Opinie użytkownika
Książka "Podejrzany" jest kontynuacją serii stworzoną przez Pauliną Swist.
Tym razem akcja skupia się na Danielu Wyrwie, Marii Zimnickiej i ich córeczce Ninie. Czeka ich w tym tomie wiele ciekawych przygód. pełnych radości oraz łez.
Autorka tym razem poszła inną drogą i skupiła się na bohaterach drugoplanowych. Był to całkiem niezły pomysł i okazja na poznanie całej...
"Komisarz" autorstwa Pauliny Świst jest dość lekką i przyjemną lekturą.
Jest to kontynuacja historii znanych już wcześniej bohaterów ale poznajemy przy tym nowe twarze, oraz nową historię kryminalną. Historia ta, ma parę swoich blasków oraz odcieni, które do samo końca nie są oczywiste.
Kontynuacja serii to całkiem ciekawy pomysł. Po lekturze "prokuratora" nie sądziłem,...
Młoda piękna żona to powieść dość romantyczna a na swój dramatyczna, mówiąca o różnicy wieku wieku w związku a także o innym spojrzeniu na świat małżonków. Nie wgłębiając się w treść tego utworu, pokazuje on ważną tematykę w obecnym świecie - o różnicach wiekowych w związkach. Można to bardzo różnie interpretować i różnie sobie z tym radzić - jak główny bohater.
Książka...
Misja helikopter to książka o wielkim himalaiście, który spotkał się z niesamowitymi rzeczami.
Książka jest opisem wielu realnych zdarzeń, z życia autora. Jest to z pewnością dla pasjonatów, i osób którzy lubią oscylować na pograniczu życia i śmierci. Dla laików jest to przeciętna pozycja, która nie robi większego znaczenia.
Reasumując, dla mnie jako dla laika, ta pozycja...
Mózg. podręcznik użytkownika autorstwa Marco Magrinieco, to bardzo przystępnie napisana książka o najbardziej skomplikowanym organie świata czyli o mózgu.
Książka ta jest napisana prostym i humorystycznym językiem - nie trzeba być studentem medycyny aby jej zrozumieć. Autor bardzo jasno opisuje rzeczy związane z mózgiem. choć czasami przydałoby się większe pogłębienie...
Książka Bev Thomas o tytule "terapeutka" to powieść kryminalno - psychologiczna opowiadająca o Ruth Thomas - jednej z najlepszych terapeutce w Lodndynie
Podczas lektury poznajemy życie prywatne jak i zawodowe Ruth. Poznajemy ją z różnych stron. Jak na jedną z lepszych terapeutek w Londynie zaskakiwać mogą, kompletnie niewytłumaczalne decyzje głównej bohaterki. Raczej w...
"Pacjent" autorstwa Sebastiana Fitzka jest to niezwykła książka pokazująca, jak bardzo na naszą przeszłość wpływa obecne funkcjonowanie.
Podczas powieści dowiadujemy się, jak bardzo nieobliczalny jest główny bohater, a jego pomysły, prowadzą wręcz do "rewolucji". Poznajemy nie tylko jego, a także całe berlińskie środowisko psychiatryczne które wzbudza ambiwalentne...
Ukryty głos autorstwa Parinoush Saniee, to świetna książka opowiadająca o życiu młodego chłopca, cierpiącego na lęk przed mówieniem.
Shabab jest małym chłopcem, czującym się gorszym od swojego rodzeństwa. Jest wyśmiewany przez rówieśników a także lekceważący przez ojca, który nie potrafi ukazać synowi uczuć. Jedynie mama i babcia chłopca pomagają mu uporać się z własnymi...
"Z pierwszej piłki" to piłkarska opowieść spod pióra Remigiusza Mroza.
Akcja książki toczy się w Opolu gdzie miejscowa Rewera, musi zbudować się na nowo, tuż po tym jak tragicznie zginęli jej wcześniejsi piłkarze. Dokonać ma tego Witek Krygier którego dopinguje jego córka Kalina, wierna kibicka Rewery, która promuje klub w mediach społecznościowych. Drużyna przegrywa mecz...
"Przepaść" to kolejna część serii związana z Wiktorem Forstem i jego przyjaciół.
Akcja toczy (cóż za zaskoczenie!) w górach. Po okiełznaniu sprawy związanej z Gjordem Hansenem, tym razem Forst i spółka muszą się zmierzyć z kolejną kryminalną zagadką.
Jest to inna powieść niż wszystkie w serii. Tym razem poświęcona innej "bestii". Nie znaczy to, że jest nudna.
Nie...
"Pacjentka" to dość ciekawa książka autorstwa Alexa Michadelisa, gdzie możemy dostrzec różne demony z przeszłości.
