Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Sztuka uczenia się

Wydawnictwo: Wiedza Powszechna
6,17 (6 ocen i 0 opinii) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
2
6
3
5
1
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje

„Jak wiemy, jedna z tajemnic postępu polega na doskonaleniu zdobyczy poprzedników przez poddanie dotychczasowej działalności refleksji i badaniu, które pozwala działalność tę wykonywać sprawniej niż dotychczas. Czy ta usprawniająca refleksja, która przynosi tak zdumiewające postępy w dziedzinie produkcji, nie powinna intensywniej niż dotąd przenikać aktywności człowieka, polegającej na uczeniu...

„Jak wiemy, jedna z tajemnic postępu polega na doskonaleniu zdobyczy poprzedników przez poddanie dotychczasowej działalności refleksji i badaniu, które pozwala działalność tę wykonywać sprawniej niż dotychczas. Czy ta usprawniająca refleksja, która przynosi tak zdumiewające postępy w dziedzinie produkcji, nie powinna intensywniej niż dotąd przenikać aktywności człowieka, polegającej na uczeniu się? (…) Oprócz konkretnych dyrektyw dla uczących się praca niniejsza zawiera m. in. szereg takich informacji oraz uwag o racjonalnym uczeniu się i nauczaniu, których uczeń sam na własną rękę wykorzystać praktycznie nie potrafi, gdyż stanowione przede wszystkim domenę obowiązków szkoły. Czy informacje takie – powie ktoś – zmniejszające niewiedzę ucznia w żywotnych dla niego sprawach, nie mogą źle wpłynąć na autorytet szkoły i nauczyciela? Sądzę, że autorytetu tego bronić trzeba nie przez ukrywanie przed młodzieżą możliwości doskonalszego prowadzenia nauki, lecz drogą energicznego przezwyciężania zastoju i konserwatyzmu, który przenika naszą szkołę znacznie głębiej, niż się zwykle sądzi. Co więcej: w zaznajamianiu szerokiego ogółu uczniów i rodziców z możliwościami usprawniania toku nauki upatruję nawet jeden ze sposobów podważania wzmiankowanego konserwatyzmu, z którym toczy się u nas nie wojnę, lecz anemiczną walkę podjazdową”.

 

źródło opisu: cytat ze Wstępu

źródło okładki: zdjęcie autorskie

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (17)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 3593
Anna | 2017-04-03
Przeczytana: 1976 rok
książek: 19
wajan | 2013-09-13
Na półkach: Przeczytane, Rozwój
Przeczytana: 13 września 2013
książek: 1226
almos | 2013-07-05
książek: 1840
jestemlisek | 2013-05-27
Na półkach: Przeczytane
książek: 0
| 2013-02-20
Na półkach: Przeczytane
książek: 66
Tunrida2 | 2013-02-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 lutego 2013
książek: 245
Małgorzata | 2017-08-17
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 listopada 2017
książek: 3139
Andrzej Chojnacki | 2017-06-11
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 1079
anaemia | 2017-03-04
Na półkach: Chcę przeczytać
książek: 93
Jezakova | 2015-11-05
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
zobacz kolejne z 7 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd