Opinie użytkownika
"Maskarada" to moja ósma wizyta w Świecie Dysku i piąta z kolei styczność z Wiedźmami z Lancre.
Niestety, przygodny naszego Trio dobiegają końca, Magrat ma ważniejsze sprawy na głowie niż sabaty czarownic.
Na jej miejsce przybywa natomiast znana nam z poprzedniej części Agnes, nowa twarz, którą będziemy chyba widywać częściej. No, chociaż tak w sumie to dwie twarze...
"Panowie i Damy" to moja siódma historia w Świecie Dysku, oraz czwarta historia z Wiedźmami w roli głównej.
Książka podobała mi się od samego początku, z powodu powrotu do wątku, który zamykał książkę "Trzech Wiedźmach", a został odsunięty w "Wyprawa Czarownic".
Uważałem wykreślenie tego wątku za straszne marnotrawstwo.
Rozwój postaci Magrat przygotowującej się do nowej...
"Wyprawa Czarownic" to moja szósta przygoda w Świecie Dysku, a zarazem trzecia przygoda z udziałem Czarownic. Chociaż w tym wypadku, chyba powininem powiedzieć bajka.
Tym razem opuszczamy Lancre i wyruszamy do innej krainy wraz z naszymi trzema Wiedźmami. Ach, no i kotem.
Motyw bajek w książce był fajnym zabiegiem, ich wariacje dobrze oddziaływały na humor, który był jak...
"Trzy wiedźmy" to moje piąte odwiedziny w Świecie Dysku, oraz druga historia w podcyklu o Wiedźmach.
Książka jest zdecydowanie lepszą stycznością w świecie Wiedźm niz poprzednia - "Równoumagicznienie". W książce faktycznie mamy... Trzy Wiedźmy. Kontrast charakterów w połączeniu z inteligentnym humorem Terrego Pratchetta serwuje nam bardzo dobrą lekturę.
Wariancja autora...
"Równoumagicznienie" to zupełnie nowy rozdział w Świecie Dysku Terrego Pratchetta. Czwarta z kolei książka jest jednocześnie pierwszym tomem otwierającym podcykl o Wiedźmach.
Niestety jestem zmuszony przyznać, że póki co historie Straży podobały mi się bardziej. Koncept książki jest ciekawy, lecz do mnie nie przemawia jako całokształt.
Sama książka jest krótka, co...
"Na Glinianych nogach" to już trzecia z kolei książka osadzona w Świecie Dysku Terrego Pratchetta, jak i zarówno trzecia z kolei książka przedstawiająca nam historie Straży Miejskiej z Ankh-Morpork.
Motyw kryminalny w tej książce jest zdecydowanie najlepszy spośród poprzednich tomów, niestety odnieść można wrażenie, że ucierpiał przez to humor. Chociaż ten rzecz jasna jest...
„Zbrojni” to moja druga w kolei książka w Świecie Dysku Terrego Pratchetta.
Powrót do Ankh-Morph uważam za udany, kolejna historia cyklu o Straży Miejskiej w powiększonym składzie była niemalże tak samo przyjemna jak ta poprzednia
Vimes i Marchewa to świetnie stworzone postacie i chociaż tego pierwszego było mniej niżbym chciał, a tego drugiego mimo, że więcej od tego...
„Straż! Straż!” to moja pierwsza styczność i pierwsza książka ze Świata Dysku Terrego Pratchetta.
Książka jest ciekawie przedstawionym, satyrycznym obrazem społeczeństwa. Dialogi są błyskotliwe i zabawne, naszpikowane inteligentnymi żartami i uwagami. Fabuła nie jest może literackim szczytem, natomiast to nie fabuła ogniskuje książki Pratchetta, lecz sposób jej...
„Mądrość Tłumu” – Ostatnia, trzecia część drugiej trylogii „Epoki Obłędu” w Uniwersum Pierwszego Prawa. Ostania, dziesiąta z obecnie ukazanych publikacji. Klejnot koronny w literackiej karierze Abercrombiego.
„ Chaos. Furia. Destrukcja.
Nadchodzi Wielka Zmiana... „ – Tymi słowami wita nas opis książki. I owszem, wielka zmiana nadeszła rozdzierając Słońce Unii i paląc...
„Kłopotliwy Pokój”, czyli druga część, drugiej trylogii i dziewiąta w Uniwersum Pierwszego Prawa książka sprawia wiele kłopotów. Sprawia je nie nam, tylko bohaterów, których autor postanowił zakuć w kartkach swojej opowieści.
Powoli zostawiane figury na wielkiej szachownicy rozłożonej przez Abercrombiego zaczęły się przemieszczać, zostawiając za sobą pożogę i nasze...
