Opinie użytkownika
Na plus:
Niezły pomysł ogólny i niektóre sceny za murem, nawet jeśli mocno pachnie on GOT, pomysł na lud natury
Na minus;
BEZNADZIEJNA korekta. Korektor powinien zostać wychłostany publicznie przy pręgierzu. Student filologii z wyczuciem języka, by to lepiej zrobił. Przepuszczone mnóstwo błędów, wszelakich.
- FATALNY styl, mnóstwo powtórzeń, nieumiejętne używanie...
Ten zbiór to prawdziwa uczta dla mózgu i wyobraźni ! Choć autor tych opowiadań nie żyje już prawie od 20 lat, a na niektórych z nich ,wychowali się" tacy mistrzowie jak Neal Gaiman czy Jeff Vandermeer, czyli mają nawet po pół wieku, to absolutnie nie trącają myszką. Wprost przeciwnie. Są ponadczasowe dzięki niesamowicie oryginalnemu stylowi Lafferty'ego. Jest on tak...
więcej Pokaż mimo to
30
Po książki Swietłany sięgam wtedy, kiedy po pierwsze natchnie mnie na coś poważniejszego, a po drugie, chcę mieć pewność, że książka bedzje świetna. Taki absolutny pewniak.
To już była ostatnia książka tej autorki jaka czytałam i nie wiem czy napisać, że niestety czy, że na szczęście. Niestety, bo wszystkie one były świetne, dowiedziałam się z nich wiele i na długo ze...
13/52 - Brandon Sanderson : Slowa światłości
To jest NAJLEPSZA książka jaką czytałam w tym roku i o ile nie przebije jej sam Sanderson Dawcą Przysięgi, to nią pozostanie. Mało tego ma szansę na długo zostać ostatnią najlepsza książką jaką czytałam, bo będzie niezwykle trudno ją przebić.
Mistrzostwo, arcydzieło gatunku! To jest tego typu historia, dla której ocena 10/10 to...
Czytałam już takie opinie, że ta część jest najnudniejsza z całej trylogii. Domyślam się nawet dlaczego. Bo nie ma tu awanturniczego trybu życia jaki znajdujemy w ,,Boso ale w ostrogach", ani życia na krawędzi w obozie, ,,mocnych wrażeń".
Ta część skupia się na powojennym życiu Grzesiuka i jego tułaczce po sanatoriach. Mimo tego, nie powiedziałabym, że jest to część...
To jest taka książka, która powinna się spodobać fanom Mad Maxa. Bo tutaj mamy iście madmaxowy klimat.
Czyli świat po apokalipsie, nękany przez anomalie pogodowe, mutanty popromienne (tutaj np. gigantyczne agamy), gangi motocyklowe.
Przejechanie z Bostonu do Los Angeles jest karkołomną wyprawą, na którą decydują się tylko najodważniejsi - jak kurier, który pokonuje ten...
Zacznę od tego, że wysłuchałam wersji przeczytanej przez Krzysztofa Zalewskiego dla storytel i tak przetłumaczono tytuł.
Dodam, że była to wersja z rusycyzmami. Jeśli słyszeliście cokolwiek o tej głośnej powieści, to być może wiecie, że ma to znaczenie, bo były różne tłumaczenia, np. też z anglicyzmami. Jednak to chyba właśnie rusycyzmy są najbliższe oryginalnemu językowi...
43/52 - Amor Towles: Dżentelmen w Moskwie.
Czytałam ją bardzo długo, ale nie dlatego, że jest nudna. Wprost przeciwnie. Historia osadzonego w areszcie domowym w moskiewskim hotelu Metropol hrabiego Rostowa jest taką książka, którą czyta się powoli, wręcz leniwie.
Tak samo zresztą jak sam Hrabia, który nigdy się nie spieszył, prawie nigdy nie biegał, cieszył się...
Przyznaję, byłam do tej książki uprzedzona i choć od kiedy pamiętam stała na Maminej półce, to od zawsze też ją omijałam szerokim łukiem. Przyszła jednak kryska na Matyska, w czym duża zasługa BBC, które wrzucił te powieść na listę 100 książek, które trzeba przeczytać w życiu, a ja mam taką małą ambicje, by faktycznie je przeczytać.
No, to w końcu wzięłam to od Mamy z...
Chyba znowu dam sobie spokój z Jeżycjadą na jakiś czas. Tomy od Szostej klepki do Idy sierpniowej przeczytałam ciągiem kilka lat temu, teraz w krótkim odstępie tomy od Brulionu do Pulpecji.
Niestery, z przykrością stwierdzam, że Pulpecja, ze wszystkich dotychczasowych tomów jest najsłabsza.
Zacznijmy od tego, że Patrycja jest naprawde kiepsko slonstruowaną postacią,...
