Opinie użytkownika
"Przeklęty bębenek" jest klimatyczną opowiastką, napisaną na kształt wspomnień nauczyciela gry na bębenku, który styka się niejako ze swoim przeznaczeniem w postaci małego, kunsztownie wykonanego bębenka, wykonanego przez jego przodka, porzuconego przez ukochaną. Całość czyta się szybko, opowieść jest wciągająca, posiada i elementy grozy i magii, a zakończenie jest dość...
więcej Pokaż mimo to"Ciemno, prawie noc" jest ciekawą, wciągającą książką, zaś sama opowieść jest dużo mroczniejsza i tajemnicza niż film nakręcony na jej podstawie. Opowiada o dziennikarce Alicji Tabor, która po wielu latach wraca do rodzinnego Wałbrzycha, aby napisać artykuł o trójce zaginionych dzieci. Finał opowieści jest dość spektakularny i nieoczekiwany, sprawa zaginięć się wyjaśnia, a...
więcej Pokaż mimo toInsulinooporność jako choroba nie objawiła się w ostatnim czasie, tak jak często ostatnio diagnozowana choroba hashimoto - lekarze często nie potrafili jej wyodrębnić jako jednostki chorobowej, bądź uważali za nowomodną fanaberię osoby z nadwagą, która nie chce się sama przed sobą przyznać do cukrzycy bądź zwyczajnie obżarstwa. Poradnik pani Dominiki jest jedną z niewielu...
więcej Pokaż mimo toNiewątpliwie powieść S. Kinga "Bastion" zyskała na nowo rozgłos podczas pandemii COVID-19, kiedy to zarzucano pisarzowi, iż przewidział taki, jakby nie było - globalny kryzys. "Bastion" jest książką ciężką w lekturze, nie tylko poprzez swoją objętość, ale i wielość głównych bohaterów - każdy z nich do momentu połączenia w grupy przeżywa swoje przygody, ma swoje...
więcej Pokaż mimo to"Osobliwy dom Pani Peregrine" to świetna, wciągająca książka praktycznie dla osoby w każdym wieku, nie tylko dla młodzieży. Opowiada o Jacobie Portmanie, który był bardzo związany w dzieciństwie z dziadkiem Abe, opowiadającym o niezwykłych dzieciach - Emmie, która potrafiła kontrolować ogień, Olivii, która była lekka jak piórko, Hugh, który miał w ustach pszczoły, czy...
więcej Pokaż mimo to"Miasteczko Salem" to jedna z najbardziej znanych książek Kinga, obok "Lśnienia", "Smętarza zwieżąt" czy "Carrie". Rozpoczyna się na pozór niewinnie - pisarz Ben Mears przyjeżdża do małego, sennego miasteczka Jerusalem aby napisać kolejną książkę. W dzieciństwie spędził tam kilka lat mieszkając z ciotką, więc miasteczko nie jest mu obce, a w szczególności ponura rezydencja...
więcej Pokaż mimo toPrzygodę z "Wiedźmami" R. Dahla rozpoczęłam od dwóch ekranizacji - wiem, niewybaczalne, ale wówczas nawet nie wiedziałam, że istnieje książka, a na dodatek tego samego autora co "Charlie i Fabryka Czekolady" :D Książkę oczywiście zaraz trzeba było zakupić, mąż przeczytał w jeden dzień, mi zajęło trochę więcej czasu, ale warto było. Książka jest zabawna i wciągająca, zawiera...
więcej Pokaż mimo to
"Baśnie japońskie" to zestaw składający się z trzech tomów wydanych przez Wydawnictwo Kirin.
Pierwszy tom zawiera przede wszystkim chyba najpopularniejszą baśń japońską o Zbieraczu Bambusa i Księżniczce Kaguyi, a oprócz niej cały zbiór fantastycznych opowiadań o odwadze, niezwykłej przyjaźni i miłości, ale i okrucieństwu, zemście i chciwości, przewija się też często motyw...
"Noc na kolei galaktycznej" to zbiór trzech baśni Miyazawy i jednocześnie tytuł najdłuższej z nich. Baśnie są napisane lekkim i przyjemnym językiem, szybko się je czyta, ale zapadają w pamięć, nie są płytkie, powierzchowne, widać, że autor szczegółowo przemyślał główne postaci. Stąd też może czytelnika wzruszyć kłopot Lelka czy zastanowić postawa wiolonczelisty Gauchego....
więcej Pokaż mimo to"Jadłodajnia o licznych zleceniach" to opowiadanie, wydane jako broszurka przez Kirin i dodawane w ostatnich miesiącach jako gratis do nowo wydanych opowiadań Kenji Miyazawy "Noc na kolei galaktycznej". Jest to historyjka dwóch młodych myśliwych, którzy zabłądzili w zimie w lesie. Ponieważ odczuwają głód - cieszą się, gdy nagle natrafiają na gospodę, gdzie panują...
