Opinie użytkownika
Jedna z lepszych książek, jakie czytałem. Niby książka przyrodnicza z całą masą faktów, a czyta się ją jak najlepszą powieść. Pochłonęła mnie od samego początku i zajęła zaszczytne miejsce w mojej biblioteczce. Polecam.
Pokaż mimo to
Książka, która sama się czyta. Zawładnęła mną całkowicie. Chylę czoła przed autorem, który stworzył dzieło wielkie, nieśmiertelne. Fabuła wciąga od samego początku, a tytułowy Nikodem wywołuje u czytelnika skrajne emocje. Z początku da się lubić, kibicujemy mu i cieszą jego sukcesy. Z czasem sprawdza się powiedzenie, że każda władza deprawuje i zmienia człowieka.
...
Dużo sobie obiecywałem po tej książce. Tak dużo, że ją sobie kupiłem i czym prędzej wziąłem się za lekturę. Niestety, wraz z mijającym czasem mój zapał gasł. Z każdą przeczytaną stroną moje zainteresowanie nią wypalało się jak świeca. Ostatnie strony to już sam ogarek.
A miało być tak pięknie. Thriller osadzonym w górskim schronisku. Spotyka się tam szóstka ludzi. Z pozoru...
Swoją opinię piszę po dwóch latach, w chwili, gdy przeczytałem ją po raz drugi. Przez te dwa lata zdania nie zmieniam i uważam książkę za świetną. Tym bardziej, że przez ten czas dużo przeczytałem o samym pisarzu, jego życiu i twórczości. Od tamtej pory stał się jednym z moich ulubionych pisarzy.
John Steinbeck, mając już prawie lat sześćdziesiąt, postanawia spełnić...
Moje pierwsze spotkanie z autorem. A raczej drugie, bo pierwszy raz z owcą spotkałem się dwa lata wcześniej. Wtedy nie zaiskrzyło. Nie przeszedł żaden prąd, nie było cienia zauroczenia...
Minęły dwa lata. Postanowiłem dać owcy jeszcze jedną szansę i odsłuchać ją ponownie. Nie każda wszak miłość musi zaczynać się od pierwszego wejrzenia. Czasami potrzeba drugiego,...
Powiew świeżości w prozie Pilipiuka. Autor dał odpocząć Robertowi Stormowi, doktorowi Skórzewskiego czy też Jakubowi Wędrowyczowi i stworzył zupełnie nową powieść (czy też raczej powiązany ze sobą zbiór opowiadań) z całkiem nowymi bohaterami.
Nie oczekiwałem jakiejś misternie utkanej fabuły i takiej nie otrzymałem. Konstrukcja książki jest prosta. Akcja rozpoczyna się w...
Długo czekałem na kontynuację "Niki" i może dlatego moje oczekiwania były duże. W opowiadaniu ujął mnie zarówno temat, jak i klimat. W "Jednej krwi" czegoś mi zabrakło.
Czytając kolejne książki Stefana Dardy, zawsze mam nadzieję, że przeczytam coś w stylu pierwszej części "Domu na Wyrębach". Z każdą kolejną uświadamiam sobie, że moje nadzieje są daremne. W "Jednej...
Moje odkrycie tego roku. Mamy marzec, a już wiem, że to moja książka 2020 roku. I pewnie wiele osób stuknie się w czoło, słysząc coś takiego, ale "Piknik z niedźwiedziami" oczarował mnie na całego. A zaczęło się całkiem niepozornie.
Któregoś wrześniowego dnia, grzebiąc w sieci, znalazłem się na stronie wikipedii o Szlaku Appalachów. W ciekawostkach było, że niejaki Bill...
Opowiadania Andrzeja Pilipiuka z cyklu " Światy Pilipiuka" uważam za jego najlepsze dzieła. Zarówno pod względem fabularnym jak i czysto literackim. Tym razem jednak poczułem lekki zawód. Dlaczego? Cóż, Wielkiego Grafomana dopadła chyba choroba wtórności. Zbiór "Przyjaciel człowieka" niczym mnie nie zaskoczył, momentami nawet lekko przynudzał.
Z czterech opowiadań...
