Opinie użytkownika
95/100/23 „Powiedz mi, jak będzie” (1-wszy tom serii: Dobre chwile), Sylwia Trojanowska- życiowa. „Życie jest złożone z supełków. (…) Takie jest życie. Supłów nie ubywa, ale ty uczysz się, jak je rozwiązywać.” Wojtek, Kinga i Ola- los ich nie oszczędza i „supełków”ma się wrażenie nie ubywa- poruszane bardzo trudne tematy, jak: zdrada, poronienie, utrata dziecka, podwójne...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to94/100/23 „Rzeczy, które czynimy z miłości”, Kristin Hannah- literatura piękna. „Życie biegnie naprzód. Myślisz, że się zatrzyma, zaczeka na ciebie, aż przestaniesz płakać? Nie, ono toczy się dalej. Nie trać czasu na oglądanie się za siebie. Przecież nie chcesz przegapić tego, co może się wydarzyć w przyszłości. (…) to, co się może wydarzyć, dzieje się właśnie w tej...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to93/100/23 „Na domowym froncie”, Kristin Hannah- literatura piękna. Żołnierka i prawnik- dwa światy w jednym. Niezrozumienie, samotność, ból, wypalenie, brak celu, pustka, otępienie, wyrzuty, frustracja, bezsilność w powrocie do „żywych”, kochających, rodziny, miłości. Pełno emocji, łezka nie jedna wylana, niesamowita powieść. Bardzo polecam
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to92/100/23 „Siła złego na jednego”, Alek Rogodziński- komedia kryminalna. Jeśli jeszcze nie znasz twórczości autora, a potrzebujesz czasami oddechu, odskoczni od codzienności, książki lekkiej, zabawnej z nutą tajemniczości i zagadki kryminalnej- to idealnie dla Ciebie. Tym razem „trup” i nie jeden podejrzany nieźle namieszają w głowie. Zabawne choć intrygujące sytuacje...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to91/100/23 „Głód”, Knut Hamsun- literatura piękna. Autor jest prekursorem powieści psychologicznej, która pochłonie nas do reszty. Przeżywamy, odczuwamy, mamy potrzeby i pragnienia razem z „głodującym” bohaterem. Czy na jego miejscu postępowalibyśmy podobnie? Sięgnęłam po powieść, bo była o niej wzmianka (nawet większa) w „Półbracie” Christensena. Polecam
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to90/100/23 „Półbrat”, Lars Saabye Christensen- norweska literatura piękna. Książka, która zachwyci lub odłożysz po paru stronach- choć początek mocny i wciągający. Trzy pokolenia kobiet w jednym mieszkaniu i tragedia, która odbija się na ich życiu. Niespotykana narracja, jakby bezinterpunkcyjna. Mimo momentami nudnawa, bez akcji, to jednak ma w sobie magnetyzm i chcesz...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to89/100/23 „Sekret listu”, Lucinda Riley- literatura obyczajowa, romans. Śmierć słynnego aktora, tajemnicza staruszka, zakazany list, zakazana miłość. Wątek kryminalny przeplatający się z miłosnym i tajemnicami zarówno przeszłości, jak i teraźniejszości. Do tego nieustępliwa dziennikarka i powstaje powieść, od której nie możemy się oderwać. Polecam
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to88/100/23 „Nadzieja w spiżarni ukryta”- literatura obyczajowa, romans z piękną historią w tle, Joanna Jax, Magdalena Witkiewicz. Duet, który jeśli znamy „pióro” obu pań, to nas nie zaskoczy. Przepiękna historia Filipiny Płaskowickiej- założycielki pierwszego koła gospodyń wiejskich, która ukazuje siłę kobiet. Współczesne losy Łucji- zabieganej, nie mającej czasu na „tu i...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to86/100/23 „Zima w Małej Przytulnej” (3-a część serii: Mała Przytulna), Magdalena Witkiewicz- literatura obyczajowa, romantyczna. Gabrysia całą sobą pozytywnie omiata i wywołuje uśmiech na twarzy- bez niej książka byłaby mdła. Lekka, przyjemna z nutką do przemyślenia- idealna na zimowe wieczory. Polecam
