Opinie użytkownika
Cóż to była za piękna książka ,cóż to była za przygoda czytelnicza . Zachęcona przez męża sięgnęłam po tę książkę ,trochę tak niepewnie . Od razu się przyznam ,że to moje pierwsze spotkanie z autorem i już wiem ,że nieostatnie.
Rewelacyjna fabuła utkana z sensacji ,sagi i historii. Czytałam z wypiekami na twarzy i odkryłam sekret wydobycia uranu ,o którym nie miałam pojęcia...
Kocham książki, więc ta książka podczytywana jest przeze mnie cały czas . Doskonale uszeregowane pojęcia i przepiękne ilustracje zapadające w pamięć, to jej wielkie zalety.
Pokaż mimo to
Jestem ciekawa hermetycznie zamkniętych społeczności , dlatego z wielką chęcią ,ciekawością i niecierpliwością sięgnęłam po ten reportaż .
Autorka przenika do świata nowojorskich chasydów ,zamieszkuje w ich dzielnicy, stara się poznać i zrozumieć ich ortodoksyjność. Spędza ze swoimi rozmówcami wiele chwil życia codziennego oraz celebruje ich czas świąteczny.
Czy będąc...
Przemysław Piotrowski ,to nie tylko pisarz poczytnych sensacyjnych powieści ,to także dziennikarz .Dlatego bardzo zapaliłam się do tej książki . Lubię reportaże i byłam bardzo ciekawa jak autor przedstawił historię największego ,seryjnego mordercy wszech czasów.
Mocna ,przeszywająca na wskroś relacja z podróży po miejscach w których żył i mordował swoje małoletnie ofiary...
To powieść o miłości i różnych jej odcieniach . Nie jest to absolutnie romans, nie ma tu przesłodzonych postaci ,lukrowanych związków. Znajdziecie tutaj piękny klimat ale też wplecione w niego trudne zagmatwane losy bohaterów. Samo życie.
Pokaż mimo to
Może Wam się to wydać dziwne ,ale to moja pierwsza książka Kristin Hannah . Fakt słyszałam o tej pisarce wiele dobrego ,ale jakoś nie było okazji sięgnąć po te najlepiej oceniane ,więc tyle tytułem wstępu ;)
Początek książki niestety ,ale mnie rozczarował, bajki opowiadane dorosłym dzieciom jak dla mnie ciut infantylne .Później było dużo lepiej i powieść czytałam z dużym...
Po " Płuczkach" to moje drugie spotkanie z Pawłem Piotrem Reszką . " Białe płatki ,złoty środek " to zestaw reportaży obrazujący życie rodzinne ,które być może rozgrywa się tuż obok nas za ścianą ,na sąsiedniej ulicy lub w miejscowości obok. Historie zawarte w tej książce są poruszające , wstrząsające czasem wręcz niewiarygodne ,a jednak napisało je samo życie . Reportaże...
więcej Pokaż mimo toLata wstecz spędziłam dużo czasu nad tą książką . Nadal ją posiadam i od czasu do czasu zerkam w razie potrzeby .
Pokaż mimo to
Po przeczytaniu tej autorki " Życia Violette" nie mogłam przejść obojętnie obok nowej książki Valerie Perrin . Okładka tak samo piękna jak poprzednia, więc apetyt na tę powieść rósł z minuty na minutę .
Troje przyjaciół spleceni z sobą niczym warkocz ,mkną przez życie od szkoły podstawowej, aż po życie dojrzałe . Choć czas wystawia ich na różne próby , chociaż muszą w życiu...
To już ostatni tom o sensacjach jakie spotykają Fjallbacke , i jeden jak dla mnie z lepszych tomów tej szwedzkiej sagi .
W tej książce autorka przeplata czas współczesny z czasem XVII wiecznym ,kiedy to trwa tzw. polowanie na czarownice. Zagadka śmierci dwóch dziewczynek na przełomie trzydziestolecia ,to bardzo trudna łamigłówka nad którą pracują znani z poprzednich tomów...
