Wojny konsolowe

- Kategoria:
- reportaż
- Tytuł oryginału:
- Console Wars: Sega, Nintendo, and the Battle that Defined a Generation
- Wydawnictwo:
- Sine Qua Non
- Data wydania:
- 2017-09-13
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-09-13
- Liczba stron:
- 576
- Czas czytania
- 9 godz. 36 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788365836380
- Tłumacz:
- Bartosz Czartoryski
- Tagi:
- przemysł gier wideo thriller korporacyjny
Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo.
W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske – człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do wygrywania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął.
Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią.
Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 380
- 374
- 105
- 25
- 10
- 9
- 7
- 7
- 5
- 5
OPINIE i DYSKUSJE
Książka niezła. Bardzo szczegółowo opisuje okres 16 bitowych konsol w USA. Niestety ta szczegółowość powoduje, książka jest miejscami przydługa i nudna. Spokojnie możnaby ja skrócić o 100 stron bez straty na historii
Książka niezła. Bardzo szczegółowo opisuje okres 16 bitowych konsol w USA. Niestety ta szczegółowość powoduje, książka jest miejscami przydługa i nudna. Spokojnie możnaby ja skrócić o 100 stron bez straty na historii
Pokaż mimo toNieznośnie amerykańska w swoim umiłowaniu zgrabnej, gatunkowej narracji, opiewaniu korporacyjnego modelu pracy (szczególnie obrzydliwie to wychodzi przy opisywaniu zachowań z pogranicza mobbingu, które w bohaterach wywołują zazwyczaj co najwyżej zdziwienie/rozbawienie) i patronizującym spojrzeniu na Japończyków, jako tych dziwnych typów, co nie umieją biznesów robić we właściwy, amerykański sposób. Plus robienie z Nintendo Złego Imperium trochę jednak na wyrost. Ale nie będę udawał, że mimo wszystko nie bawiłem się świetnie przy lekturze, mimo że wiele z tych faktów już znałem (ciężko interesować się grami i nie kojarzyć spotów Segi, czy słynnego '299' Race'a),bo gawędziarzem jest Harris bardzo dobrym.
Nieznośnie amerykańska w swoim umiłowaniu zgrabnej, gatunkowej narracji, opiewaniu korporacyjnego modelu pracy (szczególnie obrzydliwie to wychodzi przy opisywaniu zachowań z pogranicza mobbingu, które w bohaterach wywołują zazwyczaj co najwyżej zdziwienie/rozbawienie) i patronizującym spojrzeniu na Japończyków, jako tych dziwnych typów, co nie umieją biznesów robić we...
więcej Pokaż mimo toNie wiem czemu kupiłam tę książkę. Chyba liczyłam, że będzie bardziej o grach i konsolach, niż o korporacyjnej walce o klientów (oraz zyski) i mglistym marketingu. Nie wiem też czemu jest taka długaśna (chyba celem była mamona - większość dialogów jest zbędna moim zdaniem). W dodatku póki co kojarzę/grałam w tylko kilka gier - Mario Bros, Frogger, Pac-Man i Space Invaders... (tak, jestem z pokolenia Pegasusa) (tak, nigdy nie grałam w Sonica, niebieski jeż, jest bardziej dziecinny niż Mario...). Właściwie nie wiem, czemu ktoś chciał to wydać na innym rynku niż amerykański ?
Póki co jestem w trakcie, ale czuję że za niedługo ją porzucę (porzuciłam - przeczytałam 2 z 5 części, usypiając co kilka stron). To raczej pozycja dla fascynatów i to niekoniecznie gier, ale sztuki biznesu. Choć jak się nie ma dobrych znajomości, wśród ludzi którzy mają już za sobą jakieś sukcesy, to ten tytuł raczej nie pomoże tym, którzy właśnie założyli swój start-up.
Nie wiem czemu kupiłam tę książkę. Chyba liczyłam, że będzie bardziej o grach i konsolach, niż o korporacyjnej walce o klientów (oraz zyski) i mglistym marketingu. Nie wiem też czemu jest taka długaśna (chyba celem była mamona - większość dialogów jest zbędna moim zdaniem). W dodatku póki co kojarzę/grałam w tylko kilka gier - Mario Bros, Frogger, Pac-Man i Space...
więcej Pokaż mimo toBardzo lubię tematykę gier (tak komputerowych jak i konsolowych),książka wspomina o wielu, w które miałam okazję zagrać w dzieciństwie. Mimo to, tytuł potrafi znudzić z powodu: wymyślonych dialogów czy przydługich opisów danych postaci i ich życia rodzinnego. Książka byłaby o wiele przyjemniejsza, gdyby ją skrócić o 1/4, wyrzucić niepotrzebną fabularyzację historii i przedstawić opowieść na zasadzie dokumentu. Wojna pomiędzy Segą i Nintendo była zaiste zaciekła, pełna ciekawostek z branży - książka niestety nie oddaje tej dynamiki.
