Opinie użytkownika
„Śmierć Górze! Wolność dla ludzi!”
Tak bez wątpienia rozpoznacie swoich sojuszników w apokaliptycznym świecie „Areny Dłużników” Michała Gołkowskiego. Kilka lat temu zafascynowała mnie jego trylogia „Komornik”. Dla tych co nie czytali krótkie podsumowanie treści.
Wydarzyła się Apokalipsa. Taka biblijna, zgodnie z opisem. Ziemia zastyga w bezruchu, gwiazdy spadają, a woda...
Po książkę „Kolor Purpury” autorstwa Alice Walker sięgnęłam, zainspirowana nową wersją filmu. Książkę poznałam w formie audiobooka, w języku angielskim, co niestety znacząco wpłynęło na moje wrażenia. Zazwyczaj ani forma, w jakiej przyswajam treść książki, ani język, w którym ją czytam, nie mają dla mnie większego znaczenia. Jednak silny akcent lektora i specyficzny język...
więcej Pokaż mimo toIdziesz rano do sklepu, by kupić świeże bułki, i słyszysz, że Twoja karta nie działa. I nie będzie działać, ponieważ potrzebujesz zgody męża, by zrobić zakupy. Gotówki nie ma, gdyż ludzie już dawno porzucili ją dla wygody. Głodna i zdziwiona, udajesz się do pracy, a tam okazuje się, że pracy dla kobiet już nie ma. Macie wrócić do domu i zająć się rodzeniem dzieci. Z każdym...
więcej Pokaż mimo to
Tragedia, tajemnica, wojna, silne kobiety - "Zawierucha" Idy Żmiejewskiej to kompozycja, która oferuje wszystko, czego można oczekiwać od porządnej powieści obyczajowej. Obiecałam sobie, że następnym razem sprawdzę, czy seria jest już zakończona, zanim sięgnę po pierwszy tom. Piąty tom będzie wydany dopiero w 2024 roku.
W "Iskrach na wiatr", które otwierają serię,...
Zakończyłam lekturę "Błędnych Ogni" Idy Żmiejewskiej, czwartego tomu serii "Zawierucha". Książka okazała się na tyle wciągająca, że z trudem odłożyłam ją na bok, mimo innych obowiązków. Po jej zakończeniu odczuwam niedosyt i z niecierpliwością wyczekuję dalszych wydarzeń w życiu rodziny Kellerów, co świadczy o silnym zaangażowaniu w fabułę.
Śledzenie losów sióstr w czasach...
Gdy ktoś prosi o polecenie książki z klimatami słowiańskimi to zazwyczaj dostaje albo Wiedzmina (który wcale aż taki słowiański nie jest, pełnymi garściami czerpie z kultury germańskiej, celtyckiej i innych), albo Paulinę Hendel (tutaj akurat zastrzeń nie mam), albo niestety serię Kwiat Paproci (główna bohaterka jest tak głupia, że to się ciężko czyta, a fabuła ma więcej...
więcej Pokaż mimo toMoim zdaniem najgorszy tom serii. Liczba dygresji przewyższyła czas poświęcony głównemu bohaterowi. I nie wyszło to książce na dobre. Trochę tak jakby autorki nie mogły się zdecydować co i o czym chcą napisać.
Pokaż mimo toZdecydowanie słabsza niż pierwszy tom, niektóre fragmenty były zabawne, ale coraz więcej jest wątków pobocznych. A interesowała mnie przede wszystkim historia głownego bohatera.
Pokaż mimo to
Sięgałam po tę książkę licząc na coś lekkiego i odmóżdżającego. Ale dostałam zdecydowanie więcej. Lektura mnie naprawdę wciągnęła, postacie są dobrze stworzone. Historia całkiem sprytnie poprowadzona, niby to zwykła powieść drog, niby tylko zwykła powieśc przygodowa, ale naprawdę dobrze się to czytało.
Myślałam tylko, że będzie więcej humoru. Są momenty gdzie się...
Uff… Przeczytałam. Historia jest w większości wtórna, poznajemy wydarzenia, które już znaliśmy, ale z innej perspektywy. Dopiero ostatnie kilkadziesiąt stron to nowa opowieść. I to było najbardziej emocjonujące kilkadziesiąt stron. Na pewno jest to wspaniała książka dla wielbicieli autorki i cyklu, ale mnie w dużej mierze wynudziła. Już wcześniejsze tomy uważałam za zbyt...
więcej Pokaż mimo toLata temu odbiłam się od Klucza do Rebeki. Kiedy odkrywałam thrillery, zaczytywałam się w kolejnych książkach Ludluma czy Forsytha, a potem ktoś polecił mi książkę Folleta. I niestety, nie zaskoczyło. Jednak po latach odkryłam książki Folleta na nowo, wraz z serią Filary Ziemi, i wpadłam po uszy. Seria ta jest świetna, więc z wielkimi nadziejami sięgnęłam po Nigdy. Przez...
więcej Pokaż mimo to
Trzeci tom trylogii i o dziwo naprawdę ostatni, autorka zgrabnie domknęła wszystkie wątki. Ostatnio już się przyzwyczaiłam, że sięgam po trylogię, a potem okazuje się, że jednak jest jeszcze tom 2.5, albo prequel, albo sequel. Ale nie tym razem.
