Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ziemie jałowe

Tłumaczenie: Zbigniew A. Królicki
Cykl: Mroczna Wieża (tom 3)
Wydawnictwo: Albatros
7,69 (2516 ocen i 101 opinii) Zobacz oceny
10
282
9
458
8
655
7
705
6
240
5
121
4
19
3
29
2
6
1
1
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Dark Tower III: The Wastelands
data wydania
ISBN
8373590242
liczba stron
558
słowa kluczowe
powieść, krucjata, wieża, potwór
język
polski
dodał
corrum

Inne wydania

Po wielu niebezpiecznych przygodach Roland z Gilead ma nowych towarzyszy krucjaty - Eddiego i Susannah. Dla obojga rozpoczyna się czas nauki, zdobywania nowych umiejętności; tymczasem rewolwerowiec stopniowo traci zmysły. spotkanie z leśnym potworem podsuwa bohaterom nowy trop w poszukiwaniu Wieży. Szlak wędrówki wiedzie całą trójkę przez leśne ostępy, prerie z kryjącymi się w trawie demonami...

Po wielu niebezpiecznych przygodach Roland z Gilead ma nowych towarzyszy krucjaty - Eddiego i Susannah. Dla obojga rozpoczyna się czas nauki, zdobywania nowych umiejętności; tymczasem rewolwerowiec stopniowo traci zmysły. spotkanie z leśnym potworem podsuwa bohaterom nowy trop w poszukiwaniu Wieży. Szlak wędrówki wiedzie całą trójkę przez leśne ostępy, prerie z kryjącymi się w trawie demonami i wyludnionymi miasteczkami, aż po dżunglę zrujnowanego miasta Lud, pełnego ciał wiszących na słupach. Na koniec czeka ich największe wyzwanie - pojedynek z demoniczną sztuczną inteligencją sterującą naddźwiękowym pociągiem...

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 840
Karolina | 2017-07-01
Na półkach: Przeczytane w 2017
Przeczytana: 28 czerwca 2017

Opinia zaznaczona jako spoiler. Pokaż ją.

"Ziemie jałowe" rozpoczynają się w miejscu zakończenia "Powołania trójki". Paradoks czasowy stworzony przez Rolanda, powoli doprowadza go do szaleństwa. Po zabiciu niebezpiecznego niedźwiedzia Mira/Sharika, który został zbudowany przez Wielkich Dawnych (miś cyborg - fajnie), Roland, Susannah i Eddie wędrują jego śladem i natrafiają na ścieżkę PROMIENIA, jedną z sześciu dróg, która być może doprowadzi ich do Wieży. Eddie i Susannah - zakochani w sobie, uczą się jak być rewolwerowcem. Trójce bohaterów udaje się rozwiązać paradoks czasowy. Podczas niebezpiecznego rytuału powołują prawdziwego trzeciego - Jake'a. Czwórka bohaterów i billy-bumbler - nowy członek drużyny (ni to borsuk, ni to szop, ni to pies), zaprzyjaźnia się z Jake'm i staje się Ejem. Piątka wędrowców trafia do Ludu, miasta położonego na drodze promienia, gdzie w zrujnowanej wiosce dwie frakcje Młodzi i Siwi walczą o przetrwanie. Jednak wcześniej trafiają do River Crossing - gdzie mieszkańcy rozpoznają w Rolandzie rycerza, relikt dawnych czasów i nadzieję na przyszłość. Od nich to wędrowcy dowiadują się o istnieniu pociągu, który być może kursuje jeszcze do Mrocznej Wieży. Jake, zaczyna kojarzyć fakty - przed trafieniem do Świata Pośredniego, w Nowym Jorku kupił od pana Calvina Towera dwie książki "Charlie Puf Puf" przeznaczoną dla dzieci historyjkę o pociągu i "Zagadeczki! Łamigłówki! Łamigłówki dla wszystkich!" Jake już od początku wyczuwał w Charliem coś złego, dlatego historia ciotki Talithy zrobiła na nim tak ogromne wrażenie. W czasie wędrówki do Land, Eddie i Susannah omal nie giną, a Jake zostaje porwany przez bandytę z szajki Tik-Taka. Roland i Ej ruszają w ślad za chłopcem. Susannah i Eddie tymczasem idą na poszukiwania pociągu. Po emocjonującej walce, Roland uwalnia Jake'a i zabija Tik-Taka vel. Anthony'ego Quina. Eddie i Susannah odnajdują pociąg, jednak jest on zamknięty, a do jego otwarcia trzeba złamać klucz. Jake, Roland i Ej dołączają do pozostałej dwójki i z pomocą Detty Walker łamią klucz i wchodzą na pokład Blane'a. Na miejscu dowiadują się, że Blane - to sztuczna inteligencja, która zamierza popełnić samobójstwo z nimi na pokładzie. Tylko jedno może uratować bohaterów przed śmiercią: zagadki, które Blane uwielbia. Trzeźwo myślący Roland proponuje rozegranie turnieju. Jeśli wygra Blane - wszyscy giną, jeśli wygrają oni - Blane dowozi ich do końcowej stacji w Topece.
"Ziemie jałowe" wprowadzają coraz więcej elementów do serii "Mroczna wieża", a co za tym idzie, wszystko zaczyna być bardziej klarowne. Powoli dowiadujemy się co/jak/gdzie/dlaczego. Wartka akcja, bez zbędnych komentarzy, wszystko idealnie się ze sobą łączy i tworzy spójną całość, a raczej część całości. Już nie mogę się doczekać tego turnieju zagadek.

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Chata

"Chata" to bardzo dobra pozycja, po którą warto sięgnąć. Historia kochającego ojca zmagającego się z wielkim bólem po stracie kilkuletniej c...

zgłoś błąd zgłoś błąd