rozwiń zwiń

Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność

Okładka książki Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność
Tim Brown Wydawnictwo: Libron sztuka
232 str. 3 godz. 52 min.
Kategoria:
sztuka
Tytuł oryginału:
Change by design: how design thinking transforms organizations and inspires innovation
Wydawnictwo:
Libron
Data wydania:
2013-06-13
Data 1. wyd. pol.:
2013-06-13
Liczba stron:
232
Czas czytania
3 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
9788364275012
Tłumacz:
Marta Höffner
Tagi:
design design thinking projektowanie komunikacji
Średnia ocen

                7,6 7,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,6 / 10
33 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
383
91

Na półkach: ,

Tak książka powoduje nieodwracalne zmiany w mózgu, które mają dużą szansę przełożyć się na rzeczywistość.

Tim Brown wyciska nas jak cytrynę. Co dzisiaj znaczy "projektować"? Pytanie kluczowe - ale ważniejsze niż teoretyczne rozważania akademików są tu praktyczne odpowiedzi "wdrażających ideę w czyn". Bo projektowanie przede wszystkim jest dla ludzi. To my korzystamy z dobrze zaprojektowanych… no, właśnie: czego?

Nie, nie mówimy tu o wyciskarce do cytrusów. To jest książka o projektowaniu tego, co w życiu jest bardzo ważne. O zaangażowaniu nie tylko naszego intelektu w proces projektowy, ale przede wszystkim doświadczenia/doświadczania świata.

Tim Brown krok po kroku przeprowadza przez niuanse, niejednokrotnie załazi za skórę, powoduje irytację pomieszaną z zachwytem. Czym różni się zespół multidyscyplinarny od zespołu interdyscyplinarnego? I jak to się dzieje, że czasem komunikacja między członkami zespołu zajmuje więcej czasu, niż sam proces projektowy? Tak, znamy to bardzo dobrze z pracy zespołowej… aż nazbyt dobrze. Całość okazuje się zawsze czymś więcej, niż sumą części. Wszak "przeważająca część doświadczenia podróżowania koleją w ogóle nie ma związku z pociągiem" - to nie wygodne bądź niewygodne fotele, czysty bądź brudny przedział czy spóźniony albo punktualny pociąg; to również możliwość rozeznania w rozkładzie jazdy, łatwość zarezerwowania/kupienia biletu, dworzec i kasy, dojazd na dworzec i z dworca, miejsce na bagaż, etc, etc, etc...

"Zmiana przez design" jest bezczelną książką. Prowokuje do tego, by po niej kryklać (szkoda tylko, że wydawca nie wziął pod uwagę tego, "co" wydaje i zafundował nam książeczkę-skrypt uniwersytecki, "ściśniętą" i z wąziutkimi marginesami…), kolorować, podkreślać, robić notatki między wierszami, przy marginesach, stawiać wykrzykniki. Tim Brown pisze ją bowiem nie tylko dla nas, ale RAZEM z nami. Czytając tę książkę nie da się po niej nie pisać! Bo Design Thinking dla organizacji to również design thinking dla czytelnika.

Tim Brown stawia kilka ważnych diagnoz - można się z nimi zgadzać bądź nie, ale na pewno warto się nad nimi zastanowić:
1. Żyjemy w "gospodarce doświadczenia" - ludzie przechodzą od pasywnej konsumpcji do aktywnej partycypacji
2. Najlepsze doświadczenia nie są opisywane w centralach firm, ale tworzą je i zapewniają na miejscu osoby świadczące usługi.
3. Najważniejsza jest implementacja - doświadczenie musi być tak samo dobrze przygotowane i precyzyjnie skonstruowane jak każdy inny produkt.
I chyba clou całej książki: "nakłanianie ludzi do zmiany jest trudne nawet w najbardziej sprzyjających okolicznościach, a okazuje się całkowicie niemożliwe, gdy napotykamy opór" :)

Co zrobić, by oporu nie było? Ba, jak z wyzwaniami tak ludzkimi jak i rynkowymi poradzili sobie najlepsi? Uwielbiam tę książkę za żywe morze przykładów! I za narzędzia, które dała mi do mojej pracy. Zresztą, nie tylko pracy.

Gorąco polecam: "Zmiana przez design" zmienia mózg!



Ma
| Tim Brown, Zmiana przez design: jak design zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wydawnictwo Libron, Wrocław 2013

Tak książka powoduje nieodwracalne zmiany w mózgu, które mają dużą szansę przełożyć się na rzeczywistość.

Tim Brown wyciska nas jak cytrynę. Co dzisiaj znaczy "projektować"? Pytanie kluczowe - ale ważniejsze niż teoretyczne rozważania akademików są tu praktyczne odpowiedzi "wdrażających ideę w czyn". Bo projektowanie przede wszystkim jest dla ludzi. To my korzystamy z...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    196
  • Przeczytane
    39
  • Posiadam
    12
  • Teraz czytam
    6
  • Design
    4
  • User Experience
    2
  • 2018
    2
  • Biznes
    2
  • Do kupienia
    2
  • Kultura
    1

Cytaty

Więcej
Tim Brown Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także