-
ArtykułyKsiążki o przyrodzie: daj się ponieść pięknu i sile natury podczas lektury!Anna Sierant1
-
ArtykułyTu streszczenia nie wystarczą. Sprawdź swoją znajomość lektur [QUIZ]Konrad Wrzesiński27
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 10 maja 2024LubimyCzytać406
-
Artykuły„Lepiej skupić się na tym, żeby swoją historię dobrze opowiedzieć”: wywiad z Anną KańtochSonia Miniewicz2
Biblioteczka
2019-09-21
2019-08-01
2019-09-01
2018-03-25
2018-03-15
2018-03-05
Opis skrócony:
Przez pierwsze ~100 stron ciężko wgryźć się w tytuł z racji specyficznego języka jakim operuje autor np. "wściekłem się, że się wściekłem" - czasem wręcz ręce opadały jednak sama historia w 100% rekompensuje prosty język, który z czasem się rozwija - jakbym sam autor nabierał "ogłady" przy tworzeniu tejże książki.
Sama historia została rozdzielona na dwie linie czasowe tj. Czasy dziecięce księcia Jorga, w których żył w zamku swoich rodziców, uczył się oraz jak każdy wyrostek biegał i pokazywał tam gdzie go nie powinno być. Druga, główna linia to "teraźniejszość" - Jorg w wieku ok 13-14 lat jest hersztem grupy Braci - bandytów mordujących dla zabawy i z nudów. Ludzie Ci są najgorszego sortu i potrafią praktycznie bez powodu zabić każdego na swojej drodze.
Fabuła:
Jorg jako młody morderca i niepisany szef grupy spaczonych zabójców przemierza królestwa pastwiąc się na bezsilnych ludziach. Po wybiciu w pień jednej z wiosek, a przemieszczając się do kolejnej napotyka na pozostawionego na pastwę czasu byłego księdza, który został wysłany na poszukiwania księcia, a raczej zwłok księcia Jorga - jak chciałby jego ojciec. Podczas spotkania młody Książe postanawia odwiedzić swojego ojca i przypomnieć mu, że jest prawowitym spadkobiercą jego krainy. Pomiędzy aktualnymi wydarzeniami dowiadujemy się wielu informacji nt. dorastania Jorga w zamku oraz poznajemy historię morderstwa jego matki i brata – podczas jednej z wędrówek napadają na nich zbiry i brutalnie mordują brata głównej postaci – Williama, gwałcą jego matkę i również nie pozostawiają jej przy życiu. Jorg natomiast uciekając wpada w sidła cierni – gatunek ten cechuje się kolcami, które wbijają się głęboko w swoją ofiarę, a rany goją się bardzo długo i często doprowadzają do śmierci swoje ofiary. Rekonwalescencja młodego księcia trwa miesiącami, a on sam poprzysięga zemstę na swoim wuju, który jak się okazuje zlecił morderstwo. Ojciec natomiast w ramach pokoju przyjmuje „łapówkę” i uznaje sprawę za zamkniętą. Jorg postanawia uciec z zamku, pomaga w ucieczce zbirom, kompanii nazywającej siebie braćmi i sam zostaje do nich wcielony. Wracając do aktualnych wydarzeń – Jorg podczas wizyty u Ojca dowiaduje się o jego ponownym ożenku oraz spodziewanym potomku ojca, który w zamyśle miałbym objąć tron. Jednocześnie poznaje maga, który pracuje na zamku – Saugoreug (który jak się okazuje traktuje królów jak pionki i wraz z innymi magami knują w walce stu o przejęcie całego imperium przez jednego z królów, którym łatwiej będzie sterować). Obecny król cechuje się cechami bezwzględnego władcy, który dąży po trupach do celu. Chcąc pozbyć się swojego syna z poprzedniego związku zleca mu niemal niewykonalne zadanie – ze strażą leśną (~300 żołnierzy) mając podbić dotąd niezdobyty zamek z blisko 10 000. Armią. Młody książę jako bezwzględny morderca chce dostać się do zamku przechodząc przez górę – tam spotyka Leukoitów – człekokształtne potwory oraz ich przewodniczkę, która na wskroś przenika duszę Jorga, poznaje jego wszystkie sekrety i jednocześnie daje częściową aprobatę na jego eskapadę – przydziela mu przewodnika – Gorgorotha, ogromnego przedstawiciela swojej rasy, który wyrusza w drogę wraz z dwoma małymi potworkami, którym Jorg nadaje imiona Gog i Magog. Podczas wspólnej podróży przez górę natrafiają na nekromantów chcących ich zabić – ginie w nich wielu Braci Jorga, 2 nekromantów oraz Magog. Młody wojownik zjada sercę jednego z nekromantów co ma swoje następstwa – zaczyna słyszeć i widzieć duchy. Pod koniec podróży docierają do Sali, w której napotykają na bomby Budowniczych – starożytnej rasy, która kiedyś władała całym światem. Jorg postanawia je wykorzystać co skutkuje ogromnym wybuchem, w którym cały Czerwony Zamek zostaje zniszczony wraz z górą, na której stał oraz tysiącami niewinnych ludzi. Zaślepiony Jorg widzi tylko swoje zwycięstwo i wraca do domu – tam okazuje się, że nawet to nie jest wystarczające dla ojca, który na audiencji chce zabić swojego syna wbijając mu nóż w pierś. Jego przyjaciel i jednocześnie Brat (Makain?) zostaje wtrącony do lochu, a sam książę spędza kilka dni umierając w agoni. Jak się okazuje zjedzone serce nekromanty powoduje, że może walczy on o życie mimo śmiertelnej rany. Służka Katherin (siostra żony króla Ancrathu, która wywołałą ogromne wrażenie na głównej postaci) chce go zabić, jednak nieświadomie Jorg we śnie dusi ją, budząc się następnego dnia w reku trzyma za gardło poddaną – w tym momencie do pomieszczenia wchodzi Katherin. Jorg uciekając uderza ją w głową – ta traci przytomność. Budząc się okazuje się, że została zbrukana, a wina zostaje przypisana Jorgowi, który w międzyczasie uwalnia swojego przyjaciela i razem z resztą braci uciekają z zamku.
Gorgoroth, Gog, Jorg i Bracia wyruszają w podróż na podbój królestwa, w którym włada król – wuj Jorka, który zlecił przed laty morderstwo jego matki i brata. Walka mimo ogromnej przewagi wroga kończy się pozytywnie dla młodego księcia. Zabija on zarówno maga, który tak naprawdę pociągał za sznurki w tym królestwie oraz samego króla i sam zostaje władcą Wyżyn. Tak też kończy się I tom Księcia Cierni…
Opis skrócony:
Przez pierwsze ~100 stron ciężko wgryźć się w tytuł z racji specyficznego języka jakim operuje autor np. "wściekłem się, że się wściekłem" - czasem wręcz ręce opadały jednak sama historia w 100% rekompensuje prosty język, który z czasem się rozwija - jakbym sam autor nabierał "ogłady" przy tworzeniu tejże książki.
