Opinie użytkownika
To trzecia przeczytana przeze mnie książka Rainbow Rowell, a jednocześnie kolejna, w której zakochałam się po uszy. Nie mam pojęcia, jak autorce udaje się przenieść do swoich dzieł tak wiele miłości i magii, ale na mnie to działa w stu procentach. I po czymś takim na pewno wypróbuję wszystkiego, co napisała.
Nie poddawaj się jest swego rodzaju kontynuacją Fangirl, jeśli...
Kiedy dowiedziałam się, że Matthew Quick wydał nową powieść, która w dodatku zostaje wydana w Polsce, a jej opis brzmi niesamowicie ciekawie, od razu wiedziałam, iż na pewno po nią sięgnę. Poradnik pozytywnego myślenia wywarł na mnie ogromne wrażenie i dlatego wobec jego nowej książki miałam dość spore oczekiwania. I w gruncie rzeczy nie zawiodłam się.
Na pewno wielu...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/08/pozostao-ich-dziewiecioro-zasady-ulegy.html)
Długo zwlekałam z przeczytaniem tej książki, a teraz, kiedy lekturę mam już za sobą, kompletnie nie potrafię zrozumieć, dlaczego tak długo czekać musiała na moją uwagę, bo Klucz Niebios spełnił wszystkie moje oczekiwania. Pierwszy tom oczywiście przypadł mi do gustu, ale miałam względem...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/08/odebraa-zycie-w-zamian-musi-oddac-serce.html)
Myślę, że kłamstwem nie będzie stwierdzenie, iż Sarah J. Maas podbiła swoją twórczością świat. Już od jakiegoś czasu słyszałam zewsząd zachwyty na temat jej Szklanego tronu, a następnie Dworu Cierni i Róż. Ja na pierwszą styczność z tą autorką wybrałam ten drugi tytuł – czy...
Mitologia
To jeden z tych aspektów, który tak naprawdę przyciągnął mnie do tej książki. Kocham mitologię i uwielbiam, kiedy w literaturze znajduję odwołania do niej. I muszę przyznać, że pomysł Kristin Cast był naprawdę dobry – Hades, Tartar, Furie... Jednak to wszystko spaliło się na panewce przez wady, jakie Bursztynowy dym posiada. A są to:
• absurdalność – Niektóre...
Ostatnio mam w zwyczaju czytać zapierające dech w piersiach historie – tak było i tym razem. Bo Imperium ognia rzeczywiście jest tak zachwycające, jak zarzekali booktuberzy, chwalili blogerzy. Dosłownie przez całą lekturę starałam się nadążać nad akcją, a jednocześnie zbierać moją szczękę z podłogi. A oto dlaczego:
Po pierwsze – wykreowany przez autorkę świat
Niezwykły,...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/06/potega-ma-jednak-swoja-cene-cien-i-kosc.html)
Nawet po samym opisie można wywnioskować, iż nie jest to powieść oryginalna. I muszę to przyznać – schemat goni tu schemat, ale tak ładnie jest to napisanie, tak piękny świat wykreowała Bardugo, że nie mogłam się nie zakochać!
Przeczytałam dużo dobrych książek, jednak już od jakiegoś...
Piękne, ale też mroczne Hollywood, pieniądze, sława, kłamstwa, zaginięcia, a może nawet morderstwa – to wszystko i jeszcze więcej znajdziecie na kartach "Niezrównanych" Alyson Noël. To właśnie ów klimat przyciągnął mnie do tej powieści, skojarzył mi się nieco z Pretty Little Liars czy też Gossip Girl.
Ira, pewien bogaty właściciel kilku klubów w Hollywood Boulevard,...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/05/kiedy-swiat-ma-jedenascie-stop.html)
,,Mama łapie mnie za kciuki i je ściska.
– Jesteśmy jak bohaterowie książki, a on nie chce jej dać nikomu do poczytania."
Nie jestem wierną wyznawczynią zasady najpierw książka, potem film, ale tym razem poczułam silną potrzebę zapoznania się na początku właśnie z pierwowzorem dzieła. To Oscar...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/04/ku-zagadzie-swiata-tu-i-teraz-ann.html)
Już na samym początku mogę potwierdzić, że Tu i teraz ma w sobie sporo schematyczności, ale nie oszukujmy się - znaleźć w tych czasach oryginalną dystopię nie jest łatwo. Sama nie uważam tego za wadę tej historii, nie znalazłam w niej czegoś całkowicie ściągniętego z chociażby Igrzysk Śmierci...
