Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- Onepress
- Data wydania:
- 2011-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2011-01-01
- Liczba stron:
- 160
- Czas czytania
- 2 godz. 40 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788324636242
- Tagi:
- marketing grywalizacja biznes
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 598
- 571
- 149
- 23
- 15
- 12
- 10
- 8
- 7
- 7
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Mało odkrywcza, ale należy zwrócić uwagę, że od momentu napisania minęło już kilkanaście lat. Zwraca uwagę na mechanizmy ze świata gier obecne w naszym życiu. Najciekawsza według mnie końcówka, gdzie autor omawia zastosowanie grywalizacji do rozwijania własnego biznesu.
Pozycja dostępna w formie audiobooka, słucha się bardzo szybko (u mnie jeden wieczór) z uwagi na stosunkowo niewielką objętość.
Mało odkrywcza, ale należy zwrócić uwagę, że od momentu napisania minęło już kilkanaście lat. Zwraca uwagę na mechanizmy ze świata gier obecne w naszym życiu. Najciekawsza według mnie końcówka, gdzie autor omawia zastosowanie grywalizacji do rozwijania własnego biznesu.
więcej Pokaż mimo toPozycja dostępna w formie audiobooka, słucha się bardzo szybko (u mnie jeden wieczór) z uwagi na...
Gdyby nie umiejętności Pana Pawła w opowiadaniu historii książkę można by skrócić co najmniej o połowę. Bardzo oczywiste rzeczy ubrane w fajne słowa i napisane w sposób interesujący. Szkoda, że nie udało się połączyć tych dwóch kwestii. Dodatkowo lekturę już trochę pokonuje czas, nieustanny rozwój marketingu, mediów społecznościowych powoduje, że duża część podanych przykładów się zdezaktualizowała (oczywiście kontekst jak najbardziej odpowiedni i nawiasem mówiąc dziękuję za przypomnienie o tworze jakim była naszaklasa.pl). Przeczytać dla "samej fabuły" można, natomiast jeżeli chodzi o wyciągnięcie konkretnych wniosków oraz zagadnień związanych z "mindf*ck", "eureka", "wtf" to nie ma na co liczyć.
Gdyby nie umiejętności Pana Pawła w opowiadaniu historii książkę można by skrócić co najmniej o połowę. Bardzo oczywiste rzeczy ubrane w fajne słowa i napisane w sposób interesujący. Szkoda, że nie udało się połączyć tych dwóch kwestii. Dodatkowo lekturę już trochę pokonuje czas, nieustanny rozwój marketingu, mediów społecznościowych powoduje, że duża część podanych...
więcej Pokaż mimo toJest to moja pierwsza pozycja w tym temacie. Pozwoliła mi uporządkować wiedzę, którą podświadomie wykorzystuję w praktyce. Zawiera się tu kilka bardzo wartościowych przykładów jak chociażby priorytetyzacja maili czy projekt DARPA. Znajdzie się też kawałek na opisanie mechanizmów gry możliwych do zastosowania w świecie cyfrowym. Jedyne czego mi brakowało to bardziej poszerzonej analizy tych mechanizmów, ale z drugiej strony nie to bydło chyba do końca celem tej książki.
Jest to moja pierwsza pozycja w tym temacie. Pozwoliła mi uporządkować wiedzę, którą podświadomie wykorzystuję w praktyce. Zawiera się tu kilka bardzo wartościowych przykładów jak chociażby priorytetyzacja maili czy projekt DARPA. Znajdzie się też kawałek na opisanie mechanizmów gry możliwych do zastosowania w świecie cyfrowym. Jedyne czego mi brakowało to bardziej...
więcej Pokaż mimo toBardzo ciekawe ujęcie problemu motywowania ludzi, a także rozwijania ich kompetencji poprzez osnuwanie stawianych im zadań w różnego rodzaju "grach". Wszyscy zawsze lubią "zdobywać punkty"...
Bardzo ciekawe ujęcie problemu motywowania ludzi, a także rozwijania ich kompetencji poprzez osnuwanie stawianych im zadań w różnego rodzaju "grach". Wszyscy zawsze lubią "zdobywać punkty"...
Pokaż mimo toMust have dla tych, którzy są zainteresowani elementami tworzenia społeczności wokół strony www czy fanpage'a.
Must have dla tych, którzy są zainteresowani elementami tworzenia społeczności wokół strony www czy fanpage'a.
Pokaż mimo toPolecam audiobook zamiast książki. Autor świetnie opowiada i wspaniale się słucha. Przeplata opowieści wstawkami z badań oraz podaje przykłady. Książka wprowadza w świat grywalizacji oraz zachęca do pogłębiania tematu.
Polecam audiobook zamiast książki. Autor świetnie opowiada i wspaniale się słucha. Przeplata opowieści wstawkami z badań oraz podaje przykłady. Książka wprowadza w świat grywalizacji oraz zachęca do pogłębiania tematu.
Pokaż mimo toBardzo dobra książka, w której zawarta jest esensja praktycznie od razu do zastosowania.
Nie dokończyłam jej, bo nie potrzebuję już tych tipów w mojej działalności.
Bardzo dobra książka, w której zawarta jest esensja praktycznie od razu do zastosowania.
Pokaż mimo toNie dokończyłam jej, bo nie potrzebuję już tych tipów w mojej działalności.
Nie jestem zapalonym graczem, ale książka mnie bardzo zainteresowała i wiele wyjaśniła. Szczególnie podobało mi się jak techniki tworzenia i uatrakcyjniania gier, mają odzwierciedlenie w psychologii, socjologii i ludzkiej motywacji.
Nie jestem zapalonym graczem, ale książka mnie bardzo zainteresowała i wiele wyjaśniła. Szczególnie podobało mi się jak techniki tworzenia i uatrakcyjniania gier, mają odzwierciedlenie w psychologii, socjologii i ludzkiej motywacji.
Pokaż mimo toNieco płytka, ale może to przez te 10 lat, które minęły od jej wydania.
Nieco płytka, ale może to przez te 10 lat, które minęły od jej wydania.
Pokaż mimo toDla mnie odkrywcza. Dużo opisów eksperymentów naukowych, przytoczone analizy zachowań graczy i klasyfikacje, ale przede wszystkim doskonała metafora słonia i jeźdźca, która mocno do mnie przemawia
Dla mnie odkrywcza. Dużo opisów eksperymentów naukowych, przytoczone analizy zachowań graczy i klasyfikacje, ale przede wszystkim doskonała metafora słonia i jeźdźca, która mocno do mnie przemawia
Pokaż mimo to