Bez szału. Niby powieść grozy, niby o zombie. Niestety nie mój klimat. Spodziewałem się czegoś w stylu "Nocy żywych trupów", gdzie zombie od początku do końca są krwiożercze i bezmyślne. Taki pierwotne zło bez cienia odruchów ludzkich. W "Zombie fest" żywe trupy przyszły na koncert, stanęły sobie w grupce gdzieś z boku i wyglądali jak fani muzyki gotyckiej. Od czasu do...
więcej Pokaż mimo toSą rzeczy w tej książce, z którymi mam punkty zbieżne. Budzą wspomnienia z dzieciństwa jak choćby "Wspaniała podróż", którą będąc małym chłopcem oglądałem w telewizji. Podobnie jak "Gang Olsena" czy też przygody rezolutnego Emila. Ale są też takie, które są mi całkiem obce jak choćby wspomnienia autora na temat szkoły. Dla mnie okres podstawówki to czasy sielskiego...
więcej Pokaż mimo to
Historia zadziwiająca. Usłyszałem o niej dzięki książce Jakuba Kuzy "Krótka historia jednej fotografii" (gorąco polecam!). Zaciekawiła mnie i postanowiłem dowiedzieć się czegoś więcej. Tak właśnie trafiła do mnie książka Michaela Finkela.
Christopher Knight obudził się pewnego dnia i stwierdził, że świat, w którym żyje, nie daje mu radości i postanowił go opuścić. Nie,...
"Czerwony kapitan" to pierwsze dzieło literatury słowackiej, które przeczytałem (a ściślej mówiąc wysłuchałem). Książka rozpoczyna się jak typowy kryminał. Z czasem jednak zmienia swe oblicze i gdzieś tak od połowy jest już to powieść sensacyjna (z nieodłączną teorią spiskową w tle).
O ile część kryminalna bardzo mi się spodobała, o tyle jej sensacyjne oblicze już mniej....
Spokojne norweskie miasteczko. Święty spokój i nuda wyznaczają rytm każdego dnia. Życie pełznie do przodu, dzień po dniu tak samo. Wydawać by się mogło, że policjant w takim miejscu odnajdzie raj na ziemi. Tylko z pozoru.
Komisarz Arne Hilmen wiedzie tutaj życie, które dusi go. Przytłacza. Wypala. W pracy nuda, w życiu prywatnym nuda a za oknami najczęściej wiatr, deszcz,...
"Człowiek zapomina, a w końcu umiera. Nieopowiedziany."
Większość ludzi spotka ten los a całe miliardy istnień ludzkich zostały już zapomniane. Człowiek żyje, kocha, wierzy, nienawidzi tylko do momentu śmierci. Później żyje jeszcze chwilę we wspomnieniach innych, aż nadchodzi czas, gdy nikt już go nie pamięta. Nawet kamień nagrobny z czasem zapomni, co było na nim wyryte....
Biografia trenera, który za życia stał się legendą. Trenera, który pobił wszelkie rekordy i pokazał, że na ławce trenerskiej w jednym klubie można spędzić większą część swojej kariery i być przy tym cały czas na topie. Dwanaście mistrzostw Anglii, dwukrotne zdobycie Ligi Mistrzów oraz dwukrotne dojście do finału tych rozgrywek czy też pięciokrotne zdobycie Pucharu Anglii to...
więcej Pokaż mimo toLata sześćdziesiąte XX wieku. Świat ogarnęło szaleństwo, którego finałem była straszliwa, choć krótkotrwała, wojna nuklearna. W jej wyniku zagładzie uległa cała półkula północna, która teraz przypomina jedno wielkie cmentarzysko. Ocalała półkula południowa nie jest bezpieczna, gdyż w jej kierunku zmierza potężna chmura radioaktywnego pyłu. Akcja powieści rozgrywa się w...
więcej Pokaż mimo to
Wszyscy słyszeli o "cudzie nad Wisłą", ale gdyby spróbować zgłębić temat, to zapewne odpowiedzią byłoby milczenie. Kto i kogo, gdzie i dlaczego? Czemu cud i jeśli cud, to komu go zawdzięczamy?
Książka Adama Zamoyskiego w sposób ciekawy i dość przystępny odpowiada na powyższe pytania. Autor nie zasypuje nas setką dat, nazwisk, miejscowości czy numerami jednostek...
Już w trakcie lektury dotarło do mnie, że parę lat temu byłem w kinie na ekranizacji "Wilkołaka". Film był dobry, choć przewidywalny. Pamiętam, że sir Johna zagrał świetny sir Anthony Hopkins. Cóż, szlachectwo zobowiązuje.
Jonathan Maberry stworzył powieść grozy z klasyczną wizją wilkołaka w roli głównej. Za to duży plus. Nie przepadam za dzisiejszymi pseudo-horrorami,...
Czwarty tom przygód dzielnego towarzysza Razumowskiego. Wojna się skończyła i nasz dzielny bohater, chcąc odpocząć od Berii, Abakumowa i ich intryg, zaczyna służbę w moskiewskiej milicji. Niestety, znajdzie tam wszystko oprócz spokoju. Związek Radziecki po wojnie jest pełen różnego rodzaju kryminalistów, którzy nie zamierzają z okazji pokoju wracać na drogę cnotliwego...
więcej Pokaż mimo to