Sama historia została rozdzielona na dwie...
2018-02-23
Ostatni tom Prawa Millennium zamyka większość wątków powstałych w poprzednich częściach jednocześnie tworząc nowe.
Rielle pozostawiła na jakiś czas Qualla u podróżników by tam doszedł do siebie. Chłopiec dorasta i nadchodzi moment, w którym musi ona wziąć na swoje barki odpowiedzialność za jego dalszy rozwój. Jako, że młodzieniec bywa porywczy - jak każdy w jego wieku - nie jest to łatwym zadaniem. Ochrona, nauka i jednoczesne pilnowanie młodzieńca przychodzi jej z trudem. W międzyczasie dochodzą do niej informacje o groźbie Najwierniejszego, który za wszelką cenę chce odzyskać młodzieńca i dokończyć przeniesienie wspomnień/umysłu Raena do ciała Qualla. W tym samym czasie Tyen postanawia dać czas Rielle i postanawia pomóc najwierniejszemu w opracowaniu techniki, dzięki której będzie mógł przenieść Raena do ciała innej osoby niż Quall. Równolegle w wielu światach trwają wojny nie tylko między magami, ale również z wykorzystaniem magii mechanicznej. Tutaj również Tyen postanawia coś zaradzić i do pomocy postanawia sprowadzić swojego byłego ucznia Zack'a.
Rielle dowiadując się o współpracy Tyena z sojusznikami Raena traci całkowicie zaufanie do niego i przekazuje te informacje Baluce - liderowi Odnowicieli. Młoda czarodziejka wracając do świata, w którym ukrywali się z Quallem i swoją przyjaciółką dowiaduje się, że groźba ze strony Najwierniejszego dotarła do Qulla, a ten postanowił oddać się dobrowolnie w jego ręce. Podczas pościgu za nim zostaje ona przez niego umieszczona w świecie, z którego pobrał całą magię - jednocześnie blokując jej możliwość dalszego pościgu. Rielle postanawia przekształcić swoje ciało ponownie - tracąc nieśmiertelność ponownie staje się kreatorem - tym razem potężniejszym niż kiedykolwiek i w kilka chwil tworzy tyle magii by mogła opuścić ten świat.
Tyen natomiast poznaje Quall'a - próbują znaleźć wyjście z zaistniałej sytuacji. Chcą zapobiec w jakiś sposób powrotowi Raena i zapewnić bezpieczeństwo wszystkim Podróżnikom. W tym czasie Rielle dołącza do Odnowicieli chcąc odzyskać Qualla i ostatecznie uniemożliwić powrót Raena - sądzi, że Tyen (z którym jakiś czas temu spędziła kilka upojnych nocy) - może w dalszym ciągu być po stronie Najwierniejszego i do końca nie wie jak postąpić.
Podczas ostatecznej bitwy po obu stronach ginie wielu magów m.in. Ulma - jedyna nieśmiertelna Podróżniczka, która była starsza od Raena. W decydującym momencie Tyen postanawia wesprzeć ruch oporu. Jednocześnie w tym samym czasie Quall częściowo przyswaja wspomnienia Raena - upodabnia się do niego. Wszyscy w strachu patrzą na niego - a on rzuca się na Rielle i zabiera ją z tamtego świata. Trafiają do świata, w którym pierwotnie żyła młoda czarodziejka. Jak się okazuje potężny mag postanawia w spokoju, powoli przyswajać wiedzę po Raenie. Za nimi pojawia się Tyen oraz rodzice Baluki, a na konieć najwierniejszy. Tutaj zamyka się wiele wątków:
- Quall zostaje w świecie Rielle. Otrzymuje od Tyenna książkę i przez nią uczyć się będzie wspomnień Raena.
- Tyenn postanawia otworzyć swoją szkołę magii - przy wsparciu Tarrena, byłego mentora. Zostaje również okrzyknięty bohaterem przez Balukę.
- Rielle zajmuje się odtwarzaniem magii w ogołoconych światów.
- Najwierniejszemu częściowo przebacza się winy. Resztę życia ma poświęcić na pomoc ludziom, którzy ucierpieli przez niego lub jego popleczników. Razem z Zack`iem podobno zmieniają wygląd i przemierzają światy wdrażając swój plan w życie.
Podsumowując książka zamyka wiele wątków. Jednocześnie zostawia furtkę w postaci kolejnej przepowiedni - nieśmiertelnego kreatora, który może doprowadzić do rozdarcia światów. Niestety połowa książki to zwykłe rozciąganie jej na siłę - wszytko mogłoby zmieścić się na ~200-250 stronach - stąd też niższa ocena od poprzednich części.
Ostatni tom Prawa Millennium zamyka większość wątków powstałych w poprzednich częściach jednocześnie tworząc nowe.
Rielle pozostawiła na jakiś czas Qualla u podróżników by tam doszedł do siebie. Chłopiec dorasta i nadchodzi moment, w którym musi ona wziąć na swoje barki odpowiedzialność za jego dalszy rozwój. Jako, że młodzieniec bywa porywczy - jak każdy w jego wieku -...
2018-02-16
Drugi tom nie jest bezpośrednią kontynuacją poprzedniej części - zabiera nas kilka lat do przodu. Nasi bohaterowie powoli starają się ułożyć sobie życie jednak nic nie idzie zgodnie z planami.
Rielle pracuje w jednym z większych miast jako tkaczka. Świat pogrążony jest w wojnie. Wszystko zmienia się w momencie pojawienia się Raena - potężnego maga, którego nasza bohaterka uważa za Anioła. Zabiera ją z tego świata i zostawia pod opieką innego maga, kobiety - która w momencie poznania prawdziwej mocy Rielle postanawia ją zabić - zostawiając w świecie nieprzyjaznym dla ludzi - bez jedzenia, picia i na pustyni. Tylko cud sprawia, że natrafiają na nią Podróżnicy. Grupa ludzi zajmujących się handlem między światami. Tutaj młoda kobieta postanawia ułożyć sobie życie powoli przyswajając wiedzę nt. ich obyczajów i magii. Poznaje również młodzieńca, który chce spędzić z nią życie - oświadcza się jej, jednak w momencie gdy Rielle chce się zgodzić pojawia się Raen - po krótkiej rozmowie zabiera ją z tego świata i postanawia pokazać jej jego życie, przekazuje nauki magii swojemu Najwierniejszemu - co w końcowym etapie skutkuje nauką przekształcania wzorców, której najlepszym efektem jest nieśmiertelność maga.
