Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu

Okładka książki Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu Asa Briggs, Peter Burke
Okładka książki Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu
Asa BriggsPeter Burke Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
472 str. 7 godz. 52 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Tytuł oryginału:
A Social History of the Media. From Gutenberg to the Internet
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2011-01-01
Data 1. wyd. pol.:
2011-01-01
Liczba stron:
472
Czas czytania
7 godz. 52 min.
Język:
polski
ISBN:
978-83-01-16455-3
Tłumacz:
Jakub Jedliński
Tagi:
Dzieńnnikarstwo media internet
Średnia ocen

7,7 7,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Niechciane myśli i silne emocje. Jak je zrozumieć i nad nimi zapanować Blaise Aguirre, Jon Hershfield
Ocena 7,5
Niechciane myś... Blaise Aguirre, Jon...
Okładka książki Aktywizator seniorów. Scenariusze zajęć Małgorzata Brzezińska, Małgorzata Graczkowska, Anna Kwaśniewska
Ocena 6,8
Aktywizator se... Małgorzata Brzezińs...
Okładka książki Enneagram. Dziewięć typów osobowości Andreas Ebert, Richard Rohr OFM
Ocena 7,4
Enneagram. Dzi... Andreas Ebert, Rich...
Okładka książki Homoseksualność i homoerotyzm w świecie starożytnym Paweł Sawiński, Andrzej Wypustek
Ocena 7,4
Homoseksualnoś... Paweł Sawiński, And...
Okładka książki Kontrola umysłu metodą Silvy. Odkryj niezwykłe możliwości swojego mózgu Philip Miele, José Silva
Ocena 7,8
Kontrola umysł... Philip Miele, José ...
Okładka książki Dlaczego narody przegrywają Daron Acemoglu, James A. Robinson
Ocena 7,5
Dlaczego narod... Daron Acemoglu, Jam...

Oceny

Średnia ocen
7,7 / 10
10 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
4212
152

Na półkach:

Jest to książka tak wielowątkowa, że mówiąc o niej nie sposób na raz wymienić wszystkich poruszanych w niej zagadnień. Autorzy omawiają m.in. wpływ wydarzeń historycznych i politycznych na rozwój mediów (rewolucja angielska z połowy XVII wieku); mechanizmy społeczne, które doprowadziły do umasowienia mediów – np. samo pojawienie się gazet nie miałoby tak wielkiego znaczenia, gdyby nie egalitarne, umożliwiające szerszym grupom odbiorców dostęp do informacji kawiarnie, w których czytywano na głos i dyskutowano doniesienia prasowe (przełom XVII i XVIII wieku); wskazują, jak głębokie zmiany społeczne spowodował rozwój mediów różnego rodzaju. Także czas i przestrzeń uległy w XIX i XX wieku redefinicji pod wpływem rozwoju technik komunikacji oraz przekazywania informacji. By to zrozumieć, poznajemy historię nie tylko przedsiębiorstw telekomunikacyjnych, ale także linii kolejowych i żeglugowych oraz historię techniki, wynalazków i wynalazców. To z tych (oraz wielu innych) zjawisk wykształciły się media, czy też raczej należałoby powiedzieć: cały system medialny, jaki znamy dziś.

http://ohistorii.blogspot.com/2015/01/a-briggs-p-burke-spoeczna-historia.html

Jest to książka tak wielowątkowa, że mówiąc o niej nie sposób na raz wymienić wszystkich poruszanych w niej zagadnień. Autorzy omawiają m.in. wpływ wydarzeń historycznych i politycznych na rozwój mediów (rewolucja angielska z połowy XVII wieku); mechanizmy społeczne, które doprowadziły do umasowienia mediów – np. samo pojawienie się gazet nie miałoby tak wielkiego...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    38
  • Przeczytane
    13
  • Dziennikarstwo
    2
  • Literatura naukowa i popularnonaukowa
    1
  • Historia
    1
  • Studia
    1
  • Historia nauki, kultury i religii
    1
  • Posiadam
    1
  • Ulubione
    1
  • Zbiory
    1

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Społeczna historia mediów. Od Gutenberga do internetu


Podobne książki

Przeczytaj także