Opinie użytkownika
Ałbena Grabowska jest takim moim prywatnym odkryciem tego roku. Wcześniej miałam okazję przeczytać fantastyczną trylogię „Stulecie Winnych” i przygnębiający „Lot nisko nad ziemią”- dwie zupełnie inne historie. Dlatego, gdy w moje ręce wpadła „Lady M.” byłam bardzo ciekawa, czym tym razem zaskoczy mnie autorka.
Małgosia i Krzysztof są małżeństwem z wieloletnim stażem. Ona...
Wielokrotnie spotkałam się z opinią, że Stephen King, jest bardzo nierównym pisarzem, który tworzy albo książki genialne, albo bardzo słabe. Po przeczytaniu kilkunastu dzieł tego autora, mogę powiedzieć, że poznałam zarówno tę pierwszą grupę („Dallas ‘63”, „Lśnienie”, „Smętaż dla zwieżaków”, „Misery”), jak i tę drugą („Gra Geralda”, „Rose madder”). Myślę jednak, że pan King...
więcej Pokaż mimo to
Wydawać, by się mogło, że „Wyspa” Bryony Pearce, to będzie taka zwyczajna młodzieżówka z przygodą, ostrą rywalizacją, wątkiem miłosnym i wielkim heroizmem młodocianych bohaterów, którzy pokonają wszelkie przeciwności losu. Dość szybko okazuje się jednak, że ta historia nie będzie taka oczywista.
Pięcioro nastolatków: Ben, Will, Lizzy, Carmen i Grady zgłasza się do...
Mam bardzo mieszane uczucia względem tej książki. Gdybym miała ocenić sam aspekt psychologiczny, to uznałabym ją za genialną, ponieważ doskonale obrazuje wszystkie aspekty toksycznego związku. Mamy tutaj mężczyznę- drapieżnika, człowieka przystojnego i czarującego, piastującego wysokie stanowisko w pracy oraz zaufanego członka lokalnej społeczności. Jego ofiarą musi być...
więcej Pokaż mimo toGuillaume Musso to autor, którego twórczość pochłonęła mnie jakieś dwa lata temu. Byłam zachwycona prostotą jego opowieści, częstymi elementami realizmu magicznego oraz zaskakującymi zakończeniami. W krótkim czasie przeczytałam większość jego książek, aż w pewnym momencie zauważyłam, że te historie zaczynają być dla mnie wtórne, bohaterowie bardzo do siebie podobni, a...
więcej Pokaż mimo to„Dożywocie” było taką przezabawną historyjką z genialnym językiem i bardzo trafnymi spostrzeżeniami na temat naszej polskiej rzeczywistości. „Siła niższa” jest nieco inna. Trochę mniej zabawna, dotykająca bardziej przyziemnych tematów. Główni bohaterowie wydają się też inni niż wcześniej, a ich język nie jest już tak błyskotliwy. Licho stało się smętne, a Konrad tylko...
więcej Pokaż mimo toSięgnęłam po „Dożywocie” zaintrygowana pozytywnymi opiniami, tak naprawdę nie wiedząc zupełnie, czego mam się spodziewać. Całe szczęście, że tak było, bo czegokolwiek bym nie oczekiwała, ta książka i tak kompletnie by to przebiła. Jest to opowieść zbyt absurdalna, aby traktować ją poważnie, ale i zbyt ironiczna, by uznać ją za bajkę. Bohaterowie są kompletnie pokręceni,...
więcej Pokaż mimo toOd premiery „Jagi” minęły prawie trzy miesiące, podczas których biłam się z myślami: czytać czy nie czytać. Z jednej strony cierpię na notoryczną awersję do wszelkich prequeli, spin-offów, dodatków do serii i opowiadań z danego uniwersum. W jakiś sposób zawsze jestem wierna głównej historii i jej bohaterom, a wszystko co poboczne i o nich nie mówi, zwyczajnie mnie drażni. Z...
więcej Pokaż mimo to
„Wszystko zależy od człowieka (…) Jednemu mąż umrze i to sprawi, że już nigdy się nie podźwignie, a drugiemu umrą wszyscy, dostanie zawału, odetnie mu nogi, a ten będzie sadził rabatki na drogach, jeżdżąc na wózku, i organizował grupy wsparcia dla podobnych sobie beznogich nieszczęśników”
Str.249
Nikt z nas nie lubi myśleć o śmierci. Zazwyczaj staramy się odsunąć od siebie...