Tyen z kolei pracuje w szkole magii wykładając magię mechaniczną, która może zrewolucjonizować życie niemal we wszystkich światach. Gdy wszystko zaczyna się układać do uniwersytetu dochodzi informacja o powrocie Raena - najpotężniejszego maga, który żyje od ponad tysiąca cykli - a od 20 lat nigdzie się nie pojawił. Ludzie obawiając się jego złości zaczynają uciekać, a szkoła zostaje zamknięta - wszystko to z uwagi na prawa tego maga, które jasno mówiły o zakazie nauki magii oraz podróżowania między światami (poza Podróżnikami). Tyen podczas podróży między światami wyczuwa czyjąś obecność. Podczas przerwy, na jednej z planet ukazuje mu się mag, którego myśli nie może przeczytać i wie z kim ma do czynienia. Raen w zamian za uwolnienie Velli z postaci książki oczekuje szpiegowania jego przeciwników. Młody mag nie mając wyboru zgadza się na to - sprzeciwienie się skończyłoby się prawdopodobnie jego śmiercią. Po przystąpieniu do ruchu oporu pnie się powoli w hierarchii, aż w pewnym momencie zostaje przywódcą. Jako ich przewodnik postępuje ostrożnie, jednocześnie przekazując wszystkie informacje Raenowi, który nie wykazuje obawy przed swoimi przeciwnikami. W samym ruchu oporu pojawia się jednak nowa osoba, która mimo młodego wieku wykazuje się bystrością i wieloma dobrymi pomysłami - Baluka. Ten sam mężczyzna, który oświadczył się Rielle, a gdy (w jego mniemaniu) została porwana postanowił za wszelką cenę jej odszukać i zemścić się na imperatorze/dyktatorze, który mu ją odebrał. Tyen postanawia oddać mu przewodnictwo nad ruchem oporu, co powoduje przyspieszenie działań ofensywnych w stosunku do Raena i jego sprzymierzeńców. W konsekwencji prowadzi to do walki między najsilniejszym magiem (w pojedynkę), a jego przeciwnikami - w których szeregach jest Tyen - postanawia one jednak ograniczyć się do działań defensywnych. Sama walka kończy się w spektakularny sposób - Potężny mag sam się podpala i zostaje po nim tylko popiół.
Jak się jednak okazuje Raen miał od początku plan - wszystkie swoje wspomnienia umieszcza w swojej dłoni, którą przed bitwą obcina i magicznie zabezpiecza. W momencie jego śmierci Najwierniejszy wraz z Rielle otrzymują zadanie przeniesienia jego wspomnień do ciała innej osoby, która nie posiada wspomnień i umysłu. W całość zostaje również wplątany Tyen, który w trakcie trwania "przeniesienia" czuwa nad bezpieczeństwem Rielle. Jak się jednak okazuje ciało młodego mężczyzny, do którego miały zostać wprowadzone wspomnienia nie jest w żaden sposób uszkodzone - zostały tylko zablokowane jego wspomnienia. Młoda czarodziejka postanawia przerwać swoje działania i uciec z tego miejsca wraz z ofiarą Raena. Pomaga jej w tym Tyen, któremu nie wierzy do końca jednak nie ma innego wyjścia.
Tak oto kończy się 2 tom Prawa Millennium. Książka trzyma poziom swojej poprzedniczki, rozwijając i tworząc nowe wątki.
Drugi tom nie jest bezpośrednią kontynuacją poprzedniej części - zabiera nas kilka lat do przodu. Nasi bohaterowie powoli starają się ułożyć sobie życie jednak nic nie idzie zgodnie z planami.
Rielle pracuje w jednym z większych miast jako tkaczka. Świat pogrążony jest w wojnie. Wszystko zmienia się w momencie pojawienia się Raena - potężnego maga, którego nasza bohaterka...
2018-01-15
Kolejna seria Trudi Canavan zabiera nas do całkiem nowego świata. Poznajemy historię dwóch osób, które wiąże tylko magia.
Tyen - młody mag, które poznajemy podczas ekspedycji fundowanej przez Szkołę Magii, do której uczęszcza. Udaje mu się zdobyć niezwykłą książkę, która potrafi zbierać całą wiedzę osób, które jej dotkną. Zgodnie z wymogami szkoły powinien ją oddać. Postanawia postąpić inaczej, co zmienia całe jego życie...
Ryelle - młoda dziewczyna wywodząca się z rzemieślniczej rodziny, która chce wydać za bogatego mężczyznę by umocnić swoją pozycję w mieście. Od młodych lat wpajano jej, że z magii mogą korzystać tylko Anioły i ich wysłannicy. Splot wydarzeń, w który zostaje wplątana powoduje, że musi użyć magii - a co za tym idzie zostać potępiona przez Bóstwa, w które wierzy. Czy odważy się przeciwstawić swoim Aniołom?
SPOILER:
Tyen - po dokonanym wyborze ukrycia książki, która posiada swoją osobowości i z którą można rozmawiać młody adept wraca do szkoły. Jego odkrycie absorbuje go w pełni, co niepokoi jego kolegów. Jeden z nich postanawia donieść o jego małej tajemnicy. Księga wpada w ręce dyrekcji szkoły, która postanawia ukryć księgę. Tyen w obawie przed jej zniszczeniem chce upewnić się, że jest ona bezpieczna - jak się okazuje daje tylko możliwość na "wkręcenie go" w kradzież tej książki. Tyen ucieka z książką, którą odebrał prawdziwemu złodziejowi - jednemu z nauczycieli w szkole. Podczas ucieczki poznaje dwie kobiety, którym pomaga - potem odwdzięczają mu się. W międzyczasie Tyen odkrywa swoją prawdziwą moc - posiada niespotykany zasięg pobierania magii. Ostatecznie razem docierają do miejsca, w którym Tyen miał nadzieję na zgłębienie wiedzy o magii oraz przenoszeniu się między światami. Upewnia się w tragicznej sytuacji swojego świata - kończącej się magii i postanawia pomóc mu poprzez przeniesienie się do innego świata, pobranie tam magii i powrót z nią do swojego świata. Niestety nie wszystko idzie po jego myśli. Pojawia się jego były nauczyciel, który podczas przenoszenia do innego świata powoduje zniszczenie całej budowli, w której od jakiegoś czasu żył Tyen i rodzina królewska miasta. Giną setki ludzi, a Tyen znika...
Ryelle - Pomijając wątek miłosny chcąc pomóc młoda kobieta chce namierzyć deprawatorkę, osobę uczącą potencjalnych magów sztuki posługiwania się nią. Ryelle zostaje zmuszona do użycia magii - przez co zostaje pojmana i skazana na wygnanie. W drodze do więzienia Ryelle zabija jednego z kapłanów, który cały czas znęcał się nad nią psychicznie i próbował zmusić do kontaktu seksualnego. Na miejscu więzienia okazuje się, że jest to miejsce, w którym szkoli się kapłanów. Dziewczyna poznaje tam kogoś, kto w jej mniemaniu jest Aniołem. Osobą, której należy cię cześć i chwała. Nakazuje jej odejść do innego miasta, daje jej drugie życie. Jednocześnie zastrzegając, że nie może wrócić do domu i że ma poświęcić się sztuce rzemieślniczej - malowaniu, które Ryelle uwielbia i ma do tego ogromny talent. I tak też ona czyni.
Kolejna seria Trudi Canavan zabiera nas do całkiem nowego świata. Poznajemy historię dwóch osób, które wiąże tylko magia.
