Masters of Doom: O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę

Okładka książki Masters of Doom: O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę David Kushner
Okładka książki Masters of Doom: O dwóch takich, co stworzyli imperium i zmienili popkulturę
David Kushner Wydawnictwo: Open Beta biografia, autobiografia, pamiętnik
346 str. 5 godz. 46 min.
Kategoria:
biografia, autobiografia, pamiętnik
Tytuł oryginału:
Masters of Doom: How two guys created an empire and transformed pop culture
Wydawnictwo:
Open Beta
Data wydania:
2020-12-10
Data 1. wyd. pol.:
2020-12-10
Liczba stron:
346
Czas czytania
5 godz. 46 min.
Język:
polski
ISBN:
9788394162535
Tłumacz:
Marcin Kosman
Tagi:
gry popkultura biografia historia sukcesu
Średnia ocen

7,9 7,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,9 / 10
134 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
6
2

Na półkach:

Jestem fanem ID SOFTWARE.
Ich gry kojarzą mi się z błogim dzieciństwem, odkrywaniem nowych cyfrowych światów i nieznanych dotąd emocji towarzyszących graniu w gry.
Marzyłem aby poznać od podszewki proces tworzenia hitów od Carmaca i Romero.
Książka udana, czyta się szybko i jest dużo satysfakcji ze zdobytej wiedzy na temat procesu tworzenia tych kultowych już klasyków początku ery gier 3D.
Polecam.

Jestem fanem ID SOFTWARE.
Ich gry kojarzą mi się z błogim dzieciństwem, odkrywaniem nowych cyfrowych światów i nieznanych dotąd emocji towarzyszących graniu w gry.
Marzyłem aby poznać od podszewki proces tworzenia hitów od Carmaca i Romero.
Książka udana, czyta się szybko i jest dużo satysfakcji ze zdobytej wiedzy na temat procesu tworzenia tych kultowych już klasyków...

więcej Pokaż mimo to

avatar
322
235

Na półkach:

Wspaniała. Z początku mi się nie podobała, bo taki jakiś pretensjonalny styl. Ale to działa. Bo i bohaterowie trochę tacy są. Nie jestem jakimś wielkim fanem id, ale wychowałem się na ich grach. Jakbym miał wskazać najlepszą, to byłby to Wolfenstein 3D, najgorszą, Quake. Nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry.

Z żadnym z Johnów nie chciałbym pracować, ale zdecydowanie imponuje mi Carmack. Romero to nie moja bajka, unikam takich ludzi. Chociaż trzeba przyznać, że jest genialny w tym co robi. Zdecydowanie John C. też lepiej skończył, bo R. jest popłuczynami dawnego siebie.

Jeśli nie interesują was gry, to nie wiem czy to książka dla was. Tu trzeba jednak jarać się tymi samymi rzeczami co bohaterowie. Ale jeśli w latach 90-tych byliście dzieciakami przyklejonymi do komputera, to książka zdecydowanie dla was.

Wspaniała. Z początku mi się nie podobała, bo taki jakiś pretensjonalny styl. Ale to działa. Bo i bohaterowie trochę tacy są. Nie jestem jakimś wielkim fanem id, ale wychowałem się na ich grach. Jakbym miał wskazać najlepszą, to byłby to Wolfenstein 3D, najgorszą, Quake. Nigdy nie rozumiałem fenomenu tej gry.

Z żadnym z Johnów nie chciałbym pracować, ale zdecydowanie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
644
139

Na półkach: , ,

Wspaniałe opowiedziana historia o potencjale wkurzonych dzieciaków, o pasji, kreatywności i dynamice relacji 2ch odmiennych charakterów. Chaos projektowy, erupcje energii twórczej, błędy ale też magiczne momenty superpozycji wysiłku ludzi dążących do wspólnego celu. Gamedevowy American Dream.

Wspaniałe opowiedziana historia o potencjale wkurzonych dzieciaków, o pasji, kreatywności i dynamice relacji 2ch odmiennych charakterów. Chaos projektowy, erupcje energii twórczej, błędy ale też magiczne momenty superpozycji wysiłku ludzi dążących do wspólnego celu. Gamedevowy American Dream.

