Opinie użytkownika
22/52
Wybacz, określany jest jako thriller kryminalny, jednak według mnie to bardziej thriller psychologiczny. Faktycznie, śledztwo i mozolne zdobywanie kolejnych dowodów jest tutaj ważne, ale to pokręcone relacje bohaterów, grają pierwsze skrzypce.
W Toruniu zamordowano dwoje nastolatków. Robert zostaje szefem ekipy policyjnej, próbującej złapać mordercę. Mimo, że...
21/52 Radomir Wit - Negocjatorzy Policyjni
👮♀️Ta książka wprowadza nas w świat negocjatorów. Autor uchyla nam drzwi do tego zupełnie nieznajomego świata. Poprzez rozmowy ze specjalistami, ich żonami, psychologiem zdradza czytelnikom tajniki tego arcytrudnego zawodu.
👮♂️ No właśnie! Zawodu? Oto pierwsze, ogromne zaskoczenie. Okazuje się, że nie ma etatowych...
19/52 Dziewczyna na klifie - Lucinda Riley
Zostały mi do przeczytania już tylko dwie książki Lucindy :( Smuteczek.
To jedne z tych powieści, które sobie dawkuję po troszeczku - żeby za szybko się nie skończyły. Jest w nich bowiem, coś co bardzo lubię - występują w nich conajmniej dwie linie czasowe, a napisane są lekkim i bardzo wciągającym piórem - czego chcieć więcej,...
Za każdym razem, jak kończę kolejną książkę Lucindy, myślę to samo: "Ale ta autorka miała głowę do łączenia wątków!"
Uwielbiam to w niej!!
Przeszłość (i to w kilku warstwach) przeplata się ze współczesnością. Każdy z wątków jest kompletny i bogaty w detale. Życie każdej postaci, równie ciekawe. Przepadłam ♡
Drzewo Anioła, to historia trzech kobiet. Babki, Matki i Córki....
14/52
Po Yellowface sięgnęłam od razu po gali Lubimyczytac.pl - autorka zgarnęła wygraną w kategorii Fantasy, byłam zatem ciekawa jak pisze i czy warto kupować jej kolejne książki ;)
I chyba warto! Mam nadzieję, że reszta jest tak samo dobra, jak ta!
Bo Yellowface to coś totalnie innego. Ta książka obnaża wszystkie najgorsze cechy człowieka. Uwypukla wszystko co złe....
Dałam się oszukać komentarzom typu "książka na dwa wieczory" ;) Spodziewałam się zatem czegoś w miarę lekkiego, a dostałam prawdziwą bombę etyczną 🤯
Na dwa wieczory?! Może i tak - objętościowo, ale zdecydowanie to nie jest czytadło do poduchy. Jest ciężko. Jest mrocznie. A na koniec - jest na maksa niewygodnie.
Poznajemy Marka - inżyniera z branży IT. Faceta odnoszącego...
16/52
Szósty Brudny już za mną 🔥
Przemysław Piotrowski - pisarz jak zwykle nie zawodzi - wrzuca Igora w kolejne tarapaty. Komisarz, zmęczony po ostatniej głośnej i bardzo medialnej sprawie, postanawia nieco odpocząć. Swoim zwyczajem zamyka się w skorupce, starając się nic nie odczuwać. Na swoje miejsce odosobnienia wybiera Bieszczady. Zaszywa się samotnej chałupie i zdaje...
17/52 Empireum #2
💎 Smoki. Fantstyczne stwory. Niezbadane krainy. Uwielbiam tę karmę dla mojej wyobraźni 🤩 Druga część smoczej opowieści pochłonęła mnie równie mocno jak Czwarte skrzydło. Ale o dziwo nie od razu. Ta część, zdecydowanie rozkręca się w drugiej połówce, a kończy tak 😬, że no... tak się nie robi 🙈 Nie zostawia się głównych bohaterów, w takiej sytuacji, z...
18/52
Cecylia, to powieść historyczna - przenosi nas do XV wieku, aby opowiedzieć o wojnie dwóch róż, z perspektywy kobiety. Z perspektywy Cecylii - matki królów.
Annie Garthwaite, sylwetką księżnej Yorku interesowała się od dziecka, kiedy to mama karmiła ją opowieściami, zaczerpniętymi z historii Anglii. Kiedy dorastała obiecała sobie, że kiedyś opowie światu tę historię...
7/52
Powinniście ją mieć, powinniście ją przeczytać 🥺
Mama zawsze wraca, to relacja z wojny oczami jej świadka. Malutkiego świadka. Zofia urodziła się w maju 1939 roku. Jej pierwsze wspomnienia, to wspomnienia z getta. Tyle, że... dziewczynka wcale nie pamięta niewoli. Jej mama robi wszystko, aby zamknąć ją w świecie fantazji. Z dala od brutalnego świata. Zamyka ją w...
