Kreatywność S.A. Droga do prawdziwej inspiracji

Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
Wydawnictwo: MT Biznes Sp. z o. o.
8,09 (57 ocen i 15 opinii) Zobacz oceny
10
9
9
14
8
18
7
11
6
0
5
4
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Creativity, Inc.: Overcoming the Unseen Forces That Stand in the Way of True Inspiration
data wydania
ISBN
9788377468777
liczba stron
392
kategoria
literatura faktu
język
polski
dodała
Freja78

Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata! Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia...

Zajrzyj za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata!

Kiedy w 1979 roku powstawała Graphics Group, pionierska wytwórnia komputerowych filmów animowanych, nikt nie przypuszczał, że kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – zrewolucjonizuje ona branżę filmową i zdobędzie ponad 30 Oscarów. Trudno dziś znaleźć kogoś, kto nie słyszał o Toy Story czy Potworach i spółce. Mała wytwórnia odniosła ogromny sukces, a kluczem do niego było jej nastawienie: najważniejsza jest kreatywność.

Gdy w 1986 roku inwestorem strategicznym Pixara został Steve Jobs, sprawy potoczyły się jeszcze szybciej. Dziś Ed Catmull, prezes tej niezwykłej wytwórni, postanowił podzielić się z Tobą swoją wiedzą o technikach zarządzania stosowanych w jego firmie. Według Eda sekret tkwi w umiejętności stworzenia odpowiedniego środowiska pracy: z przestrzenią, która sprzyja komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy i usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność.

Ta książka zawiera mnóstwo sprawdzonych recept na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić.

A oto garść porad Eda Catmulla:
Jeśli uda ci się zebrać odpowiedni zespół, także pomysły mogą okazać się właściwe.
Zawsze staraj się zatrudniać ludzi mądrzejszych od siebie.
Jeśli w twojej organizacji są ludzie, którzy nie mają swobody działania, przegrasz.
Nie odrzucaj żadnych pomysłów, nawet jeśli pochodzą z nieoczekiwanych kierunków.
Nie wystarczy być jedynie otwartym na pomysły innych.

Ta książka to największy prezent, jaki mógł podarować czytelnikom Ed Catmull. To zbiór złotych zasad i idei, których podstawą jest rozwijanie kreatywności. Bez względu na stopień biznesowego zaawansowania jest to także uniwersalny podręcznik nie tylko o zarządzaniu.
Piotr Jaworowski, Ars Thanea

 

źródło opisu: www.mtbiznes.pl

źródło okładki: www.mtbiznes.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (297)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 534
Qulturasłowa | 2015-12-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 grudnia 2015

Nie ma chyba osoby, która przynajmniej raz nie widziała takich filmów animowanych, jak „Toy Story”, „Potwory i Spółka”, „Gdzie jest Nemo?” czy też „Merida Waleczna”. Wszystkie one są efektem wytężonej pracy, ale i ogromnej kreatywności oraz dalekosiężnej wizji pracowników zatrudnionych w Pixar Animation Studios. Wszystkie te filmy odniosły prawdziwy sukces, pozostając w sercach odbiorców, niezależnie od ich wieku. Tak naprawdę jednak nikt nie przypuszczał, że mała firma Graphics Group, zajmująca się wytwarzaniem filmów animowanych, może konkurować z The Walt Disney Company, a co więcej, kilkanaście lat później – pod nazwą Pixar – wejść w skład tej korporacji!
O tym, jak wyglądała droga do sukcesu, co stanowiło klucz do sławy, ogromnych zysków i powstania tak wspaniałych produkcji pisze Ed Catmull, prezes studia filmowego Pixar Animation i Disney Animation, który wraz z dziennikarką Amy Wallace stworzył nie tylko niezwykły poradnik dotyczący kreatywności i zarządzania zasobami...

książek: 314
Riwona | 2016-03-14
Przeczytana: 14 marca 2016

Książkę wygrałam w konkursie! To niesamowite, bo raczej nie biorę udziału w konkursach i nie gram w totolotka :-) Może popełniam błąd?

Z tym większą radością przeczytałam książkę bazującą na wielu latach nauki i doświadczeniu prezesa PIXAR Animation oraz DISNEY Animation.
Moje zdziwienie rosło z każdym kolejnym rozdziałem. A pod koniec wkradła się niewiara!