Tyen - młody mag, które poznajemy podczas ekspedycji fundowanej przez Szkołę Magii, do której uczęszcza. Udaje mu się zdobyć niezwykłą książkę, która potrafi zbierać całą wiedzę osób, które jej dotkną. Zgodnie z wymogami szkoły powinien ją oddać....
2017-12-15
2017-11-30
2017-11-01
2017-10-15
2017-10-01
2017-09-01
Kolejny tom CK pokazujący historię resztek CK po ponownym uwięzieniu Dominatora. Konował, który przejął rolę Kapitana prowadzi swoich ludzi do Khatovaru - miejsca gdzie zaczęła się historia Kompanii. Na swojej drodze napotykają kolejnych wrogów, próbują odtworzyć liczebnie swoje wojska by móc stawić czoła Władcom Cienia jednak nic nie jest takie jak się wydaje...
Standardowo poniżej zamieszczam uproszczony plan zdarzeń (nie redagowany):
Czarna Kompania TOM V Gry Cienia
– Plan wydarzeń.
Powrót do momentu rozstania się Pupilki i reszty kompanii. „Nadszedł Koniec.[…]. Nie ma już Czarnej Komapnii”. Historia Otto, Wypieracz, Konowała, Goblina i Jednookiego oraz Pani.
1. Napotkanie na ciała zamordowanych ludzi. Szerzące się bezprawie na byłych ziemiach Pani.
2. Chęć odwetu na mordercach – ślad prowadzi głównych bohaterów do gospody.
3. Zasadzka na bandytów zorganizowana przez Kompanię.
4. Odprowadzenie ich do Szaty i oddanie tamtejszemu generałowi.
5. Podróż w kierunku Uroku w celu odbioru Kronik Czarnej Kompanii,
6. Taglios – poznanie nowych postaci – Kordka, Mafera, Łabędzie i Brzeszczota. Osób, których przeszłość nie jest do końca znana. Zostają zaproszeni przez niejakiego Kopcia na spotkanie z nieznaną Kobietą.
7. Droga do Wieży – byłego miejsca, w którym Pani władała swoim imperium.
8. Misja odzyskania ksiąg oraz uporządkowania spraw imperium oparta na iluzji ciągłego posiadania mocy przez Panią.
9. Pani zostaje w Wieży w celu uporządkowania spraw imperialnych. Reszta Kompani jedzie do Opalu. Konował planuje poczekać tam na powrót Pani przed wypłynięciem w drogę to Khatovaru.
10. Uroczysta kolacja Konowała i Pani w Ogrodach Opalu, na którą zaprosił swoją wybrankę kronikarz dawno temu.
11. Ponowny powrót do Taglios. Spotkanie, na którym koledzy spotykają się z pewną Kobietą, która mówi im o nadchodzącym niebezpieczeństwie z postaci Władców Cienia. Dama okazuje się siostrą księcia Taglios – Radishą.
12. Nowi członkowie CK: Błysk, Wielki Ceber, Czerwony Rudi oraz Świece. Pojawienie się kruków, na które od jakiegoś czasu zwraca uwagę Konował.
13. Podróż morska do Berylu na pokładzie „Ciemnoskrzydłego” – byłego statku Duszołap.
14. Przysięga złożona przez Panią i kilku z jej byłych ochroniarzy wobec Kompani - Oficjalne wcielenie w jej szeregi.
15. Rozmowa Władców Cienia – dowiadujemy się, że nie wierzą sobie zbyt bardzo, poza tym szykują na kogoś zasadzkę na bagnach.
16. Odpoczynek CK przechodząc przez tereny, które niegdyś zamieszkiwał Konował - znalezienie kilku starych ksiąg nt. historii ich wojsk. Przejście przez byłe ziemie ludu Jednookiego. Nowy członek – Charkot – stary mężczyzna, chory na płuca po uzależnieniu od palenia pewnego narkotyku.
17. Dżungla D’lok-alok oraz sawanna – przystąpienie do CK wojowników Gea-Xle w Mogabą na czele. Wojownicy o czarnej skórze, niezwykle wysocy i wysportowani – poświęcili życie na treningu do walki. Wierzą, że są elementem CK od jej początków.
18. Jednooki kupuje Chochlika na jednym z bazarów.
19. Wyruszenie wojowników barką przez bagna – zasadzka zorganizowana przez Wyjca – jednego z uznanego za zmarłych Schwytanych. Pomoc ze strony innego czarodzieja – Zmiennokształtnego, który pomaga Pani.
20. Radisza wraz z Maferem i kolegami czekają na CK w Omłocie – wierzą, że oni mogą pomóc w walce z Władcami Cienia. Legendy opisują wojowników jako bezwzględnych i niezwyciężonych wojowników. Pierwsze wrażenie jest zupełnie odmienne – widzą zmęczonych życiem starych wojowników bez woli do dalszej walki – początkowo tylko ich obserwują.
21. Jednooki wysyła chochlika na zwiady, który informuje ich o grupie, którą reprezentuje Radisza i możliwych kłopotach.
22. Pod pozorem chęci podróży razem CK oraz Radsza z Maferem i spółką wyruszają w kierunku Taglios – Konował widzi, że to tylko zagrywka ze strony nowych kompanów jednak pozwala im odegrać swoją rolę.
23. Wierzba Łabędź przedstawia rzeczywistą sytuację Taglios względem Władców cienia.
24. Zwiad na południu – Konował ponownie widzi Kruki. Udaje się w drogę za nimi. Dostrzega postać otoczoną ptakami, która oddaje w jego kierunku strzał z łuku. Na strzale pozostawiony napis „Jeszcze nie czas, Konował”.
25. Przeoczenie – siedziba jednego z Władców Cienia. Spotkanie czarodziejów.
26. Atak ludzi WC na CK. Rozdzielenie się ekipy na mniejsze grupy.
27. Rozmowa Kopcia – jedynego maga imperium Taglios z Radiszą. Informacja nt. CK i jej niewiedzy nt. swojej przeszłości. Informacja nt. starych ksiąg o kompanii – są schowane w pomieszczeniu czarodzieja przed CK.
28. Oficjalne spotkanie Konowała i jego świty wraz z władcami Taglios – Prabrindrah Drah, jego siostrą Radiszą i nadwornym magiem. Oficjalne zlecenie wykurzenia Władców Cienia.
29. Zbieranie rekrutów wśród ludzi z Taglios do wojska.
30. Wyścig z czasem – rzeka oddzielająca tereny WC i Taglios powoli opada i niedługo będzie możliwe natarcie.
31. Nietoperze w Taglios agentami Władców Cienia.
32. Bitwa o Ghodża – Pani i Konował przebrani jako Stwórca Wdów i Pożeracz Żywotów. Spektakularne zwycięstwo Konowała.
33. Światłocień – rozmowa Władców Cienia nt. klęski w pierwszej potyczce.
34. Burzogard – Dedżagore – przygotowania do wielkiej bitwy.
35. Plan dot. natarcia na miasto oparty na pomocy Zmiennego – jednego ze schytanych, który miał w miarę neutralne stosunki z Panią.
