Popularne wyszukiwania
Polecamy
Biblioteczka
Filtry
Książki w biblioteczce
[22]
Generuj link
Zmień widok
Sortuj:
Wybrane półki [1]:
Przeczytała:
2022-06-28
2022-06-28
Cykl:
Clocktaur War (tom 2)
Średnia ocen:
5,5 / 10
4 ocen
Oceniła na:
6 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 7
Opinie: 1
Przeczytała:
2022-06
2022-06
Cykl:
Clocktaur War (tom 1)
Średnia ocen:
7,2 / 10
5 ocen
Oceniła na:
7 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 10
Opinie: 1
Przeczytała:
2021-05-18
2021-05-18
Cykl:
Odcienie magii (tom 2)
Średnia ocen:
7,2 / 10
30 ocen
Oceniła na:
6 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 65
Opinie: 1
Przeczytała:
2021-05-14
2021-05-14
Średnia ocen:
8,5 / 10
55 ocen
Oceniła na:
7 / 10
Na półkach:
Przeczytane, In English, Fantasy / Sci-fi [x], Książki o książkach, LGBTQIA+, Historyczne, Legendarne i mityczne, TW: samobójstwo, Pomysł na prezent, Pamięci nitek..., Biały sześcian, #BookTube, Samotność, Dysfunkcja ma na drugie, Bogowie drżą z zimna, Składamy ofiary bogom, 2021, Proaktywne..., Dwoje ludzi..., Saturn i Melancholia, Nie wszystkie łzy są złe
Czytelnicy: 225
Opinie: 12
Przeczytała:
2021-05-16
2021-05-16
Cykl:
Odcienie magii (tom 1)
Średnia ocen:
7,2 / 10
30 ocen
Oceniła na:
6 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 92
Opinie: 2
Przeczytała:
2017-01-18
2017-01-18
Średnia ocen:
7,4 / 10
886 ocen
Oceniła na:
8 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 2871
Opinie: 111
Przeczytała:
2021-02-27
2021-02-27
Średnia ocen:
6,5 / 10
8 ocen
Oceniła na:
6 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 15
Opinie: 0
Przeczytała:
2021-02-03
2021-02-03
Średnia ocen:
9,0 / 10
2 ocen
Oceniła na:
8 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 10
Opinie: 0
Przeczytała:
2013-11-09
2013-11-09
Przeczytała:
2021-04-01
2021-04-01
Cykl:
Nikolai Duology (tom 2)
Średnia ocen:
7,7 / 10
23 ocen
Oceniła na:
7 / 10
Na półkach:
Przeczytane, In English, Fantasy / Sci-fi [x], LGBTQIA+, Więzy rodzeństwa, Legendarne i mityczne, Kajdany i kraty, Szronem pokryte, Bogowie drżą z zimna, Potwory i spółka, Wola ważniejsza niż..., Składamy ofiary bogom, 2021, Proaktywne..., Szkiełko i oko, Okrucieństwa wojny, Miłość, Harry,..., Dwoje ludzi..., Być panem w piekle [x], Smok, a nie jaszczurka, Nie wszystkie łzy są złe
Zobacz opinię (6 plusów)
Czytelnicy: 58
Opinie: 5
Zobacz opinię (6 plusów)
Popieram
6
Przeczytała:
2017-07-22
2017-07-22
Cykl:
Z Mgły Zrodzony (tom 1)
Średnia ocen:
8,2 / 10
7777 ocen
Oceniła na:
8 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 16282
Opinie: 691
Przeczytała:
2015-01-04
2015-01-04
Cykl:
Raffles (tom 1)
Średnia ocen:
6,5 / 10
2 ocen
Oceniła na:
8 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 2
Opinie: 0
Przeczytała:
2015-01-21
2015-01-21
Przeczytała:
2015-01-08
2015-01-08
Cykl:
Raffles (tom 3)
Średnia ocen:
7,0 / 10
2 ocen
Oceniła na:
7 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 2
Opinie: 0
Przeczytała:
2015-01-05
2015-01-05
Cykl:
Raffles (tom 2)
Średnia ocen:
7,0 / 10
3 ocen
Oceniła na:
6 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 3
Opinie: 0
Przeczytała:
2021-02-09
2021-02-09
Cykl:
Szóstka wron (tom 1)
Średnia ocen:
8,6 / 10
63 ocen
Oceniła na:
7 / 10
Na półkach:
Przeczytane, In English, Dla siostrzeńców i..., Fantasy / Sci-fi [x], LGBTQIA+, #Czytu Czytu, Nie osądzaj po okładce, Rozbawienie do łez, Więzy rodzeństwa, Nie podpalę samej..., Morskie opowieści, Kajdany i kraty, Szronem pokryte, Wola ważniejsza niż..., Dzieci Janusa, Szklany ekran, 2021, Proaktywne..., Szkiełko i oko, Dwoje ludzi..., Być panem w piekle [x]
Czytelnicy: 249
Opinie: 8
Przeczytała:
2021-02-10
2021-02-10
Cykl:
Szóstka wron (tom 2)
Średnia ocen:
8,7 / 10
59 ocen
Oceniła na:
8 / 10
Na półkach:
Czytelnicy: 219
Opinie: 6
Średnia ocen:
6,0 / 10
1 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 3
Opinie: 0
Średnia ocen:
7,9 / 10
10 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 68
Opinie: 1
Średnia ocen:
6,5 / 10
245 ocen
Na półkach:
Czytelnicy: 993
Opinie: 50
Szybka notatka po przeczytaniu książki w celu ułożenia myśli:
- co się stało z Yurim? czy jego świadomość też cierpi millenia za grzechy, których nie popełnił?