Dlaczego?
Zaglądanie za kulisy jednej z najbardziej kreatywnych firm świata jest fascynujące. Jeśli oprowadza Cię sam współzałożyciel, przyjaciel Steva Jobsa, i dzieli się wiedzą o technikach zarządzania, które mają zastosowanie nie tylko w firmie, ale i w relacjach z ludźmi - dotykasz prawdy. By na końcu wpaść w ramiona wątpliwości, czy czytałeś o czymś istniejącym, czy to jednak SF.

Ed Catmull odsłaniając kulisy sukcesu organizacji, którą stworzył nakreśla obraz środowiska z przestrzenią sprzyjającą komunikacji, swobodą wyboru sposobu pracy, usuwaniem przeszkód hamujących naturalną kreatywność i sztuczną hierarchizację w...

książek: 64
Gosia Kowalczewska | 2018-06-22
Na półkach: Przeczytane, Rozwojowe
Przeczytana: 2018 rok

Książka jest niezwykle inspirującą podróżą poprzez kolejne etapy powstawania i rozwoju PIXARa. Ta wytwórnia filmów animowanych ma swoje korzenie w nieugiętej walce pasjonatów o to, aby pozostać wiernym swojej pasji, jaką jest tworzenie filmów animowanych, a nie ulec naciskom potencjalnych inwestorów, którzy chcą wykorzystać ich umiejętności do innych celów.

To co mnie ujęło, to ciekawe i inspirujące historie dające konkretne przykłady (czasem nawet przerażające) w obszarze zarządzania, budowania kultury organizacji, samorozwoju, rozwoju firmy oraz oczywiście kreatywności.

Poznajemy historie tworzenia bajek, które znamy. Zadzwiają fakty dotyczące zmian w scenariuszach, różnic pomiędzy pierwotnymi koncepcjami, a tym, co oglądaliśmy na ekranach kin. Dostajemy odpowiedzi na pytania typu: jak to możliwe, że twórcy są w stanie tak bardzo modyfikować swoje, wydawałoby się, ukochane pomysły? Jak pogodzić kwestie budżetu, presji czasu, oczekiwań płynących z różnych stron? Jak wyznaczać...

książek: 221
gabrielab393 | 2018-08-04
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 04 sierpnia 2018

Cieszę się, że przeczytałam tę książkę. Myślę, że mogłaby być przydatna każdemu kto musi zarządzać zespołem, nawet w małej firmie i ludziom którzy tworzą coś nowego (niekoniecznie stricte artystycznego). Tytuł w polskim przekładzie -"Kreatywność" - może odstraszać konotacją z coachingiem i źle pojętą psychologią, ale mogę zapewnić, że ta książka jest porządna, a rady w niej zawarte są naprawdę cenne i przy odpowiednim zaangażowaniu i wysiłku możliwe do wdrożenia w życie.
Chyba najbardziej w całej lekturze podoba mi się samo podejście do prowadzenia firmy autora - Eda Catmulla (założyciela i kierownika Pixara). Tłumaczy, że siła dobrego szefa nie polega na zastraszaniu podwładnych czy jak największym ograniczaniu możliwości ich działań, lecz na komunikacji, współpracy i zdolności do przyjęcia krytyki i zmian. Książka skłoniła mnie to do wielu ciekawych i inspirujących refleksji.

książek: 149
tk1221 | 2018-06-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 20 czerwca 2018

Dużo się dziś mówi o innowacyjności. By utrzymać się na rynku, w pracy, w rodzinie trzeba być innowacyjnym. Tylko co to znaczy? Jak zbudować kulturę, która promuje innowacyjność, a nie jest fabryką ludzi, którzy na koniec pracy pędem wracają do domu i chcą zapomnieć o ostatnich 8 h. O tym jest ta książka, jest to opis pewnej drogi, a tak naprawdę instrukcja jak budować zespoły, które pracują i uzyskują nieszablonowe efekty. Jest to też po prostu ciekawa historia o tym, jak powstawała potęga Pixara. Świetne.

książek: 100
Corgan | 2018-06-21
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 14 czerwca 2018

Jako osoba chcąca wzbudzić w sobie dawne pokłady kreatywności z czasów dziecięcych oraz dawny fan filmów studia Pixar pomyślałem, że przeczytanie książki Eda Catmulla będzie ku temu dobrą sposobnością. Pomimo, że pozycja jest kierowana głównie do osób zajmujących stanowiska kierownicze, a ja się do takich nie zaliczam, miałem nadzieję, że znajdę w niej coś dla siebie inspirującego. Mogę powiedzieć, że nie zawiodłem się i przekonałem się, że dzieło Catmulla ma wymiar dość uniwersalny i nie można go zaszufladkować tylko do kategorii „zarządzanie”.