36. Obława na jednego z Władców Cienia. Okazuje się, że to Władczyni Burz – jedna z 10 których schwytano podczas ery Dominacji, która miała zginąć dawno temu. Jak się okazało ma się dobrze.
37. Walka z magiem – Zmiennokształtny oraz Władczyni Burz wycieńczeni walką zostają pojmani przez CK, zaszyto im usta by nie mogli rzucać zaklęć. Uczennica zmiennego również pojmana.
38. Wejście do Dedzągore. Okazuje się, że kolejne wojska nadchodzą z następnym Władcą Cienia.
39. Nabicie na lancę przez Murgena kolejnego Władcy Cienia. Bitwa, której losy zmieniały się z minuty na minutę – popłoch wśród żołnierzy obu stron.
40. Konował ze swoim małym oddziałem otoczony przez ludzi WC.
41. Kapitan trafiony strzałą spada z konia na ziemię.
42. Pani widząc problemy swojego wybranka próbuje utorować sobie drogę przez wrogie jednostki – zostaje jednak powstrzymana, upada.
43. Ciało Konowała lewituje, obok pojawia się postać, która okazuje się Duszołapem. Kolejnym magiem, który został zabity – a przynajmniej tak wszystkim się wydawało. Siostra Pani zabiera rannego Konowała i ucieka z pola bitwy.
44. Przeoczenie – radość z obrotu spraw w Dedżagore – jego kompani, którzy byli na polu bitwy zginęli.
Kolejny tom CK pokazujący historię resztek CK po ponownym uwięzieniu Dominatora. Konował, który przejął rolę Kapitana prowadzi swoich ludzi do Khatovaru - miejsca gdzie zaczęła się historia Kompanii. Na swojej drodze napotykają kolejnych wrogów, próbują odtworzyć liczebnie swoje wojska by móc stawić czoła Władcom Cienia jednak nic nie jest takie jak się...
więcej mniej Pokaż mimo to2017-04-01
Kolejny Tom trzymający poziom. Tym razem poznajemy dalsze losy Pupilki, Milczka, Kruka i Skrzynki. Tytułowy Srebrny Grot zostaje skradziony i ktoś może chcieć posiąść jego moc. W tym samym czasie pojawia się Chochoł - nowy, stary wróg chcący niszczyć wszystko na swojej drodze.
Poniżej "jak zawsze" przedstawiam zarys fabularny - mini plan wydarzeń.
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER
Czarna Kompania TOM IV Srebrny Grot
– Plan wydarzeń.
Tom opisujący historię Kruka, Skrzynki, Milczka, Bomanza oraz Pupilki, którzy starają się odnaleźć Srebrny grot – przedmiot, w którym zaklęta jest ogromna moc, całe zło Dominatora. Poznajemy w nim również perypetie 4 osób, które decydują się na niebezpieczną grę – kradną Grot Synowi Drzewa, udają się do Wiosła i próbują w jakiś sposób go sprzedać.
1. Dowiadujemy się, że Kruk wraz ze Skrzynką podążają własną ścieżką. Ten pierwszy chce w jakiś sposób naprawić swój błąd i ponownie wkupić się w łaski Białej Róży.
2. Poznajemy Smedsa i Tulka – kuzynów. Ten drugi chcąc uchodzić za przebiegłego i inteligentnego opracowuje plan kradzieży Grotu. Do kompani dobierają Starego Rybę oraz Tymona Lokana.
3. Ciężka droga do Krainy Kurhanów. Pies Zabójca Ropuch stopniowo próbuje coś wykopać w okolicy Syna Drzewa, które skutecznie utrudnia mu działanie.
4. Kruk przechodzi załamanie – popada w alkoholizm.
5. Plan złodziei – próba ułożenia ogromnego stosu w celu podpalenia Drzewa.
6. Pies wykopuje głowę, która jak się okazuje ciągle żyje. Sygnał ostrzegawczy Drzewa dociera do dwóch osób będących w okolicy wiosła. Jeden z nich to pewien Starzec, drugi to Kruk.
7. Kruk podejmuje decyzję o pościgu za Konowałem – prawdopodobnie szuka pomocy w kwestii wezwania Syna Drzewa. W ich okolicy, w podobnym kierunku podąża Starzec.
8. Trzynoga bestia dociera do Wielkiego Lasu z głową. Nawiązuje kontakt z tamtejszymi czarodziejami, którzy mają podjąć się odtworzenia ciała istoty. Chochoł – bo tak nazwana jest istota wraca do Krainy kurhanów – niszczy wszystko na swojej drodze.
9. Ekipa złodziei unika śmierci w KK. Chochoł niszczy w tym czasie Wiosło. Do jego armii przyłączają się niedobitki Imperium.
10. Próba Chochoła ataku na Wieżę – ataki nie spowodowały nawet rysy na murach. Dalsza niszczycielska podróż.
11. Stary człowiek okazuje się Bomanzem – uznanym za zabitego podczas ostatniej bitwy w KK. Napotyka na CK i Pupilkę.
12. Atak na zastępy Chochoła. Zniszczenie większości jego wojsk. Z tego co zostało wielu próbowało zdezerterować.
13. Powrót Ekipy Złodziei z trofeum – srebrnym grotem. Przerażenie skalą zniszczenia miasta jaką dokonał Kulawiec – Chochoł.
14. Kruk i Skrzynka w pogoni za Konowałem zatrzymują się w pewnym klasztorze i próba wyruszenia w dalszą drogę.
15. Pod mury klasztoru dociera również Kulawiec, który wyczuwa nadciągające siły Równiny Strachu. Używa talizmanu – posążka wielkiego węża – ożywia go i wysyła do ataku przeciw żołnierzom Starego Drzewa.
16. Śmierć jednego z Latających Wielorybów. Biała Róża, Milczek i Bomanz cudem unikają śmierci. Już na ziemi pomagają im Kruk wraz ze Skrzynką.
17. Równolegle Smeds i Tulek w „Trupiej Czaszce” opracowują plan ukrycia Srebrnego Grotu. Tymon Tulek po rozmowie z doktorem zostaje poinformowany, że infekcja, której nabawił się po dotknięciu grotu postępuje i trzeba będzie amputować rękę. Wizyta u lokalnego Czarodzieja potwierdza ich obawy. Czarodziej rozpoznaje czarną magię jednak również nie może nic na to pomóc.
18. Kulawiec ponownie bez ciała. W klasztorze czarodzieje ponownie próbują mu pomóc – odtworzyć zniszczone członki. Jednocześnie za murami armia Pupilki szykuje się do ataku.
19. Wezwanie swoich sił przez stare drzewo w trakcie ataku. Niedokończenie dzieła – Kulawiec ponownie przeżył, a Pies zbiegł.
20. Smeds ze Starym Rybą opracowują plan zabicia lekarza i czarodzieja, którzy mogą ich pamiętać – stanowią nić łączącą ich ze sprawą Srebrnego Grotu. Realizacja go.
