Opinie użytkownika
Tytułowy WŚCIEK to bezsilna wściekłość, bezsilna złość na obojętność, na brak ciekawości świata, na brak zdawania sobie sprawy z konsekwencji tego, do czego dążymy jako ludzkość...
📖 W powieści znajdziesz motywy:
- bliskiej nam przyszłości w naszym zwykłym świecie
- sztucznej inteligencji
- wielkich korporacji i ludzi wpływu, którzy tylko przeliczają pieniądze
-...
Co otrzymujemy w „Ostatnim słowie”? Po pierwsze thriller psychologiczny, którego akcja rozgrywa się pewnego upalnego, dusznego lata. Wraz ze wzrostem napięcia między bohaterami rośnie również napięcie wokół. Upał się wzmaga, wzmaga się duchota, ciśnienie zdaje się pulsować, a drapieżne osy pożerać więcej niż tylko soczyste pomidory i gruszki z sadu. Atmosfera jest tak...
więcej Pokaż mimo toCieszę się, że Hanna Białys stworzyła powieść stricte bydgoską, jej bohaterowie bowiem są już nieco schematyczni, a przynajmniej oparci na popularnych kliszach, które powielają się niezależnie od opisywanej epoki czy miejsca. Mamy glinę z tragiczną przeszłością, tajemnicą, ze smutnym spojrzeniem mężczyzny doświadczonego, który najbardziej na świecie lubi palić papierosy bez...
więcej Pokaż mimo toTo powieść psychologiczna – z dodatkiem grozy. Dodatkiem dla całości znaczącym, kipiącym gdzieś między stronami, powoli wzbierającym na sile, raczej w drugiej połowie powieści – ale jednak stanowiącym tylko część całości, zaledwie ułamek większej eksploracji ludzkiej psychiki, znaczenia przeszłości i tego, jak naznaczyć może nas dzieciństwo i związane z tym okresem...
więcej Pokaż mimo toPrzyznam, że „Shirley” to nie jest moja ulubiona powieść Charlotte, ba, uważam ją faktycznie za „skażoną” osobistą tragedią autorki, naznaczoną bólem i rozpaczą. Pełną rozmyślań i przemyśleń, które meandrują i sprowadzają czytelnika na manowce. Ale! Jak widzicie, „Shirley” okazała się kryć w sobie całą kopalnię fascynujących tematów, których w innych powieściach Brontë nie...
więcej Pokaż mimo to
„Walhallą” Graham Masterton ostatecznie udowodnił mi, że w ostatnim czasie to właśnie jego książki robią na mnie prawdziwe wrażenie. Stephen King natomiast zszedł na drugie miejsce, a może nawet trzecie, bo poszedł ostatnio w innym kierunku. A jego książki chociaż warsztatowo niedoścignione, szybko idą w zapomnienie. Przynajmniej tak jest w moim wypadku.
Wracając do...
Seryjni mordercy są ulubionym tematem twórców kryminałów i dreszczowców. Darda jednak nie tworzy zwykłego kryminału, nie, on w „Zabij mnie, tato” zanurza się głębiej. Ukazuje nam czytelnikom powolną degradację komórki rodzinnej, która zostaje skonfrontowana z największą możliwą potwornością. Ze strachu, rozpaczy i niemocy zaczyna powoli się rozpadać. Darda idzie jeszcze...
więcej Pokaż mimo to
Rozkosze podniebienia, rozkosze ciała w smakowitej, kampowej historii wyrafinowanej krytyczki kulinarnej i… kanibali.
To wyznanie seryjnej morderczyni, tej, która smakowała swoje życie do ostatniej kosteczki. Całość ma posmak makabry doprawionej opisami, od których ślina sama napływa do ust. Skonfundowany czytelnik chce i nie chce czytać dalej – to specyficzne uczucie....
Igor Brudny powraca! Szósta odsłona kultowej serii thrillerów kryminalnych Przemysława Piotrowskiego z komisarzem Brudnym w roli głównej! Było „Piętno”, była „Sfora”, „Cherub”, „Zaraza” i „Bagno”, a teraz czas na „Smolarza”.
Pakujemy plecaki, wygodne buty i jedziemy w Bieszczady! Ale! Trzymamy się blisko Igora, bo jak zboczymy ze szlaku to może nas dorwać jakieś licho, a...
Sylvie dobiega czterdziestki i jest średnio usatysfakcjonowana tak sobą, jak i swoimi bliskimi i życiem generalnie. Jest chorobliwie nieśmiała, tak nieśmiała, że nikt nie widzi jej wysiłków i prób, by coś osiągnąć. Okazuje się jednak, że Sylvie ma coś, czego nie ma nikt: bohaterkę, której życie (pełne pikantnych detali) rozgrywa się u niej w głowie. Sylvie zaczyna pisać i...
więcej Pokaż mimo to
Przepis, któremu nie można się oprzeć: fantasy + wiedźmy + mitologia słowiańska, a w tym wszystkim maczała też swoje pióro Elżbieta Cherezińska.
