Opinie użytkownika
🌿 Niech nie zwiedzie Was ten smutny tytuł. Autorka "Snu o okapi" znów dostarczyła nam książkę kocyk.
🌿 Chociaż każdy rozdział w "Smutkach wszelkiej maści" jest osobną historią, to całość tworzy nam uroczy obrazek w ramce, na którym znajdziemy sąsiadów oraz bliską rodzinę głównej bohaterki. Poznajemy urywki ich życia codziennego z (tak mi się wydaje) typową dla Leky dozą...
Czy na książce o stomatologii można się dobrze bawić? Jakkolwiek dziwnie to zabrzmi powiem wam, że można. „Kanał” to reportaż napisany w lekkim tonie, przez który wręcz się płynie. Szczególnie więc polecam osobom, które dopiero zaczynają przygodę z literaturą nonfiction i boją się, że utkną z jedną pozycją na miesiąc. Książka ta powstała w większości z rozmów autorki z...
więcej Pokaż mimo to
🦋 Chociaż w książce tej nie brakuje smutnych emocji czy wzruszenia, to na swój dziwny sposób przez większość czasu zapewniała mi komfort i przyjemności z czytania. Przez tę historię się płynie…a może raczej frunie, nawiązując do ukochanych przez tytułową bohaterkę owadów.
🦋 Na przestrzeni całej historii Maria przechodzi metamorfozę niczym motyle, które obserwuje i bada. Od...
Dostałam więcej niż oczekiwałam. Bardzo pozytywnie oceniam. Może nie wywołała we mnie płaczu, ale od początku do końca byłam zaangażowana w losy obu rodzin/wszystkich postaci (co nie tak łatwo osiągnąć).
Pokaż mimo toBardzo do mnie trafiła. Spłakałam się trzy razy, oczy szkliły mi się nawet częściej. Pokochałam tych bohaterów i ich bardzo niezwykłą historię. Mimo wielu przeskoków czasowych (ha ha), tempo jest dość spokojne i można porządnie zanurkować w fabule. Piękny język i przemyślenia. Ta książka nie tylko mnie smuciła i wzruszała, ale także szokowała, otulała ciepłym kocykiem czy...
więcej Pokaż mimo toNie wiem czy byłam gotowa na tę opowieść. To było ciekawe/inne doświadczenie. Trochę taki mroczny, letni sen, który wywołuje kropelki potu. Nie wiesz co jest prawdą, co nie. Budzisz się i nie potrafisz ułożyć wydarzeń w odpowiedniej kolejności. Szczegóły się rozmazują, może nie są ważne? Nie wiesz też czy chciałabyś wrócić do tej wizji czy może uciec od niej jak najdalej....
więcej Pokaż mimo toBrit Bennett trafia do moich "zaufanych autorów" i czekam na kolejne jej powieści. Matki nie dorównują "Mojej znikającej połowie", ale i tak mnie urzekły. Trójka głównych bohaterów, których losy splatają się w czasie jednych wakacji i zostają związane już na zawsze. Towarzyszymy im w wkraczaniu w dorosłość, radzeniu sobie z traumami, ale też różnymi rodzajami...
więcej Pokaż mimo to
Cała trylogia zdecydowanie na 10 gwiazdek, chociaż muszę przyznać, że po wszystkich opiniach spodziewałam się, że ostatni tom będzie najlepszy, tak ciut się zawiodłam i jednak drugi pozostaje moim ulubieńcem (fabularnie i emocjonalnie).
Nie zmienia to faktu, że skończyłam czytać 5 minut temu i jestem wbita w ziemię. To było coś.
Kuang: Schematy? Nie znam.
✨ Już po kilkudziesięciu stronach wiedziała, że styl Mason bardzo mi odpowiada. Dawno tak szybko nie pochłonęłam żadnej książki – ta historia po prostu sama się czyta. Losy Marthy oraz bliskich jej osób mocno mnie zaintrygowały, bo jak rzekł kiedyś klasyk „wszystkie szczęśliwe rodziny są do siebie podobne, każda nieszczęśliwa rodzina jest nieszczęśliwa na swój sposób”.
✨...
👄 Nie dziwię się, że autorka wybrała Alinę Szapocznikow na swoją główną bohaterkę. Odkrywanie jej historii, zagłębianie się w przemyślenia o sztuce, ciele i życiu było dla mnie zaskakująco emocjonalnym przeżyciem, wzruszałam się kilkukrotnie, a szczególnie w drugiej połowie książki. Od początku złapałam z nią dobre flow i ciężko mi się ją odkładało na bok. Nawet kiedy to...
więcej Pokaż mimo to
„Materiał na chłopaka” niesamowicie umilił mi weekend, dostarczając odpowiedniej dawki relaksu i rozrywki. Poza tym, dawno się tak nie uśmiałam na książce! Główny bohater ma poczucie humoru totalnie na moim poziomie, a rzucane przez niego suchary są godne notowania.
