Opinie użytkownika
To już drugie moje spotkanie z książkami Johana Theorina i tylko utwierdza mnie ono w przekonaniu, że nie jest to dla mnie autor kryminałów. Oczywiście w przypadku "Smugi krwi" bez wątpienia znajdziemy i zbrodnię (dość przerażającą), i małe osobiste śledztwo, ale nie o to wydaje się w tej książce chodzić.
Tak jak w przypadku "Zmierzchu" dla mnie to książka o ludzkich...
Choć nigdy tam nie byłem i znam ją tylko z książek i filmów, uwielbiam Amerykę. Dlatego też bardzo cieszy mnie każda książka poświęcona temu krajowi, jego kulturze, stylowi życia. Marcin Wrona, jest już od dłuższego czasu korespondentem Faktów TVN w Ameryce. Właśnie ta okazja, poznania jego ulubionego kraju, który zawsze chciał odwiedzić (jak sam o tym pisze) zaowocowała...
więcej Pokaż mimo toNiezwykła książka opisująca jeden z najbardziej niezwykłych projektów edukacyjnych. John Hunter, prowadząc zajęcia dla utalentowanych uczniów w swojej szkole, postanawia zaproponować im grę w której mogą się wcielić w światowych liderów i spróbować rozwiązać 50 powiązanych ze sobą ogólnoświatowych problemów. Dodajmy, że uczniowie to dziewięcio i dziesięciolatkowie, a przez...
więcej Pokaż mimo to
Początek książki to straszne nerwy. Przede wszystkim na to jak beznadziejne są polskie kryminały, jak nikt nie potrafi ich fajnie napisać i dlaczego wszędzie do nich wkradać się musi ta straszna maniera gówniarza, przedstawiająca świat przez pryzmat sarkazmu, złośliwości i słabego, w zamierzeniu ironicznego dowcipu.
Później natomiast pojawia się Łagów i opowieść zamienia...
Z jednej strony wyspa Man - w połowie nieprzyjazna i dzika, w połowie piękna i zawracająca w głowie swoją nieodkrytą historią, z drugiej natomiast emigracja i bycie w pewnym miejscu, miejscu, które nie jest nam po prostu dane, ale które trzeba odkrywać, zdobywać i próbować zrozumieć.
Tak naprawdę to kilka prostych historii. Historii własnych i pozbieranych od innych....
Historia magistra vitae est. Historia jednak nie tylko jest doskonałą nauczycielką życia, ale również doskonałą fabularną osnową dla niesamowitych historii. Niejeden raz życie okazuje się o wiele fascynujące niż najbardziej nawet złożone opowieści.
W nurcie powieści, który stoją w rozkroku między tym co domyślone, a tym co historyczne, moim numerem jeden było do tej pory...
"Białe kruki" to bardzo dobra powieść obyczajowa. Dodatkowego smaczku dodaje jej osadzenie w świecie lekarskim, tym bardziej, że autor sam jest lekarzem i doskonale zna to środowisko.
W książce poznajemy trójkę neurochirurgów, którzy starają się o stałą posadę w szpitalu w Bergen. Rywalizacji towarzyszą intrygi, ciągle zmieniające się plany, szantaże, targi i niecodzienne...
Do książki Perssona robiłem wcześniej trzy podejścia, ale zawsze znajdowało się coś, co uniemożliwiało mi dokończenie tego dość opasłego tomiszcza. Po tylu próbach cały czas byłem pod wrażeniem bardzo dobrego, nieco surrealistycznego początku i bardzo byłem ciekaw co zdarzy się dalej. Niestety jest to jedna z książek, w której takie oczekiwanie, aż coś się zdarzy trwa...
więcej Pokaż mimo to
Książkę Krakauera przeczytałem zaraz po lekturze "Dzikiej drogi" Cheryl Strayed. Obie książki opisują zwrócenie się ku naturze i pełne są wiary, że wkroczenie w dzikość jest sposobem na uzdrowienie własnej duszy. W tym miejscu jednak kończą się podobieństwa.
"Wszystko za życie" to coś pomiędzy reportażem, a rozbudowanym esejem. Znajdziemy tutaj zarówno dokonaną przez...
