Opinie użytkownika
Przeczytałam ją po raz drugi, niemal równo 10 lat po pierwszej lekturze. I tak samo mi się podobała. :)
Przystopowanie tempa akcji na rzecz wyeksponowania bohaterów nadal robi wrażenie. Ciężko jest tu cokolwiek przewidzieć, prawda jest dobrze ukryta, a Strike nie zawsze dzieli się z czytelnikiem tym, co odkrył.
Wraz z Cormoranem i Robin spacerujemy po Londynie i...
Urocza historia myszy, która chciała udowodnić, że księżyc tylko z daleka przypomina ser.
Bardzo ciekawy sposób zainteresowania najmłodszych czytelników kosmosem.
I co najważniejsze: przepiękne ilustracje, które mogłyby być obrazami w bibliotece ;)
„Tajny klub nietypowych czarownic” to bardzo urocza książka. Pełna magicznego pyłu, żywych kolorów w zimowej scenerii oraz nietuzinkowych bohaterów.
Mika Moon to czarownica, która musi ukrywać swoją moc, by chronić siebie i inne czarownice przed współczesnym światem. Światem, który nie jest zbytnio przychylny magii. Mika jest z tego powodu samotna, rozdarta i nie potrafi...
Kiedy byłam w liceum, media nieustannie pisały o Paris Hilton. Nie dało się jej nie kojarzyć. Pojawiła się nagle, była wszędzie, komentowano każdy jej ruch. Choć przylgnęła do niej łatka „znana z tego, że jest znana”, choć ilość złośliwych komentarzy na jej temat była ogromna, to zdobyła fanów na całym świecie.
Paris opowiada swoją historię bez żadnego lukru, prostym...
Piękne wydanie, ale co do zawartości to mam mieszane uczucia.
Wypożyczyłam tę pozycję z biblioteki, ponieważ zaintrygowała mnie okładka i tytuł. Jednak czytało mi się te baśnie i legendy bardzo żmudnie.
Na piętnaście opowiadań podobało mi się tylko pięć.
Autor samodzielnie je wybrał i opowiedział na nowo, przez co nie mają takiej magii, jakiej się spodziewałam, gdyby...
„Jeśli zacznę dorastać, mama nie będzie mnie tak kochała. Często płacze i przytula mnie mocno ze słowami, że mam zostać mała. Serce mi wtedy pęka. Chciałabym móc zatrzymać czas i na zawsze pozostać dzieckiem. Czuję się winna, że nie mogę tego dokonać”.
Tę książkę czyta się bardzo szybko, ale jest to przerażająca i smutna lektura. Jennette była kontrolowana i maltretowana...
Do powieści Charlotte Brontë trzeba mieć czytelniczą cierpliwość, by dojrzeć w nich to, co najlepsze. Tak jest na pewno w moim przypadku.
Początkowo nie mogłam się wciągnąć w historię Williama, pierwsze rozdziały były nużące. Tak bardzo nie chciało mi się czytać, aż dotarłam do momentu, gdy główny bohater rzuca pracę i wyrusza do Brukseli, by szukać szczęścia. Potem już...
„Księgarnie i kościopył” to kolejny fragment z życia orczycy Viv. Tym razem z czasów, gdy była najemnikiem, budowała swoją „karierę” i przez głowę by jej nie przeszło, aby się ustatkować. To czas w jej życiu, gdy ciągnie ją do przygody, do niebezpieczeństw i do pokazania, że jest jedną z najlepszych.
Ale brawura Viv ją pokonuje. Zostaje ranna, unieruchomiona w sennym,...
Beth O’Leary nie miała w planach wydania tej książki. Ale bohaterowie tak jej nie dawali spokoju, że musiała pokazać tę historię światu. Przekonała wydawnictwo i książka pojawiła się na rynku. ;)
„Ostatni dzwonek” czyta się z przyjemnością, świetnie jest budowane napięcie pomiędzy głównymi bohaterami - Izzy i Lucasem. Ich relacja opiera się na nieporozumieniu, ciętych...
„Technologia ewoluuje, ale pacjencji się nie zmieniają”.
Historie z szpitala w czasie świątecznych dyżurów autora. Adam Kay, kiedy był lekarzem, spędził każde Boże Narodzenie w pracy.
Z charakterystycznym dla siebie humorem, dystansem, ironią i dużą dawką sarkazmu, dzieli się z czytelnikiem przeróżnymi historiami z tego okresu.
Choć w większości są one zabawne i...
