The girl on the train
- Kategoria:
- kryminał, sensacja, thriller
- Wydawnictwo:
- Penguin Random House
- Data wydania:
- 2015-06-19
- Data 1. wydania:
- 2015-06-19
- Liczba stron:
- 316
- Czas czytania
- 5 godz. 16 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9780857522313
- Ekranizacje:
- Dziewczyna z pociągu (2016)
- Inne
The story is a first person narrative told from the point of view of three women: Rachel, Anna and Megan.
Rachel Watson is a 32-year-old alcoholic who is going through a difficult time in her life. Her ex-husband, Tom, left her two years ago for his mistress. He and Anna are now married and have a daughter. However, Tom cheats on Anna by having an affair with married neighbour Megan Hipwell. As the story begins, Megan is pregnant and secretly believes Tom to be the father.
While Rachel rides the train to and from London every day, she notices a beautiful couple whose lives she envies as they look happy. She watches them on their deck and often fantasizes about their lives. Though she has never met them, she believes them to be the perfect couple. Days later, she sees a news story about a woman's disappearance and realises it is the woman - Megan. Worried that she may have done something to Megan on the day of the incident, while blacked out and drunk, Rachel begins to investigate the disappearance. She starts lying to Megan's husband, Scott, to get close to him and causes distress to both Tom and Anna with her frequent drunkenness.
Once Anna finds evidence among Tom's belongings of his affair with Megan, she and Rachel realize that Tom "lies about everything,"[citation needed] and they confront him. Tom confesses to having murdered Megan and burying her body after she told him that he might be the father of her unborn baby. Tom attacks Rachel, who kills him in self-defense.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 45 884
- 9 825
- 8 922
- 687
- 686
- 374
- 224
- 222
- 191
- 181
Opinia
Z dużą obawą podchodzę do bestsellerów, gdyż doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jakie cuda może zdziałać dobrze przeprowadzona kampania reklamowa. Już niejednokrotnie sama padłam jej ofiarą, dość naiwnie wierząc w odpowiednio wyeksponowane zapewnienia wydawców. W tym wypadku czytelnik zostaje wodzony na większe pokuszenie, bo do zapoznania się z „Dziewczyną z pociągu” mają go zachęcać rekomendacje poczytnych pisarzy, które to budzą uzasadnione nadzieje na kawałek porządnego thrillera.
I w tym miejscu spotyka odbiorcę spore rozczarowanie, bo „Dziewczyna z pociągu” thrillerem nie jest – i mego przekonania nie zmienią twisty fabularne, jakie Hawkins próbowała wprowadzić do swojej opowieści. Samo wystąpienie elementu charakterystycznego dla powieści sensacyjnej nie uprawnia do automatycznej klasyfikacji w ten sposób pozostałej treści, zwłaszcza że ta nie spełnia założeń właściwych dla tego rodzaju gatunku. Przede wszystkim cała książka jest zbyt statyczna, zbyt duże jest tu nagromadzenie tych samych obrazów opisywanych za pomocą identycznych sformułowań. Przełamanie tej jednostajności nastąpiło zbyt późno by zatrzeć wrażenie znużenia, jakie towarzyszy czytelnikowi przez znakomitą większość lektury. Według mnie powieści jest bliżej do dramatu niż thrillera psychologicznego, bowiem obarczenie bohaterek bagażem doświadczeń nie jest wystarczające do stwierdzenia, że autorka poradziła sobie z rysem psychologicznym i charakterologicznym. To stanowisko jest wzmocnione przez zarzut skierowany do aspektu technicznego powieści – sam pomysł oddania głosu bohaterkom uważam za bardzo dobry, jednak zabrakło mi w tym wszystkim jakiegoś zróżnicowania. Mam w tym miejscu na myśli to, że wypowiedzi kobiet, a także ich przemyślenia są schematyczne i powtarzalne, praktycznie nie od odróżnienia – zabrakło w realizacji tego konceptu indywidualizacji narracji. To nie jedyny zarzut, jaki można uczynić w stosunku do warsztatu Pani Hawkins – nie trzeba mieć na swym czytelniczym koncie lektury wielu kryminałów by szybko rozszyfrować intencje autorki i wyłapać nieudolne próby zbicia czytelnika z tropu. Suspensu w „Dziewczynie z pociągu” nie znajdziecie, więc Ci, którzy liczą że końcówka uratuje tę historię, niech porzucą nadzieje.
Przeczytać, zapomnieć i nie wierzyć specom od promocji.
Z dużą obawą podchodzę do bestsellerów, gdyż doskonale zdaję sobie sprawę z tego, jakie cuda może zdziałać dobrze przeprowadzona kampania reklamowa. Już niejednokrotnie sama padłam jej ofiarą, dość naiwnie wierząc w odpowiednio wyeksponowane zapewnienia wydawców. W tym wypadku czytelnik zostaje wodzony na większe pokuszenie, bo do zapoznania się z „Dziewczyną z pociągu”...
więcej Pokaż mimo to