"Dzika droga" to na pierwszy rzut oka typowa kobieca powieść o dojrzewaniu i poszukiwaniu siebie. Nie dziwi oczywiste dość zestawienie jej z "Jedz, módl się, kochaj Elizabeth Gilbert. Niestety ta kobieca bildungsroman to najsłabsza strona tej książki. Przemyślenie głównej bohaterki, zdobywanie doświadczenia i własnej siły zarówno fizycznej jak i charakteru można przewidzieć...
więcej Pokaż mimo to"Rozmowa pod drzewem zapomnienia" to słodko-gorzka opowieść o Afryce. Opowieść naprawdę szokująca, szczególnie dla europejczyka, dla którego Afryka cały czas pozostaje na mapie świata białą plamą, niezrozumiałą, niegodną zainteresowania. Węże, wojny, biurokracja, wielka i mniejsza polityka oraz lokalne zwyczaje i ludzkie zachowania, wszystko to tworzy historię o olbrzymiej...
więcej Pokaż mimo toZupełnie nieznana książka, zupełnie nieznany autor i obawy, że może być bardzo dobrze albo bardzo źle. Okazało się, że nie jest źle, a nawet całkiem dobrze. Teoretycznie książka to same klisze. Najlepszy śledczy w Polsce, piękna dziennikarka - lalunia z Warszawy, która przyjeżdża pisać o nim artykuł. On najpierw daje jej wycisk w lasach, jarach i błotach okolic Krakowa,...
więcej Pokaż mimo to
"Gniew" to mój pierwszy raz z prozą Miłoszewskiego. Pochwały krążące na temat jego książek słyszałem już od dłuższego czasu, ale dopiero Paszport Polityki, szum związany z premierą filmowej adaptacji i fakt, że bezwstydnie leżała na półce z nowościami w mojej bibliotece, sprawiły, że w końcu po nią sięgnąłem.
Niestety, tak jak jestem wielkim fanem współczesny opowieści...
Czasami jakaś książka pojawia się na peryferiach własnych czytelniczych wyborów. Ciągle ktoś o nią pyta, bez przerwy ktoś o niej opowiada albo się nią zachwyca. Tak też było w przypadku "Ostatniego elfa". Po takiej rekomendacji trudno było po tę książkę nie sięgnąć. Niestety książka nie dorosła do oczekiwań jej stawianych.
Opowieść jest banalnie prosta - ostatni elf, który...
Wydaje się, że "Wałkowanie Ameryki" dla każdego miłośnika USA to pozycja obowiązkowa. Znajdziemy w niej opowieści poświęcone wielu kwestiom ważnym z punktu widzenia osoby próbującej poznać i zrozumieć Stany Zjednoczone. Nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że książka napisana została przez Marka Wałkuskiego, wieloletniego korespondenta Polskiego Radia właśnie ze Stanów, dla...
więcej Pokaż mimo toMatthew Quick zasłynął jako autor przeniesionego z dużym sukcesem "Poradnika pozytywnego myślenia". Niestety nie miałem okazji przeczytać książki, a jedynie obejrzeć film. Już to jednak starcza, żeby uznać Quicka za specjalistę od żyjących w przeciętnych, trochę slumsowatych, dzielnicach, przeciętnych ludziach dotkniętych szaleństwem wywołanym różnego rodzaju traumami....
więcej Pokaż mimo to
Po tę książkę sięga się z jednego powodu - dla nazwiska John Green na okładce, szczerze powiedziawszy nikogo pewnie nie interesuje, kim są dwie współautorki. Fakt, że "W śnieżną noc" to zbiorek trzech opowiadań, trzech różnych autorów, to największa niewiadoma przy sięganiu po tę książkę.
Szybko jednak okazuje się, że jest dobrze, nawet bardzo dobrze. Mamy okazję poznań...
Przeciętna historia, która przepływa przez czytającego wartkim strumieniem, pozostawiając po sobie niewiele. Zarówno sama warstwa kryminalna, jak i jej tło (praca redakcji internetowego dziennika) pokazane dosyć powierzchownie, bez specjalnego zagłębiania się w temat. Ot, dobra pociągowa literatura.
Pokaż mimo toW skandynawskich kryminałach nie szukam zbrodni, kryminalnej zagadki, ani opisu policyjnych procedur. Uwielbiam je za to, za możliwość zajrzenia do wnętrza domów i głów innych ludzi, którzy, choć z innego kraju, są tacy jak wszyscy - próbują sobie radzić z życiem, każdy na swój własny sposób, każdy walcząc o coś innego. Tak też jest w "Zmierzchu", gdzie trochę tajemnicza,...
więcej Pokaż mimo toŚwietna, gdy chcemy poczuć się jak w Londynie, szczególnie, jeśli czytamy książkę po angielsku. Puls wielkiego miasta i jego historycznej przeszłości, urok ważnych historycznych miejsc i budynków oddany jest w tej książce doskonale. Niestety fabularnie jest mocno przeciętna. Akcja jest niezbalansowana - przez pół książki nie dzieje się nic, żeby w ostatnich pięćdziesięciu...
więcej Pokaż mimo to