Opinie użytkownika
Dzieło przeczytane znowu ze względu na studia filologiczne. Pośmieszkuję sobie, ale widzę tutaj idealną alegorię odnośnie początkujących pisarzy, ich recenzentów i czytelników. Pisarz (Lear) wydaje dzieło i prosi recenzentów (Regan i Goneril)oraz czytelników (Cordelia) o wydanie opinii, czym zyskają sobie jego przychylność (podział królestwa). Recenzenci rozpływają się w...
więcej Pokaż mimo toStudia filologiczne mają to do siebie, że zmuszają do spojrzenia na książkę w analityczny sposób. Dickensowi za opisanie problemów ówczesnego społeczeństwa (Rewolucja industrialna! Wykorzystywanie robotników! Hierarchia społeczna! Patriarchat! Małżeństwa z rozsądku! Rozum ponad emocje!)należy się 10/10 lub 100%, jak kto woli. Jednak poza czysto technicznymi aspektami...
więcej Pokaż mimo to„Naznaczeni” to prequel serii Signum Sanguinem autorstwa młodej polskiej autorki, Evanny Shamrock. Jest to bardzo ważna i potrzebna część do zrozumienia bohaterów powieści. Tym razem spotykamy się z czwórką Wybrańców znanych nam z poprzednich tomów – jednak tym razem ich historie zostały rozwinięte i szczegółowo opisane – od dzieciństwa do momentu, w którym się spotkali i...
więcej Pokaż mimo toGłównym bohaterem powieści "Signum Sanguinem. Mrok" jest siedemnastoletni Jojo. Nie ma rodziny, domu, przeszłości, a jego jedynymi towarzyszami są ponure myśli, tajemnicze wizje oraz rudy kot. Mieszka w opuszczonych domach w Auditum – mieście, które opanował strach wywołany serią niewyjaśnionych przestępstw i samobójstw. Życie chłopaka zdaje się nie mieć większego sensu,...
więcej Pokaż mimo to
Przeżyłam spore rozczarowanie tą książką, choć ludzie mnie przed nią ostrzegali. Widać, że jest niedopracowana, wiele w niej nieścisłości, błędów i wydarzeń, które dzieją się bardzo szybko i nie zawsze są ze sobą logicznie powiązane. O co ten cały szum?
Amelia to piętnastoletnia księżniczka podwodnego państwa Antymida. Wielokrotnie ignoruje ostrzeżenia dotyczące zagrożenia...
RECENZJA PRZEDPREMIEROWA
Evanna Shamrock powraca, czyli jak to się zaczęło? W "Mroku" i "Świetle" czytelnicy poznali Naznaczonych i byli świadkami zmagań z ich demonami. Teraz mają okazję zaznajomić się z nieopowiedzianą wcześniej historią widzianą oczami Andrzeja, Anieli oraz Joaquina. Autorka opisuje losy kluczowych dla serii bohaterów. Zagłębia się w szczegóły i...
"Opowieść podręcznej" zostawiła mnie w kilkudziesięciominutowym stanie ostatecznego książkowego upojenia, natychmiastowo lądując w gronie moich ulubionych dzieł. Wstrząsająca, bezkompromisowa antyutopia, która, chociaż wydana w 1985 roku, w kontekście dzisiejszych czasów staje się jeszcze bardziej aktualna i nabiera mrocznego, złowieszczego wydźwięku. Ta historia rezonuje...
więcej Pokaż mimo to
Kiedy wyprowadzałam się z pokoju do większej kawalerki, moje rzeczy zajęły 15 sporych kartonów (same książki - 5). Zszokowała mnie ta liczba, lecz nie skłoniło mnie to do głębszych refleksji. W końcu w moje ręce wpadła ta książka, a wraz z nią zmienił się sposób, w jaki patrzę na otaczające mnie rzeczy.
DAN-SHA-RI nie jest poradnikiem dotyczącym sprzątania, nie nawołuje...
"Dopóki mamy twarze" to jedna z tych powieści, które zapadają na długo w pamięć. Reinterpretacja mitu o Erosie i Psyche przedstawiona jest z perspektywy księżniczki, a później królowej, barbarzyńskiego kraju. Orual to kobieta tak brzydka, że zakrywa swoją twarz welonem. Ma dwie siostry - próżną Rediwal i piękną Istrę. Gdy ta druga zostaje złożona w ofierze bogom, pozbawioną...
więcej Pokaż mimo toPierwsza książka Nesbo, po którą sięgnęłam, zdecydowanie zachęca do następnych. Harry Hole to charyzmatyczna, dominująca i piekielnie inteligentna postać, która stanowi największą zaletę całego cyklu. Sam kryminał jest dobrze skonstruowany - nie dowiadujemy się wszystkiego od razu, tylko powoli odkrywamy wszystkie elementy układanki. Jo Nesbo zręcznie wprowadził przenikliwy...
więcej Pokaż mimo to
Biorąc do ręki "50 twarzy Greya", mam świadomość, że będę miała do czynienia z wątpliwej jakości erotykiem. Sięgając po tę pozycję, oczekiwałam w sumie nie wiem, czego, ale na pewno nie tego, co ostatecznie książka Katarzyny Hordyniec sobą prezentuje.