Pokaż mimo to

avatar
17
10

Na półkach:

Konieczna pozycja dla miłośników goer FPP a takze tych, ktorzy chcą budować startup (bez przepisu, ale kazda histora uczy).

Konieczna pozycja dla miłośników goer FPP a takze tych, ktorzy chcą budować startup (bez przepisu, ale kazda histora uczy).

Pokaż mimo to

avatar
1274
86

Na półkach: , , ,

To nie jest tylko książka o ludziach, którzy stworzyli Dooma, oni również stworzyli Wolfensteina 3D, pierwszą grę w którą grałam na zajęciach z informatyki jeszcze w podstawówce. Jest to książka o latach 90 początkach Windowsa 95 z Direct X, gier jako turniejów, a przede wszystkim o powstaniu, rozkwicie i upadku firmy. No i o tym, że nawet sławne nazwisko nie gwarantuje, że kolejna gra, będzie sukcesem.

To nie jest tylko książka o ludziach, którzy stworzyli Dooma, oni również stworzyli Wolfensteina 3D, pierwszą grę w którą grałam na zajęciach z informatyki jeszcze w podstawówce. Jest to książka o latach 90 początkach Windowsa 95 z Direct X, gier jako turniejów, a przede wszystkim o powstaniu, rozkwicie i upadku firmy. No i o tym, że nawet sławne nazwisko nie gwarantuje, że...

więcej Pokaż mimo to

avatar
97
43

Na półkach:

Pozostawia duuży niedosyt. Zacznijmy od polskiego wydania, znalazłem trochę literówek, oraz błędy w tłumaczeniu miesięcy, czasami tłumaczenie jest przefajnowane, także tłumaczenie kwestii technicznych często jest dość toporne, ale rozumiem że miało to być zrozumiałe dla ludzi z poza branży.
Przede wszystkim, brakowało mi w tej książce obrazów, czy to screenów z gier, czy zdjęć. Pod tym względem wzorcowa moim zdaniem jest książka o filmie Alien, w polsce wydanej przez Vesper. Właściwie każdy temat w grze jest potraktowany po łebkach, a można go było spokojnie rozbudować, bo ludzie którzy tworzyli id software żyją i mają całkiem niezłą pamięć, czego dowodem jest choćby kanał yt Sandego Petersena, który dzieli się i ciekawostkami z firmy, i z produkcji. Liczyłem na więcej

Pozostawia duuży niedosyt. Zacznijmy od polskiego wydania, znalazłem trochę literówek, oraz błędy w tłumaczeniu miesięcy, czasami tłumaczenie jest przefajnowane, także tłumaczenie kwestii technicznych często jest dość toporne, ale rozumiem że miało to być zrozumiałe dla ludzi z poza branży.
Przede wszystkim, brakowało mi w tej książce obrazów, czy to screenów z gier, czy...

więcej Pokaż mimo to

avatar
180
66

Na półkach:

Kapitalnie opowiedziana historia dwóch geniuszy gamedevu - tyleż inspirująca, co pouczająca.

To niemalże szkielet typowego scenariusza filmowego. Carmack jako czarodziej kodu pozbawiony empatii, Romero jako maestro gier wideo. Gdy tylko się spotykają, od razu czują do siebie ogromny respekt, napędzają się wzajemnie. Rozumieją się bez słów. Dopóki pracują wspólnie, ich dzieła to produkty bliskie ideału. Gdy jednak decydują się rozstać, cierpią na tym obydwaj. Gry Carmacka zachwycają technologią, lecz zostają pozbawione duszy. Gry Romero są kosmicznie ambitne, ale wątły szkielet technologiczny zapada się pod ciężarem wizji...

Bardzo nerdowska opowieść nie tylko o pokusach ego i pracoholizmie, ale także o latach 90. - pełnych szaleństwa, nieodkrytych lądów, skandalicznych pomysłów. Wreszcie: opowieść o tym, że po etapie pogoni za sławą następuje etap wyciszenia - ten, w którym człowiek dokonuje reewaluacji życiowych wartości i dowiaduje się, że od ciągłego zawieszania sobie poprzeczki coraz wyżej i parcia na bycie najlepszym na świecie, ważniejsze mogą być sukcesy skrajnie osobiste. Takie, o których nikt nie napisze książki... Ale czy to ważne, że nie napisze?

