Opinie użytkownika
Ciekawostki ze świata gór. Sporo jest o pracy TOPR, jego historii i osobach z nim związanych. Jest kilka historii ku przestrodze, ale nie są to szczegółowo opisane wypadki. Jest zwrócenie uwagi na przyrodę TPN, jak należy się zachowywać i ją szanować. Trochę jest z życia górali i lokalnego środowiska. Taka książka ciekawostka, ale czyta się dobrze.
Pokaż mimo to
Najpierw książka, potem film. Pozwala to na możliwość odniesienia się do scen w filmie, względem wydarzeń z powieści. Gdyby nie to, ciężko byłoby ogarnąć, o co tak naprawdę chodzi w 'Anihilacji'. Szczególnie, że film jednak trochę różni się od książki.
Co do powieści, uważam, że to dobre sci-fi. Dawno mnie już tak bardzo nie wciągnęła żadna książka. Niestety jest nierówna,...
Słabiutka. Wpadła w moje ręce przypadkowo ostatnia część cyklu o kuzynkach Kruszewskich, jednak ani trochę nie zachęciła mnie do sięgnięcia po wcześniejsze tomy.
Bohaterek, ani innych osób nie polubiłam. Akcja powieści jest dla mnie tak nudna, że działała za każdym razem usypiająco. Opowiedziana historia mnie nie wciągnęła, a wręcz irytowała. Jedyne co mnie zainteresowało...
Drugi tom z cyklu o Vuko Drakkainenie jest jak „powieść droga”. Główny bohater musi pokonać pełną niebezpieczeństw drogę do tymczasowego domu na planecie Midgaard. Ale najpierw musi uwolnić się z drzewa.
W odróżnieniu od tomu pierwszego mamy tutaj mniej akcji, a więcej samej wędrówki. Bohater jest zmęczony, głodny i poobijany. Technologiczne wsparcie, które otrzymał na...
Ta książka jest zwyczajnie nudna. Akcji tutaj nie ma żadnej. Cała ekipa dochodzeniowa jest nijaka i całe to śledztwo również.
Mam wrażenie, że główny bohater to podstarzały, cyniczny facet, a nie mężczyzna w wieku 47 lat.
Opis relacji z Marianne jest nadzwyczaj infantylny i nie pasuje do osób w średnim wieku, które mają już jakieś doświadczenie życiowe w związkach, tylko...
Uniwersum S.T.A.L.K.E.R. to cykl książek na podstawie serii gier komputerowych, o takim samym tytule, wydawanych w latach 2007 – 2009. „Ołowiany świt” został napisany w 2013r.
Sięgając po tę książkę, nie wiedziałam o tym i to chyba dobrze, bo czytałam bez jakichkolwiek oczekiwań.
Książka ma formę zbioru opowiadań, łączy je bohater, ale nie można oprzeć się uczuciu, że jest...
Jak na Kinga, myślałam, że będzie więcej dreszczyku emocji, akcji i napięcia. Książka jest w kategorii horror, jednak z tym gatunkiem ma niewiele wspólnego. Ciężko nawet sklasyfikować, do jakiego gatunku ją zaliczyć. „Sklepik z marzeniami” opisuje relacje międzyludzkie i problemy poszczególnych jednostek, ciemną stronę i tajemnice mieszkańców Castle Rock. Do własnych celów...
więcej Pokaż mimo to„Wszystko za Everest” tytuł adekwatny do tego, ile ludzie potrafią poświęcić aby osiągnąć upragniony, najwyższy szczyt świata. Za tym poświęceniem stoją też bardzo duże sumy pieniędzy. Ciężko podjąć decyzję o odwrocie, kiedy za szansę zdobycia góry zapłaciło się kilkadziesiąt tysięcy dolarów. Everest – dla jednych wciąż marzenie, dla innych grób.
Pokaż mimo to
„Morderstwo w Mezopotamii” wyd. 1936r.
Jedna z fajniejszych książek Agathy Christie. Nie nudziłam się ani przez chwilę. Sceneria, w jakiej rozgrywa się akcja w pełni oddana. Wyczuwalny dreszczyk emocji związany z zamkniętym środowiskiem i odizolowanym miejscem, w którym grasuje morderca. Postacie dobrze zarysowane i ciekawe, a siostra Leatheran to młoda, ambitna i...