Ta książka to idealny comfort book. Urocza, zabawna i przyjemna. Czyta się ją bardzo szybko, bo historia wciąga, choć jest trochę pozbawiona realizmu. Ale to w niczym nie przeszkadza. ;)
Nora to do bólu rzeczowa osoba, która uwielbia mieć ustalony porządek dnia, kocha kawę i ma czasem naprawdę irytujące myśli. Ale nie da się jej nie lubić.
Zostawił ją mąż, napisała o tym...
O Britney powiedziano i napisano już wszystko.
Sama autorka jest tego świadoma, bo skupia się tylko na własnych przeżyciach. Nie odnosi się do wszystkich filmów dokumentalnych i artykułów, jakie w ostatnim czasie powstały na jej temat.
Czytając jej wspomnienia ma się wrażenie, że z całego życia wybrała te fragmenty, które mogła i chciała przedstawić szerszej...
Pamiętacie te sceny w filmach, gdy bohaterowie przygotowują się do ważnego zadania lub misji? Wtedy dobrana jest odpowiednio motywująca muzyka, montaż przyśpiesza, determinacja rośnie, a to wszystko po to, by pokazać jak postacie przygotowują się do czekających ich trudności. Z tym właśnie kojarzy mi się fabuła „Legend i Latte”.
Nie ma tu klasycznych punktów akcji, jest...
Czas wydaje się czymś oczywistym, prawda? Ale z wymyśleniem definicji jest już gorzej. ;)
Czas jest darmowy, ale wydaje się bezcenny. Można go mieć za dużo i się nudzić - lub za mało i nieustannie być zdenerwowanym.
Czasu nie można dotknąć, posmakować ani powąchać. Ale można poczuć jego upływ.
Tkwimy w czasie po uszy, ale nie możemy go rozszyfrować.
Bo choć każda minuta,...
Wypożyczyłam z biblioteki autobiografię Toma.
Bo mnie zaciekawiła. Bo mam dobre wspomnienia z Harrym Potterem i czasem lubię wrócić do tego świata, nie tylko poprzez książki pani Rowling. :)
Wydawać by się mogło, że jak gra się jedną w ważniejszych postaci w ekranizacji popularnej książki, to ma się zagwarantowany sukces lub łatwiej będzie zdobyć nowe angaże. Nic bardziej...
Jeśli już sięgam po literaturę młodzieżową, to zazwyczaj jest to fantasy. Tym razem skusiłam się na miłosną historię z liceum…
Pepper i Jack. Historia od wrogów do przyjaciół. Bogate dzielnice Nowego Jorku. Twitter i biznes kanapkowy. Rodzinne sprzeczki i nastolatkowe problemy.
Choć dawno wyrosłam z takich schematycznych książek, choć język tego typu powieści bywa...
Dawno nie czytałam tak dobrej i jednocześnie tak skomplikowanej fabularnie książki. Zwykle nie nam problemu z natłokiem postaci i wątków w powieści, ale w tym przypadku małe przestoje w czytaniu działały na moją dezorientację. Ta powieść wymaga skupienia. Na szczęście autor stosuje mini przypomnienia poprzez głównego bohatera i da się wrócić do fabuły.
Aiden ma osiem dni...
Dla mnie to jedna z tych książek, po której skończeniu od razu pojawia się myśl: „nareszcie koniec”.
Autobiografia Michelle to pozycja, która opowiada historię sukcesu - jak chcesz, jak ciężko pracujesz, to możesz dużo. Są tu same pozytywne zdarzenia i dobrzy ludzie. Autorka nie pokazuje swoich błędów czy potknięć, które by ją ukształtowały. Skupia się za to na tym, jak...
Za mną kolejne przygody Antoniny.
Ta powieść ma całkowicie inny wydźwięk niż poprzednia część - jest trudniejsza tematyka. Ale nadal dobrze się czyta.
Tym razem przenosimy się do ekskluzywnego hotelu w Sopocie. Antonia dostała tam propozycję pracy, po tym jak przespała się z jego właścicielem w poprzedniej części.
To miała być ciekawa i dobrze płatna praca, dzięki której...
Życie Violette” to dobra książka, ale…
… nie wciągnęła mnie bez reszty.
… nie sprawiła, że cały czas o niej myślałam.
… nie zostanie ze mną na długo.
A szkoda, bo miała potencjał.
Rzadko pisze się książki obyczajowe, których akcja ściśle związana jest z cmentarzem, w dodatku w pozytywnym aspekcie. Historia Violette jest ciekawa, choć czasami bardzo nudna. Pierwsza połowa...