Barbara Hulanicki. Ważne jest tylko jutro
- Kategoria:
- biografia, autobiografia, pamiętnik
- Wydawnictwo:
- Znak Literanova
- Data wydania:
- 2017-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2017-01-01
- Liczba stron:
- 288
- Czas czytania
- 4 godz. 48 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324038039
- Tagi:
- moda biografia wywiad barbara hulanicki biba
W latach 60. zawładnęła swingującym Londynem. Stworzyła kultową markę Biba. Wylansowała tanią modę i rozpoznawalny styl Biba look, który wciąż inspiruje.
W jej butiku pierwsze kroki w świecie mody stawiała m.in. młodziutka Anna Wintour, przyszła redaktorka amerykańskiego „Vogue’a”. W londyńskiej Bibie bywali i ubierali się Twiggy, Rolling Stonesi, David Bowie, Freddie Mercury czy Brigitte Bardot. Nic dziwnego, przecież był to najpiękniejszy sklep świata.
Jak to się stało, że córka polskiego dyplomaty, chrześniaczka Rydza-Śmigłego, dziewczyna z dobrego domu stała się wielką buntowniczką w świecie mody?
W rozmowie z Judytą Fibiger Barbara odsłania kulisy swojej kariery i fascynującej podróży przez życie.
Barbaro, jesteś inspiracją. - Kate Moss
Zawsze była o jeden krok do przodu przed innymi. Jest dla mnie ikoną stylu. - Twiggy
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 99
- 92
- 47
- 3
- 3
- 3
- 2
- 2
- 2
- 2
Opinia
Moda to bardzo wymagający i kapryśny biznes. Nigdy nie wiesz, czy kolekcja, którą spróbujesz sprzedać okaże się hitem, czy pociągnie cie na finansowe dno. Projektanci mody obdarzeni są niezwykłą wrażliwością na otaczające piękno. Jeśli jednak brakuje im pracowitości, głowy do interesów oraz stalowych nerwów, nie przetrwają na rynku kolejnego sezonu.
Barbara Hulanicki z pewnością ma wszystkie cechy potrzebne, by odnosić sukces za sukcesem. Mówi się, że czego się nie dotknie, zamienia się w pieniądze. Wraz z mężem stworzyła wyjątkową markę Biba, która święciła triumfy popularności i przynosiła ogromny dochód w Londynie lat 60. Na rynku pojawiła się wówczas nowa kategoria konsumentów – pokolenie niezależnej finansowo młodzieży, która, w odróżnieniu od pokolenia rodziców, nie była obarczona piętnem wojny i mogła zarabiać i wydawać pieniądze na swoje potrzeby. Dostępna, niedroga i interesująca marka ubrań podbiła serca młodych Brytyjczyków. Biba rosła w siłę, otwierano kolejne sklepy. Oprócz ubrań sprzedawano m.in. dodatki, kosmetyki, artykuły wystroju wnętrz, a nawet jedzenie. „Swingujący Londyn” kochał Bibę. Sklepy stworzone przez Barbarę były absolutnie wyjątkowe, bo stworzone z ogromnym rozmachem. Natomiast zakupy w Bibie nie były tylko zwykłymi transakcjami. Ludzie przychodzili tam po prostu miło spędzić czas. Dla wielu z nich zamknięcie Biby okazała się kompletną katastrofą. Dla Barbary również. Do końca walczyła o stworzoną przez siebie markę. Dziś, gdy wraca pamięcią do przeszłości i wspomina ten trudny czas, ciężko jej opanować emocje. Ta strata boli do dziś.
Barbara Hulanicki jest wyjątkową i bardzo inspirującą osobą. Bez wątpienia wyprzedza czasy, w których żyje. Jest uważną obserwatorką społecznych trendów i tendencji, a jej pomysły mają innowacyjny charakter. Każda jej wypowiedź świadczy o ogromnym doświadczeniu w prowadzeniu biznesu, nie brakuje jej jednak cech prawdziwego artysty, który pośród otaczającej nas bylejakości potrafi dostrzec prawdziwe piękno. Ubrana w nieodłączną czerń, wierna jednej fryzurze, dziś sama stała się marką i nadal odnosi sukcesy w dziedzinie mody. Książka – wywiad z Barbarą Hulanicki jest kopalnią wspomnień, ale jednocześnie pełna jest uwag na temat dzisiejszej mody i sposobów skutecznego prowadzenia biznesu.
Moda to bardzo wymagający i kapryśny biznes. Nigdy nie wiesz, czy kolekcja, którą spróbujesz sprzedać okaże się hitem, czy pociągnie cie na finansowe dno. Projektanci mody obdarzeni są niezwykłą wrażliwością na otaczające piękno. Jeśli jednak brakuje im pracowitości, głowy do interesów oraz stalowych nerwów, nie przetrwają na rynku kolejnego sezonu.
więcej Pokaż mimo toBarbara Hulanicki z...