Kapitalnie opowiedziana historia dwóch geniuszy gamedevu - tyleż inspirująca, co pouczająca.

To niemalże szkielet typowego scenariusza filmowego. Carmack jako czarodziej kodu pozbawiony empatii, Romero jako maestro gier wideo. Gdy tylko się spotykają, od razu czują do siebie ogromny respekt, napędzają się wzajemnie. Rozumieją się bez słów. Dopóki pracują wspólnie, ich...

więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo to

avatar
251
144

Na półkach: , , ,

Książki o grach komputerowych przeznaczone są dla specyficznego typu odbiorcy. I nie mam tu na myśli nawet samych fanów gier, bo wielu z nich takie pozycje mimo wszystko mogą zanudzić.

Na szczęście, sam jestem w tym przypadku odbiorcą idealnym - nie tylko interesuję się samym procesem powstawania gier i ogólnie branżą od kuchni, ale też pierwsze gry, w jakie grałem to właśnie produkcje id Software z lat '90.

W "Masters of Doom" poznamy historie dwóch Johnów - Carmaca i Romero - od zafascynowanych grami dzieciaków, przez "gwiazdy rocka", po legendy, które na zawsze wpisały się w historię gier komputerowych. Poznamy kulisy produkcji zarówno największych hitów - jak Doom i Quake, jak i kompletnych porażek - jak Daikatana.

Jeśli jesteście zainteresowani branżą gier i jej początkami - pozycja obowiązkowa.

IDKFA IDDQD ;)

Książki o grach komputerowych przeznaczone są dla specyficznego typu odbiorcy. I nie mam tu na myśli nawet samych fanów gier, bo wielu z nich takie pozycje mimo wszystko mogą zanudzić.

Na szczęście, sam jestem w tym przypadku odbiorcą idealnym - nie tylko interesuję się samym procesem powstawania gier i ogólnie branżą od kuchni, ale też pierwsze gry, w jakie grałem to...

więcej Pokaż mimo to

avatar
78
78

Na półkach:

Blisko rok męczyłem tę książkę. Nie umiałem wczuć się w opowieść, mimo że gry lubię.

Książka opowiada o losach dwóch osób, które od grania w gry przeszły do ich tworzenia. Udało im się zbudować imperium i stać się gwiazdami growego biznesu. Ferrari, wille z basenem, setki komputerów i imprezy branżowe.

W książce pojawia się bardzo dużo nazwisk, nazw firm, studiów, miejscowości, modeli komputerów, programów do ich tworzenia czy silników. Dla mnie zbyt dużo, przez co książkę czytałem fragmentami.

Ogólnie polecam dla fanów gamingu. Szczególnie jeśli ktoś lubi gry retro, albo zwyczajnie chce wrócić do początków gier na PC.

Przez to, że czytałem ją bardzo długo, oceniam ją jako przeciętną. Nie porwała mnie tak jakbym sobie tego życzył. Po kilku, kilkunastu stronach musiałem od niej odpocząć.

Blisko rok męczyłem tę książkę. Nie umiałem wczuć się w opowieść, mimo że gry lubię.

Książka opowiada o losach dwóch osób, które od grania w gry przeszły do ich tworzenia. Udało im się zbudować imperium i stać się gwiazdami growego biznesu. Ferrari, wille z basenem, setki komputerów i imprezy branżowe.

W książce pojawia się bardzo dużo nazwisk, nazw firm, studiów,...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1
1

Na półkach:

Świetna książka dla każdego zainteresowanego tworzeniem i historią gier a pewnie i demosceną. Sporo detali technicznych jak wyglądało tworzenie gier w latach 80 i 90. Przy okazji, John i dr Carmack to bohaterowie filmu Doom.

Świetna książka dla każdego zainteresowanego tworzeniem i historią gier a pewnie i demosceną. Sporo detali technicznych jak wyglądało tworzenie gier w latach 80 i 90. Przy okazji, John i dr Carmack to bohaterowie filmu Doom.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    201
  • Chcę przeczytać
    182
  • Posiadam
    49
  • Audiobook
    16
  • 2021
    12
  • Ulubione
    10
  • 2022
    7
  • Teraz czytam
    6
  • Audiobooki
    4
  • Gry
    3

Cytaty

Podobne książki

Przeczytaj także