Opinie użytkownika
Nie czytałam "Życie Pi". Zaznaczmy to na początku, bo pewnie większość osób sięga po "Beatrycze i Wergili" jako przedłużenie przyjemności wynikającej z tej pierwszej książki. O "Życiu Pi" słyszałam dużo, gdzieś znajduje siebie w grupie odbiorczej tej pozycji, więc kiedy na stosie książek w Auchan zobaczyłam "Beatrycze i Wergili" pomyślałam, że może to będzie dobry test....
więcej Pokaż mimo to
Mam na swojej drodze czytelniczej przystanki ze znacznie lepszymi reportażami. Takimi, które wyczerpują temat, suche dane zamieniają w historie, a sam proces czytania jest bardzo przyjemny.
Niestety, "Głośnik w głowie" nie posiada żadnej z tych cech. Przeczytanie rozdziałów w losowej kolejności nie zmienia odbioru książki, pozbycie się kilku z nich również. Same opowieści...
"Pikantne historie (...)" to książka, której ocena będzie zależna od tego, na którym aspekcie historii skupia się czytelnik. Grupa kulturowa, historia kryminalna, romans - to chyba najczęściej wybierane ośrodki, wokół których koncentruje się uwaga odbiorcy. I przyznam, że jeśli stanęłabym w tej grupie to w życie nie uciągnęłabym wskaźnika do szóstej gwiazdki.
W moim...
Męczyłam, męczyłam aż skończyłam. Baila! Czy było warto? Mmm... Nie wiem.
Autorka książki posiada nazwisko, które jakoś sugeruje, że z kulturą meksykańską jest związana. To, że chciała ją przedstawić wykorzystując do tego genezę horroru wydawało się wyjątkowo ciekawym zabiegiem. Jednak albo poza "korzeniami" za dużo w niej Meksyku nie ma, albo zwyczajnie kultura...
Omówione przez panią Kasie tematy były potraktowane mocno po łebkach. Niektóre rzeczy to było takie gadanie starej ciotki, że aż oczami przewracałam. Coś tam zwróciło moją uwagę, ale na bardzo krótko.
No, stories w formie książki nie wygląda, nie jest fajne i prawda jest taka, że gdyby to samo napisała jakaś przypadkowa Janina to nikt by tego nie czytał. Mało! Nikt by tego...
Kolorystyka w temperamentach pojawiła się w mojej pracy zawodowej w bardzo ukróconej formie. Coś tam odnośnie pracy z dziećmi, coś tam odnośnie oceny własnej pracy. Zaciekawił mnie temat i tak hyc, hyc trafiłam na audiobooka "Otoczeni przez idiotów" Thomas Eriksona.
Co do samej teorii nie będę się odnosić. Do mnie ona trafiła, chociaż wpływa na szufladkowanie ludzi i...
Na „Zero” zdecydowałam się w ramach Klubu Książki organizowanym przez Ewę Popielarz i już po paru stronach zorientowałam się, że skądś znam tę historię. Cóż, przygoda z „Zero” miała miejsce kilka lat temu, od razu po przeczytaniu innej książki Elsberga i chyba nie była aż tak tragiczna, skoro oceniłam ją na 6/10. Tutaj z zamaszystym wskazującym palcem powinna stanąć babcia...
więcej Pokaż mimo toBardzo przyjemny język połączony z totalnie rozrzedzoną treścią. Autorka podejmuje się wielu tematów, żadnego nie dopieszczając jak należy. Temat handlu ludźmi właściwie zostaje "poszmyrany", za to całkiem sporo miejsce poświęca się politycznym zagrywkom związanym z korupcją czy przekrętami. Zdecydowanie clickbaitowy tytuł i okładka. Nieładne praktyki.
Pokaż mimo toŚwietny reportaż, dobrze zebrane informacje, spojrzenie na opiekę społeczną w Norwegii od każdej strony i zwyczajny brak ocen, a danie czytelnikowi przestrzeni do wyciągania wniosków.
Pokaż mimo to“Almond” autorstwa Won-Pyung Sohn to historia Yunjae żyjącego z aleksytymią, czyli niedorozwojem ciała migdałowatego skutkującym brakiem odczuwania emocji. Mnie ta informacja wystarczyła, żeby zainteresować się tym materiałem. Dodaj do tego obecność Gona, chłopaka, który wyróżnia się nadpobudliwością, skłonnością do agresji i odczuwania wielu rzeczy na maksa, a otrzymasz...
więcej Pokaż mimo to
“Honor. Opowieść ojca, który zabił swoją córkę” to historia rodziny, w której dochodzi do zabójstwa honorowego będącego kulturową bolączką Jordanii.