„Coraz większy mrok” to pierwsza samodzielnie napisana książka Colleen Hoover, którą zdecydowałam się przeczytać. Tematyka trudnych młodzieżowych romansów jakoś nigdy mnie nie zachęciła, ale ta pozycja od razu wydała mi się ciekawa. Co prawda głównym argumentem było to, że opis fabuły brzmiał podobnie do „Ghostwritera” Alessandry Torre, który całkiem niedawno zrobił na mnie...
więcej Pokaż mimo toSięgnęłam po „Stulecie Winnych” zaintrygowana fragmentami serialu, na które czasem trafiałam w telewizji. Postanowiłam, że zanim obejrzę serial od początku do końca, muszę najpierw poznać tę historię w formie papierowej. Podczas czytania nie robiłam przerw pomiędzy poszczególnymi częściami, przez co w mojej głowie stały się jednostajną opowieścią i jedynie orientacyjnie...
więcej Pokaż mimo toSięgając po książkę o tak wiele mówiącym tytule, jak „Esesman i Żydówka” miałam bardzo sprecyzowane oczekiwania. Liczyłam na historię napisaną z rozmachem, przerażającą, wzbudzającą emocje, wyciskającą łzy, ale i trochę pokrzepiającą, dającą nadzieję. Wdaje mi się, że po tylu latach od wojny, gdy jest coraz mniej ludzi, którzy przeżyli te wszystkie okropności ważne są dwie...
więcej Pokaż mimo to„Ósme życie” to historia kilku pokoleń rodziny Jaszi rozgrywająca się w Gruzji na tle wydarzeń XX wieku. Opowieść rozpoczyna się w momencie wybuchu rewolucji bolszewickiej, prowadzi nas przez wszystkie aspekty życia w Związku Radzieckim i zahacza o ważne wydarzenia odbywające się w Rosji, aż do upadku socjalizmu w Gruzji i jego konsekwencji. Nie brzmi to zbyt zachęcająco...
więcej Pokaż mimo to
„Paranoja” to drugo tom serii „W lekarskim fartuchu” Katarzyny Bereniki Miszczuk. Ta część dość mocno różni się od poprzedniej. Zmienia nam się tutaj punkt widzenia i sposób narracji, a szpitalna opowieść z zagadką w tle przeistaczają się w typowy policyjny kryminał.
Głównym bohaterem „Paranoi” jest lekarz medycyny sądowej (nie patolog!) Marek Zadrożny, który bada ofiary...
Katarzyna Berenika Miszczuk to autorka, po której książki sięgam bez wahania, gdy mam ochotę przeczytać coś lekkiego, przyjemnego i wciągającego. Na przeczytanie „Obsesji” długo jednak nie mogłam się zdecydować. Nie jestem fanką kryminałów, a tu jeszcze dodatkowo akcja dzieje się w szpitalu psychiatrycznym. Jakoś to do mnie nie przemawiało. Postanowiłam jednak zaufać...
więcej Pokaż mimo to„Zasada jednego” to dystopijna opowieść o siostrach bliźniaczkach żyjących w czasach, gdy posiadanie więcej niż jednego dziecka jest zakazane. Dziewczęta od maleńkości muszą żyć życiem jednej zamieniając się miejscami. Każdego dnia jedna z nich wychodzi na powierzchnię i udaje się do szkoły, podczas gdy druga czeka schowana w piwnicy. Bez przerwy muszą się pilnować, by być...
więcej Pokaż mimo toMoja znajomość twórczości Charlesa Dickensa ograniczała się do tej pory jedynie do omawianej w szkole „Opowieści wigilijnej” oraz ekranizacji „Olivera Twista”. O „Wielkich nadziejach” usłyszałam po raz pierwszy na czyimś wideoblogu, później była to ulubiona książka bohaterów jakiejś czytanej przez mnie książki i tak ten tytuł przewinął się jeszcze kilkukrotnie i zawsze...
więcej Pokaż mimo to„Psy z piekła rodem” to historia pewnej rodziny, która tak bardzo pokochała malamuty, że postanowiła stworzyć dla nich dom tymczasowy. Książka jest właściwie zbiorem anegdot, w większości przezabawnych, ale niektórych także smutnych i wzruszających. Głównymi bohaterami są tutaj oczywiście psy: Raptor, Inka oraz Luna. Raptor jest stałym mieszkańcem domu, a Inka i Luna...
więcej Pokaż mimo toWyobraźcie sobie szpital, ponury i przerażający, gdzie zza ciemnych zasłon nigdy nie dociera światło słoneczne. Po korytarzach roznoszą się krzyki, niepochamowany śmiech, mamrotanie i inne bliżej niezidentyfikowane odgłosy. W powietrzu czuć odór środka uspokajającego. W salach chorych leżą kobiety. Całe mnóstwo kobiet, niektóre przykute do łóżek, inne dzwoniące kłódkami w...
więcej Pokaż mimo toSięgając po „ Władcę much” zastanawiałam się nad tym, czemu ta książka jest uznawana za dzieło kultowe. Stykając się z różnymi opiniami, rzucały mi się w oczy takie określenia, jak: wstrząsająca, brutalna, dystopijna, o pierwotnym złu i upadku człowieczeństwa. Postanowiłam sprawdzić, dlaczego tak określa się opowieść o grupie małych chłopców próbujących przetrwać na...
więcej Pokaż mimo to