21. Wizyta armii Pupilki w Opalu. Odnalezienie dzieci Kruka – on sam jednak nie wykazuje chęci ujawnienia się. Jego dzieci orientują się na koniec spotkania kim on jest i oficjalnie informują, że nie mają mu tego za złe i zawsze może do nich wrócić.
22. Zamknięcie bram Wiosła. Można tylko do niego wchodzić. Napływ wielu magów chcących dostać Grot dla siebie.
23. Przybycie do Wiosła Pupilki i kilku innych wysłanników Starego Drzewa.
24. Powrót Psa Zabójcy Ropuch i ponowna pomoc Kulawcowi. Ponowna próba odtworzenia jego ciała.
25. W Wiośle Ekipa na czele z Rybą próbują zasiać panikę w mieście, by nie zwrócić na siebie podejrzeń co do Grotu – akcja z plotką o przerobieniu dużej ilości srebra – Srebrny Grot nie musi już być grotem, a każdym innym przedmiotem.
26. Kolejna akcja mająca na celu zmylenie przeciwników – malowanie na ścianach budynków symbolu Białej Róży.
27. Porwanie Lokana – próba jego ocalenia ze strony Smeds`a – niestety nie udana mimo iż zabił 3 z 4 porywaczy. Lokan nie żyje.
28. Kulawiec zdradza swojego Psa, grzebie go razem z czarodziejami zaraz po odtworzeniu jego ciała. Pogoń za Konowałem. Po drodze napotkanie wielu przeszkód – pułapek.
29. Smeds z Ekipą wracają na miejsce zabójstwa Lokana. Próbują ukryć ciała.
30. Kruk i Obrożek wraz z Skrzynką znajdują jednego z porywaczy Lokana. Zabiera ich do miejsca gdzie odbyło się jego przesłuchanie. Zostają zaskoczeni przez Starego Rybę – każdny, nawet Kruk przegrywa z nim walkę. Zostawia każdemu na policzku szramę.
31. Zainteresowanie Wieży sprawami we Wiośle – przybycie wysłanników z pewnym czarodziejem na czele - Banitą.
32. Informacja o zbliżającym się Kulawcu, który również pragnie posiąść Srebrny Grot.
33. Tulek pojmany przez żołnierzy – chęć wydobycia z niego informacji. Smeds postanawia zabić kuzyna, by uniknąć wydania informacji nt. ich ekipy. Przy okazji w zaułku zabija kilku żołnierzy. Uciekając zostawia torbę pełną kosztowności, które zebrał z Krainie Kurhanów. Podczas ucieczki wpada w ręce Łapaczy – zostaje wcielony w szeregi żołnierzy mających odeprzeć atak Kulawca.
34. Informacja o zabójstwie dociera do Kruka i Skrzynki. Postanawiają zbadać miejsce zbrodni. Zostają otoczeni przez żołnierzy. Kruk ucieka, Skrzynka również zostaje wcielony w szeregi armii.
35. Stary Ryba domyślił się co stało się z jego kompanem – Smedsem i również zaciąga się do armii.
36. Pies Zabójca Ropuch nawiązuje kontakt z ludźmi z Wieży. Postanawia pomóc im w pokonaniu ostatniego ze starych Schwytanych.
37. Smeds ciągle buntuje się przeciw żołnierzom.
38. Ekipa Pupilki dostaje zadanie porwania kaprala Nocnych Myśliwych zanim dotrze on do Banity – tylko on wie jak wyglądają posiadacze Srebrnego Grotu.
39. Skrzynka w siłach Imperialnych czuje się jak w domu. Podczas ćwiczeń z Włócznią bez większych problemów pokonuje sierżanta Nocnych Myśliwych. Zwraca przez to na siebie uwagę.
40. W przebraniach straży Banity ekipa Pupilki wydostaje Skrzynkę i Smedsa. Wszystko to widzi Stary Ryba, który również ucieka z batalionu.
41. Przesłuchanie Smedsa i kaprala Nocnych Myśliwych. Ucieczka Smedsa z pomocą Ryby. Skrzynka i Pupilka raniona.
42. Smeds i Ryba idą na układ z Banitą. Zostaje im przekazane 2/3 nagrody za Srebrny Grot. W drodze po talizman pod bramami miasta pojawia się Kulawiec.
43. Spotkanie Pupilki, Skrzynki i Bomanza z Banitą. Wspólna walka przeciw Kulawcowi. Siły Wieży pojawiają się za kulawcem. Z boku wychodzą siły Starego Drzewa. Rozpoczyna się walka.
44. Wrzucenie Kulawca do pojemnika i próba ugotowania jego ciała żywcem.
45. W tym czasie Kruk wraz z bratem Obrożkiem próbują dopaść Smedsa. Drugi z nich ginie. Kruk poturbowany. Smeds ucieka.
46. Wspólna droga sił Imperialnych i sił Pupilki do muru, w którym zabetonowany został Srebrny Grot.
47. Wydostając Grot z muru słychać ogromny rumor. Okazuje się, że Kulawiec wydostaje się z pułapki.
48. Babie Lato i Pajęczy Jedwab – czarodziejki, pomniejsze pracownice Wieży próbują szczęścia. W zamieszaniu próbują uciec ze Srebrnym Grocie. W tym czasie niektórzy z Nocnych Myśliwych atakują zarówno Banitę jak i siły Pupilki. Pojawia się Kruk chcący powstrzymać czarodziejki.
49. Ucieczka z Wiosła Ryby i Smedsa.
50. Upadek Kruka, jednej z czarodziejek i Bomanza. Kruk łamie nogę. Milczek oddaje życie chcąc powstrzymać Schwytanego.
51. Bomanz atakuje czarami Kulawca co go znacząco osłabia. Kruk poszukuje w śniegu Srebrnego Grotu.
52. Kruk znajduje talizman jednak dotyka go gołą dłonią – od razu Zło przejmuje nad nim kontrolę.
53. Zabicie opętanego Kruka – schowanie Grotu w specjalnej skrzyni.
54. Smeds zakłada w Różach dochodowy browar – nigdy nie wyjawia swojej historii.
55. Pupilka wraz z Skrzynką docierają do Dziury bo wziąć jej rzeczy. Zbliżają się do siebie. Pupilka rezygnuje z tytułu Białej Róży i razem ze swoim kompanem chcą prowadzić zwykłe życie – opuszczają Równinę Strachu z pomocą Starego Drzewa i docierają do miejsca gdzie kiedyś żył Skrzynka – prowadzą spokojne życie, a ich wnuki „pewnie nigdy nie uwierzą ani jednemu słowu z ich opowieści”.
Kolejny Tom trzymający poziom. Tym razem poznajemy dalsze losy Pupilki, Milczka, Kruka i Skrzynki. Tytułowy Srebrny Grot zostaje skradziony i ktoś może chcieć posiąść jego moc. W tym samym czasie pojawia się Chochoł - nowy, stary wróg chcący niszczyć wszystko na swojej drodze.
Poniżej "jak zawsze" przedstawiam zarys fabularny - mini plan wydarzeń.
SPOILER SPOILER SPOILER...
2017-03-19
Kolejna część zabiera nas przede wszystkim do Równiny Strachu, gdzie aktualnie stacjonuje Czarna Kompania wraz z Białą Różą. Poznajmy również losy Bomanza - czarodzieja, który doprowadził do uwolnienia Pani przed wiekami. Fabuła podzielona na trzy wątki, które przeplatają się oraz odpowiadają na wiele pytań, które pojawiały się w poprzednich częściach.
Poniżej tak jak w poprzednich opiniach przedstawiam mini plan zdarzeń z tego tomu:
SPOLER SPOILER SPOLER SPOILER SPOLER SPOILER SPOLER SPOILER SPOLER SPOILER
Czarna Kompania TOM III Biała Róża
– Plan wydarzeń.
1. Czarna Kompania na Równinie Strachu – miejscu niemal z innego wymiaru gdzie wszystkie istoty są wyjątkowe, a kamienie zwane Menhirami potrafią mówić.
2. Powrót ekipy wysłanej na zwiady z Powróżnikiem – informatorem buntowników.
3. Rozterki Konowała dotyczące starości i średniej wieku CK.
4. Kolejny zwiadowca zjeżdża do kryjówki Białej Róży – tym razem wraz z przesyłką dla Konowała.
5. Przesyłka – List skierowany do lekarza okazuje się historią – biografią Bomanza. Od tego momentu opowieść dzielimy na 3 oddzielne części – dwie aktualne tj. historie CK, Gawrona pracującego w Krainie Kurhanów oraz dziejącą się kilkaset lat prędzej – Bomanza.
Bomanz – czarodziej działający pod przykrywką sklepikarza i wykopującego skarby po DOminancji w sekrecie przed wszystkimi sporządza mapę Krainy Kurhanów chcąc dostać się bezpiecznie do Pani – śpiącej przy dominatorze oraz zarządać od niej by przekazała mu swoją wiedzę magiczną. Gawron – również próbujący dostać się bezpośrednio do świata dusz Krainy Kurhanów.
6. Kolejny nieznajomy – Tropiciel wraz ze swoim pupilem – Psem Zabójcą Ropuch.
7. Następny list od nieznajomego do konowała z kolejną porcją historii Bomanza.
8. Gawron wraz ze swoim kolegą – Skrzynką wieczorami „spacerują” i rozmawiają nt. Dominatora.
9. Ciągle próby odczytania starych manuskryptów mogących pomóc w całkowitym pokonaniu Pani, Schwytanych i Dominatora nie przynoszą skutków. Dowiadujemy się też, że minęło już 15 lat od momentu gdy Konował pierwszy raz napisał swoje ukryte listy miłosne do Pani – nie znając jej jeszcze.
10. Informacje o Schwytanych kierujących się w stronę Równiny Strachu. Wśród nich okazuje się, że jest Kulawiec – jedyny ze starych czarodziejów, który był uznany przez CK za zabitego po zasadzce na niego.
11. Elmo wraca do siedzimy CK – przywozi kolejny list do lekarza.
12. Do Bomanza i jego żony Jaśminy przyjeżdża ich syn , pracujący na uniwersytecie. Syn i ojciec pracują razem nad dokończeniem mapy kurhanów.
13. Rozmowa czarodzieja z Upiaszczonym, starym strażnikiem pilnującym granic KK, jednocześnie głównym winowajcą powolnych prac Bomanza jak i jego przyjacielem.
14. Gawron wezwany przez pułkownika Słodkiego „na dywanik” – by przestał interesować się KK, zainteresowanie ze strony schwytanych.
15. Planu Pupilki by zaatakować Rdzę – miasteczko w którym stacjonuje 2 schwytanych.
16. Próba zabicia Upiaszczonego. Stancil, syn sklepikarza podpowiada jak wyglądają dalsze części mapy na podstawie pewnego kamienia w Wiośle.
17. Powrót Gawrona do KK po kilku miesiącach spędzonych w Wiośle na poszukiwaniu dzieci.
18. Oblężenie Rdzy.
19. Bomanz – opuszcza swoje ciało o duchem idzie do KK. Spotkanie z Panią.
20. Gawron prosi skrzynkę o przysługę – w razie gdyby coś się stało ma przekazać paczkę (kolejny list do Konowała) oraz by przekazał pułkownikowy, że „ten który nie umarł rusza się”.
21. Gawron opuszcza swe ciało i również idzie do KK. Spotyka tam Dominatora, który jak się okazuje nie śpi. Czekał na niego. Gawron wpada w panikę i stara się uciec.
22. Stworzenie amuletów dla Konowała. Ma on przygotować się na podróż do Wiosła i Krainy Kurhanów w celu znalezienia imienia Dominatora/Pani i Schwytanego Kulawca.
23. Pierwszy od miesięcy kontakt z Panią – ta chce by przyłączył się do niej w Uroku.
24. Odnalezienie Psa Zabójcy Ropuch, któ®y zaginął podczas oblężenia Rdzy. Powrót do Dziury.
25. Konował, Goblin, Jednooki i Tropiciel ze swym psem wyruszają w podróż.
26. Odkrycie w KK ciała Gawrona, w śpiączce – a tak naprawdę bez duszy, która została uwięziona.
27. Lekarz z ekipą docierają do Krainy Kurchanów. Wizyta w domu Bomanza, w którym do niedawna mieszkał również Gawron. Odnalezienie mapy KK. Decyzja o próbie wydostania jego ducha z rąk zła.
28. Zamknięcie „Ekipy” w więzieniu za zbytnie zainteresowanie Kurchanami i Gawronem.
29. Próba przesłuchania Ekipy siłą – Goblin i Jednooki stosują sztuczki magiczne odwracając role. Wyjawienie swoich prawdziwych intencji.
30. Ucieczka z kwatery – jednoczesne jej zniszczenie. Napotkanie skrzynki i wizyta w szpitalu u Gawrona, który okazuje się – KRUKIEM! Prędzej dwa razy upozorował swoją śmierć.
31. Ucieczka z KK wraz z ciałem Kruka i wzięcie z sobą Skrzynki – mimo jego woli.
32. Kolejna część historii Bomaza – W świecie duchów słyszy rozmowę swojego syna i przyszłego teścia – okazują się zwolennikami Dominatora i pragną jego ponownego nadejścia. Wraca do swojego ciała i próbuje rozprawić się z jego wrogami. Potem opuszcza dom i idzie do KK by spróbować powstrzymać duchy, które wydostały się do świata.
33. Próba wydostania Kruka przez Jednookiego i Goblina ze świata duchów – potwierdzenie informacji, że Dominator się obudził. Bomanz żyje i dalej walczy w tym świecie.
34. Złapanie Konowała i Kruka. Jednooki z Goblinem uciekają.
35. Uratowanie Konowała przez Panią przed Szept.
36. Pojawienie się Kulawca – kolejne groźby w kierunku lekarza i ponowna pomoc ze strony Pani.
37. Przeniesienie „więźniów” do Wieży. Wizyta u Pani. Rozmowy o możliwościach powstrzymania Dominatora. Zwierzenie się Pani Konowałowi – wszystkie wyjścia z sytuacji prowadzą do jej śmierci.
38. Plan Pani – powrót z Konowałem w szeregi CK by poznać dokumenty i poszukać prawdziwego imienia dominatora.
39. Potyczka między siłami Pani i Pupilki. Przewaga Pani.
40. Powrót Konowała do CK – wraz z kobietą (Panią).
41. Rozmowa z Ojcem Drzewem – prośba o pomoc w zniszczeniu dominatora. Przekazanie małego Drzewka w celu uwięzienia Dominatora.
42. Droga do Krainy Kurhanów na latających wielorybach. Przygotowania do nadejścia dominatora.
43. Osobiste wyznania Pani do lekarza. Strach przed śmiercią i samotnością.
44. Wydostanie się Dominatora na zewnątrz – ostateczna walka. Śmierć Elmo. Starcie Tropiciela i głównego wroga.
45. Zdrada Kulawca – próba zabicia Pani. Strzał Konowała prosto w serce Kulawca.
46. Wybudzenie się Kruka i pojawienie się na polu bitwy wraz z mieczem.
47. Uwięzienie duszy DOminatora w gwoździu i wbicie go w drzewo. Wypowiedzenie przez Panią prawdziwego imienia Dominatora – Toni Fisk. Poznanie prawdziwego imienia Białej Róży – Doroto Stenjak – wypowiedziane przez Milczka! Utrata mocy Pupilki i Pani.
48. Chęć zabicia Pani przez Kruka. Obrona ze strony Konowała. Wypuszczenie strzały w biodro starego kompana i obezwładnienie go.
49. Ostatnie Głosowanie CK. Ostatnich 10 członków kompani. Konował zostaje „szefem”. Ogłasza rozwiązanie Kompani i próbę odniesienia kronik do Khatovaru – prawowitego miejsca ich pochodzenia. Podział kompani na dwie grupy – jedna z Panią, druga z Pupilką.
Kolejna część zabiera nas przede wszystkim do Równiny Strachu, gdzie aktualnie stacjonuje Czarna Kompania wraz z Białą Różą. Poznajmy również losy Bomanza - czarodzieja, który doprowadził do uwolnienia Pani przed wiekami. Fabuła podzielona na trzy wątki, które przeplatają się oraz odpowiadają na wiele pytań, które pojawiały się w poprzednich częściach.
Poniżej tak jak w...
Koniec wojny z Północnymi, koniec wojny z gurkhulską armią. Wszystkie karty na stół. Osobiście samo zakończenie nie przypadło mi do gustu mimo rosnącego "napięcia" czytając ostatnie strony pojawiały się u mnie pytania "to już koniec?", "jak to tak? co było dalej?" Jako trylogia - mocne 7 gwiazdek.
Poniżej podsumowanie:
[SPOILER ALERT][SPOILER ALERT][SPOILER ALERT]
Logen Dziewięciopalcy znany jako Krwawa Dziewiątka - mimo próby zmiany na lepsze dalej pozostawia za sobą ślady krwi swoich wrogów i przyjaciół. Pokonał swojego największego wroga - Bethoda i jego wojownika Straszliwego, niestety sam również zabił kilku swoich przyjaciół będąc w ferworze walki. Ostatecznie po powrocie na Północ jest zmuszony do walki z Czarnym Dow`em [który w międzyczasie ugadał się z synami Bethoda]. Logen postanawia uciec wyskakując z budynku prosto do rzeki - nie wiemy czy ciemność, która go ogarnia to śmierć czy też wstęp do możliwej kontynuacji...
Bayaz, który jak się okazuje nie jest w cale taki dobry na jakiego się kreował łamie pierwsze prawo w walce z gurkhulskimi magami - przy pomocy Ferro wykorzystuje moc nasienia zabijając tysiące ludzi - zarówno wrogów jak i mieszkańców Unii jednocześnie powodując pojawienie się plagi, która powoli zabija wielu ludzi. Okazuje się, że również on kieruje bankiem, który dał pożyczkę Glokcie w Dagosce. Koniec końców to Bayaz pociągał za wszystkie sznurki i wszyscy muszą być mu posłuszni - zarówno nowy król, nowy arcylektor i cała Zamknięta Rada, a co za tym idzie Unia (którą Bayaz w teorii stwrorzył).
Collen West - osoba stopniowo, mimo przeciwieństw losu pnie się na szczeblach kariery wojskowej ostatecznie zostaje głównodowodzącym armią Unii, po pokonaniu armii Bethoda i zapędzeniu jej resztek do zamku Bethoda otrzymuje wiadomość, że Unia została zaatakowana przez Gurhulką armię - z rozkazu króla wracają do domu by w stolicy rozprawić się z wrogami. Cudem uchodzi z życiem przed niszczącą siłą huraganu wywołanego przez Bayaza jednak wszystko ma swoją cenę - dopada go nieznana choroba i ostatecznie umiera.
Jezal - niespodziewanie okrzyknięty królem stara się wspierać swoich ludzi. Chcąc nie chcąc poślubia Terez - najpięknięjszą kobietę na świecie - w imię polityki oraz pomocy ze strony jej krajan - jak się później okazuje gardzi nim ona na każdym kroku oraz traktuje gorzej niż służącego. Ostatecznie zostaje zmuszona przez Gloktę do "polubienia króla i wydania mu potomstwa"
Glokta - osoba, która była bliska śmierci wiele razy - czekająca na nią z utęsknieniem postanawia wziąć sprawy w swoje ręce. Mając "2 panów nad sobą" ciężko któregoś zadowolić - tym bardziej, że ich cele są sprzeczne. Glokta postanawia obalić rządy Sulta pod płaszczykiem zdrady stanu. Po zakończeniu wojny dzięki Bayazowi zostaje Arcylektorem. W międzyczasie pomaga Ardee (siostrze Westa), która jak się później okazuje jest w ciąży z Jezalem (królem) - by zapobiec próbom jej zabicia postanawia oświadczyć się jej co jest jedynym wyjściem by dopełnić obietnicy danej jej bratu.
Ostatnią znaczącą postacią jest Ferro, która po pomocy Bayazowi z Nasieniem częściowo traci zmysły - zaczyna słyszeć głosy zza zasłony, które namawiają ją do otwarcia bramy i wpuszczenia do tego świata złych duchów i potworów. Ostatecznie Ferro odrzuca wszystkich panów - nikogo nie zamierza słuchać i ucieka z unii by dalej szerzyć swoją zemstę na wrogach.
Koniec wojny z Północnymi, koniec wojny z gurkhulską armią. Wszystkie karty na stół. Osobiście samo zakończenie nie przypadło mi do gustu mimo rosnącego "napięcia" czytając ostatnie strony pojawiały się u mnie pytania "to już koniec?", "jak to tak? co było dalej?" Jako trylogia - mocne 7 gwiazdek.
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toPoniżej podsumowanie:
[SPOILER ALERT][SPOILER ALERT][SPOILER ALERT]
Logen...