To pochłaniająca bez reszty powieść historyczna. Będę może mało obiektywna ,bo kocham książki historyczne i wiele mam ich już na swoim koncie ,ale ta porwała mnie bez reszty . Barcelona XI w pod rządami Ramona Berengera i jego młodej żony Almodis. Wielki świat ,wielkie pieniądze i władza równie wielka ,a gdzieś między tym wszystkim zagubiony, wychowany w skrajnej nędzy...
więcej Pokaż mimo toTo już moje 9 spotkanie z bohaterami sagi kryminalnej o Fjallbacke . Czyta się dobrze i tu do niczego się nie doczepię. Natomiast Ericka Falck zaczęła mnie tym swoim wtrącaniem się w prace policji drażnić i tym samym od kilku tomów mam wrażenie ,że pisane to jest już sztampowo . Jeszcze jeden tom mam do przeczytania i coś mi się wydaje ,że odetchnę z ulgą :)
Pokaż mimo to
Książka wycisnęła ze mnie mnóstwo emocji. Nietolerancja ze względu na inność tutaj zamienia się w piekło na ziemi.
Nie ma osoby ,której by ono nie dotknęło.
Przejmująca ,zapadająca w pamięć . Oby nigdy i nigdzie nikt nie zgotował takiej gehenny nikomu . Polecam !!!!!!!!!
To już ósma odsłona sagi kryminalnej o Fjallbace . Camilla Lackberg jak dla mnie nadal trzyma fason . Tym razem w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych znika pięcioosobowa rodzina ,jedynym świadkiem zdarzenia i osobą ,która przeżyła jest roczna wówczas Ebba.
Po latach Ebba wraca wraz z mężem na wyspę i próbuje wyremontować stary dom, by stworzyć tam ośrodek kolonijny, którym...
" Służące do wszystkiego" Joanny Kuciel-Frydryszak ,to bardzo dobrze udokumentowany reportaż o biednych ,wywodzących się z najniższego szczebla hierarchii kobietach ,dziewczynach, a w gorszych przypadkach nawet dzieciach ,które szły na tzw. służbę .Autorka otwiera przed nami ich świat ,który oglądamy od środka pod różnym kątem. Poznajemy obowiązki służących ,ich prawa...
więcej Pokaż mimo to
Siódme moje spotkanie z tą autorką i tym razem jestem bardzo zadowolona z książki . Camilla Lackberg w " Latarniku " porusza jeden z większych problemów społecznych jakim jest przemoc domowa.
Co znajdziecie w książce ??
Jest " Wyspa Duchów ,miejsce okryte bardzo złą sławą ,jest jak zawsze u tej pisarki klimat skandynawskiej prowincji ,jest mroczna tajemnica z przed lat i...
Autentyczna historia Mary Mallon ,która nieświadomie zarażała ludzi tyfusową gorączką na przełomie XIX i XX wieku w Stanach Zjednoczonych.
Autorka stara się przybliżyć Nam tzw. Tyfusową Mary pokazując jej życie osobiste ,pasję do tego co kocha robić i walkę z dążeniem do normalności ,która niestety jest bardzo trudna i niesie za sobą ofiary.
Czego innego się po tej...
Już sam tytuł zachęcił mnie do sięgnięcia po tę książkę .
Uczestnicy wyruszają w głąb Rosji koleją transsyberyjską. Odwiedzają Irkuck , Magadan , jezioro Bajkał i Kołymę ,która wciąż nosi ślady okrutnej przeszłości. Wiele w książce wątków osobistych ,ale nie tak dominujących by przykryć piękno tej wyprawy. Polecam zaciekawionym :)
Jedna z lepszych książek jaką przeczytałam w ciągu ostatniego półrocza . Cudowna ,kobieca i niezwykle piękna powieść ,którą nie sposób odłożyć w trakcie czytania.
Autorka zabiera Nas w przecudną podróż końca XIX w i otwiera przed Nami drzwi do świata akuszerek . Poznajemy kolejne pokolenia dzielnych kobiet ,które spieszą z pomocą ciężarnym w ich finałowym często...
Szósty tom sagi Camilli Lackberg i przepadłam na dobre. Najlepsza z dotychczas przeczytanych . Nabrałam ochoty na kolejny :) a to rzadkość w tak dużej serii .
Ludzki umysł jest jedną, wielką i nieokiełznaną tajemnicą .
Właśnie tajemnica i jej skutki towarzyszą czytelnikowi przez całą lekturę ,a koniec poraża . Polecam !!!!!