Opinie użytkownika
Heartstopprer porusza we mnie takie struny, o których istnieniu czasem nie miałam nawet pojęcia
Nie sięgam często po literaturę młodzieżową, tym dziwniejsze, że pewnego zimnego poranka wiele miesięcy temu przeczytałam w Legimi pierwszy tom. Przepadłam. Nigdy nie czytałam tak emocjonalnej powieści graficznej, tak głęboko dotykającej pewnych problemów. Nie wiem, jak...
Nie rozumiem. Jak się nie ma nic do powiedzenia, to się nic nie mówi.
"Mama od tortur" to ujma dla całego true crime i reportażu.
Książka jest napakowana po brzegi kilkoma rzeczami, które stanowią o jej absolutnej porażce.
1. Rzeczy, których Gertrude dopuściła się na swojej podopiecznej są wystarczająco okrutne. Nie potrzebują napakowanych epitetami akapitów. Nie...
Cały czas chciałam szczerze poznać fenomen Kinga i zobaczyć to, co tysiące fanów widzą w jego książkach. I znowu dostałam nudną, mało angażującą historię ze sztampowymi bohaterami i fabułą bez kręgosłupa.
Jest sobie Roland, umie w pif-paf, niby jest sprytny, ale jednak nie. Szuka jakiegoś typa i tytułowej Wieży. Nuda nuda nuda. Świat przedstawiony? Meh, wieje pustynią,...
Wiedziałam, że życie siostry zakonnej jest ciężkie. Nie miałam pojęcia, że aż tak.
Ten reportaż to zbiór kilkunastu różnych, chociaż dosyć podobnych, opowieści byłych zakonnic. Jedne odeszły jeszcze w nowicjacie, inne po ślubach wieczystych i ponad dwudziestu latach spędzonych za klasztornymi murami. Co ciekawe, zdecydowana większość (jeśli nie wszystkie) z nich nie...
Dzieło o małych gabarytach, ale za to z jak gorzkim przekazem
Fabuła i konstrukcja postaci są raczej proste, bo też nie one grają najważniejszą w książce rolę. Głównym celem tego klasyka, jak to w klasykach bywa często, jest komentarz społeczny.
Przede wszystkim autor obala mit dziecięcej niewinności. Do tego dokłada zaprzeczenie teorii, według której człowiek jest...
Opowieść bardzo miła, dobry wstęp do fantasy dla dzieci, a że moje wewnętrzne dziecko jeszcze nie umarło (do końca), to natchnęło mnie coś, żeby 2023 kończyć i 2024 rozpoczynać z miłą lekturą.
Czytając, miałam pewnego rodzaju prześwity wspomnień z omawiania Narni w podstawówce. Miłe to były czasy, a przynajmniej te wspomnienia z czytaniem książek były miłe.
Cóż mam rzec,...
Ok, przeczytałam ufo-porno.
Ok, nie było aż takie złe.
Ok, chciałam na tle okładki dać wysypisko śmieci, ale jestem na to zbyt miła.
Po obejrzeniu 10 minut filmu Prostracji o tymże niechlubnym dziele, postanowiłam, że ta książka może być kopalnią durnoctwa i pozwoli mi przeżyć prawdziwe katharsis, i ja dosłownie muszę przeczytać ten szajs.
Początki przypominały mi nieco...
Mieli wieść spokojne życie w rytmie amerykańskiego snu. Rzeczywistość przyniosła poważne problemy.
Schizofrenia to choroba trudna, dotykająca całą rodzinę. Co więc zrobić, gdy choruje na nią aż szóstka dzieci? Galvinowie nie mieli łatwo i bynajmniej nie radzili sobie z tym wszystkim dobrze. Narastające krzywdy i wynikające z nich napięcia niemalże zniszczyły wszystkich...
To była najlepsza książka, jaka mogła mi się trafić w okresie przedświątecznym ❤️🌈
Ciepło które roztacza ten komiks jest naprawdę otulające dla czytelnika. Ten tom jest jednak poważniejszy niż trzy poprzednie.
Uwaga, kolejny akapit zawiera spoilery, jest oznaczony tęczami.
🌈🌈🌈🌈
Kiedy Charlie trafia do szpitala psychiatrycznego, łzy napływają mi do oczu. Poprowadzenie...
Genialny aktor czy ofiara własnej psychiki?
Oto Billy Milligan, najcięższy udokumentowany przypadek rozszczepienia osobowość.
