Opinie użytkownika
Harry Angel to już klasyka gatunku. Powieść ma dość nierówne tempo, jednak warta jest przetrzymania dłużyzn i dotarcia do finału, który zaskakuje, oszałamia i skłania do refleksji. Ale czy coś, co początek ma w piątek trzynastego może skończyć się dobrze?
Więcej na: https://popkulturowcy.pl/2022/03/18/harry-angel-recenzja-ksiazki-aniol-czy-diabel/
Muszę wyznać, że kocham Magdalenę Kubasiewicz. To dość świeże uczucie, bo trwające nieco ponad rok. Ja jednak kocham intensywnie i jestem wierna. Zauroczyłam się w dziełach tej autorki po przeczytaniu kilku stron Wiedźmy jego królewskiej mości, a sięgając po Gdzie śpiewają diabły, byłam już pewna, że to nie jest tylko przelotny romans. Pisarka utwierdza mnie w tym...
więcej Pokaż mimo toFantastyczna. Nie spodziewałam się, że w polskiej fantastyce mogę trafić na serię o takim klimacie. Wiele mówi się o serii Miszczuk, dla której elementy słowiańskie są tylko dodatkiem do romansu. Tutaj mamy historię o wiedźmie w alternatywnej rzeczywiści. Czarodziejska atmosfera, dająca się lubić bohaterka i wartka akcja. Trafia na moje osobiste TOP 5. Kubasiewicz ma...
więcej Pokaż mimo to
Na koniec autorka złamała mi serce. Nadal nie mogę uwierzyć w to, co się stało.
Bardziej zdewastowałaby mnie chyba tylko śmierć Jenksa. Kisten był wspaniały, Rachel na niego nie zasługiwała, a on zdecydowanie nie zasłużył na swój los. Opowiadanie na koniec książki to zdecydowanie za mało, by uspokoić moje serce czytelnika. Kim Harrison - nienawidzę cię za to. 😭
Przyznaję się, że o tej pozycji nie słyszałam. Nie wiem jak to się stało. Ta powieść idealnie wpasowuje się przecież w moje gusta! Jednak nic straconego, w końcu do mnie trafiła. Co prawda pierwszy tom mi umknął, ponieważ o jego istnieniu dowiedziałam się już po lekturze Procesu, ale w akcji się odnalazłam, a to najważniejsze.
Jak już wspomniałam, pomysł na...
Z twórczością Jo Nesbø spotkałam się pierwszy raz. Oczywiście o tym autorze słyszałam, a nawet planowałam, że kiedyś tam sięgnę po jakąś jego książkę. Impulsem był dla mnie wykład, na który uczęszczam, a którego tematem są właśnie powieści kryminalne. Jo Nesbø jest autorem dość płodnym, a zatem uznałam, że nie ma większej różnicy, co przeczytam. Od wydawnictwa...
więcej Pokaż mimo toWciąż będąc pod wrażeniem Królowej Tearlingu z zapałem sięgnęłam po słusznych rozmiarów kontynuację. Byłam pewna, że będzie to świetna książka, dlatego bardzo mnie ucieszyło, że to takie tomisko. Dobrego nigdy dość! Z Inwazją na Tearling uwinęłam się w trzy dni (dla porównania: Więcej krwi również czytałam trzy dni a liczy sobie ona tylko 216 stron, zaś Proces diabła...
więcej Pokaż mimo to
Sama nie wiem dlaczego ale byłam delikatnie uprzedzona do tej książki. Nie czytałam innych powieści autorstwa Lauren Oliver, a jednak jakoś intuicyjnie czułam się zniechęcona, pomimo pozytywnych opinii. Jednak podobno do odważnych świat należy, a zatem zaryzykowałam. I nie żałuję, ponieważ lektura minęła mi szybko i przyjemnie.
Spodobał mi się pomysł autorki na...
Podobno panią Marię się kocha albo nienawidzi. Jeśli już muszę zadeklarować się, w którejś z tych grup, wybrałabym tę pierwszą. Co prawda nie śledziłam kariery Marii Czubaszek, jednak znałam ją jako osobę medialną, która nie bała mówić się tego, co wszyscy inni przemilczali. Jej śmierć była dla mnie szokiem, jednak przede wszystkim zrobiło mi się przykro, bo tak niewiele...
więcej Pokaż mimo toIgę Wiśniewską kojarzę przede wszystkim jako blogerkę, jednak jako autorkę już mniej. Słyszałam o tym, że pisze, a kiedy zapoznałam się z opisem Przeklętej, uznałam, iż może to być pozycja dla mnie. Fantastykę kocham, a urban fantasy (bo tak bym "Przeklętą" zaklasyfikowała) w swojej karierze czytelniczej, naczytałam się już naprawdę sporo, bo lubię ten podgatunek. Byłam...
więcej Pokaż mimo to
Rick Riordan jest znanym autorem. Chyba każdy słyszał o serii "Percy Jackson i bogowie olimpijscy", którą - ręczę! - kiedyś w końcu uda mi się przeczytać. Miecz lata jednak w zupełności przekonał mnie do tego autora, kiedy więc dowiedziałam się, że napisał książkę skierowaną do starszych odbiorców, ciekawość wzięła górę.
