Ty4 - NIEMIECKI SŁOŃ W SŁUŻBIE PKP
- Kategoria:
- historia
- Wydawnictwo:
- Eurosprinter
- Data wydania:
- 2021-07-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2021-07-01
- Liczba stron:
- 288
- Czas czytania
- 4 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788363652401
Dostępna jest najnowsza monografia z naszej serii poświęconej parowozom. Tym razem jest to wyczerpująca monografia jednego z najsilniejszych parowozów na sieci PKP i jednej z nielicznych konstrukcji trzycylindrowych eksploatowanych przez nasze koleje — niemieckiego parowozu BR 44, na kolejach niemieckich noszącego przydomek „Jumbo” (Słoń). Przedstawimy interesującą genezę powstania tej lokomotywy i jej służbę na kolejach niemieckich, opis konstrukcji i wyczerpujące statystyki. Później jej dzieje na kolejach polskich i w innych krajów europejskich. Seria Ty4, licząca na PKP tylko ponad 100 sztuk, była na tle innych maszyn chyba najczęściej testowanym parowozem, także w specjalnych jazdach doświadczalnych.W książce tradycyjnie będzie mnóstwo niepublikowanych zdjęć i rysunków.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
„Czasami za dużo wszystkiego”
Kolejna monografia wydana przez Eurosprintera. Wiem, że się zarzekałem przy poprzednich „nigdy więcej”, ale mam słabość do tego typu publikacji. Jak wyszło? Wizualna strona wydawnictwa, jak zwykle nienaganna. Piękna lakierowana oprawa, papier najwyższej jakości i cudowne zdjęcia. W tej kwestii wydawnictwo Eurosprinter nie zawodzi.
Książka jest podzielona na dwie części, służba parowozów na terenie Niemiec i Polski.
Ta pierwsza wydaje się bardziej poukładana i zawiera to co publikacja powinna zawierać. Brakuje sięgnięcia do rozkładów służbowych, żeby pokazać trasy i pociągi obsługiwane przez te parowozy na konkretnych przykładach. Czasami straszą takie sformułowania jak „zona sowiecka”, które po naszemu powinno brzmieć strefa sowiecka.
Dużo gorzej jest w części przedstawiającej służbę Ty4 w naszym kraju. Autorzy zaznaczają fakt małej ilości zdjęć i tu nie można odmówić im racji. Jednak chyba jest dostęp do rozkładów służbowych, wspomnień ludzi itp. ?
Brakuje pokazania przykładowych wahadeł, tras i przemieszczania się tych maszyn.
Autorzy dość często „przeskakują z kwiatka na kwiatek” zajmując się innymi seriami (czasami porównując). Jest to napisane dość nieskładnie i czasami miałem wątpliwości o jaką monografię czytam. Dużo miejsca zajmują cytaty z ówczesnej prasy i dywagacje na jej podstawie. Dobrze, że autorzy usiłują polemizować z ówczesnym stanem rzeczy, gdyż to co wtedy pisano, trudno uznać za wiarygodne.
Bardzo dobrym rozdziałem jest zagłębienie się w mazut i pył węglowy jako paliwo Ty4.
Podsumowując, nie czyta się łatwo. Książka wybitnie dla maniaków, osoby nie związane mogą jej nie strawić. Jest lepiej w porównaniu do słynnej monografii TKt48 ale jeszcze trzeba popracować na formą przekazywania informacji. (Jakieś korektor nie związany z branżą, który by to poukładał nieco „składniej”)
„Czasami za dużo wszystkiego”
więcej Pokaż mimo toKolejna monografia wydana przez Eurosprintera. Wiem, że się zarzekałem przy poprzednich „nigdy więcej”, ale mam słabość do tego typu publikacji. Jak wyszło? Wizualna strona wydawnictwa, jak zwykle nienaganna. Piękna lakierowana oprawa, papier najwyższej jakości i cudowne zdjęcia. W tej kwestii wydawnictwo Eurosprinter nie zawodzi.
Książka jest...