Pierwszy raz z pojęciem “zabójstwa honorowego” spotkałam się podczas słuchania odcinka “Honor rodziny Shafia” na kanale Stanowo.com. Podczas słuchania wspomnianej historii byłam przekonana o rzadkości takich incydentów....
Bal szalonych kobiet” to powieść Victorii Mas, która koncentruje się wokół pacjentek i personelu szpitalu Salpetiere. Do takich miejsc żadna kobieta nie chce trafić, ale nie jej “chcenie” jest tutaj istotne. To ojcowie, mężowie czy bracia wprowadzają XIX wieczne kobiety na salony raczkującej psychiatrii. Chociaż nikt nie chce tam trafić, ludzie pragną poznać kulisy życia...
więcej Pokaż mimo to
“O chłopcu, który pływał z piraniami” Davida Almonda to historia Stana będącego pod opieką ciotki i wuja, który rozkręca interes konserwowy. Bardzo nakręcony za sukces i innowacje na rynku rybnym decyduje się na wszystko. Jedna z jego praktyk łamie serce Stana, który decyduje się na ucieczkę z cyrkiem.
Nie jestem zachwycona tą książką. W ramach maratonu miałam do czynienia...
“Przygoda w Greenglass House” to opowieść o tytułowym pensjonacie, który ma niezwykłych mieszkańców, gości oraz historię. Kiedy Milo zaczyna ferie świąteczne, cieszy go wizja rodziców, którzy nie będą musieli obsługiwać gości i spędzą z nim cudowny czas, tylko we trójkę. Jak się jednak okazuje całkiem sporo osób ma ważny powód do odwiedzenia Greenglass House i nie wszyscy...
więcej Pokaż mimo to
KRÓTKO: nuuuuudaa.. a jednak, jednak… jednak nuuuuda
“Jak człowiek staje się mordercą” Richarda Taylora to opowieść o psychiatrii sądowej i doświadczeniach zawodowych autora. Kropka.
Przyznam się, że po przeczytaniu tej książki doszłam do wniosku, że jestem zainteresowana kryminalistyką popkulturową. Chociaż śledztwa, poszukiwanie sprawców oraz ich pobudki do popełnienia...
Krótko: bardzo fajny pomysł na młodzieżową fantastykę, mniej fajny styl prowadzenia akcji, wcale fajny sposób przedstawienia toksycznych manewrów w związkach
“Te wiedźmy nie płoną” to pierwszy tom dylogii Isabel Sterling, w którym śledzimy losy nastoletniej wiedźmy, Hannah. Jako wiedźma boryka się z problemem zachowania swojej tożsamości w tajemnicy, jako nastolatka...
“Żałobnica” Roberta Małeckiego to opowieść Anny, która po śmiertelnym wypadku męża i pasierbicy próbuje poradzić sobie z noszeniem całunu wdowy. Nie pomaga w tym śledztwo dotyczące okoliczności wypadku, rodzina męża domagająca się spadku oraz wyryty niczym tatuaż incydent z przeszłości, który wyłania się z niepamięci w tym samym czasie.
Jestem oczarowana umiejętnościami...
"Grecja. Gorzkie pomarańcze" Dionisiosa Sturisa to zbiór felietonów, artykułów (ciężko nazwać) dotyczących Grecji, jej historii oraz czynników i konsekwencji związanych z głośnym kryzysem.
Język, którym posługuje się autor jest cudowny. Bardzo przyjemny sposób narracji wprowadzającej nas w klimat gawędziarstwa przy kawie. Stąd też każdy kolejny rozdział mógłby być...
„Służące do wszystkiego” to przykład fantastycznego reportażu o tym, że aby przyjrzeć się niewolnictwu nie musimy pokonywać oceanu, bo jego przykład jeszcze 100 lat temu gościł w polskich mieszkaniach.
O czym czytamy?
O mechanizmach obronnych człowieka. Służąca, która uznaje siebie za ważnego członka rodziny i poświęca całkowicie służbie kosztem swojego zdrowia, życia...
KRÓTKO: językowy bleh, fabularny meh, zachęcający? nah.
"Dom samobójców" Charliego Donlea to opowieść o okrutnej zbrodni, która miała miejsce w byłym domu nauczycielskim na pewnym campusie, której tajemnice próbują odkryć WSZYSCY.
Trudno o bardziej angażujący opis, kiedy czytelnik zaangażowany jest wcale. To ten typ prowadzenia akcji, gdzie antagonistę/kę sugeruję jej...