Samego tomu nie będę oceniać, jeśli ktoś przeczytał pierwsze dwa to nie trzeba go zachęcać, a jeśli nie czytał, to nie da się...
Książki o górach przyciągają mnie zawsze. Mimo że nie jestem miłośniczką wspinaczki, uwielbiam czytać o tym, jak inni zdobywają szczyty. W trakcie pandemii natknęłam się na film opowiadający o zimowym wejściu na K2. Nimsdai Purja i inni wspinacze zdobyli K2 z hymnem Nepalu na ustach. Wiedziałam już wtedy, że Nimsdai to postać niezwykła. Każda strona jego życiorysu pokazuje,...
więcej Pokaż mimo toPrzeczytałam jedną po drugiej książki o Omanie i Korei. Jeśli miałabym wybrać kraj do życia jako kobieta, to wybrałabym Oman zamiast Korei. To dzięki lekturze "Przesłoniętego uśmiechu" zobaczyłam, że Korea Południowa, choć uchodzi za nowoczesny kraj pełen gadżetów, jest przesiąknięta dyskryminacją kobiet. Po dostaniu się na rynek pracy kobiety tam nie mają łatwego życia i...
więcej Pokaż mimo to
"Do dziś wielu omańskich pracowników jest zatrudnionych tylko na papierze, żeby firma mogła zrealizować plan omanizacyjny. Co to takiego?"
"Z miłości? To współczuję" autorstwa Agaty Romaniuk to bardzo dobry reportaż z Omanu, skupiający się przede wszystkim na postaciach kobiecych. Książka nie tylko opisuje życie i codzienność mieszkańców kraju, ale również bacznie przygląda...
Ktoś wpadł na pomysł by reklamować tę książkę opisem "wartka akcja". Może jej nie czytał? Biorąc pod uwagę, że opis zdradza zdecydowaną większość treści to właściwie jest to nawet możliwe. Słuchało się dobrze, chociaż w niektórych momentach się dłużyło. XIX wieczny Londyn nie był fajnym miejscem do życia, a na pewno nie dla małych osieroconych chłopców. System zawodził...
więcej Pokaż mimo to
Czy książka ograniczona do jednego hotelu może być ciekawa? Okazuje się, że tak. Będziemy towarzyszyć przez wiele lat hrabiemu Rostowowi, w świecie gdzie o hrabiach zapomniano. Zabrano mu wolność i majątek i musiał od nowa budować swoje miejsce i pomysł na życie.
Powieść jest powolna, ale nie nudna. Zawsze wtedy gdy sądziłam, że zaczyna się robić nudno i w życiu hrabiego...
"To, w jaki sposób człowiek akceptuje swoje przeznaczenie i cierpienie, jakie ono z sobą niesie, to, w jaki sposób bierze na barki swój krzyż, może być dla niego - nawet w najtrudniejszych chwilach - wyjątkową okazją do pogłębienia sensu własnego życia. Może bowiem wbrew wszystkiemu zachować odwagę i bezinteresowność albo walcząc zaciekle o przetrwanie, zapomnieć o swojej...
więcej Pokaż mimo to
Science Fiction nie jest dziedziną po którą często sięgam. O tym, że przeczytałam Problem Trzech Ciał zdecydowała narodowość autora. I bardzo się cieszę, że po nią sięgnęłam.
"Fizyka nie istnieje". To jedno zdanie może zachwiać podstawy naszego świata. Cały rozwój technologii opiera się na powtarzalności eksperymentów, na tym, że teoretyczne rozważania są potwierdzane...
Zdecydowanie nie jestem schynchronizowana z jej sposobem pisania. Obecnie czytam Wojna nie ma w sobie nic z kobiety i mam ten sam problem. Sposób pisania przypomina trochę przeglądanie pocztówek, albo fragmentów listów. Mamy krótkie wspomnienie danej osoby i zaraz przechodzimy do kolejnego. Brakuje mi możliwości wejrzenia głębiej, polubienie bohatera. Losy dzieci w trakcie...
więcej Pokaż mimo to