No, dobra, przyznaję się, tak naprawdę jeszcze jej nie doczytalam, ale zapisuje ja, bo zostało mi 100 stron, a że jesr moja i nie muszę jej oddawać, to z pewnością ja doczytam.
Ale nie w najbliższych dniach, odłożyłam ja bowiem nie dlatego, że to jest zła ksiazka, ale dlatego, że jesr bardzo wymagająca intelektualnie. Nie da się jej po prostu,, przelecuec", bo wymaga...
Nie mamy jeszcze połowy roku, ale jestem prawie pewna, że to albo będzie ksiazka roku, albo będzie gdzieś w Top 3, jak na ten moment zepchnęła z piedestału,, Rdzę", nad którą piałam z zachwytu i ciężko będzie jakiekolwiek innej powieści czy reportażowi przebić tego klasyka.
Co za styl, co za język, co za epickie, monumentalne dzieło! Wcale się nie dziwię, że,, Grona...
Jak dotąd każda kolejną ksiazką Małeckiego, byłam bardziej zachwycona niż poprzednią, dlatego po genialnej,, Rdzy" miałam pewne obawy, czy ,,Dżozef" na pewno mi się spodoba. I rzeczywiście ta powieść Małeckiego, przełamała passę.,, Dżozef" mi się spodobał, ale nie będę nad nim piała z zachwytu. Z dotychczasowych książek autora jakie czytałam, ta podoba mi się najmniej.
Nie...
25/52 - Neal Shusterman: Głębia Challengera.
Gdyby ktoś z Was miał tyły oceanograficzne, tak jak ja, to wyjaśniam, że tytułowa Głębia Challengera, to najgłębszy punkt Rowu Marianskiego, dosłownie dno świata. Gdyby postawić na nim Mount Everest, to jeszcze nad jego szczytem byłoby tyle wody, że zmieściłyby się niemal całe nasze Rysy. Prawie 11 km w głąb wody.
Tytuł ten...
Od około dwóch lat zauważyłam u siebie nagły odwrót od fantastyki i jak wcześniej podobalo mi się mnóstwo książek z tego gatunku, tak od jakiegoś czasu rzadko która. A ,,Dziecko Odyna" podobało mi się bardzo! Tak bardzo, że od razu zamówiłam u męża część 2 i 3 na prezent z okazji Dnia Kobiet i właśnie siedzę ze ,, Zgnilizna" na kolanach.
Pettersen oczarowała mnie prostota...
Już sam tytuł jest intrygujący, prawda? Dalej jest nie mniej intrygująco, bo autorka dość oryginalne podeszła do tematu podróży w czasie, zagadnień takich paradoksy czasowe itp. tworząc historie wąskiej kasty społecznej, która została (i tu można wybrać: przeklęta bądź poblogoslawiona) możliwościa przeżywania swojego życia w kółko. Oczywiście na najróżniejsze sposoby....
więcej Pokaż mimo to
Szkoda, że Aleksijewicz napisała tak mało książek. Dobrze, że Aleksijewicz nie napisała (jeszcze?) więcej książek.
Szkoda, bo białoruska reporterka ma niebywały talent to opisywania trudnych wydarzeń w sposób zmuszający do myślenia. Potrafi wydobyć ze swoich rozmówców to, o czym oni sami nawet nie zdają sobie sprawy. Jest po prostu mistrzynią prowadzenia wywiadów, a...
Ta ksiazka to emocjonalny walec. Tak najlepiej ja opisac, bo po jej przeczytaniu człowiek czuje sie psychicznie sponiewierany.
Matko, co ja przeczytałam! Zdarzało mi się płakać podczas lektury książek, choć bardzo rzadko, raczej nie należę do osób, które rycza na każdej książce i każdym filmie, ale trzy razy, tak jak w przypadku ,,Słowika", to jeszcze nigdy. Tak bardzo...
A także czesku i zydowsku, bo jezcze te perspektywy tutaj są przedstawione,tak gwoli uściślenia.
Dla Ślązaków pozycja obowiązkowa, dla Nie-Hanysow, może nie konieczna, ale jeśli ktoś chciałby się dowiedzieć więcej o naprawdę bujnej historii Śląska i dlaczego region ten jest takim tyglem kulturowym, to pozycja ta będzie idealna.
Bardzo solidny zbiór reportaży, którego dużą...
Mam mieszane odczucia odnośnie tej książki. Z jednej strony doceniam, bo naprawdę ,,kopnęła" mnie na tyle, bym przemyślała kilka kwestii dotyczących swojej wiary, relacji z innymi czy z Bogiem. I za to naprawdę duży plus dla autora, a jeszcze większy szacun dla wydawców, że potrafili tak rozreklamować tę książeczkę, by sprzedawała się w milionach egzemplarzy na całym...
więcej Pokaż mimo to