Opinie użytkownika
Pierwszy raz o książce D. Głuchowskiego "Metro 2033" usłyszałem przy okazji premiery gry o tym samym tytule w 2010 roku. Od tamtego czasu pozycja ta znajdowała się na mojej liście "do przeczytania". Wreszcie, po ośmiu latach udało mi się tę książkę przeczytać. Czy było warto?
Powieść Głuchowskiego, zgodnie z tytułem, osadzona jest w niedalekiej przyszłości w moskiewskim...
Stephen King, Chudszy – Recenzja
Fanem prozy Stephena Kinga jestem niemal dziesięciu lat. Przez ten czas zdążyłem skończyć szkołę średnią i studia prawnicze. Po „Chudszego” sięgnąłem z dwóch powodów. Po pierwsze, ponieważ jest to jedna z wcześniejszych książek autora, wydana w latach 80, czyli w okresie publikacji takich pozycji jak „Carrie”, „Miasteczko Salem”,...
Autobiografia wieloletniego kapitana Liverpoolu rozczarowuje. Przez ponad 440 stron wieje - poza kilkoma smaczkami - nudą.
Pokaż mimo toTa książka całkowicie burzy moje pojęcie o futbolu. Na stadionach widzimy uśmiechniętych zawodników cieszących się po zdobyciu bramki, radość kibiców. Anonimowy Piłkarz prezentuje nam zupełnie inny obraz piłki, którego wolelibyśmy nie znać. Depresja, myśli samobójcze - oto jaki obraz prezentuje AP. Cała książka w gruncie rzeczy jest bardzo ponura i depresyjna.
Pokaż mimo to"Czarna Bandera" nie jest moim pierwszym spotkaniem z prozą Jacka Komudy. Wcześniej spędziłem bardzo przyjemne chwile z "Samozwańcem", "Wilczym Gniazdem", "Opowieściami z Dzikich Pól" czy utrzymaną w podobnym marynistycznym nurcie co do recenzowanej pozycji dwutomowej powieści "Galeony Wojny". Nie obce są mi także powieści "Bohun", "Czarna szabla", "Banita" czy...
więcej Pokaż mimo to
Po trzech tygodniach i po około 2000 stron skończyłem trylogię Ostatnie Imperium.
Popłakałem się, co zdarza mi się niezwykle rzadko przy książce. Tym bardziej to dziwne, że Sanderson nie napisał wcale najlepszego high fantasy jakie czytałem. A czytałem dużo.
Ostatnie Imperium nie powala rozmachem kreowanego świata jak Śródziemie czy Westeros. Nie ma tu tak wyrazistych...
Przeczytałem przez ostatnie dwa miesiące całą serię książek fantasy z których jedna była słabsza od drugiej. Fakt ten wprawił mnie w bardzo niepokojący nastrój. W mojej głowie zaczęła nawet kołatać najczarniejsza myśl z możliwych – „wyrosłem z fantastyki”. Szczęśliwie złożyło się że właśnie wtedy w moje ręce trafił „Uczeń skrytobójcy”.
Robin Hobb to pseudonim autorski...
Trylogia Valisarów to trzy książki z których każda kolejna jest znacznie gorsza od poprzedniej. Dziwię się sobie, że dotrwałem do końca tej tandetnej historii.
Pokaż mimo to
"Królewski wygnaniec" to pierwszy tom trylogii Valisarów zapoczątkowanej w roku 2008, która w naszym kraju ukazała się za pośrednictwem Galerii Książki w 2013 roku.
Książkę Fiony McIntosh śmiało można zaliczyć do high fantasy. Mamy tu bowiem fikcyjne uniwersum złożone z siedmiu niezależnych królestw, które są połączone sojuszem i tworzą Koalicję. Autorka najbardziej...
Kilka miesięcy temu miałem okazję przeczytać – skądinąd fantastyczne- dwa tomy powieści grozy „Czarny Wygon” Stefana Dardy. Pochłonąłem je – jeden po drugim- w dwa dni. Z miejsca zakochałem się w historii wykreowanej przez autora jak i w stylu w jakim opowiadał historię. W owym czasie postanowiłem przejrzeć bibliografię autora i przy najbliżej okazji zaopatrzyć się w inne...
więcej Pokaż mimo to
Wiele czasu minęło od kiedy miałem okazję czytać "Taniec ze smokami", ostatni tom sagi Pieśń Lodu i Ognia, dlatego bardzo się ucieszyłem, gdy w mojej bibliotece na półce ozdobionej napisem "Nowości" ujrzałem "Rycerza Siedmiu Królestw". Czym prędzej chwyciłem ręce w swe ręce i wypożyczyłem.
George Martin stał się chyba najbardziej rozpoznawalnym współczesnym pisarzem...
Zwykle recenzję przeczytanej książki rozpoczynam od krótkiej notki o autorze. Niestety, w przypadku "Dziecię ognia" nie mogę tego zrobić, gdyż wydawca poskąpił informacji o panu Connollym, toteż przejdę od razu do rzeczy.
Jeśli przyszłoby mi wskazać powód dla którego sięgnąłem po nową pozycję Fabryki słów, to byłby to fakt, że zdybałem ją na półce opatrzonej tytułem...
Croggon stworzyła serię, która śmiało może konkurować o miano najnudniejszej w historii i najbardziej przewidywalnej. Wytrzymałem do 3/4 drugiego tomu.
Pokaż mimo to
"Wiecie co? To wszystko prawda. Wasze najgorsze lęki, począwszy od teorii spiskowych, poprzez potwory pod łóżkiem, duchy, ghule po wielomackowe koszmary".
"Człowiek ze złotym amuletem" to (niestety!) ostania książka jaka została wydana w Polsce poczytnego za granicą Simona R. Greena. Sięgnąłem po nią z dwóch powodów. Po pierwsze bardzo podobał mi się inny cykl autora...
"Dziewczynki zarąbał siekierą, żonę zastrzelił z dubeltówki, siebie również".
Dwa lata, albo i więcej musiało czekać "Lśnienie" w mojej kolejce lektur – must read. Po książkę sięgnąłem generalnie z trzech powód. Po pierwsze – entuzjastyczny opis na tylnej okładce, mówiący, jakoby był to "horror wszech czasów". Po drugie, autor – Stephena Kinga uważam za jednego z...
"Właśnie zobaczyłem, jak skończy się świat, zamordowałem jednego z najlepszych przyjaciół, odkryłem, że odpowiedź na pytanie, której poszukiwałem, odkąd pamiętam, i na której znalezienie byłem gotów poświęcić życie, na zawsze pozostanie poza moim zasięgiem".
John Taylor to prywatny detektyw, ale nie jakiś zwyczajny, o nie. Posiada Dar. Potrafi zlokalizować każdą rzecz,...