grupy Samar Productions i redaktora naczelnego magazynu "C&A Fan"). Autorzy według zapowiedzi podjęli próbę opisania historii polskich gier komputerowych, a także poczatków branży elektronicznej rozrywki w...

"Bajty polskie" to efekt dwuletniej pracy Bartłomieja Kluski (autora książki "Dawno temu w grach" i artykułów w miesięczniku "CD-Action") oraz Mariusza Rozawdowskiego (lidera demoscenowej grupy Samar Productions i redaktora naczelnego magazynu "C&A Fan").

Autorzy według zapowiedzi podjęli próbę opisania historii polskich gier komputerowych, a także poczatków branży elektronicznej rozrywki w naszym kraju. Główny nacisk w swoich poszukiwaniach położyli na przełom lat 80. i 90., czasy ZX Spectrum, Atari XL/XE, Commodore 64, Amigi, Pegasusa, "Bajtka" i "Top Secret".

 

źródło opisu: http://retrogames.pl/txt,7240,Bajty_polskie.html

źródło okładki: http://retrogames.pl/txt,7240,Bajty_polskie.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (70)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 176
Krzysiek | 2017-04-06
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: listopad 2016

Na takie ksiązki się czeka, takich książek się potrzebuje. Przynajmniej, jesli jest się fanem komputeryzacji i gdzie każde wspomnienie dawniejszych czasów powoduje tęsknotę i uśmiech na twarzy. Autor ma talent to opowiadania, niezły warsztat, dużo widomości do przekazania. I choć osobiście uważam za najlepszą jego książkę AUTOMATY LICZĄ, to jednak BAJTY POLSKIE bardzo lubię i polecam innym. Dodam, że jak znam siebie, to na pewno za jakiś czas przeczytam ją ponownie.

książek: 74
NieTylkoGry | 2017-02-24

Polski rynek gier komputerowych aktualnie przeżywa rozkwit. Rodzime studia zostały dostrzeżone na całym świecie dzięki takim produkcjom jak Wiedźmin od CD-Projekt RED lub Dying Light spod ręki wrocławskiego Techlandu. Wielomilionowy budżet, ogromne banery i reklamy w telewizji – nasze tytuły w niczym już nie odbiegają od odpowiedników z zagranicy. Mało osób jednak wie, że pierwsze polskie produkcje powstawały już w latach 60. ubiegłego wieku. Był to okres w historii rodzimego rynku elektronicznej rozgrywki, o którym warto opowiadać, by zrozumieć, jaką drogę nasze gry przeszły, by osiągnąć światowy poziom. Temat ten podjęli Bartłomiej Kluska i Mariusz Rozwadowski – autorzy książki Bajty Polskie.

Tekst to tak naprawdę próba zebrania w jednym miejscu wszelkich materiałów dotyczących rozwoju technologii w Polsce w XX wieku. Cel jest szczytny – zarówno programy, jak i maszyny zdolne je odtworzyć z czasem zaczynają znikać, schowane do szuflady przez nieświadomego wartości przedmiotu...

książek: 176
Patton | 2015-01-23
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2015

„Bajty polskie” to iście ciekawa pozycja dla osób, które żywnie interesują się komputeryzacją Polski. Ileż tu wątków, ciekawych faktów i interesujących nazwisk. Podróż przez cyfryzację kraju leżącego między Odrą a Bugiem rozpoczynamy od maszyny liczących wielkich jak szafy trzy drzwiowe do czasów współczesnych tj. do połowy lat 90-tych. Mimo tak ciekawego tematu ma się pewien niedosyt (książka liczy nie całe dwieście stron). Mimo tego, należy docenić ogrom pracy jaki włożyli autorzy by te swoiste kompendium powstało.
Dla zainteresowanych tematem, polecam.

książek: 315
Zielony | 2015-02-21
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 20 lutego 2015

Komputer był u mnie w domu od zawsze. Kiedy sięgnę pamięcią na do czasów... prehistorycznych niemal, kojarzę Commodore 64 z magnetofonem i wgrywaniem gier z kaset. Pamiętam "Królika-Ninję" (czyli komputerowa wersja Usagi Yojimbo - znanego komiksu), Chimerę (bo się jej bałem), Drop-Zone (bo tata lubiał tą grę), River Raid (bo jak, do diaska, można nie pamiętać River Raid?!)... i w sumie tyle. Tylko, że Commodore 64 towarzyszyło mi w jakże przełomowej chwili mojego życia, jaką jest stanie się absolwentem przedszkola, i kontynuacja kariery naukowej w podstawówce.