💂♂ Luc O’Donnell posiada wiele etykiet - syn słynnych muzyków, imprezowicz, flirciarz, bałaganiarz - co...
🌿 Sięgnęłam po tę książkę, zachęcona pozytywną opinią Doktor Book. Bardzo polubiłam klimat tej powieści. Jednak przyznaję, że druga połowa była zdecydowanie bardziej wciągająca. Dostarczyła sporo akcji, nieoczekiwanych wydarzeń oraz satysfakcjonujące zakończenie.
🌿 Historia ma miejsce na prowincji dziewiętnastowiecznej Anglii, kiedy to poznajemy pasterza Gabriela Oaka i...
Włoski Nauczyciel to książka o życiu i właśnie to najbardziej mi się w niej podobało. Wszystko było na tyle realne, że mogłam naprawdę odczuć emocje towarzyszące głównemu bohaterowi. Co więcej, dostałam tutaj niezwykły przykład tego jak rodzice i relacja z nimi, potrafi wpłynąć na całe nasze dorosłe życie. A oprócz interesujących relacji rodzinnych, autor zarysował tu wątki...
więcej Pokaż mimo to
To była moja trzecia, pięciotomowa seria Ricka Riordana. Przyznaję, więc że sięgnęłam po Apolla i Boskie Próby, głównie z sentymentu do wcześniej poznanych postaci z tego uniwersum. Nie zmienia to jednak faktu, że całkiem dobrze się bawiłam. Chociaż Apollo w pierwszym tomie był irytujący, to z czasem dało się go polubić. Iskry dodawała jego towarzyszka Meg.
Niestety, tak...
Chociaż minęło już trochę czasu, od kiedy ją przeczytałam, to nadal zdarza mi się o niej myśleć. Odnoszę jednak wrażenie, że im więcej o niej powiem, tym bardziej zepsuję innym zabawę. Dlatego wielkimi ogólnikami, określę moje odczucia.
Historia ta stanowi dobrą pozycję na grudzień, gdyż część akcji odbywa się właśnie zimową porą w zaśnieżonym Nowym Jorku (między innymi)....
Cyrk Nocy - Erin Morgenstern (autorki ostatniego bestsellera - Bezgwiezdnego Morza) to klimatyczna powieść, której historia rozgrywa się w zaczarowanym cyrku u schyłku XIX wieku. Główna bohaterka - Celia, zostaje uwikłana w tajemniczą rozgrywkę mając zaledwie 6 lat... Wraz z kolejnymi rozdziałami obserwujemy jak dziewczyna dorasta, kształci się i w końcu staje do pojedynku...
więcej Pokaż mimo to
Całkowicie nie wiedziałam, czego się spodziewać po tej książce (a pomyśleć tylko, że postać powtora jest tak znana w naszej kulturze). Mój główny wniosek - historia jest piekielnie smutna - ale zacznijmy w skrócie od fabuły.
Można by powiedzieć, że główny bohater wiedzie całkiem udane życie. Ma kochającą rodzinę, przyjaciół, wybrankę serca, zdobywa również wykształcenie i...
Szósta książka z serii o Geralcie z Rivii nie zawodzi. Wieża Jaskółki ma ciekawą narrację, przy której trzeba się trochę skupić, żeby wiedzieć w jakim momencie historii jesteśmy, ale mi się to podoba. Losy bohaterów stanowiły dla mnie ciągłą zagadkę i co rozdział nie wiedziałam, jak dalej się to potoczy. A im bliżej końca sagi, tym bardziej się boję.
Ten tom dostarcza...
Po przeczytaniu "Dobrych Żon" muszę przyznać, że podobały mi się bardziej niż Małe Kobietki. Powodem na pewno był fakt, że nasze główne bohaterki już nie są dziewczynkami, a wchodzącymi w życie kobietami. Ciekawie czytało się o ich trudach dnia codziennego, nie tylko byciu dobrą żoną, ale także córką, siostrą czy młodą pracującą kobietą. Wartości książce dodają niezwykle...
więcej Pokaż mimo to
Jesienią 2020 roku zrobiło się o niej dość głośno za sprawą nowego wydania i filmu na Netflixie. A jeśli ktoś nie wie to pani du Maurier oryginalnie opublikowała Rebekę już w 1938 r., a dwa lata później ukazała się ekranizacja w reżyserii Alfreda Hitchcocka.
Muszę przyznać, że książka faktycznie dość długo się rozkręcała i pierwsze 200 stron nie zrobiło na mnie wielkiego...