Są takie miejsca na Ziemi, które...
Moja opinia na temat Prawie jak gwiazda rocka nie pozostawia żadnych wątpliwości - byłam pod wrażeniem. A zatem bezzwłocznie postanowiłam sięgnąć za kolejną książkę autora, która niedawno zaczęła mi zdobić półkę. To zupełnie inna powieść, a jednak oprócz autora łączy je coś jeszcze - emocje. Wiele najróżniejszych kotłowało mi się w sercu i z trudem zebrałam myśli, jednak...
więcej Pokaż mimo toO Remigiuszu Mrozie się trochę nasłuchałam. I to pozytywnych opinii, dlatego byłam jego twórczością zaciekawiona. Żałuję jedynie, że dopiero po fakcie sprawdziłam, iż "Rewizja" to już trzeci tom serii... No ale raz się żyje! Dość mylące są okładki, które są do siebie aż przesadnie podobne, a i tytuły wciąż mi się plączą, bo dla kogoś z boku niewiele mówi każdy poszczególne,...
więcej Pokaż mimo to
Polowałam na tę książkę naprawdę długo. Coś mnie ciągnęło do książek młodzieżowych Quicka, więc kiedy udało mi się je dorwać na cudownej promocji, byłam zachwycona. Szybka wyliczanka wskazała mi, że powinnam zacząć od "Prawie jak gwiazda rocka", co uczyniłam najszybciej jak zdołałam.
Opis coś o tej historii mówi ale nie oddaje czegoś, co jest w niej...
Do przeczytania "Pacjenta" zachęciły mnie pozytywne opinie. Ta książka kojarzyła mi się z amerykańskim kinem. Wiecie, z takim filmem w stylu: mamy 24 godziny, aby uratować świat. Spodziewałam się wielu emocji i napięcia. Do lektury odpowiednio nastraja ciekawy opis oraz klimatyczna okładka.
Pomysł na fabułę brzmi znajomo. Nie jest to nic świeżego i oryginalnego, a...
„Prawdziwego bohatera poznaje się po tym, że najbardziej heroicznych czynów dokonuje w tajemnicy. Nigdy o nich nie słyszymy. A jednak, moi przyjaciele, jakimś cudem o nich wiemy.”
Na „Królową Tearlingu” trafiłam zupełnie przypadkiem. Nie wiem, jak to się stało, że nie słyszałam o tej pozycji. To po prostu skandal! Kiedy przeczytałam opis byłam pewna, że to...
Nie jest tajemnicą, że jestem zakochana w serii o Cormoranie Strike'u. Dwa poprzednie tomy bardzo mi się spodobały i z niecierpliwością oczekiwałam trzeciego. Wieść o premierze „Żniw zła” bardzo mnie ucieszyła. Co więcej darzę tę serię wyjątkowym sentymentem, ponieważ gdy tylko dowiedziałam się po przeczytaniu „Wołania kukułki”, że jest to książka pióra J. K. Rowling,...
więcej Pokaż mimo to
„Wszyscy mieli wiedzieć, że życie jest niebezpieczne, a ten, kto chce przetrwać, musi być silny.”
Daugherty to sławne nazwisko. Jej seria pt. „Wybrani” okazała się wielkim sukcesem, a w efekcie niemal każdy słyszał o niej i o jej autorce. Natomiast Carina Rozenfeld, a właściwie jej twórczość, jest mi zupełnie nieznana. Wieść o wydaniu „Tajemnego ognia” i jego...
Kultura azjatycka zawsze mnie interesowała. Zaczęło się od anime, później pojawiła się fascynacja Japonią, następnie moja uwaga zwróciła się na Koreę, i tak oto skończyłam z książką o Chinach w ręce. Jest to kultura szczególnie różna od europejskiej. Co więcej najmniej nam znana. Oglądamy wiele europejskich i amerykańskich filmów, jednak produkcje azjatyckie są rzadkością....
więcej Pokaż mimo toMiecz Lata to znakomita lektura na rozluźnienie i poprawę humoru, czyli taka, jakie lubię najbardziej. Autor idealnie wymieszał humor z dramatem, fantastykę z obyczajówką i mitologię ze współczesnością. Książkę czyta się szybko i wielką przyjemnością. Fanów autora nie muszę przekonywać, jednak polecam tę książkę wszystkim zainteresowanym. Ja z niecierpliwością będę...
więcej Pokaż mimo to