"Bajty Polskie" Bartłomieja Kluski i Mariusza Rozwadowskiego to e-book dołączony do jednego z ostatnich wydań CD Action. Autorzy wzięli na warsztat dość ciekawy temat - historia komputerów i gier w Polsce. Z naciskiem na to drugie. A że fanem gier komputerowych jestem od czasów wspomnianego już wyżej Commodore 64 była do dla mnie lektura obowiązkowa - zwłaszcza, że dopadłem ją tak naprawdę przy okazji zakupu miesięcznika....

książek: 950
Michal Zacharzewski | 2016-07-29
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 09 lipca 2016

Gratka dla miłośników polskich gier komputerowych - przegląd najważniejszych pozycji od czasów prehistorycznego Marienbadu po niemalże współczesność. Autorzy wykonali mrówczą robotę. Przejrzeli prasę sprzed lat, dotarli do wielu twórców, rozmawiali z wydawcami. W efekcie zebrali w jednym miejscu niemal kompletny zestaw informacji o hitach sprzed lat. I całkiem zmyślnie podzielili go na rozdziały, przedstawiając kolejne etapy rozwoju branży.

Jeśli czegoś tu braknie, to pasji. Choć w książce nie brakuje anegdot, całość bliższa jest pracy naukowej niż przyjemnej książce o najmłodszej gałęzi rozrywki. Trochę szkoda, ale z drugiej strony - i tak warto przeczytać!

książek: 206
snah95 | 2017-04-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 października 2016

Polski rynek gier komputerowych aktualnie przeżywa rozkwit. Rodzime studia zostały dostrzeżone na całym świecie dzięki takim produkcjom jak Wiedźmin od CD-Projekt RED lub Dying Light spod ręki wrocławskiego Techlandu. Wielomilionowy budżet, ogromne banery i reklamy w telewizji – nasze tytuły w niczym już nie odbiegają od odpowiedników z zagranicy. Mało osób jednak wie, że pierwsze polskie produkcje powstawały już w latach 60. ubiegłego wieku. Był to okres w historii rodzimego rynku elektronicznej rozgrywki, o którym warto opowiadać, by zrozumieć, jaką drogę nasze gry przeszły, by osiągnąć światowy poziom. Temat ten podjęli Bartłomiej Kluska i Mariusz Rozwadowski – autorzy książki Bajty Polskie.

Tekst to tak naprawdę próba zebrania w jednym miejscu wszelkich materiałów dotyczących rozwoju technologii w Polsce w XX wieku. Cel jest szczytny – zarówno programy, jak i maszyny zdolne je odtworzyć z czasem zaczynają znikać, schowane do szuflady przez nieświadomego wartości przedmiotu...

książek: 363
Łukasz | 2015-07-31
Na półkach: Przeczytane

Jeśli ktoś zaczynał przygodę z informatyką od komputerów ośmiobitowych i miał wtedy "naście" lat, ten powinien sięgnąć po "Bajty polskie". Pamiętam, że pierwsza moja "jedynka" (z geografii; było to tuż po wprowadzeniu sześciostopniowej skali ocen) była pośrednio skutkiem prezentu, którym był pierwszy w życiu komputer - Atari 65XE, który został kupiony za dewizy w Pewexie. Doskonale pamiętam w jakie gry wtedy grałem - przez które zaniedbałem prowadzenie dzienniczka pogody czy czegoś takiego. Aż łzy się w oku kręcą na takie wspomnienia...

Oczywiście moja wysoka nota (8/10) nie jest oceną wartości literackich. To raczej wpływ sentymentu i docenienie wysiłków autorów, którzy włożyli naprawdę wiele pracy w zebranie wielu faktów z początków komputeryzacji w Polsce.
Niestety książka koncentruje się prawie wyłącznie na grach komputerowych - pomija choćby historię polskiej demosceny - nie wspominając o tzw. poważnych zastosowaniach. Rozumiem jednak, że objętość wzrosłaby wtedy co najmniej...

książek: 414
Piotr | 2012-03-04
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 04 marca 2012

Każda książka traktująca o grach komputerowych, która pojawi się w naszym kraju jest przeze mnie witana z otwartymi ramionami. "Bajty Polskie" są o tyle ciekawe, że opisują historię wyłącznie polskich produkcji. Autor potrafił mnie zainteresować, dowiedziałem się wielu faktów, o których nie miałem dotąd pojęcia i książkę bez wahania uznaję za wartą chwili uwagi. Szkoda jedynie, że nie jest to kompletna i bardziej szczegółowa historia - sporo gier pominięto, a te obecne opisane są często bardzo pobieżnie. Wciąż marzy mi się obszerne tomisko (500-600 stron, co najmniej!), które kompleksowo potraktowałoby ten temat - pełne ciekawostek, wywiadów, zdjęć, opisów powstawania poszczególnych tytułów itd. Kto wie, może kiedyś...
Na chwilę obecną polecam "Bajty Polskie", tak dla przytłumienia apetytu :-)

książek: 92
Radek | 2014-07-27
Na półkach: Przeczytane, Kindle
Przeczytana: 27 lipca 2014

Fascinating journey through evolution of personal computers and consoles in Poland and those who created more or less magnificient productions.

Interesting facts, a lot of new information for me.

What is more, old information checks out, what I know matches the book, which is a good sign. Usually when I hear discussions on the radio about Internet or computers, most people mix it up good. Bartek did a great job here.

Strongly recommended for any 8-bit freak.

książek: 76
hks4i | 2017-08-05
Na półkach: Przeczytane, Informatyka
Przeczytana: 07 sierpnia 2017
zobacz kolejne z 60 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd