Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
8,36 (751 ocen i 53 opinie) Zobacz oceny
10
196
9
192
8
157
7
132
6
50
5
15
4
6
3
3
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788361524540
liczba stron
800
język
polski
dodał

Inne wydania

Oto jedna z najobszerniejszych polskich edycji opowiadań Edgara Allana Poe: trzydzieści siedem utworów w klasycznych przekładach i w unikalnym wyborze, obejmującym teksty niewznawiane od przedwojnia. Są wśród nich piękne i mroczne opowiadania miłosne: „Morella”, „Ligeja”, „Eleonora”; ironiczne moralitety o winie i karze, zbrodni i zemście, okrucieństwie i sumieniu: „Bies przewrotności”,...

Oto jedna z najobszerniejszych polskich edycji opowiadań Edgara Allana Poe: trzydzieści siedem utworów w klasycznych przekładach i w unikalnym wyborze, obejmującym teksty niewznawiane od przedwojnia. Są wśród nich piękne i mroczne opowiadania miłosne: „Morella”, „Ligeja”, „Eleonora”; ironiczne moralitety o winie i karze, zbrodni i zemście, okrucieństwie i sumieniu: „Bies przewrotności”, „Czarny kot”, „Beczka Amontillado”, „Serce – oskarżycielem”; opowieści o zagadkach i tajemnicach świata, życia i śmierci: „Złoty żuk”, „Zabójstwo przy Rue Morgue”, „Opowieść Artura Gordona Pyma z Nantucket”; groteski, makabreski i mistyfikacje. Po raz pierwszy w Polsce ozdobą opowiadań Edgara Allana Poe są wyjątkowe ilustracje wybitnego irlandzkiego artysty, który jak mało kto odczuł ducha jego twórczości: Harry'ego Clarke'a.

Spis treści:
I. Śmiertelny uścisk miłości
- Berenice (1835)
- Morella (1835)
- Ligeja (Ligeia, 1838)
- Eleonora (1841)
II. Tortura sumienia, rozkosz zemsty
- Metzengerstein (1832)
- Bies przewrotności (The Imp of the Perverse, 1845)
- Czarny kot (The Black Cat, 1843)
- Serce – oskarżycielem (The Tell-Tale Heart, 1843)
- William Wilson (1839)
- Beczka Amontillado (The Cask of Amontillado, 1846)
- Żabi Skoczek (Hop-Frog: Or, The Eight Chained Ourang-Outangs, 1849)
III. Po tej i tamtej stronie śmierci
- Studnia i wahadło (The Pit and the Pendulum, 1843)
- Maska Śmierci Szkarłatnej (The Masque of the Red Death, 1842)
- Król Mór (King Pest, 1835)
- Owalny portret (The Oval Portrait, 1842)
- Zagłada Domu Usherów (The Fall of the House of Usher, 1839)
- Przedwczesny pogrzeb (The Premature Buria, 1844)
- Prawdziwy opis wypadku z P. Waldemarem (The Facts in the Case of M. Valdemar, 1845)
- Rozmowa Monosa z Uną (The Colloquy of Monos and Una, 1841)
- Rozmowa Eirosa z Charmionem (The Conversation of Eiros and Charmion, 1839)
IV. Zagadki i tajemnice realności
- Sfinks (The Sphinx, 1846)
- Okulary (The Spectacles, 1844)
- Anioł dziwnych przypadków (The Angel of the Odd, 1844)
- Złoty żuk (The Gold-Bug, 1843)
- Zabójstwo przy rue Morgue (The Murders in the Rue Morgue, 1841)
- Tajemnica Marii Rogêt (The Mystery of Marie Rogêt, 1842)
- Skradziony list (The Purloined Letter, 1844)
- Tyś nim jest! (Thou Art the Man, 1844)
- Człowiek tłumu (The Man of the Crowd, 1840)
V. Dalej niż na koniec świata
- W bezdni Maelströmu (A Descent into the Maelström, 1841)
- Rękopis znaleziony w butli (MS. Found in a Bottle, 1833)
- Opowieść Artura Gordona Pyma z Nantucket (The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket, 1838)
- Nieporównana przygoda niejakiego Hansa Pfaalla (The Unparalleled Adventure of One Hans Pfaall, 1835)
- Tysiączna i druga opowieść Szeherezady (The Thousand-and-Second Tale of Scheherazade, 1845)
VI. Czy pisanie to zajęcie dla dżentelmena?
- Bujda balonowa (The Balloon-Hoax, 1844)
- Zaesowanie agapitu (X-ing a Paragrab, 1849)
- Kariera literacka JWP Fintiflucha Boba (The Literary Life of Thingum Bob, Esq., 1844)

- Posłowie: Anioł dziwnych opowieści

 

źródło opisu: www.vesper.pl

źródło okładki: www.vesper.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 268
Łukaszo | 2017-05-28
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Edgar Allan Poe to w literaturze postać nietuzinkowa - twórca pierwszej opowieści kryminalnej, a jego opowieści grozy wpłynęły znacznie na przyszłych twórców tego gatunku. Wielką radość zatem sprawiło mi przeczytanie tego jakże obszernego zbioru obejmującego najważniejsze dzieła tegoż autora. W znacznym stopniu większość książki obejmują tu gotyckie opowiadania grozy, z jakich najbardziej był Poe znany, pełne mroku, śmierci i obsesji, które doprowadzają do upadku. Da się wyczuć w nich niezwykły klimat i pisarski kunszt, a język graniczący już na wpół z poezją pozwala na odbiór całości z finezją i obcowaniem z wydarzeniami pisanymi jakby z pierwszej ręki. Dobrym motywem są także opowieści kryminalne, czy raczej detektywistyczne, w których pojawia się August Dupin - pierwsza stworzona w literaturze postać detektywa. Niestety ostatnie opowiadania podróżnicze nie spodobały mi się za bardzo, co wpłynęło na końcową, najwyższą ocenę. Ostatnie teksty przemęczyłem, być może ze względu na tematykę, która niekoniecznie mnie porwała. Jeśli szukacie prozy lekkiej, łatwej i przyjemnej to tego tu nie znajdziecie. Do tego typu literatury potrzeba maksymalnego skupienia. Proza Poe'go to bowiem istne studium ludzkich charakterów, prowadzących ich do zemsty, zabójstwa, cierpienia czy w końcu szaleństwa. Śmierć jest obecna, otacza nas zewsząd i tylko czeka, żeby wejść z nią w dialog...

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Dynastia Miziołków

Skojarzynki: rodzina * śmieszne sytuacje * dziennik * zapiski * codzienne życie * szkoła * koledzy Jakiś czas temu, na pewnym fanpejdżu na FB, gdzie...

zgłoś błąd zgłoś błąd