rozwińzwiń

Asy lotnictwa III Rzeszy

Okładka książki Asy lotnictwa III Rzeszy Samuel W. Mitcham Jr
Okładka książki Asy lotnictwa III Rzeszy
Samuel W. Mitcham Jr Wydawnictwo: Bellona historia
Kategoria:
historia
Wydawnictwo:
Bellona
Data wydania:
2009-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2009-01-01
Język:
polski
ISBN:
9788311112964
Średnia ocen

2,7 2,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
2,7 / 10
6 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
22
1

Na półkach:

Zęby bolą od liczby błędów w tej książce.

Zęby bolą od liczby błędów w tej książce.

Pokaż mimo to

avatar
432
121

Na półkach: ,

Od początku dziwił mnie ten He-111 oraz tytuł. No bo asy lotnictwa bombowego? No mogą być bo i dlaczego nie. Gdy zacząłem czytać to już w ogóle zgłupiałem gdyż nawet o tych "bombowcach" nie było wzmianki. Bohatersko, jako zdolny inżynier, którym jestem, postanowiłem przeczytać tytuł oryginalny. No i wszystko się wyjaśniło. Przetłumaczony wprost idealnie oddaje zawartość książki. Przyznam, że w połowie książki odkryłem, że taka pozycja ma rację bytu na tym świecie. Gdyż do tej pory nikt jakoś nie schylił się właśnie nad dowództwem Luftwaffe. Parę błędów i nieścisłości co prawda można znaleźć. Styl pisania o Goeringu jako o tłustej świni także z bólem można przetrawić. Jednak chyba nie kochać nazistów ani opowiadać o bitwach ta książka ma za zadanie. A to co ma robić to robi tak, że "może być".

Od początku dziwił mnie ten He-111 oraz tytuł. No bo asy lotnictwa bombowego? No mogą być bo i dlaczego nie. Gdy zacząłem czytać to już w ogóle zgłupiałem gdyż nawet o tych "bombowcach" nie było wzmianki. Bohatersko, jako zdolny inżynier, którym jestem, postanowiłem przeczytać tytuł oryginalny. No i wszystko się wyjaśniło. Przetłumaczony wprost idealnie oddaje zawartość...

więcej Pokaż mimo to

avatar
15
10

Na półkach:

Odradzam książki tego autora, jako źródło wiedzy historycznej.
Choć autor w przedmowie górnolotnie twierdzi, że „celem tej książki jest spojrzenie na człowieka na tle samolotu”, to jednak tytuł jest całkowicie mylący i nie współgra nawet z chaotyczną treścią książki.
W stosunku do polskiego teatru działań wojennych autor wykazał się niewiedzą, graniczącą z ignorancją.
Polskie lotnicze służby naziemne, nazywa „prymitywnymi” a polską armię lądową krytykuje za działania w „małych kieszonkach” cokolwiek miałoby to oznaczyć.
Powiela propagandowe brednie lotników niemieckich dotyczące pierwszego dnia wojny(str.78)cyt: „Niedaleko Wielunia 30 Stukasów zaskoczyło na otwartym terenie brygadę polskiej kawalerii”(sic!)
W rzeczywistości zbombardowano bezbronne polskie miasto, a zginęło wówczas ponad tysiąc cywilnych mieszkańców Wielunia.
Podkreślić tutaj należy raz jeszcze, że w Wieluniu nie było żadnych polskich jednostek wojskowych ani nawet obrony przeciwlotniczej.
Atak na Wieluń był według prawa międzynarodowego zbrodnią wojenną.
Podobne błędy w swej pracy pan Samuel Mitcham popełnia wielokrotnie, co dyskwalifikuje go jako rzetelnego historyka. Twierdzi przykładowo, że po kapitulacji Rejonu Umocnionego na Helu, toczyły się w Polsce tylko sporadyczne walki.(str.84)
Ani słowa nie wspomina o całodniowej bitwie pod Wytycznem, gdzie odziały KOP dzielnie walczyły z Armią Sowiecką. Również potężna bitwa, która toczyła się od 2 do 6 października pod Kockiem została przemilczana.
Pan Mitcham szeroko opisując przyczyny klęski polskiej armii, nie wspomina jednocześnie, ani słowem o zbrojnej agresji armii sowieckiej, dywersji niemieckiej czy rebelii ukraińskiej.
Autor w sprawach wojskowych jest dyletantem i chałturnikiem.

Odradzam książki tego autora, jako źródło wiedzy historycznej.
Choć autor w przedmowie górnolotnie twierdzi, że „celem tej książki jest spojrzenie na człowieka na tle samolotu”, to jednak tytuł jest całkowicie mylący i nie współgra nawet z chaotyczną treścią książki.
W stosunku do polskiego teatru działań wojennych autor wykazał się niewiedzą, graniczącą z ignorancją....

więcej Pokaż mimo to

avatar
389
13

Na półkach: ,

Zamiast pisać o sukcesach lotników, dokonaniach eskadr, itp. ( co powinno wynikać z tytułu książki)
Autor pokazuje nam w zasadzie wyłącznie afery, zepsucie, walkę o względy, słabość, wady sprzętu, i dokonuje strasznego zaniżenia strat (cywile) obu stron.
Książka dobra jako ciekawostka, ale nie jako kompetentne źródło wiedzy.

Zamiast pisać o sukcesach lotników, dokonaniach eskadr, itp. ( co powinno wynikać z tytułu książki)
Autor pokazuje nam w zasadzie wyłącznie afery, zepsucie, walkę o względy, słabość, wady sprzętu, i dokonuje strasznego zaniżenia strat (cywile) obu stron.
Książka dobra jako ciekawostka, ale nie jako kompetentne źródło wiedzy.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    7
  • Posiadam
    5
  • Chcę przeczytać
    3
  • Historia
    1
  • Poszukuję (głównie e-book n/k)
    1
  • Marcin
    1

Cytaty

Więcej
Samuel W. Mitcham Jr Asy lotnictwa III Rzeszy Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także

Ciekawostki historyczne