Opinie użytkownika
Fascynująca lektura dla każdego, kto interesuje się modą i polskim rynkiem wydawniczym. To niesamowite jak autorkom udało się połączyć dwa pozornie odległe światy- ubrania i literaturę- sferę jak bardzo przyziemną z tą nieco bardziej "duchową" ;) "Pod podszewką" jest dla mnie bardzo pozytywnym zaskoczeniem, zarówno pod względem warsztatu autorek, wydania książki, jak i...
więcej Pokaż mimo toMożna by pomyśleć, że "P.S. Wciąż Cię kocham" to zwyczajny romans dla młodzieży- ot, jakich wiele. Jednak jest w tej książce coś, co sprawia, że to nie tylko przyjemna lektura, ale i lekcja. Jenny Han pozwala swoim bohaterom popełniać błędy, miotać się w swoich wyborach, ale mimo wszystko wyjść z różnych perypetii obronną ręką. Każdy, kto chce naprawić swoje błędy i nauczyć...
więcej Pokaż mimo to"Drogi Evanie Hansenie" to powieść, która porusza bardzo wiele problemów, dotykających współczesną młodzież. Najlepszym elementem jest to, że autorzy potraktowali swoich bohaterów z szacunkiem i fair. Każda z postaci, nawet tych pobocznych odbierze jakąś lekcję i zyska sojuszników. Bohaterowie będą popełniać błędy, będą się mylić i postępować źle- spotka ich za kara, ale...
więcej Pokaż mimo toMuszę przyznać, że "Atlas szczęścia" bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Myślałam, że będzie to nachalny poradnik jak odnaleźć szczęście i inne takie bla bla bla. A tymczasem Helen Russell rzeczywiście skupia się na filozofii szczęścia w poszczególnych krajach, ale jest to raczej zbiór anegdotek i historyjek, które pokazują, jak nacje na całym świecie budują swoją tożsamość,...
więcej Pokaż mimo toTym razem nie dałam się Jakubowi Małeckiemu kupić. W "Nikt nie idzie" czegoś mi zabrakło- może otwarte zakończenie nie było dla mnie satysfakcjonujące, może niedostatecznie poznałam bohaterów, a może po prostu tym razem nie jest to książka dla mnie? Ale gdyby ktoś mnie zapytał czy warto przeczytać, odpowiedź brzmi tak. Jest coś w prozie autora, co nie pozwala oderwać się od...
więcej Pokaż mimo toJak poczuć ducha świąt w ekspresowym tempie? Wystarczy sięgnąć po opowiadania "Dynia i jemioła" Anety Jadowskiej. 11 halloweenowo- bożonarodzeniowych historii z ulubionymi bohaterami na pewno będą skutecznym orężem w walce z niepogodą i zimnem. Jeśli Wasze serca nie rozgrzeją się podczas lektury to są z kamienia ;) W opowiadaniach powracają starzy dobrzy znajomi z powieści...
więcej Pokaż mimo toKiedy myślę o tej zwariowanej powieści, to na moją twarz od razu wskakuje uśmiech :) Nie jest to arcydzieło literatury światowej, do jakich możemy zaliczyć pierwowzór- "Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte, ale "Moja Jane Eyre" ma w sobie tyle ciepła, magii i humoru, że trudno jej nie polubić. Trio autorek serwuje nam już kolejny retelling, tym razem skupiając się na...
więcej Pokaż mimo to"Obserwuję Cię" Teresy Driskoll moim zdaniem sprawdza się lepiej jako dramat rodzinny, niż jako thriller. Chociaż śledztwo w sprawie zaginionej dziewczyny jest angażujące, to pierwsze skrzypce grają tu relacje między bohaterami i to, jak zaginięcie Anny wpłynęło na ich życie. Ciekawym zabiegiem jest pokazanie nam całej sprawy z perspektywy czasu- mija rok od tragedii- media...
więcej Pokaż mimo toCzy będąc grubą nie można być super laską? Po lekturze książki Anny Gruszczyńskiej, można niestety dojść do takiego wniosku. Jako dietetyczka mam bardzo mieszane uczucia w stosunku do tej książki. Z jednej strony zgadzam się z wiedzą, jaką przekazuje autorka swoim czytelnikom. Jej psychologiczne podejście, poświęceniu uwagi nie tylko jedzeniu, ale także motywacji, wzorcach...
więcej Pokaż mimo to"Dziewczyna z dzielnicy cudów" bardzo mi się podobała. Jednak w drugim tomie Anecie Jadowskiej udało się napisać coś lepszego. Pierwszy tom był dla mnie zbyt zagmatwany i nie bardzo było wiadomo, co jest tak naprawdę główną osią narracji. "Akuszer Bogów" koncentruje się na określonych wydarzeniach i nie ma tu miejsca na skakanie z wątku na wątek. Drugi tom pozwala nam...
