Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Narratologia

Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
7,13 (61 ocen i 18 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
5
8
19
7
19
6
10
5
4
4
0
3
1
2
1
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788301192549
liczba stron
160
słowa kluczowe
marketing, reklama, PR, storytelling,
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
Oliwia

Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym...

Jak kupujesz różne rzeczy? Na przykład mleko. Chodzi Ci o coś, co można po prostu wlać do kawy czy miski z porannymi płatkami zbożowymi. Ale kiedy stoisz przed półką w sklepie, na której jest dziesięć rodzajów mleka, które wybierzesz? Co dzieje się w Twojej głowie moment przed tym, zanim sięgniesz po któryś z kartonów lub butelek? Kiedy masz do wyboru dziesięć produktów, które są de facto tym samym (jedno mleko nie różni się od innego), kosztują mniej więcej tyle samo i są tak samo dostępne (w końcu wszystkie stoją przed Tobą na półce), przestajesz myśleć o samym produkcie, a zaczynasz rozważać jego historię. Reklamodawcy dawno to zauważyli i zamiast namawiać Cię, byś kupił mleko, opowiadają o tym, jak szczęśliwe są krowy, które je dają.

Historie są jednym z najpotężniejszych narzędzi, jakie posiadamy. Mózg jest zaprojektowany tak, by reagować na opowieści. Baśnie, legendy i plotki kształtują nas od zarania dziejów. Reklamy, programy telewizyjne, książki i filmy – sprzedają się tak dobrze, bo oddziałują na nasze emocje w sposób, z jakiego nie do końca zdajemy sobie sprawę.

Książka ta zabierze Cię w fascynującą podróż do świata opowieści. Dowiesz się, dlaczego historie mają taki wpływ na Ciebie i innych ludzi. Skąd się wzięły? Czemu służą? Kiedy działają lepiej, a kiedy gorzej? Dowiesz się także, jak konstruować takie, które działają najlepiej. Wspólnie odkryjemy kod, dzięki któremu sam będziesz mógł sam takie opowieści tworzyć.

Czy ta książka jest dla Ciebie? Tak!
*Jeśli zajmujesz się promocją, reklamą, marketingiem, znajdziesz w niej konkretne wskazówki wspierające komunikację różnych działań.
*Jeśli pracujesz z grupami, jesteś trenerem, nauczycielem, znajdziesz inspirację, jak przekazywać skutecznie treści.
*Jeśli występujesz często w roli prelegenta, znajdziesz podpowiedź, w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby wszyscy Cię słuchali.

To co, gotowy na podróż? Zapnij pasy, bo zaczyna się… od końca świata.

 

źródło opisu: https://ksiegarnia.pwn.pl/Narratologia,710005291,p.html

źródło okładki: https://ksiegarnia.pwn.pl/Narratologia,710005291,p.html

pokaż więcej

Brak materiałów.
książek: 424
Iliana | 2017-06-05
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam
Przeczytana: 05 czerwca 2017

Każdy pisarz i twórca wie, że tło jest w dziele niezwykle ważne, od niego między innymi zależy, w jaki sposób jego dzieło zostanie przyjęte przez odbiorców. I tak jak w muzyce ważne są pierwsze nuty danej piosenki, tak w malarstwie tło ma niebagatelny rzut na całość obrazu, tak w powieści ważna jest narracja. Bez dwóch zdań czytelnik jest w stanie po pierwszych wersach danej pozycji stwierdzić, czy będzie czytał ją dalej, czy też skapituluje i odłoży ją na bok.

Pojęcie narratologii po raz pierwszy zostało zaproponowane przez Tzvetana Todorova w 1969 roku i oznacza nic innego, jak badanie narratologiczne, analiza narracji, rozłożenie je na czynniki proste, takie jak: język, emocje, napięcie, siła napędowa, iskra powieści, a nawet jej ton, barwa i podjęty temat. Bez wątpienia, to tylko niektóre z ważnych elementów. Do tego dochodzą jeszcze aspekty merytoryczne – odrzucanie utartych schematów, czy omijanie szablonów we wcześniej, ogólnie przyjętych ramach.

Książka ta nie podsunie Wam pod nos gotowych rozwiązań na znakomitą historię, ale uświadomi Wam, jak trudno jest z prostej, niepozornej historii stworzyć szczebel po szczebelku intrygującą, opowieść, która wciągnie potencjalnego czytelnika bez reszty. Bo zazwyczaj o prostym życiu pisze się najtrudniej. Ja osobiście znalazłam w niej bardzo wiele cennych wskazówek. Mowa w niej nie tylko bowiem o powieściach, ale i bajkach.


Paweł Tkaczyk uświadamia czytelnikom, jak ważne jest budowanie w książce emocji, z czego powinny się one narodzić, jak je stopniować i jak powinno się swoją historię właściwie rozpocząć, co powinno stanowić jej trzon, jak można budować relacje między bohaterami powieści. Jednym słowem, autor nie moralizuje, ale pokazuje pewne możliwości na licznych przykładach.

Całość na:
http://nietypowerecenzje.blogspot.com/2017/06/narratologia-pawe-tkaczyk-w-kulturze-i.html

Pokaż wszystkie opinie o tej książce
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading

Opinie czytelników


O książce:
Bunt ciała

Rewelacyjne podejście do tematu "czym skorupka za młodu nasiąknie". Podkreślenie wagi wydarzeń z dzieciństwa oraz ich niepodważalnego wpływu...

zgłoś błąd zgłoś błąd