Helena, kobieta po trzydziestce, rozstaje się z wieloletnim, ale nudnym partnerem i porzuca swoją monotonną egzystencję na...
"Behawiorysta" to pierwsza książka Mroza, którą przeczytałam, i z całą pewnością sięgnę po następne. Jest bardzo dobrze napisana i trzyma w napięciu, widać, że autor zna różne prawnicze niuanse niedostępne człowiekowi spoza tej branży. Bohaterowie są ciekawie skonstruowani, to postacie wielowymiarowe, ciężko przewidzieć ich następny ruch. Akcja zawiązuje się szybko i toczy...
więcej Pokaż mimo to
Odnoszę wrażenie, że powieści takie jak "Anatomia zniknięcia" są niedoceniane - a szkoda, ponieważ lektura książki autorstwa osoby spoza naszego kręgu kulturowego jest bardzo ciekawym doświadczeniem.
Dziesięcioletni Nuri boleśnie przeżywa śmierć matki. Dwa lata później przypadkowo poznaje kobietę, w której się zakochuje, a z którą jego zamożny ojciec bierze ślub. Nuri...
Wiwisekcja nałogu przeprowadzona z niezwykłą wirtuozerią. Jerzy Pilch oczarował mnie swoim stylem. Alkoholizm to przerażająca choroba, którą opisał w groteskowo piękny sposób. Mocna, realistyczna, zapadająca w pamięć lektura - o najgorszym z możliwych upadku, absolutnym dnie i wydobyciu się z niego pod wpływem niespodziewanej miłości.
Pokaż mimo to
Ilekroć byłam w księgarniach w Polsce albo za granicą, widziałam egzemplarze „Dziewczyny z pociągu” w najbardziej rzucających się w oczy miejscach, a w Internecie natrafiałam na przeważnie pozytywne opinie. Chociaż skończyłam czytać w ekspresowym tempie, nie rozumiem, skąd to poruszenie.
Rachel, kobieta po trzydziestce, z którą rozwiódł się mąż (Tom), by założyć rodzinę z...
Niech stanie się światło!
Druga część serii Signum Sanguinem wyjaśnia i tłumaczy nierozwiązane kwestie, z którymi Autorka zostawiła nas w swojej debiutanckiej powieści. Wprowadza też nowego bohatera i rozbudowuje pozostałe postacie. Akcja zawiązuje się już na pierwszych stronach, a Evannie Shamrock udaje się do końca utrzymać szybkie tempo i napięcie.
Od razu widać, że w...
W swojej najnowszej książce Kundera przedstawia historię czterech przyjaciół mieszkających w Paryżu. Starzejący się Ramon zna wartość nieistotności i nie opuszcza go poczucie humoru, Kaliban jest niespełnionym aktorem i zarabia na życie jako kelner obsługujący prywatne przyjęcia, udając Pakistańczyka, Charles pracuje z Kalibanem, poszukuje aniołów i marzy o sztuce dla...
więcej Pokaż mimo to
Ferdinand von Schirach to niemiecki prawnik specjalizujący się w prawie karnym. „Przestępstwo” jest jego pierwszym zbiorem opowiadań kryminalnych, w których opisuje postępowania karne i ludzi, których dotyczyły. Niektóre historie są wręcz niewiarygodne, a potrafią zafascynować tak, że nie można powstrzymać się przed jak najszybszym przeczytaniem całości.
Von Schirach pisze...
„Granice szaleństwa” to czwarta część jedenastotomowego cyklu o agentce specjalnej Maggie O’Dell. Odnoszę jednak wrażenie, że znajomość poprzednich tomów nie jest obowiązkowa i myślę, że wiele osób się ze mną zgodzi.
W „Granicach szaleństwa” O’Dell wybiera się na urlop, jednak zmienia swoje plany po telefonie od przyjaciółki, psycholog Gwen Patterson, której pacjentka...
Lubię czytać książki z gatunku fantasy, nie tylko autorstwa znanych na całym świecie pisarzy. „Signum Sanguinem. Mrok” to debiutancka powieść polskiej (niech Was nie zmyli pseudonim literacki!) autorki, która zniknęła pod natłokiem nowych utworów – a szkoda, bo ma w sobie ogromny potencjał. Może jednak wybije się dzięki kontynuacji?
Wystarczy przeczytać kilka powieści...