Opinie użytkownika
"Lodowa Korona" Grety Kelly to debiutancki pierwszy tom dylogii. Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję wydawnictwu:) Zwłaszcza, że nie napisałam żadnej recenzji od tak długiego czasu, że muszę sobie przypomnieć jak powinna ona brzmieć...
Nie przeczę, że liczę na to że drugi tom zostanie wydany, inaczej zakończenie pierwszego byłoby co najmniej irytujące. Więc...
"Zdradzona" Kiery Cass to kontynuacja i zakończenie historii rozpoczętej w "Narzeczonej".
Ta dwutomowa seria jest bardzo nierówna. Pierwsza część była na swój sposób urocza i miała mocne zakończenie, a druga miałam nieznośne wrażenie, że jest bardziej infantylna nie tylko od pierwszej, ale i od samej serii "Rywalki". Dodatkowo, zawsze uważałam, że Pani Cass ma dobry styl, a...
"Po słowiczej podłodze" Lian Hearn przeczytałam, ponieważ na wyprzedaży kupiłam przypadkowo czwarty tom cyklu, który rozpoczyna.
Ów czwarty tom cyklu obejrzałam sobie od każdej strony: z góry, z dołu, z boku oraz wstęp w środku. I niech mnie kule biją, jeśli jest tam gdziekolwiek wzmianka, o tym że to część jakiegoś cyklu(i to któraś z kolei!).
Tego dowiedziałam się już w...
"Wojenna burza" to finałowy(czwarty) tom "trylogii" Victorii Aveyard "Czerwona królowa". Mimo mojej irytacji przy tomie poprzednim(a zaznaczam, że dwa pierwsze tomy były dobre), przygodę dokończyłam... Ku własnej irytacji.
Finałowy tom zaczyna się 5 minut po zakończeniu trzeciego, a Mare dalej zachowuje się irracjonalnie i niepoważnie, jak zwykle? No właśnie, nie jak...
"Droga do sławy" Soman'a Chainani'ego to czwarty tom trylogii, na który osobiście bardzo się cieszyłam.
Cykl "Akademia Dobra i Zła" bardzo szybko stała się moją serią roku, a jej bohaterowie głęboko zapadli mi w serce...
Tylko po to, aby mnie nudzić w czwartym tomie.
Niestety wygląda na to, że zmęczyłam się tematem. Całe ostatnie półrocze czytałam książki w tym stylu,...
Poczytałam tylko wybiórczo, te które mnie interesowały(czyli pomijając sportowców). Fajnie, sympatycznie opisane postacie. Choć w niektórych wypadkach mam wątpliwości, co do stawiania ich za wzór młodym dziewczynkom(tak jakoś w szczególności te wątpliwości dotyczą Katarzyny II Wielkiej).
Wiem, że niektórzy uważają za zasadne zakwestionować skrótowość tych opowieści. Myślę...
Sarah J. Maas napisała nową nowelkę. Tym razem jest rzeczywiście w rozmiarach nowelki... A nie, przepraszam. Trochę mi się już pokręciło i nawet nie wiem, ile zwykle trwa nowelka... W każdym razie "Dwór szronu i blasku gwiazd" posiada zaledwie 320 stron... To mało, jeśli nie wierzycie, to sprawdźcie ile stron ma "Wieża świtu"!
W każdym razie w końcu dostałam do rąk...
"Kto zabił Kopciuszka?" to trzeci tom serii "Róża Krull natropie" Alka Rogozińskiego.
Autor jakoś nie potrafi się zdecydować jaką osobą ma być jego główna bohaterka. Przez cały pierwszy tom obserwowałam pokręconą pisarkę kryminałów, która miewa szalone pomysły i z maniackim zapędem szuka emocji, które mogłyby ją zainspirować do napisania kolejnej książki. Posiada jednak...
Baśń o Królowej Śniegu, to moja druga z kolei ukochana baśń. Drugą jest wyłącznie dlatego, że moje serce zostało wcześniej skradzione przez Roszpunkę. Gdy obecnie się nad tym zastanawiam, to z racjonalnego punktu widzenia powinna mieć I miejsce. Serce nie bywa racjonalne, ale drugie miejsce nie jest takie złe, prawda?
Za absolutnie każdą adaptację, interpretację, czy...
"Do trzech razy śmierć" Alka Rogozińskiego to I tom serii "Róża Krull na tropie", a dla mnie jest jak drugi, bo najpierw przeczytałam drugi...
Róża Krull, to zwariowana pisarka kryminałów, która nie tylko piśmiennie ma kontakt ze światem przestępczym. Bowiem zdarza się jej natykać na trupy, kradzieże i kwiaty również w życiu codziennym... Przykładowo na zjazdach pisarek w...