To jest historia wybranki losu (i starych bogów), to jest opowieść o tej jednej bohaterce, we krwi której buzują pradawne moce – klisze gatunku, to jest oczywiste. ALE! Klucz tkwi w samym charakterze Bory, w jej świadomości siły i...
Riley Sager to jeden z moich najulubieńszych twórców współczesnej grozy. Utalentowany dekonstrukcjonista, który bierze pod lupę proste fabuły, rozkłada je na części i tworzy coś zupełnie swojego. Przewrotnego i okrutnego dla czytelnika. Dlatego z zaskoczeniem odkryłam podczas lektury, że „Jedyne ocalałe” to dopiero wstęp do twórczości tego, którego tak dobrze znam i...
więcej Pokaż mimo to
Oparta na faktach południowokoreańska powieść grozy, która wykorzystuje narzędzia horroru.
„Sny umarłych” taka zagadka konstrukcyjna, symboliczna w swoich scenach, pozornie jedynie prosta. Fabuła podzielona jest na kilka części, w których odnajdujemy kolejne elementy łamigłówki. Motyw kryminalny, motyw osobisty, motyw paranormalny – coś musi to wszystko łączyć,...
Frank Herbert wyszedł bowiem daleko poza to, czego spodziewać można się po „szeregowej” fantastyce. „Diuna” to o tyle więcej niż tylko opowieść o wielkich robalach z pustyni… To opowieść o opowieściach, o tworzeniu mitu, o tym, co potrzebne jest, by zaczął żyć on własnym życiem, o tych wszystkich mechanizmach, które kontrolują rzeczywistość i ludzkie umysły, o których zaś...
więcej Pokaż mimo toJaponia, która nie jest Japonią. Samurajowie, którzy samurajami nie są. Historia, która odbiega od prawdziwej historii. A jednak Nippon Arkadego Saulskiego to japońska inspiracja po całości, w którą wplata motywy fantastyczne i niesamowite. To twórca, który świadomy jest kreowanego przez siebie świata, który czerpie garściami z przeszłości, ale robi to po swojemu i w taki...
więcej Pokaż mimo toJaponia, która nie jest Japonią. Samurajowie, którzy samurajami nie są. Historia, która odbiega od prawdziwej historii. A jednak Nippon Arkadego Saulskiego to japońska inspiracja po całości, w którą wplata motywy fantastyczne i niesamowite. To twórca, który świadomy jest kreowanego przez siebie świata, który czerpie garściami z przeszłości, ale robi to po swojemu i w taki...
więcej Pokaż mimo toW natłoku współczesnych powieści historycznych i okołohistorycznych można czasami się pogubić, można się też zawieść. Sięgam po nie zawsze z dużą ostrożnością, dbam, by polecany tytuł był wszystkim tym, czego szukamy w takiej opowieści, ale żeby nigdy nie przekłamywał rzeczywistości. „Ludzie z kości” są moim tegorocznym odkryciem – opowieścią inspirowaną wspomnieniami...
więcej Pokaż mimo toValérie Perrin znowu to zrobiła – tą powieścią rozpoczęła swoją karierę, pokochali ją czytelnicy we Francji i gwarantuję Wam, że u nas znów porwie niejedno serce, chociaż znamy już jej talent z „Życia Violette” i „Cudownych lat”. To niełatwa historia, która z miejsca przenosi nas do domu spokojnej starości. Starsi ludzi, często zapomniani przez swoich bliskich, oczekujący,...
więcej Pokaż mimo toTo jak czytanie scenariusza do filmu „Bone Tomahawk” sprzed kilku lat, splatterpunkowego westernu, w którym porywane na pograniczu kobiety znikają, by odnaleźć się gdzieś wśród kanibalistycznych dzikich plemion. W „Przeprawie” to akurat prowadzona przez trzy siostry hacjenda pełna przemocy, krwi i gwałtu. I mężczyzn, którzy nie mają żadnych granic. Króciutka i prosta w...
więcej Pokaż mimo to
Nietuzinkowa. Taka jest ta powieść, przynajmniej do momentu, w którym nie przyzwyczaimy się do stylu autorki i jej postaci o specyficznych cechach i imionach. To nadaje powieści kosmopolitycznego, uniwersalnego charakteru, ale może z początku zastanawiać, a przynajmniej zastanowiło mnie. Ale wymyka się szablonom, a o to chodzi.
To thriller psychologiczny, z sześcioma...