więcej Pokaż mimo toJestem absolutnie oczarowana "Pasażerką" Alexandry Bracken. Dawno nie czytałam powieści przygodowej, która zupełnie zawróciłaby mi w głowie. Choć jest przeznaczona dla młodzieży, to myślę, że każdy znajdzie tu coś dla siebie. Choć początkowe rozdziały nie są zbyt porywające, to gdy już przez nie przebrniemy, czeka na nas nagroda w postaci świetnej i wciągającej historii....
więcej Pokaż mimo to"Dżozef" to moje pierwsze spotkanie z Jakubem Małeckim, ale na pewno nie ostatnie. Styl autora jest tak lekki i humorystyczny, nawet kiedy opowiada o rzeczach trudnych i skłaniających do refleksji. Przekaz powieści można odbierać na dwóch płaszczyznach- bardzo dosłownie i cieszyć się nietuzinkową akcją i tajemniczymi wydarzeniami, lub na tej bardziej metaforycznej,...
więcej Pokaż mimo toZbiór opowiadań Marcina Wrońskiego i jego kolegów po piórze zdecydowanie zaskakuje spójnością świata i bohatera. Choć w rękach 4 autorów- Zyga Maciejewski to postać doskonale skonstruowana. Śledztwa, choć może nieszczególnie skomplikowane angażują i trzymają przy książce. Szczególnie podobała mi się relacja Zygi z synem- Aleksandrem, najpierw małym chłopcem, potem dorosłym...
więcej Pokaż mimo toAutorka jest młodziutką osobą, ale bardzo zdolną, a takie osoby na pewno trzeba chwalić i motywować do dalszej pracy :) "Banda niematerialnych szaleńców" to bardzo dowcipna i wciągająca powieść młodzieżowa. Ja będąc nieco starszą czytelniczką, bawiłam się przednio, chociaż mojej uwadze nie umknęło kilka problemów. Autorka ze swojego bohatera- Danny'ego Moona zrobiła małego...
więcej Pokaż mimo to"Bogini niewiary" to moje pierwsze spotkanie z autorką. Ale myślę, że nie ostatnie :) Powieść spodobała mi się, chociaż mam kilka małych zastrzeżeń. Podoba mi się skoncentrowanie akcji na dwójce głównych bohaterów- Davidzie i Yarze oraz przedstawienie ich relacji z dwóch perspektyw. Bohaterowie są złożeni, a nie tylko nakreśleni kilkoma zdaniami. Ich uczucia i przemyślenia,...
więcej Pokaż mimo toJako dietetyczka bardzo często sięgam po książki poświęcone dietom i ćwiczeniom. I wierzcie mi, że bardzo rzadko zdarza się, że te książki są czegoś warte. "To nie jest dieta" Anny "Wilczo głodnej" Gruszczyńskiej bardzo mnie zaskoczyła. Fachowa, sprawdzona wiedza przekazana w sposób dowcipny, bardzo prosty i zrozumiały dla każdego. Jest to idealna propozycja dla osób...
więcej Pokaż mimo to"Tryjon" Melissy Darwood to z pewnością jedna z bardziej nietuzinkowych książek, jaką miałam okazję czytać. Oparta na zupełnie nowym i ciekawym pomyśle, jest powiewem świeżego powietrza na rynku wydawniczym książek młodzieżowych. Autorka nie tylko zabiera nas w podróż niezwykłej krainy, ale także poświęca dużo uwagi nakreśleniu ciekawych bohaterów oraz ich rozwojowi....
więcej Pokaż mimo to"Marzyciel" Laini Taylor, to książka, która bardzo mi się podobała. Ale mimo wszystko było w niej kilka rzeczy, które nie pozwalają mi się nią zachwycić bezgranicznie. Po pierwsze nadmiar środków stylistycznych sprawia, że czyta się ją początkowo bardzo trudno. Żeby opisać jeden mały szczegół dotyczący bohaterów czy akcji, autorka potrzebuje kilku stron. Po drugie nikt nie...
więcej Pokaż mimo toKsiążka Anety Jadowskiej czyta się jak marzenie- są tu tajemnice, ale również humor i optymizm. Idealna książka na lato, szczególnie jeśli ktoś spędza je nad morzem ;) Najbardziej urzekającym elementem książki jest główna bohaterka, Madzia Garstka, która po powrocie do rodzinnej Ustki po studiach, od razu napotyka trupa. A że pochodzi z policyjnej rodziny, od razu...
więcej Pokaż mimo toTa książka mrozi krew w żyłach. Człowiek człowiekowi potrafi jednak zagotować gorsze piekło niż nam się wydaje to możliwe. Książka tylko dla ludzi o mocnych nerwach- jeśli jesteście wrażliwi na ludzką krzywdę, to po prostu Was ta książka przytłoczy
Pokaż mimo to