Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność

Okładka książki Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność Tim Brown
Okładka książki Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność
Tim Brown Wydawnictwo: Libron sztuka
232 str. 3 godz. 52 min.
Kategoria:
sztuka
Tytuł oryginału:
Change by design: how design thinking transforms organizations and inspires innovation
Wydawnictwo:
Libron
Data wydania:
2013-06-13
Data 1. wyd. pol.:
2013-06-13
Liczba stron:
232
Czas czytania
3 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
9788364275012
Tłumacz:
Marta Höffner
Tagi:
design design thinking projektowanie komunikacji
Średnia ocen

7,6 7,6 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,6 / 10
33 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
22
15

Na półkach:

Zdedcydowany klasyk w dziedzinie design thinking.

Zdedcydowany klasyk w dziedzinie design thinking.

Pokaż mimo to

avatar
383
91

Na półkach: ,

Tak książka powoduje nieodwracalne zmiany w mózgu, które mają dużą szansę przełożyć się na rzeczywistość.

Tim Brown wyciska nas jak cytrynę. Co dzisiaj znaczy "projektować"? Pytanie kluczowe - ale ważniejsze niż teoretyczne rozważania akademików są tu praktyczne odpowiedzi "wdrażających ideę w czyn". Bo projektowanie przede wszystkim jest dla ludzi. To my korzystamy z dobrze zaprojektowanych… no, właśnie: czego?

Nie, nie mówimy tu o wyciskarce do cytrusów. To jest książka o projektowaniu tego, co w życiu jest bardzo ważne. O zaangażowaniu nie tylko naszego intelektu w proces projektowy, ale przede wszystkim doświadczenia/doświadczania świata.

Tim Brown krok po kroku przeprowadza przez niuanse, niejednokrotnie załazi za skórę, powoduje irytację pomieszaną z zachwytem. Czym różni się zespół multidyscyplinarny od zespołu interdyscyplinarnego? I jak to się dzieje, że czasem komunikacja między członkami zespołu zajmuje więcej czasu, niż sam proces projektowy? Tak, znamy to bardzo dobrze z pracy zespołowej… aż nazbyt dobrze. Całość okazuje się zawsze czymś więcej, niż sumą części. Wszak "przeważająca część doświadczenia podróżowania koleją w ogóle nie ma związku z pociągiem" - to nie wygodne bądź niewygodne fotele, czysty bądź brudny przedział czy spóźniony albo punktualny pociąg; to również możliwość rozeznania w rozkładzie jazdy, łatwość zarezerwowania/kupienia biletu, dworzec i kasy, dojazd na dworzec i z dworca, miejsce na bagaż, etc, etc, etc...

"Zmiana przez design" jest bezczelną książką. Prowokuje do tego, by po niej kryklać (szkoda tylko, że wydawca nie wziął pod uwagę tego, "co" wydaje i zafundował nam książeczkę-skrypt uniwersytecki, "ściśniętą" i z wąziutkimi marginesami…),kolorować, podkreślać, robić notatki między wierszami, przy marginesach, stawiać wykrzykniki. Tim Brown pisze ją bowiem nie tylko dla nas, ale RAZEM z nami. Czytając tę książkę nie da się po niej nie pisać! Bo Design Thinking dla organizacji to również design thinking dla czytelnika.

Tim Brown stawia kilka ważnych diagnoz - można się z nimi zgadzać bądź nie, ale na pewno warto się nad nimi zastanowić:
1. Żyjemy w "gospodarce doświadczenia" - ludzie przechodzą od pasywnej konsumpcji do aktywnej partycypacji
2. Najlepsze doświadczenia nie są opisywane w centralach firm, ale tworzą je i zapewniają na miejscu osoby świadczące usługi.
3. Najważniejsza jest implementacja - doświadczenie musi być tak samo dobrze przygotowane i precyzyjnie skonstruowane jak każdy inny produkt.
I chyba clou całej książki: "nakłanianie ludzi do zmiany jest trudne nawet w najbardziej sprzyjających okolicznościach, a okazuje się całkowicie niemożliwe, gdy napotykamy opór" :)

Co zrobić, by oporu nie było? Ba, jak z wyzwaniami tak ludzkimi jak i rynkowymi poradzili sobie najlepsi? Uwielbiam tę książkę za żywe morze przykładów! I za narzędzia, które dała mi do mojej pracy. Zresztą, nie tylko pracy.

Gorąco polecam: "Zmiana przez design" zmienia mózg!



Ma
| Tim Brown, Zmiana przez design: jak design zmienia organizacje i pobudza innowacyjność, Wydawnictwo Libron, Wrocław 2013

Tak książka powoduje nieodwracalne zmiany w mózgu, które mają dużą szansę przełożyć się na rzeczywistość.

Tim Brown wyciska nas jak cytrynę. Co dzisiaj znaczy "projektować"? Pytanie kluczowe - ale ważniejsze niż teoretyczne rozważania akademików są tu praktyczne odpowiedzi "wdrażających ideę w czyn". Bo projektowanie przede wszystkim jest dla ludzi. To my korzystamy z...

więcej Pokaż mimo to

avatar
210
89

Na półkach: ,

Autor w prosty, przystępny sposób omawia jak design zmienia otaczający nas świat, przede wszystkim wszelkiego rodzaju instytucje, korporacje, najbardziej znane firmy. Główną składową merytorycznej treści książki jest design thinking czyli właściwie nowoczesna filozofia postrzegania świata. Świata, który zbudowany jest przez nas i dla nas. Łatwość odbioru podnoszą liczne przykłady, na których bazuje autor.

Autor w prosty, przystępny sposób omawia jak design zmienia otaczający nas świat, przede wszystkim wszelkiego rodzaju instytucje, korporacje, najbardziej znane firmy. Główną składową merytorycznej treści książki jest design thinking czyli właściwie nowoczesna filozofia postrzegania świata. Świata, który zbudowany jest przez nas i dla nas. Łatwość odbioru podnoszą liczne...

więcej Pokaż mimo to

avatar
6
6

Na półkach:

Ciekawa, rzeczowa, trudno dostępna.

Ciekawa, rzeczowa, trudno dostępna.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    197
  • Przeczytane
    39
  • Posiadam
    12
  • Teraz czytam
    6
  • Design
    4
  • User Experience
    2
  • 2018
    2
  • Biznes
    2
  • Do kupienia
    2
  • Kultura
    1

Cytaty

Więcej
Tim Brown Zmiana przez design: jak design thinking zmienia organizacje i pobudza innowacyjność Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także