Opinie użytkownika
Na pierwsze strony gazet jednego z angielskich miast trafiają informacje o kolejnych porwanych kobietach. Po 10 dniach każda z nich odzyskuje wolność, jednak cena, którą muszą za nią zapłacić nie jest niska. Eva, reporterka, zaczyna prowadzić własne śledztwo. Wkrótce i ona budzi się w nieznajomym sobie miejscu. Czy jest kolejną ofiarą seryjnego porywacza, o którym jeszcze...
więcej Pokaż mimo to
Pięć małych świnek to kryminał dość nietypowy. Zamknięta sprawa sprzed 19 lat wypływa znów na powierzchnię, a córka zmarłego malarza prosi detektywa Poirot o samodzielne rozwiązanie zagadki i uniewinnienie zmarłej już oskarżonej matki. Poirot do dyspozycji ma tylko akta sprzed lat i pięć osób, które 19 lat temu przebywały na miejscu zdarzenia. Czy u mu się uda?
To nie jest...
„Na południe od Alamedy” to opowieść o chilijskiej Rewolucji Pingwinów. Historia oparta na faktach, co dodatkowo podkreślono sposobem prowadzenia narracji - formą przypominającą zapiski z dziennika. Ich autorem jest nastoletni Nicolás, który początkowo sam nie jest pewien, dlaczego bierze udział w okupacji szkoły. Ze strony na stronę obserwujemy rozwój bohatera, jego coraz...
więcej Pokaż mimo toThe Binding to jedna z takich książek, które warto odkryć samemu, strona po stronie, odkrywając kolejne fragmenty układanki i znaczenie elementów typowych dla literatury fantasy obecnych w tej pozycji. Znaczenie metaforyczne, które w połączeniu z koncepcją autorki i powolną (choć zdecydowanie nie nudną) akcją sprawiły, że książka ta trafiła do grona najlepszych...
więcej Pokaż mimo to„W trakcie pisania tej książki nieraz się obawiałam, że nie zdołam rozwikłać splątanych losów moich bohaterów ani rozstrzygnąć konfliktów, które ich dzielą i łączą zarazem” – takim zdaniem swe Podziękowania rozpoczyna autorka Naszego małżeństwa. Obawy okazały się niesłuszne. Tayari Jones stworzyła świetny, pełen skrajnych emocji portret młodego małżeństwa, którego związek...
więcej Pokaż mimo toLalkarza z Krakowa przeczytać warto. Dla magii i szczypty baśniowego klimatu. Dla realistycznego, ale w momentach największej brutalności, aluzyjnego przedstawienia wojny. Dla cudownych bohaterów, którzy powoli, mimo okrutnych czasów, dostrzegają wokół siebie ludzi, dzięki którym samotność przestaje istnieć. To kolejna piękna książka ukazująca historię naszego kraju....
więcej Pokaż mimo to
Posunę się do tego, że nazwę tę książkę arcydziełem. Dlaczego? Już mówię!
• to biografia nietypowa – napisana w 1. osobie (choć to nie autobiografia!), będąca swego rodzaju wyobrażeniem tego, co mogłaby napisać o samej sobie Frida Kahlo, pochodząca z Meksyku artystka
• to książka bogata w ilustracje, a María Hesse przedstawia słynne dzieła znanej artystki i sceny z jej...
Cuda za rogiem to jedna z tych książek, które można polecić każdemu. To powieść świetnie napisana i oryginalna, wprowadzająca powiew świeżości na polskim rynku. Nie odnajdziecie tu papierowych postaci czy banalnych tekstów rodem z kiepskiego poradnika. Przewracając stronę za stroną odkryjecie natomiast kolejne warstwy pięknej, wielowymiarowej historii. Pozwólcie się jej...
więcej Pokaż mimo toPrzeklęci Święci to powieść osobliwa w jak najbardziej pozytywnym znaczeniu tego słowa! Zawiera elementy realizmu magicznego, co z pewnością już nasuwa Wam pewne przypuszczenia dotyczące atmosfery. Jest tajemniczo, nieco mrocznie i onirycznie. Maggie Stievater zabiera nas do z pozoru realistycznego świata, do pustynnego Kolorado. Jej opowieść łączy w sobie jednak sugestywne...
więcej Pokaż mimo toOstatnio w moje ręce trafia coraz więcej książek polskich autorów. I chyba coraz bardziej się do nich przekonuję, mimo że pojawiają się i takie powieści, którym do ideału daleko. Jedną z nich jest Z popiołów Martyny Senator. Samą historię oceniam co prawda bardzo pozytywnie. Sara to dziewczyna, która wiele przeszła. Boi się przez to bliższych kontaktów z ludźmi. Nie potrafi...