Książka podzielona jest na IV części, która każda ma inny charakter. W pierwszej z nich autor opowiada swoją historię – o tym, jak jego dziecięce marzenia o zostaniu rysownikiem i jego fascynacja twórzczością Walta Disney’a wywarły wpływ na jego karierę naukową oraz późniejszą pracę. Tę część książki uważam za szczególnie ciekawą, gdyż wraz z kształtowaniem się Eda, możemy obserwować rozwój techniki w zakresie grafiki komputerowej oraz...

książek: 355
Adam | 2018-04-20
Na półkach: Ulubione, Przeczytane

Sięgnąłem po tą książkę przypadkiem, bo akurat odwiedziłem znajomych w ich firmie zajmującej się tworzeniem gier. Zobaczyłem ją na biurku, odruchowo przeczytałem opis z tyłu oraz "przeskanowałem" kilka przypadkowych stron.
Pół godziny później uświadomiłem sobie, że zaczytany siedzę na kanapie i nawet nie zacząłem rozmawiać o sprawie z którą przyszedłem i tylko spytałem czy mogę "Kreatywność" pożyczyć, oddam za dwa dni.
Pożyczyłem i oddałem mądrzejszy o praktyczną wiedzę jak zarządzać i stymulować kreatywne zespoły składające się z niezależnych i bardzo różnych od siebie ludzi.
Mimo, że ja pracuję w "klasycznym" IT, czyli takim gdzie tworzy się rozwiązania biznesowe, to opisie sukcesów i porażek Pixara nauczyłem się bardzo dużo i, o jejku, ależ ta nauka była przyjemna.

książek: 307
pietrych | 2018-09-10
Na półkach: Przeczytane, Audiobooki
Przeczytana: 09 września 2018

Możliwość zajrzenia za kulisy Pixara warta jest przebrnięcia przez couchingowe mądrości, których pełna jest ta książka.

książek: 143
Tomekkot | 2017-11-12
Przeczytana: wrzesień 2017

Książkę przeczytałem w następstwie biografii Steva Jobsa.
Niesamowita jest historia obydwu wytwórni- Pixar oraz Disney oraz to jak bardzo one od siebie się różniły. Książka zdecydowanie bardziej trafi do osób które pracują i zajmują stanowiska kierownicze odpowiedzialne za pracę zespołową. Lektura niesie za sobą wiele inspirujących i ciekawych wskazówek jak działać zespołowo, zyskać zaufanie współpracowników i co wpływa na odkrywanie nowych pomysłów.
Jest też dobrym uzupełnieniem do biografii Jobsa ponieważ pokazuje czym zajmował się w Pixar oraz jak wpłynął na tą firmę.

książek: 1436
Freja78 | 2015-10-26
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 26 października 2015

Genialnie opisana historia powstawania Studia Pixar. Polecam!!!
Żeby poznać człowieka trzeba zobaczyć go z wielu różnych perspektyw. A Steve Jobs to nie tylko Apple, ale także studio filmów animowanych Pixar. Czy obie firmy prowadził tak samo? Co o wizjonerze Doliny Krzemowej ma do powiedzenia Ed Catmull, który znał go od 1985 roku? Czy ta książka to kolejny hołd złożony Jobsowi? Poznaj historię wytwórni Pixar, bez której nie byłoby takich filmów jak „Toy Story”, „Potwory i spółka”, „Auta” czy „Ratatuj”, które rozpalają wyobraźnię milionów - tak dzieci, jak i dorosłych.

zobacz kolejne z 287 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
Powiązane treści
Książki, które poleca Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, serwisu, który zrewolucjonizował pojęcie „media społecznościowe” i bez którego wiele osób nie potrafi już sobie wyobrazić życia towarzyskiego, znany jest z dość śmiałych postanowień noworocznych oraz zacięcia filantropijnego.


więcej
więcej powiązanych treści
zgłoś błąd zgłoś błąd