Billy popełnia przestępstwa, których nie jest do końca świadomy. Gdy łapie go policja, funkcjonariusze od razu spostrzegają, że z Milliganem jest coś nie w porządku.
Reportaż zaliczam do DNF'ów. DNF - to skrót od did not finish, czyli (książka)...
Nasza bohaterka, Viv, bardzo chce zamienić miecz na kubek z kawą. Kiedyś łamała kręgosłupy, teraz serwuje gorące napoje. Czy to może się udać?☕☕
"Legendy i Latte" to miła, dość krótka opowieść, w której pierwsze skrzypce grają kawa i bułki cynamonowe. Prostota narracji, postaci i fabuły pozwala wziąć oddech i zanurzyć się w opowieści✨
Z kartek sączy się odrobina magii i...
Doktor Jekyll i Pan Hyde to utwór, który siedział na mojej liście "do przeczytania" zdecydowanie najdłużej, bo od dwunastu lat. Książka została przytoczona na zajęciach z angielskiego, kiedy byłam w czwartej klasie podstawówki i aż do dzisiaj czekała na swoje przeczytanie. Imienia anglistki, która nam książkę przedstawiła, już nie pamiętam, ale tytuł wydawał się na tyle...
więcej Pokaż mimo to
Pierwszy raz piszę recenzję, kiedy łzy jeszcze nie wyschły mi na policzkach. "Droga" to książka o niezwykłym ładunku emocjonalnym.
McCarthy w "Drodze" ujmuje sens i bezsens życia ludzkiego. Na zasadzie kontrastu zestawia ze sobą dobro i zło, których granica momentami się przesuwa w jedną lub drugą stronę.
Postapokaliptyczny świat. I dwie osoby - ojciec i syn -...
Po wielu bataliach z czytaniem osiemnastowiecznego pamiętnika Hester Lynch Thrale potrzebowałam chociaż trochę eskapizmu. "Czarne Miecze" dały mi dokładnie to, czego szukałam.
Pierwsze strony i co rusz napotykanie słowa "kunsztowny" trochę ostudziły mój zapał do książki, ale potem było coraz lepiej i lepiej. Zanurzyłam się w świecie Nipponu (z małymi elementami fantastyki)...
Spędziłam dziś nad nią trzy godziny, bo od połowy zwyczajnie nie mogłam się oderwać.
Od mojej ostatniej przygody z komisarzem Brudnym minęło kilka miesięcy. Nie zapomniałam jednak o serii i co wizytę w Empiku zerkałam w stronę półek z kryminałem. W końcu "Zaraza" wpadła na mój czytnik i w ciągu kilku dni została pochłonięta przez moje spragnione kryminału oczy
👁️👄👁️
Jak...
Macie jakieś książki, do których wróciliście po ponad dziesięciu latach? Ja mam Igrzyska 🔥
"W Pierścieniu Ognia" to druga część najbardziej kultowej młodzieżowej trylogii. W pierwszej części Suzanne Collins bombarduje nas emocjami, ale ta część to prawdziwa bomba wodorowa. 💥
Nowe postacie, nowe wyzwania i nowe zagrożenia. Nasi bohaterowie z tragicznej sytuacji wpadają w...
eśli odpowiedź brzmi "tak", to ta pozycja koniecznie musi znaleźć się na waszej półce.
Przez cały czas słuchania (wybrałam audiobook) czułam absolutne obrzydzenie postacią Pękalskiego. I to było w tej książce najlepsze - już spieszę z wyjaśnieniem dlaczego.
Dobre true crime to takie, które nie robi z mordercy celebryty, a pokazuje go jako skrzywioną, obrzydliwą bestię,...
Jeśli w Polsce nadal będziemy mówić o depresji tak jak w tej książce, to zbyt wiele sobie nie wywalczymy.
Mam problem z tym reportażem. Jest on zbiorem historii osób z depresją. To tyle. Mówienie o chorobie tylko po to, żeby o niej opowiedzieć. Myślę, że w czasach normalizowania (a może destygmatyzacji?) chorób psychicznych, podzielenie się samymi historiami, często...
Początkowo była to typowo nostalgiczna wycieczka - przemierzając przez strony przypominałam sobie jak wiele znaczyła dla mnie ta książka lata temu. A potem przepadłam.
Wraz z wylosowaniem wiadomego nazwiska z puli potencjalnych trybutów, emocje poszły w górę, a ja, momentami ze łzami w oczach, pochłaniałam kolejne strony. Nim się obejrzałam, po dokładnie pięciu godzinach...