więcej Pokaż mimo toV.E. Schwab pokazuje nam świat ciekawy i oryginalny, który może stanowić idealną, solidna bazę kolejnych tomów. Mamy tu miasto podzielone na dwie, przeciwne sobie frakcje składające się nie tylko z ludzi, ale też potworów. Po jednej stronie – Malchajowie i Corsajowie dowodzeni przez ojca Kate, Harkera wzbudzającego strach wsród wszystkich ludzi, po drugiej – trzech Sunajów....
więcej Pokaż mimo toNie spodziewałam się, że aż tak dobrze będzie mi się tę książkę czytało. Spodziewałam się czegoś niezbyt pochłaniającego, a w dużej mierze przypominającego poradnik pełen nie-możesz-tego i nie-możesz-tamtego. Bardzo pozytywnie się zaskoczyłam! Rzeczozmęczenie to pełna ciekawostek i zabawnych dygresji swego rodzaju opowieść o problemie powszechnym we współczesnym...
więcej Pokaż mimo to
Jak dobrze było powrócić do tego świata! Świata rusałek i płanetników, szeptuch i żerców, no i oczywiście słowiańskich bogów. Katarzyna Berenika Miszczuk po raz kolejny zabrała nas do alternatywnej Polski, gdzie dawne wierzenia nie ustąpiły miejsca chrześcijaństwu, a słowiańskie obyczaje nadal są praktykowane. I jak to wypadło tym razem? Równie fantastycznie.
Dzięki...
Choć mam kilka zastrzeżeń, książka zachwyciła mnie klimatem. Baśniowość wylewa się tu niemal z każdej strony, a wszystko – począwszy od bohaterów, poprzez tempo akcji, a na języku skończywszy składa się na porządną, wciągającą powieść inspirowaną rosyjskim folklorem.
Co teraz? Pozostaje czekać na kolejny tom. Zakończenie tego odbieram jako obietnicę dużo lepszej...
Tak, to kolejna młodzieżówka o umieraniu. Robyn Schneider ukazuje jednak ten wiele razy wykorzystywany motyw w nieco inny sposób. Po pierwsze, nie skupia się na złej stronie, ale próbuje wyciągnąć na pierwszy plan pozytywy. Po drugie, w końcu wszyscy umieramy. Każdego dnia jesteśmy coraz starsi, a autorka udowadnia, że warto wykorzystać każdą chwilę i przeznaczyć ją nie na...
więcej Pokaż mimo to
Okładka-cudo i zapowiedź oryginalnego, przesiąkniętego magią świata? Biorę! Zdecydowanie! Dlatego też Strange the Dreamer chodziło za mną już od miesięcy i gdyby nie strach przed, jak słyszałam, dość trudnym językiem, pewnie już dawno bym po tę książkę sięgnęła. Ogromnie ucieszyłam się więc, kiedy zobaczyłam ją w zapowiedziach.
A jeszcze bardziej, że przypadła mi do gustu!...
Tym razem to nie Tristan i Cecile stanowią centrum rozgrywających się wydarzeń, ale Penelope i Marc. To właśnie im Danielle L. Jensen oddaje narrację, przedstawiając tym samym czasy sprzed przybycia rudowłosej pieśniarki do Trollus. Autorka ukazuje początki wspominanego w trylogii spisku, a na jego tle ukazuje rozwijające się pomiędzy Penelope a Marc'iem uczucie. Wspaniale...
więcej Pokaż mimo toPrzed pojawieniem się Zanim zostaliśmy nieznajomymi na rynku wydawniczym, o autorce – Renee Carlino – nie słyszałam. Teraz jednak wiem, że na tym jednym spotkaniu się nie skończy. Z każdą stroną tej powieści stawałam się coraz bardziej zauroczona – tak historią, która choć nieco schematyczna, nie pozwala na odłożenie książki na bok, jak i samymi bohaterami 👫 Autorka...
więcej Pokaż mimo toAutorka nie bawi się w zbędne wstępy, ale od razu przechodzi do rzeczy, podejmując się opowiadania historii w miejscu, w którym zakończyła się ona w poprzednim tomie. Nie dość, że wydarzenia rozgrywające się na przestrzeni tych kilkuset stron nie pozwalają odłożyć książki na bok, to niesamowicie lekki styl pisania Kerstin Gier uzależnia, czyniąc to wręcz niemożliwym....
więcej Pokaż mimo to
Mleko i miód trafiło na listę moich ulubionych książek. Utwory wspaniale się dopełniały, a całość wywarła na mnie ogromne wrażenie i wywołała wiele emocji. Nie zastanawiałam się więc zbyt długo, czy chcę przeczytać kolejny tomik autorki – słońce i jej kwiaty. Pragnęłam poznać go jak najszybciej. Czy wpłynął na mnie tak jak mleko i miód?
Wpłynął, ale niestety nie aż w takim...