więcej Pokaż mimo to"Cuda za rogiem" to ciepła, wzruszająca opowieść od której nie sposób się oderwać. Zaczyna się dość zwyczajnie - ot trzech młodych złodziejaszków postanawia się ukryć w opuszczonym od lat budyneczku. Chcą jedynie przeczekać noc, jednakże gdy niespodziewanie przez skrzynkę na listy wpada koperta z prośbą o radę młodej dziewczyny, która przygotowuje się na Olimpiadę - nie...
więcej Pokaż mimo to"Harleen" akurat ukazało się mniej więcej dwa miesiące po głośnym filmie "Ptaki Nocy", opowiadającą o losach Harley Quinn po rozstaniu z Jokerem. W komiksie natomiast mamy opowieść jak w ogóle Harleen i Joker się poznali, jak to się stało, że pani psycholog, z wielkimi ambicjami i marzeniami o udanej metodzie jej pomysłu w resocjalizacji więźniów, została dziewczyną...
więcej Pokaż mimo toJak wspomniałam w recenzji pierwszego tomu - po serię komiksów Bloodborne sięgnęłam za sprawą męża, który je zakupił i polecał, a ja z ciekawości przeczytałam ;) O ile tom pierwszy mi się spodobał, był ciekawy, posiadał fabułę i akcję, tak przyznam szczerze - z drugiego tomu mało co zrozumiałam. Dwie historie, z której żadna do końca nie trzymała się kupy, obie oparte na...
więcej Pokaż mimo toBloodborne znalazł się na u mnie za półce za sprawą męża - miłośnika gier i wielkiego fana tej serii. Ja w grę nie grałam, więc nie mam do komiksu takiego sentymentu jak on, ale z ciekawości przeczytałam. Jak dla mnie - lubiącej horrory, także takie apokaliptyczne, w niewielkiej części przypominające fabułą filmy z Resident Evil - tom 1 był ciekawy i podobał mi się, rysunki...
więcej Pokaż mimo toMłody Arthur Kipps, notariusz z Londynu, na polecenie swojego przełożonego, wyjeżdża do Crythin Gifford aby uczestniczyć w pogrzebie niejakiej pani Drablow i uporządkować papiery zmarłej. Kipps zabiera się do pracy z wielkim entuzjazmem, niezrażony dziwnym zachowaniem mieszkańców, którzy odradzają mu wyjazd do posiadłości na Wężowych Moczarach. Gdy Kipps postanawia...
więcej Pokaż mimo to"Testamenty" to dla fanów "Opowieści Podręcznej" książka wyczekana i wyproszona. Nie wiem na ile jej napisanie i wydanie było wymuszone na autorce poprzez głośny serial MGM i Hulu, a na ile nie, jedno wiem na pewno - jest to pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy "Opowieść Podręcznej" przeczytali. "Testamenty" to opowieść z perspektywy trzech kobiet, ale w różnym...
więcej Pokaż mimo to"Opowieść podręcznej" ostatnimi czasy przeżywa renesans popularności dzięki głośnemu serialowi na necie. Jest to opowieść o antyutopii kobiet, gdzie jedne są uczone jak dać się zapłodnić i być posłuszną, a drugie lepiej lub gorzej znoszą to, że oficjalnie ogłoszone bezpłodnymi muszą uczestniczyć w Ceremonii zapładniania Podręcznej. Narratorką jest Freda - obecnie Podręczna,...
więcej Pokaż mimo toJest ko kolejny zbiór opowiadań Braci Grimm, z tym, że opowiadania są bliższe oryginałom niż zwykle w tomikach dla dzieci. Nie zauważyłam jednak, aby były jakoś bardziej krwawe i brutalne niż te, które już są zawarte w innym zbiorze baśni Braci Grimm, chociaż nie brakuje nowych opowiadań, wcześniej mi nie znanych. Wiedząc, jakie bajki obecnie oglądają dzieci - śmiało można...
więcej Pokaż mimo to"Sztuka sprzątania" to niewątpliwie inna książka niż wszystkie inne tego typu poradniki. Mało który poradnik przyrównuje sprzątanie do medytacji i nawiązuje do zen. W książce znajdują się ciekawe porady i spróbuję z nich skorzystać, jednakże jednego jestem pewna: w naszej rzeczywistości nie ma możliwości sprzątnięcia mieszkania rano, a dopiero później wyjścia do pracy, żeby...
więcej Pokaż mimo to"Noc w bibliotece" jako komiks powstał na podstawie kryminału Agathy Christie pod tym samym tytułem. Gdyby była to osobna opowieść, nie na podstawie książki, komiks byłby świetny, a tak - ponieważ książkę znam doskonale z uwagi na fakt, iż była to moja pierwsza przeczytana książka Christie i uwielbiam do niej wracać - jest to tylko ładnie narysowana historia z denerwującymi...
więcej Pokaż mimo to