8/52 Instytut, Stephen King
Nie będę oszukiwać siebie, ani Was ;) Instytut kupiłam przede wszystkim dla pięknego wydania 🫠 Ale! Żeby nie było, zanim kupiłam, dla przyzwoitości - przeczytałam kilka opinii na jej temat - te dały mi duża nadzieję na równie dobry środek.
I tak właśnie było!
Instytut to miejsce badań dzieci. Dzieci wyjątkowych. Dzieci obdarzonych specjalnymi...
9/52 Polly Ho-Yen, Mroczna kołysanka
Mroczna kołysanka to powieść dystopijna - opowiadająca o piekle rodzin. Czytając ją jednak, nie mogłam odgonić swoich porównań do Opowieści podręcznej. Temat jest w zasadzie ten sam - niby książka Ho-Yen jest osadzona w świecie przyszłości i bardziej skupiona na całej rodzinie, a nie kobiecie jak to było u Atwood - jednak wciąż...
10/52 Jakub Szamałek - Kiedy Atena odwraca wzrok
Trzymałam tę książkę na półce już od dłuższego czasu, jak taki wiecie... deser!
Ulubiony deser, co do którego możesz być pewna / pewien, że będzie dobry.
Pióro Szamałka uwielbiam. Poprzednie, a w zasadzie to kolejne (bo to Atena jest debiutem) jego książki, pochłaniałam w kilka chwil. A tu... No jakoś mi nie szło...
11/52
Moje drugie spotkanie z Leocharesem miało odczarować pierwsze, ale nic z tego :( Ta seria po prostu nie jest dla mnie. Klimat antycznych przygód zupełnie do mnie nie trafia - zaniedbany chłop, ni to zły, ni dobry, biega po mieście prowadząc śledztwo. Dalej nic mnie tu nie wciągało, nie było w stanie przykuć mojej uwagi na dłużej. Z ulgą stwierdzam zatem, że do...
12/52
Ta, która wie... to historia pełna tajemnic, magii i intryg. Autorka osnuła całkowicie fikcyjną powieść na kanwie historii ostatniej, w Europie, spalonej czarownicy. W swojej książce, z niezwykłą lekkością, łączy wątki z rzeczywistości Barbary Zdunk, a więc z XVIII wieku, z całkiem współczesną historią Michaliny - studentki, która przypadkiem (czy na pewno? 😈) trafia...
6/52
Kolejna Hannah za mną! I mimo, że tematyka tej powieści nie należy na pewno do najbardziej oryginalnych, to jednak bardzo mnie zaangażowała, a na koniec nawet poruszyła!
Odległe brzegi, to historia dojrzałego małżeństwa, które gubi do siebie drogę. Birdie i Jack są w średnim wieku, mają po 46 lat. Chyba powoli biorą się za podsumowania... I chyba nie do końca...
5/52
Operacja Mir to bezpośrednia kontynuacja Projektu Riese, który bardzo przypadł mi do gustu. Koncepcja równoległych światów, w których historia toczy się zupełnie inaczej - czasem tylko za sprawą jednej lepszej bądź gorszej decyzji, kupiła mnie totalnie. Byłam święcie przekonana, że pierwsza część była jedyną, a kontynuacja nie jest planowana. Zatem byłam niezmiernie...
4/52
Charlotte Bronte - Villette
Villette przez krytyków określana jest jako najlepsza książka Bronte - nowatorska, poruszająca, a do tego w dużej mierze autobiograficzna - Bronte przemyca w niej wiele wątków ze swojego życia.
Nie umiem się odnieść, do innych książek pisarki, bo ta jest moim pierwszym z nią spotkaniem. Jestem pewna natomiast, że nie zachwyciła mnie tak...
3/52
Gerritsen - bardzo znana autorka thrillerów medycznych.
Znacie? Kochacie? Czytaliście pierwszą część nowej serii?
Ja już jestem po lekturze, a oto moje wrażenia ;)
🧐 Do autorki wróciłam po latach. Zrobiłam sobie od niej przerwę, bo miałam dość serii Rizzoli/Isles - mimo, że bardzo lubiłam thrillery medyczne, w pewnym momencie było już za dużo tej samej tematyki....
2/52
Osławione Chłopki już za mną i muszę powiedzieć, że są tak poruszające jak się o nich mówi. Tym razem książka udźwignęła swoją popularność 💪
Autorka przybliża nam życie mieszkańców wsi w zupełnie niefiltrowany sposób - przytaczając mnóstwo wypowiedzi dziadków/babć swoich rozmówców. Dzięki temu reportażowi można poznać, czy lepiej zrozumieć naszą spuściznę, tradycje,...