Główny bohater jest terapeutą w Wielkiej Brytanii i zatrudnia się w szpitalu psychiatrycznym w którym przebywa wielkiej sławy malarka Alicia Berenson. Alicia trafiła do szpitala psychiatrycznego z powodu zabicia męża. Od tego czasu kobiety milczy, nie...
"Halny" to 3 to kolejne wielkie dzieło Remigiusza Mroza, gdzie główną rolę odgrywa Wiktor Forst.
Cała akcja tradycyjnie ma miejsce w Małopolsce (w górach). Głównymi postaciami są Forst, Osica, Wadryś - Hansen i Gjord.
Tuż po tym gdy Gjord trafił do więzenia zaczyna się fala kolejnych zabójstw. Początkowo nikt nie wie o co chodzi, ale trop wiedzie do Gjorda Hansena który...
Czytając 2 tom Plastusia nie ukrywam że poszedłem nieco za ciosem. Pamiętam jak, jako dziecko ubolewałem nad tym, że nigdzie nie mogłem przeczytać jego kolejnych części aż w końcu nadarzyła się okazja w życiu dorosłym!
Plastuś nadal bawi swoimi przygodami tym razem na wsi, gdzie na skutek "zguby" spędza tym razem nie z Tosią a z jej kuzynką Hanią
Poznaje on środowisko...
Książka "Freud mój ojciec" napisana przez Martina Freuda, to poniekąd książka dotycząca nie tylko twórcy psychoanalizy, lecz całej jego rodziny.
Martin Freud (jeden z synów Zygmunta) w domyśle tej książki miał ukazać jaki był jego ojciec - twórca psychoanalizy, postać poi prostu genialna. Zrobił to, lecz cząstkowo. Martin często opisywał swoje przygody, natomiast jest to w...
Twórca "dopełnionego cyklu życia" Erik Erikson to postać szeroko znana zwłaszcza w świecie psychoanalizy, a książka jego autorstwa jest wprowadzeniem do tematu rozwoju psychospołecznego ludzi.
Wprowadzenie to jest dość ciekawe, choć ogólnie rzecz biorąc nie porywa i momentami może wydawać się męczące. Najciekawszym fragmentem tej książki wydaje się, że jest omówienie faz...
"Zerwa" to kolejny, już 5 tom przygód Wiktora Forsta i jego przyjaciół.
Akcja tradycyjnie toczy się gdzie? Oczywiście głównie w górach, choć nie tylko bo i w różnych zakątkach Europy.
Niestety autor, poszedł dla siebie w dość niebezpieczną stronę jeśli chodzi o stronę Wiktora Forsta. W stronę zbytniej fantazji a nawet momentami sience - fiction. Seria nadal jest bardzo...
"Pasje Zygmunta Freuda - to ciekawa książka analizująca ojca psychoanalizy autorstwa Ericha Fromma. Fromm dość rzeczowo podchodzi do tematu analizy Freuda, choć nie ustrzega się zbytniego subkiektywizmu.
W książce można zauważyć bardzo ciekawą tendencje wśród autora. Z jednej strony krytykuje on Freuda, z drugiej zaś go tłumaczy i oddaje mu jego zasługi. Ciekawa...
"Deniwelacja" to 4 tom przygód Wiktora Forsta i spółki.
Tym razem mamy do czynienia z małym odwróceniem akcji. Jej część, odbywa się poza górami, co można potraktować jako ciekawą odmianę.
Co do powieści, 4 część znacznie obniżyła loty od poprzednich. Jest w niej dużo kompletnie nierealistycznych rozwiązań, czasami prowadząc aż do absurdu. Abstrahując od tego, i traktując...
Tom "Wykłady" - autorstwa Freuda, jest dość ciekawy. O "wstępie do psychoanalizy" i o "wstępie do psychoanalizy - nowy cykl" już pisałem. Byłem bardzo ciekawy tych pięciu wykładów wygłoszonych w USA, do których w końcu udało mi się trafić.
Szczerze mówiąc, dość przeciętne te wykłady. Dla laika może interesujące, dla osoby już z pewną wiedzą bez szału. Mnie osobiście one...
"Trawers" to 3 tom przygód Wiktora Forsta, i z tego co widać na LC to nie ostatni.
Klasycznie cała akcja ma miejsce w górach, a głównymi bohaterami tej powieści są Edmund Osica, Dominika Wadryś - Hansen, Wiktor Forst i oczywiście Iwo Eliliasz.
Powieść ta mimo, że wciągająca to czasami możemy odnieść wrażenie, że czytamy SFI, autor w tej powieści ukazał zbyt dużo...