- jak na czasy brutalnej wojny śmiertelność wśród bohaterów jest niesamowicie niska chyba, że jest rozpisana jako trauma na potrzeby rozwoju konkretnych postaci
- liniowy charakter wszystkich wydarzeń politycznych
- mnogość perspektyw postaci, które pojawiają się i znikają zgodnie z konspektem - bez wykorzystania podłoża emocjonalnego albo niepotrzebnie rozwlekłe (np. tylko 1 rozdział z perspektywy Makhi, 3 lub więcej z perspektywy Maru, bezproduktywne rozdziały mnicha)
- postacie robią rzeczy wyjątkowo ryzykowne i bezmyślne, co jest zawsze podbudowane "brakiem czasu, wojną dookoła, nie mamy innego wyjścia!" - patrz. przemieszczenie Darklinga i spełnianie jego życzeń, ratowanie Hanne przez Ninę / Niny przez Zoyę
- ukochany przez fandom Darkling został wskrzeszony wyłącznie jako wstążeczka do opakowania zakończenia - z perspektywy czasu nie wniósł on niczego do fabuły (pretekst do pokazania znów Aliny?), a narracja z jego punktu widzenia nie rozwinęła wcale postaci. Na polu bitwy mógłby się nawet nie pokazywać, dyskusyjna jest jego pomoc przy negocjacjach pokojowych. Jego decyzja co do poświęcenia się właściwie rozwija się "poza ekranem" w ostatnim momentach narracji
- naiwność Niny wobec księcia Rasmusa, która trwa pomimo pokazaniu jego psychopatycznych skłonności
- zakończenie wątku Hanne i Niny (jakoś nie przekonuje mnie zgoda na życie w kłamstwie i oszukiwanie + manipulowanie ludźmi, którym odbiera się prawo żałoby)
- gorsza ogólna redakcja - drobne błędy techniczne w książce; nagłe wprowadzanie pasaży przemyśleń bohaterów w sytuacjach akcji i wysokiego napięcia (głównie dot. wątków miłosnych)
- epifania Zoyi o roli miłości podczas rozmowy z Apostatem
- setup z sercem Feliksa i otwarte zakończenie skupiające się bardziej na postaciach spoza duologii zamiast zamknięcia wątku głównych bohaterów po koronacji (nie znamy przemyśleń Nikolaia wobec nowego porządku politycznego; jego dialogi ograniczają się tylko do wątku miłosnego)
+ awersja Nikolaia i Zoyi do wielkich romansów
+ relacje Zoyi z przyjaciółmi i psychologia żałoby
+ wszystkie wątki akceptacji wewnętrznych demonów
+ szaleństwo bitewne walk Fjerdy z Ravką (zwłaszcza ostatnia bitwa)
+ suspens z królewskim ślubem
+ suspens z wybraniem monarchy
+ niebinarność Hanne
+ biseksualizm i wyłamywanie się ze schematu "jednej prawdziwej miłości"
+ brak pokuty ze strony Darklinga (10/10 za konsekwentność bycia złoczyńcą i niemieszania go bardziej w główną fabułę)
+ wątek ojca Nikolaia
+ dziedzictwo Suli
+ sama postać królowej Makhi (czasem miałam wrażenie, że wyrwała się z zupełnie innej książki, zwłaszcza w porównaniu z Ehri)
+ dziennik Davida z komplementami
+ słowiańska okrutność sceny z drzewem jesionu
+ cameo z Ketterdamem, które jakimś cudem uniknęło fanserwisu
Szybka notatka po przeczytaniu książki w celu ułożenia myśli:
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to- co się stało z Yurim? czy jego świadomość też cierpi millenia za grzechy, których nie popełnił?
- jak na czasy brutalnej wojny śmiertelność wśród bohaterów jest niesamowicie niska chyba, że jest rozpisana jako trauma na potrzeby rozwoju konkretnych postaci
- liniowy charakter wszystkich wydarzeń politycznych
-...