Bardzo lubię tematykę gier (tak komputerowych jak i konsolowych),książka wspomina o wielu, w które miałam okazję zagrać w dzieciństwie. Mimo to, tytuł potrafi znudzić z powodu: wymyślonych dialogów czy przydługich opisów danych postaci i ich życia rodzinnego. Książka byłaby o wiele przyjemniejsza, gdyby ją skrócić o 1/4, wyrzucić niepotrzebną fabularyzację historii i...
więcej Pokaż mimo toNudna i przydługawa, bardziej o "dzikim kapitalizmie" USA, reklamie i marketingu lat 90' niż o grach lub technologi. Kto oczekuje soczystych, zakulisowych ciekawostek o najciekawszych produkcjach Nintendo lub Segi ten srogo się zawiedzie, zresztą książka jest stronnicza, deprecjonując Nintendo na rzecz Segi właśnie. A kto TAK NAPRAWDĘ wygrał tę wojnę odpowiedzieć możecie sobie sami patrząc na listę najlepiej sprzedających się konsol wszech czasów... <autor-wpisu-wraca-do-grania-w-paper-mario-na-swoim-switchu>
Nudna i przydługawa, bardziej o "dzikim kapitalizmie" USA, reklamie i marketingu lat 90' niż o grach lub technologi. Kto oczekuje soczystych, zakulisowych ciekawostek o najciekawszych produkcjach Nintendo lub Segi ten srogo się zawiedzie, zresztą książka jest stronnicza, deprecjonując Nintendo na rzecz Segi właśnie. A kto TAK NAPRAWDĘ wygrał tę wojnę odpowiedzieć możecie...
więcej Pokaż mimo toCiekawa i szczegółowa historia wojny Segi i Nintendo o zawładnięcie rynkiem konsol 16bitowych. Dla kogoś kto interesuje się tematem jest to bardzo ciekawy smaczek. Książka przedstawia historię bardziej od strony biznesowej. Nie skupia się jakoś mocno na samych grach, z kilkoma najważniejszymi wyjątkami jak Mario czy Sonic. Momentami się trochę dłuży, ale jako całokształt jest bardzo ciekawa. I napisana w przyjemny sposób, łączący fabułę z faktami.
Ciekawa i szczegółowa historia wojny Segi i Nintendo o zawładnięcie rynkiem konsol 16bitowych. Dla kogoś kto interesuje się tematem jest to bardzo ciekawy smaczek. Książka przedstawia historię bardziej od strony biznesowej. Nie skupia się jakoś mocno na samych grach, z kilkoma najważniejszymi wyjątkami jak Mario czy Sonic. Momentami się trochę dłuży, ale jako całokształt...
więcej Pokaż mimo to5,5 książka jest za długa, szczególnie druga połowa jest nudnawa a wiele anegdot mało istotnych. Sporo dialogów bym wyciął. W podobnym temacie Masters of Doom jest nieporównywalnie lepsze
5,5 książka jest za długa, szczególnie druga połowa jest nudnawa a wiele anegdot mało istotnych. Sporo dialogów bym wyciął. W podobnym temacie Masters of Doom jest nieporównywalnie lepsze
Pokaż mimo toKsiążka opowiadająca o starciu Segi oraz Nintendo. Akcja skupia się na latach 90, gdzie Sega próbuje budować swoją pozycję na rynku. Głównie opisany jest rynek USA, ale są też wzmianki o Japonii i Europie. Dobrze się czyta jak za kulisami wyglądało starcie małego oddziału Segi w USA, oraz dużo większego gracza na rynku, jakim wtedy było Nintendo. Przewija się też tam trochę w tle historia Sony i początków PSX. Głównie opisywane są tam jak to się działo od strony marketingowej i jakie polityki miały wtedy korporacje. Ciekawa podróż dla fanów retro konsol.
Zabrakło mi technikaliów o wydawanych wtedy konsolach i dlaczego zdecydowano się na takie rozwiązania konstrukcyjne. Końcówka książki wydaje mi się trochę na pośpiech zamknięta.
Książka opowiadająca o starciu Segi oraz Nintendo. Akcja skupia się na latach 90, gdzie Sega próbuje budować swoją pozycję na rynku. Głównie opisany jest rynek USA, ale są też wzmianki o Japonii i Europie. Dobrze się czyta jak za kulisami wyglądało starcie małego oddziału Segi w USA, oraz dużo większego gracza na rynku, jakim wtedy było Nintendo. Przewija się też tam trochę...
więcej Pokaż mimo toSuper koncepcja stylu pisania - czegoś pomiedy fabułą i dokumentem, bardzo dobrze się to czyta, postaci wydają sie dużo bardziej realne. Ciekawa, acz pod koniec czuć przesyt i czeka się, jak się zakończy
Super koncepcja stylu pisania - czegoś pomiedy fabułą i dokumentem, bardzo dobrze się to czyta, postaci wydają sie dużo bardziej realne. Ciekawa, acz pod koniec czuć przesyt i czeka się, jak się zakończy
Pokaż mimo toCiekawa historia wzrostu i upadku firmy Sega w USA, inne firmy opisane pobieżnie. W książce jest dużo dialogów, dodają dużo pustej treści niekoniecznie potrzebnej.
Ciekawa historia wzrostu i upadku firmy Sega w USA, inne firmy opisane pobieżnie. W książce jest dużo dialogów, dodają dużo pustej treści niekoniecznie potrzebnej.
Pokaż mimo to