"Ocalona" Alexandry Bracken kompletnie do mnie nie trafiła. To moja główna opinia na jej temat.
Nie przekonała mnie bohaterka,świat w którym przebywa ani nic innego, co znalazło się w tej książce.
A przecież mogło...
Ava żyje na statku kosmicznym, a jej stopy nigdy nie dotknęły Ziemi, która jest przeklęta. Jej współpasażerowie rządzą się własnym systemem prawnym, a...
"Bez serca" Marissy Meyer to historia Catherine Pinkerton, córki markiza i markizy Żółwiowej Zatoki.
Nie wiecie o kim mówię?
To może więcej będzie Wam mówić tytuł Królowa Kier?
Tak, "Bez serca" to prequel(a może sequel? zawsze mi się myli) "Alicji w Krainie Czarów". A autorka zainspirowała się do napisania tej powieści słynnym "Wicked" Gregory Maguiere'a(którą tą książkę...
"Duchy rebelii" Alwyn Hamilton to finałowy tom trylogii "Buntowniczka z pustyni". Bez fajerwerek. Tort był.(nie fizycznie, symbolicznie - jakby ktoś miał wątpliwości)
Amani stanęła na czele rebelii. Rebelii, która znajduje się w rozsypce, rebelii uwięzionej w mieście otoczonym ścianą ognia.
W dodatku pozbawionej celu, bo jak osadzić na tronie kogoś, kto nawet nie wiadomo...
Miałam prawdopodobnie za duże oczekiwania...
"Lustereczko, powiedz przecie" Alka Rogozińskiego to II tom cyklu o pisarce kryminałów Róży Krull, która zawsze musi się w coś wpakować. Nie wiedziałam, że to kontynuacja. O książce było swego czasu głośno, a ja miałam oko na autora, bo Rudnicka przeczytana w całości(nie przeze mnie, a przez mamę), więc trzeba było znaleźć coś...
Czytelnicy kochają baśnie.
Są tam piękne księżniczki, waleczni i przystojni książęta, miłość od pierwszego wejrzenia,
ziejące ogniem smoki, szklane pantofelki, dobre i złe wróżki..
I oczywiście bohaterowie na końcu żyją zawsze Długo i Szczęśliwie...
A gdyby tak nie było?
Co gdyby Pinokio skończył w kominku, Piotruś Pan przegrał pojedynek z Kapitanem Hakiem, Kopciuszek...
"Więzień Incanceron" i "Uciekinier Sapphique" Catherine Fisher to dwa tomy cyklu, który skończył się równie szybko, jak się zaczął. Szeroko reklamowany, doczekał się jedynie dwóch pierwszych tomów, a o kontynuacji internet milczy. Całe szczęście otwarte zakończenie drugiego tomu nie wymaga szczególnie dalszej historii.
Mi ta seria wpadła w ręce całkiem przypadkiem i...
"Więzień Incanceron" i "Uciekinier Sapphique" Catherine Fisher to dwa tomy cyklu, który skończył się równie szybko, jak się zaczął. Szeroko reklamowany, doczekał się jedynie dwóch pierwszych tomów, a o kontynuacji internet milczy. Całe szczęście otwarte zakończenie drugiego tomu nie wymaga szczególnie dalszej historii.
Mi ta seria wpadła w ręce całkiem przypadkiem i...
Na "Świat bez książąt" Somana Chainaniego, czyli drugi tom "Akademii Dobra i Zła" czekałam w bibliotece ponad pół roku, ale jakaś wiedźma ją wypożyczyła i nie oddała od października - naprawdę jakaś czytelniczka z mojej biblioteki uczyła się chyba w Akademii Zła.
W końcu dałam sobie spokój i znalazłam e-booka.
Muszę powiedzieć, że wyczułam czas, bo choć seria miała być...
"Nocny ogrodnik" to powieść, która z miejsca mnie zafascynowała...
jakością egzemplarza.
Zobaczywszy malowniczą, surrealistyczną okładkę, twardą oprawę ze sznurkami i ten idealny papier - musiałam po prostu odkryć co znajduje się wewnątrz.
Tyle, że kiedy książka zachwyca tym co jest na zewnątrz, to jakoś ciężko ją otworzyć i czytać. Więc lektura trochę postała na...
"Być jak Erica" Michelle Painchaud znalazłam na półce w bibliotece i w sumie bez głębszego analizowania wzięłam ją do domu. To bardzo dobry sposób na znajdowanie sobie przyjaciół w świecie literackim. Bo najlepiej czyta się książki, o których nic się nie wie i wobec których żadnych oczekiwań się nie ma.
Powieść ta jest ogólnie zwykłą młodzieżówką z uroczym wątkiem...