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to85/100/23 „Powiew nadziei” (3-a część serii: Na obcej ziemi), Joanna Jax- powieść z historią w tle. Nie potrzebnie się bałam kolejnej części. Autorka nie przekombinowała, a wręcz bardzo umiejętnie ukazała nie małą przemianę bohaterów- ich dojrzałość i spojrzenie z innej perspektywy na to, co dał nam los. Książki autorki są pełne skrajnych emocji, wielowątkowe, nie...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to84/100/23 „Jedyny walc”, Małgorzata Garkowska- literatura obyczajowa, romans z historią w tle. Rok 1905 „odtańczony”, pełny tempa i zawirowań doskonale oddający klimat, w jakim znalazła się bohaterka powieści. Trudna miłość, trudne wybory, trudne życie. Gra na dwa fronty, tajemnice i intrygi- do tego piękny język i nawet nie wiesz, a dobrnęłaś /ąłeś do końca, a może...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to83/100/23 „Rubinowa akwarela”, Agnieszka Zakrzewska- obyczajowo-miłosna, wielowątkowa z intrygami, tajemnicami i odnajdywaniem „własnego ja”. Czytając czułam sie odużona niesamowitym bukietem tulipanowych zapachów. Błądziłam wśród mnóstwa odmian zatapiając się w cudownej wielowątkowej historii. Bardzo polecam.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to82/100/23 „Taka piękna śmierć”, Magdalena Majcher- kryminał, sensacja, thriller inspirowany prawdziwymi wydarzeniami. Pochodząca z Zawiercia Paulina- studentka pierwszego roku pedagogiki w Katowicach zostaje znaleziona martwa w aranżacji jakby ze „Śpiącej królewny”. Zero śladów włamania, morderstwa, samobójstwa- czyżby śmierć doskonała? Poruszane ważne tematy rodzicielstwa,...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to87/100/23 „Siedmiu mało wspaniałych” (tom 9 serii: Detektyw Jacek Przypadek), Jacek Getner- komedia kryminalna. Czy w środowisku artystów mogą dziać się dziwne morderstwa, kradzieże, podmianki- pytanie retoryczne 😉 Czy ludzie nadal są banalnie- przewidywalni, a główny bohater przybiera ironiczno-dobrotliwo- pobłażliwy wyraz twarzy? Czy coś się zmieni w życiu prywatnym...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to81/100/23 „Dziewczyna na klifie”, Lucinda Riley- literatura piękna. Książki autorki można „brać w ciemno”- urzeka nie tylko piękny język, malowniczo przenoszący nas w świat bohaterów, ale przede wszystkim poruszają bardzo ważne i trudne tematy. Jak sami zachowalibyśmy się w obliczu diagnozy, oczekiwania, utraty, wsparcia, zrozumienia i czy w tym wszystkim, pomimo...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to80/100/23 „Zaufaj mi”, Jeff Abbott- kryminał, sensacja mafijna. Ciekawe wątki i szybka akcja, ale gdzieś, to wszystko mało prawdopodobne. Czy najbliżsi są faktycznie „tymi bliskimi”? Mam mieszane odczucia.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to79/100/23 „Nagonka” (4-y tom serii: Komisarz Sikora- kryminał, sensacja, thriller. Początek momentami był irytujący- miałam wrażenie, że czytam to samo kolejny raz, ale później jak już akcja nabrała tempa, to ciężko było się od niej oderwać. Część wywołująca skrajne emocje, poruszająca dużo ważnych, dla niektórych „niesmacznych” tematów. I zakończenie nieoczywiste. Bardzo...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to78/100/23 „Nasz mąż nie żyje”, Jacek Getner- „czarna” komedia naszpikowana absurdalnymi metafizycznymi zjawiskami, kryminalno-komediowym humorem, emocjonalno-uczuciowym rollercoasterem. Momentami irytuje, bawi, zaskakuje, wciąga i daje do myślenia. Czy może być nudno, gdy dowiadujesz się, że jesteś nie Jedynką, a Dwójką, Trójką, a może i Czwórką? Gdy zabijasz, a ciała brak?...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to74-77/100/23 Seria: Detektyw David Ross, „33 dni prawdy”, „Tetragon”, „Horyzont umysłu”, „Efektor”, Thomas Arnold- kryminał sensacja. Przeczytałam całość licząc, że kolejna część będzie lepsza, jednak nie tym razem. Dużo- przekombinowanych wątków, momentami ni składu, ni ładu. Pomysł ciekawy, ale jak dla mnie za dużo mało prawdopodobnych sytuacji z tych: „zabili go i...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to74-77/100/23 Seria: Detektyw David Ross, „33 dni prawdy”, „Tetragon”, „Horyzont umysłu”, „Efektor”, Thomas Arnold- kryminał sensacja. Przeczytałam całość licząc, że kolejna część będzie lepsza, jednak nie tym razem. Dużo- przekombinowanych wątków, momentami ni składu, ni ładu. Pomysł ciekawy, ale jak dla mnie za dużo mało prawdopodobnych sytuacji z tych: „zabili go i...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to