„Szczypta Nienawiści” to książka otwierająca przed nami nową pełnoprawną trylogie w Uniwersum Pierwszego Prawa. „Epoka obłędu”, bo o niej faktycznie mowa, doprowadzić może czytelnika do – a jakże – obłędu. To już ósma z kolei prezentowana nam opowieść w świecie autora.
…Wojna. Polityka. Religia. Nastała epoka obłędu… - Jak wyczytać możemy z opisu czyhającej na nas...
„Ostre Cięcia” to już siódma publikacja z Uniwersum Pierwszego Prawa i czwarty, a zarazem (dotychczas) ostatni Stande Alone, który mamy okazję czytać.
Książka jest zbiorem opowiadań z UPP, która zabiera nas w podróż po różnych miejscach i czasach w naszym ukochanym, morderczym świecie. Do opowiadań należy jednak podchodzić z przymrużeniem oka, musimy zdawać sobie sprawę,...
„Czerwona Kraina” to szósta pozycja z Uniwersum Pierwszego Prawa Abercrombiego i trzeci Stande Alone, który przenosi nas na dzikie i palące Południe.
Nie będę ukrywał, że byłem głęboko rozczarowany tą książką. Sam koncept jest bardzo nowatorski i wprowadził bardzo świeży powiew w Świecie autora. Mamy do czynienia z klasycznym Westernem osadzonym w UPP. Wiele motywów...
„Bohaterowie” to już piąta książka z Uniwersum Pierwszego Prawa, którą częstuje nas Abercrombie, oraz już drugi Stand Alone z którym mamy okazję obcować w jego Świecie.
Wydaje mi się, że nie będę oryginalny jeżeli stwierdzę, że jest to najlepsza jednotomowa powieść w Uniwersum Pierwszego Prawa spośród wszystkich czterech jakie wyszły do tej pory.
Opis trzydniowej batalii...
"Zemsta Najlepiej Smakuje na Zimno" to czwarta książka z Uniwersum Pierwszego Prawa, którą zaserwował nam Joe Abercrombie, oraz pierwszy Stand Alone z którym mamy okazję obcować w tym świecie.
Wydarzenia dzieją się bezpośrednio po zakończeniu Pierwszej Trylogii. Wita nas nowa kraina, nowe (po części) postacie, oraz nowe historie.
Główny wątek fabularny lawirujący wokół...
Trzecia Część Pierwszej Trylogii Uniwersum Pierwszego Prawa nie bez powodu nosi tytuł „Ostateczny Argument”. Jest to naprawdę Ostateczny Argument na to, że w dzisiejszych czasach można stworzyć Trylogię ocierająca się niemal o wybitną.
To właśnie tutaj Joe Abercrombie postanowił pozbierać rozsypywane przez trzy obszerne tomiska puzzle i połączyć je w jeden, wielki,...
„Nim Zawisną” - Drugi tom Pierwszej trylogii z Uniwersum Pierwszego Prawa. Rzuca nas w motyw rodem z odległych o kilkanaście lat nurtów klasycznej fantastyki. Mowa bowiem o podróży. Nie będzie to niestety podróż taka, jaka przeważnie przedstawiana była w owych wiekowych historiach, o nie. Tamte historie, kończyły się happy endem.
Bez zbędnych konwenansów autor usadowił...
"Ostrze" - Pierwszy tom Pierwszej trylogii z Uniwersum Pierwszego Prawa.
Słysząc przeważającą przewagę opinii pozytywnych nie mogłem odpuścić sobie przyjemności obcowania z Uniwersum Pierwszego Prawa i całe szczęście tego nie zrobiłem.
Mimo wielu sztampowych archetypów; takich jak mag-przewodnik, czy też wędrówka, całość została poprowadzona w sposób nad wyraz poprawny i...
"Koralina" (nie mylić z Karolina!), autorstwa Neila Gaimana za mną. Uważam ten tytuł za nudny, nie porwał mnie. Oczywiście mamy tutaj przekazane wartości i potrzeby pierwszego świata, takie jak to że rodzice powinni bardziej przejmować się swoimi dzieci, ale przedstawione jest to tutaj bez konsekwencji. Sama historia na swój sposób fajnie przestawiona, trochę mroczna,...
więcej Pokaż mimo to
Neil Gaiman zabiera nas tym razem w barwną podróż po nordyckich mitach, która tak zgrabnie wykorzystuje w swoich dziełach i czuje się w nich pewnie.
"Mitologia Nordycka" to tytuł ciekawy. Przedstawione przez Gaimana mity są napisane prosto i lekko, tak jak w opisie, do opowiadania przy ognisku. Znika wówczas jego narracja i barwne opisy, nagiął swój styl z zamysłem prostej...