Wspinaczka po drzewie genealogicznym rodziny Roux była dla mnie nie lada przeżyciem. Trwała ona lata, ale nawet przez moment nie wydawała mi się nudna czy też nieciekawa. W małej francuskiej wiosce oraz jej całkowitemu przeciwieństwu, czyli Manhattanie, poznałam Emilienne oraz jej osobliwe rodzeństwo. Właśnie tam po raz pierwszy (i niestety nie ostatni) ujrzałam oczami...
więcej Pokaż mimo to
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/04/skonczyc-studia-znalezc-prace-byc.html)
Niestety, ale zawiodłam się na tej historii. Nie chodzi o to, iż była totalnie zła, beznadziejna, trzymajcie się od niej z dala, nie polecam itd. Po prostu okazała się słabsza, niż myślałam, że będzie. Jej główną wadą jest przede wszystkim wlokąca się akcja. Kompletnie nie mogłam się w nią...
Obaw przed przeczytaniem "Idź, postaw wartownika" z mojej strony było mnóstwo, bo przez internet przewijało się ogrom raczej średnich opinii na temat tego dzieła, wiele osób również żałowało przeczytania owej lektury. I szczerze powiem wam, iż nie dziwię się, że są osoby, które wolałaby usunąć z pamięci wszystko to, co Harper Lee zrobiła na początku, bo przecież to...
więcej Pokaż mimo to
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/03/gdzie-przebiegaja-granice-ludzkiej.html)
Uwielbiam poznawać klasyki. Podczas ich czytania mam takie wrażenie, że skupiam się w stu procentach, że zwracam uwagę na każdy, nawet najmniejszy szczegół, myślę, zastanawiam się, zaznaczam fragmenty. Żyję lekturą, oddycham przewracanymi kartkami, jedyne, co wtedy pragnę widzieć, to słowa....
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/02/aby-schwytac-hakera-potrzebujesz-hakera.html)
Różne opinie słyszałam na temat twórczości Jamesa Dashnera. Jedni chwalą i zakochują się w jego nietypowym stylu pisania, a inni wręcz przeciwnie - nie mogą go ścierpieć. Dlatego po jakimś czasie moje nastawienie do W sieci umysłów zmieniło się na dosyć sceptyczne. Bałam się, że będę...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/02/dziekuje-muzyko-dziekuje-tu-i-teraz.html)
Miałam już okazję poznać duet Levithana oraz Cohn i zakochałam się w ich twórczości bez reszty. Ta dwójka bezsprzecznie tworzy niesamowite, wciągające historie, kreuje zapadających w pamięć bohaterów i dopełnia to wszystko zniewalającymi stylami pisania. Teraz śmiało mogę stwierdzić, iż...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/02/tajemnica-zotego-telefonu-linia-serc.html)
Zacznijmy może od dwóch informacji: Linia serc to pierwsza powieść Rainbow Rowell, jaką przeczytałam, a w dodatku jest to historia kierowana raczej do starszych czytelników, niżeli konkretnie młodzieży. Co nie oznacza oczywiście, że nastolatkowie nie mogą jej przeczytać - dowodem mogę być...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/02/wszyscy-umrzecie-ale-nic-nie-szkodzi.html)
Są takie historie, które oddziałują na czytelnika z niewiarygodnie dużą intensywnością. Każdy z nas ma swój gust i każdego z nas poruszają inne tematy. Jednak z tymi tematami jest trochę jak z jedzeniem - dobra potrawa, nie ważne jak podana i tak będzie smakować, jednak kiedy ktoś ułoży ją...
(http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/01/krotka-dysputa-o-nocnych-owcach-miasto.html)
Do napisania tej "recenzji" zbierałam się prawie trzy tygodnie, co jest chyba moim recenzenckim rekordem. Przyczyniło się do tego kilka czynników, m.in. brak czasu i... książkowy kac, może nie jakiś ogromny, ale jednak. Z drugiej strony mam wrażenie, że o tej książce wszystko zostało już...
http://ksiazkowniaa.blogspot.com/2016/01/powrot-do-podziemia-gregor-i.html
Za drugi tom serii Kroniki Podziemia zabrałam się z miłą chęcią, ponieważ pierwszy pozytywnie mnie zaskoczył i czytało mi się go bardzo miło. Może nie jest to ambitna literatura, bo jednak pierwszy cykl Suzanne Collins jest skierowany raczej do młodszych czytelników, ale ja i tak bawiłam się przy...