„Magia grudniowej nocy” to książka obyczajowa z dużą ilością uczuć, miłości i ciepła. Literatura dobra do zrelaksowania się i „zatrzymania” na chwilę w tym ciągle gnającym gdzieś świecie. Znajdziemy tam zbiór „złotych myśli”, trochę ckliwych, ale ta książka ma za zadanie odprężać. Z kartek bije wszechogarniająca dobroć, wszędzie unosi się zapach cynamonu i imbiru, i co rusz...
więcej Pokaż mimo toKsiążkę podzieliłabym na trzy części w odniesieniu do moich wrażeń. Pierwsza wciągała bardzo, środek się dłużył i przynudzał, by znów bliżej końca bardziej mnie zainteresować. Powrót do „Głębi” po 3 latach wymagał trochę wysiłku, aby przypomnieć sobie kto, co i dlaczego. Gdy już się to udało, czytanie stało się prostsze i przyjemniejsze, a wiedzieć trzeba, że u Podlewskiego...
więcej Pokaż mimo toTo druga książka tej autorki, którą miałam okazję przeczytać. Niestety ta także nie przyniosła tego, czego oczekiwałam po przeczytaniu zachęcającego opisu. Doskonale wyczuwalny „damski styl” pisania i chyba bardziej z myślą, że dla kobiet. „Morderstwa nad Shadow Creek” właściwie przedstawiają historię obyczajową, a gdzieś z boku tego wszystkiego toczy się mniejszy wątek ...
więcej Pokaż mimo to„Pani Jeziora” to już zakończenie tej wspaniałej opowieści. Ostatni tom trzyma wysoki poziom. Autor obdarzył czytelnika pełnym kwieciem doznań. Dobrze i barwnie opisane sceny batalistyczne, otaczającego powojennego świata i tego co przeżywają bohaterowie, tylko zachęcają do dalszego czytania. Książka wciąga mocno i ciężko ją odłożyć. Losy Geralta, Yennefer i Ciri, a także...
więcej Pokaż mimo to
„Dreszcze Beskidów” to debiut polskiego autora Pawła Więzika, który dorastał w Szczyrku. Poza pisaniem zajmuje się również rapowaniem, tworzeniem liryki i prozy oraz własnym biznesem. Jest mocno zaangażowany w promowane kultury swojego regionu.
Książka to mieszanka wielu gatunków, jest tu trochę horroru (ludzie zombie), fantastyka związana z dawnymi wierzeniami (leszy),...
Ciekawa i wciągająca opowieść o kształtującej się osobowości młodego człowieka, osadzona w świecie fantasy. Choć myślę, że ten świat bardziej szczegółowo poznamy w kolejnych tomach. Ged odkrywa w sobie dar magii i postanawia kształcić się na czarnoksiężnika w najsławniejszej szkole dla magów na wyspie Roke. Tam kierowany ambicją, a nie potrafiący zapanować nad swoją mocą...
więcej Pokaż mimo to
„Dlaczego nie Evans?” wyd. 1935r.
1935 nie był chyba pomyślnym rokiem dla autorki, gdyż „Dlaczego nie Evans?” również nie należy do jej najlepszych książek. Całość opowieści jest dość monotonna (zdarzyło mi się przy niej zasnąć, i to nie raz). Brakuje tutaj dreszczyku emocji i suspensu, ale na duży plus zasługują bohaterowie. Bobby i Frankie wnieśli sporo świeżości do...
Książkę przeczytałam wiele lat po obejrzeniu filmu. Skazało mnie to na brak możliwości samodzielnego wykreowania obrazów wyobraźni. Jednak nie traktuję tego jako problem, gdyż filmy porywają mnie całkowicie. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że ekranizacja jest utrzymana w cięższym, bardziej mrocznym klimacie w porównaniu do książki. Tolkien przygody Bilbo Bagginsa opisał w...
więcej Pokaż mimo to„Wołanie kukułki” to pierwszy tom z cyklu o detektywie Cormoranie Strike’u. Za plus tej powieści uważam dobrze ukazany świat mody od wewnątrz tj. ciągłej rywalizacji, pogodni za pieniądzem, a co za tym idzie sztucznych przyjaźni. Wszystko jest udawane i na pokaz, nikomu nie można ufać. Każdy kalkuluje wszystko i wszystkich tylko przez pryzmat korzyści, jakie będzie z tego...
więcej Pokaż mimo toInteresujący to był dla mnie tom z cyklu o Wiedźminie. Choć samego Geralta jest niewiele, a potworów jeszcze mniej to wydarzenia i całe uniwersum, potrafią wciągnąć na dobre. Niestety wątek samej Ciri jako księżniczki/wiedźminki/Starszej Krwi wciąż mnie nie przekonuj w stu procentach. Za dużo w jednym jak na jedną zarozumiałą dziewczynę. Ze wszystkich bohaterów tylko ona...
więcej Pokaż mimo toByłam zarazem pełna ciekawości i obaw, podchodząc do czytania ostatniego tomu z cyklu o Mrocznej Wieży. Trzeba się uzbroić w dużo cierpliwości zanim poznamy finał. Autor buduje napięcie przez wiele stron książki, podsyca ciekawość i zniecierpliwienie zarówno Rolanda i czytelnika. Droga do Mrocznej Wieży ciągnie się mozolnie, do tego ka-tet ma jeszcze po drodze kilka zadań...
więcej Pokaż mimo to